![]() |
||
Citaat:
Darksteel ligt 8 febr. pas in de winkels. Of is instore een prerelease tournoei in de winkel? ![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Draften is een toernooivorm waarbij je niet zelf een deck meeneemt maar het ter plekke moet bouwen met daar verstrekte kaarten. Is erg leuk want iedereen heeft een gelijke kans, ongeacht budget. Meestal krijg je een aantal (3) boosters of een tournament pack (=75 kaarten w.v. 30 land ofzo)(dan heet het 'Sealed Deck'). Als je boosters krijgt moet je er meestal 1 kaart uithalen en de rest van je booster naar links of rechts doorgeven. Jij krijgt van de andere kant de booster -1 kaart van een ander, zo raap je een deck bij elkaar. Basic land toevoegen en minstens 40 kaarten. Bij SD ruil je niet met anderen, dan bouw je gewoon een deck uit het pakje dat je hebt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Gaea's Cradle wil ik nog. ![]()
|
Verwijderd
|
*Gister meegedaan heeft aan Darksteel instore prerelease*
Er werd Sealed Deck gedaan, wat een klein beetje meer aan komt op geluk. Het was wel erg cool, toch weer een promo-kaartje gescoord. 5 rondes gespeeld, 3 ervan gewonnen. Eenmaal thuis ook nog een match van mijn broer (Baron Sengir) met onze beide sealed decks gewonnen met een harde 2-0. Prachtig. Ik kwam bij het Mercadian Masques blok echt in aanraking met M:TG, heb het toen héél kort gespeeld, begon echt te spelen tijdens Invasion (best.set.ever*), ben er bij Odyssey weer afgehaakt (bagger verhaal ![]() Oh ja, voor de lol, mijn decklist van de prerelease. Exclusief sideboard. Land: 8x Forest 5x Mountain 5x Plains 1x Darksteel Citadel Creatures: 1x Pteron Ghost 1x Skyhunter Cub 1x Razor Golem 1x Goblin Replica 1x Goblin Shaman 2x Tel-Jilad Wolf 1x Tel-Jilad Archers 1x Copper Myr 1x Pentavus 1x Roaring Slagwurm 1x Arcbound Bruiser Spells: 1x Ritual of Restoration 1x Pulse of the Fields 1x Pulse of the Forge 1x Grab the Reins 1x Seething Song 1x Echoing Ruin 1x Unforge 1x Oxidize 2x Nourish 1x Battlegrowth 1x Darksteel Ingot 1x Vorrac Battlehorns 1x Leonin Bola 1x Vulshok Morningstar 1x Lightning Greaves 1x Isochron Scepter |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
*gaat stoppen met magic*
'k weet niet of dit ontopic is maar goed... ik ga stoppen met magic want ik vind het iets te erg worden omdat ik steeds niewe kaarten moet kopen voor mijn decks. ik speel nu al 3 jaar en begin het eigenlijk best wel wat minder te gaan vinden. waar het nu allemaal om gaat is dat ik mijn kaarten kwijt moet en ik dacht: is er iemand geintresseerd? die ze tegen een redelijke prijs wil kopen? de kaarten die ik kwijt wil zijn: - 3 Glissa Sunseeker waarvan 1 foil - 4 Blistering Firecat de meeste nog bijna mint 1 wat slechter - 2 Silvos rogue Elemental - 1 Platinum Angel - 3 Silklash Spider - 3 Rorix bladewing - 2 Two headed dragon - 2 Riptide manglers - 2 Star storm - 4 brush hoppers dat is zechmaar wat nog een beetje goed is ik hoop dat er iemand geintreseerd is.
|
Ik ben me nu een beetje aan het voorbereiden op een Type II (Standard, dus alleen Scourge, Onslaught, Legions, 8 Edition+Mirrodin || Darksteel binnenkort ook). Heb al heel lang geen Standard gespeeld dus ben nu hard bezig een fatsoenlijk deck te maken. Het wordt green/red land destruction met o.a. Plow Under, Stone Rain, Lay Waste, Rhox, Vine Trellis, Birds of Paradise, Hammer of Bogardan en een paar Icy Manipulators voor control. Tis pas over 3 weken ofzo dus ik heb nog even de tijd.
![]() Type II is wel irritant, ik kan niet tegen series die er weer uit-rotaten. Maar dat is wel goed voor de metagame, zo blijf je tegen verschillende decks spelen, dus wel vermakelijk.
||
Citaat:
je moet ze op marktplaats zetten ik denk dat mensen er ongeveer zoveel voor geven: voor die glissa's kan je 2 tot 3 euro krijgen per stuk (foil 6 tot 8euro) firecats weet ik niet maar onfeveer 7 tot 9 euro per stuk silvos misschien 4 euro pewr stuk angel ongeveer 6 a 7 euro spiders weet ik niet rorix ongeveer 6 euro per stuk two headed dragon ongeveer 5 per stuk manglers ongeveer 3 euro per stuk starstorm 4 a 5 euro per stuk en brushoppers ongeveer 4 tot 6 euro per stuk |
![]() |
||
Citaat:
Molder Slug tegen affinity en Flashfires tegen W/U-control. Dat zijn momenteel de dominerende decks (wellicht ook Pyroclasm in SB tegen gobbo's of weenies).
||
Citaat:
![]() Mijn sideboard bestaat denk ik zoiezo uit Flashfires en Pyroclasm, allebei 4, de plekken die overblijven nog iets tegen artifacts en flying. 2 Naturalize zijn al standaard in het deck. Ik ontdekte gister dat er over een week ook nog een Extended toernooi is. Daar ga ik dus eerst maar es aan meedoen, dus dat deck kon weer worden aangepast. In playtest schopte het al wel lekker. ![]()
|
Verwijderd
|
zoals belooft hier alvast een van mijn twee decks....ik sta open voor tips en suggesties en aangezien iedereen hier trots is op foils zal ik dat ook maar zijn
![]() het grote fun/multi-deck 4x Birds of Paradise 4x Academy Rector (1 foil ![]() 1x Squee,Goblin nabob 1x Rayne,Academy chancellor 1x Radiants Dragoons 1x Daring apprentice 1x Spike weaver 1x Hell's Caretaker 1x Yavimaya elder (Foil ![]() 1x Uktabi Urangutan 1x Bone shredder (foil ![]() 1x Gilded Drake 1x Avalanche riders 1x Tradewind Rider 1x Reya Portaalba (buitenlands,weet de echte naam niet meer) 1x Fountain watch 1x Masticore 1x Monk Realist 1x Mystic snake (foil ![]() 1x Phyrexian plaguelord 4x Survival of the fittest 1x Tortured existance 1x Recurring Nightmare 1x Helm of possesion 1x vampiric Tutor 1x Bayou 1x badlands 1x Tropical island 1x savannah 2x Thran quarry 1x Volrath's Stronghold 1x Wasteland 3x Elfhame palace (1 foil ![]() 3x salt marsh 2x Island (beide foil,1 chinees) 4x Forest (allen foil,3 chinees) 2x swamp (foil ![]() 1x plain (foil ![]() eerst had ik er ook nog een sneak attack/serra avatar/bloodshot cyclops inzitten welke ik dan via de survival activeerde als laatsxte redmiddel om te winnen,een gast waar ik tegen speelde vond dit een dermate goede truck dat hij mij er 40 euro en een savanah (mint) voor bood,hier kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zit hier met een net binnen gebrachte Darksteel Display Booster Box voor me... die ik samen met mijn broer heb gekocht. En nou is hij niet thuis, en kan ik hem dus niet openmaken. Zeer vervelend. Er zit trouwens een coole Darksteel munt bij waarmee je prijzen kan winnen. Alleen vervelend dat ik nu tot 1 maart moet wachten voordat ik weet wát ik gewonnen heb. Life's unfair. Om nog eens wat nuttigs bij te dragen, hier mijn huidige decklist. Ik ben een fan van Burning Bridges zoals ik het zelf noem. Gewoon lekker veel burn spells spelen terwijl je je tegenstander op afstand houdt met Ensnaring Bridge. Leuk. Niet supersterk, wel leuk. Land: 20x Mountain 2x Barbarian Ring Spells: 3x Seething Song 4x Flame Burst 3x Electrostatic Bolt 3x Carbonize 4x Shock 2x Lightning Blast 2x Inferno 4x Shatter 3x Pyrotechnics 4x Ensnaring Bridge 2x Pyroclasm 2x Browbeat 2x Pulse Of The Forge Deze build heb ik nog niet getest, dus hij wordt vást nog wel aangepast. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het feit dat je geen enkel creature runt vind ik een zwakte. Hammer of Bogardan zou nog een erg leuke toevoeging zijn, maar die zijn redelijk duur (in Euro's ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens is Darksteel heel erg cool. Gisteravond de box nog geopend, veel leuke dingetjes geopend. Daar valt wel weer een deckje of 3 mee te maken denk ik. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Binnenkort mijn decklist voor aankomend Extended toernooi. ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is gewoon zo dat ik M:tG speel sinds 4th Ed. en dat ik zie dat Wizards of the Coast grenzen overschrijd die niet overschreden hadden moeten worden. Een goed voorbeeld hiervan is groen een 'Disenchant' (lees: Naturalize) geven. Dit hoort totaal niet bij groen. Een ander voorbeeld is het feit dat Counterspell uit de Standard is geroteerd. Met Mana Leak als vervanger. Die suckt gewoon. ![]() Artifacts blocks spreken met nauwlijks aan. Het leukste aan Mirrodin was wel dat de Icy Manipulator terug kwam, erg leuk in casual play. De eerstvolgende event die ik speel is Extended (waarschijnlijk met G/R beats, decklist komt nog wel), volgende week, dus daar zit gelukkig nog geen Darksteel in. Leuk aan Darksteel is die equipment die cards laat drawen, Vex, Karstoderm en dat landje dat een 1/1 flying until end of turn kan komen. Eater of Days is wel grappig, maar te radicaal. Ik ken de set ook nog niet goed genoeg.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Ik ga binnenkort weer wat deck(s) maken, in ieder geval een groen/wit deck met Darksteel als basis, dus ik laat snel weer een decklist zien. |
![]() |
|
Nog maar weer een decklist. Met Darksteel. Helaas geen Leonin Shikari, maar toch geproberd een WW-equip deck te maken:
Land: 19x Plains Creatures: 4x Auriok Glaivemaster 3x Suntail Hawk 3x Auriok Steelshaper 4x Leonin Skyhunter 3x Skyhunter Cub 3x Razor Golem Other Spells: 4x Skullclamp 4x Bonesplitter 2x Leonin Sun Standard 3x Raise the Alarm 2x Story Circle 2x Mobilization 1x Sword of Fire and Ice 1x Sword of Light and Shadow Het moet nog getest worden, maar zodra ik de Shikari heb (en dat kan nog wel ff duren) gaan er iig Leonin Bola en Lightning Greaves in. Wat er uit gaat zie ik dan wel weer.
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Volgens mij kan er wel een plain minder in. Zoveel mana gebruikt dit deck niet. ![]() Leonin Sun Standard kickt hard in dit deck. Heel hard. Als je er 4 inhebt weet je zeker dat je er altijd 1 hebt en op toernooien wordt er vaak wel 1 vernietigd zodra die inligt. Totaal geen creature removal? Waarom niet? Persoonlijk zou ik er een paar Swords to Plowshares in rammen of nog beter, 4x een Pacifism. Qua creatures doen White Knights het ook altijd heel goed in WW.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik denk dat je tegen UW aardig op je bek gaat met die build. Óok met die skullclamps. |
![]() |
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Hier is mijn ge-update (sp?) lijst: (Wijzigingen cursief) Land 18x Plains Creatures: 4x Leonin Skyhunter 4x Auriok Glaivemaster 3x Auriok Steelshaper 3x Leonin Shikari 3x Skyhunter Cub Equipment: 4x Skullclamp 4x Bonesplitter 2x Lightning Greaves 1x Sword of Light and Shadow 1x Sword of Fire and Ice Other Spells 3x Raise the Alarm 3x Wing Shards 3x Leonin Sun Standard 2x Mobilization 2x Story Circle SB (voorlopig) 4x White Knight 4x Silver Knight 3x Karma 2x Second Sunrise 2x Lightning Greaves
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Speel gewoon géén beestjes duurder dan twee mana.. En als je zo nodig equipment-WW wilt maken, waarom heb je er dan sun standarts in ? - ze vreten mana, vaak kan je niet én ze activeren én beestjes spelen én je equipments moven. - Ze zijn slecht in multiply's zoals je zelf ook al aan gaf - ze kosten twee mana om te spelen, daarna om te activeren, dus om ze effectief te gebruiken heb je twee beurten mana nodig. - ze zijn alleen goed in win situaties (hoe meer beestjes hoe effectiver), en "win-meer" heb je niets aan als er een exalted angel of piledriver aan komt kloppen. Ik ben vere van up to date met WW, maar sunstandart en drie mana beestjes zijn imho suboptimaal. Je zou hem 1x kunnen spelen, bruikbaar als je hem trekt en goed in stalls. Heb je wat achter de hand in het late-laat spel. En wat dacht je van Wrath of god of andere creature removal ? Wingshards is misschien een beetje weinig. En haal de story circles en mobilizations er uit ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
-StoP is een instant. -StoP kost één mana ipv 2. -StoP kun je niet disenchanten. -Een met StoP verwijderd beest zie je nooit meer terug. -StoP kun je gebruiken om jezelf in leven te houden (moet je dan eens naar het gezicht van je tegenstander kijken als je zijn vreugdedansje onderbreekt ![]() -Een geStoPt beest telt niet meer als 'in het spel' (is meestal een voordeel, echter bij lange na niet het belangrijkste voordeel van StoP, die staan meer naar boven...) Maar... -Pacifism is T2 -Pacifism telt voor je aantal enchantments/permanents/etc -Pacifism kun je evt zelf ongedaan maken als je spijt krijgt ![]() Anyway, ik zie niet waarom je als je de keuze hebt (en je geen plek hebt voor beide) in godvredesnaam voor Pacifism zou kiezen boven StoP... Enlighten me! ![]() |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Als beestjes spelen max 3 mana is, equippen gratis (Auriok Steelshaper?) Dan maakt het echt niet uit. Ik heb het al getest en het is tot nog toe ongeslagen. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is al getest en de shards is echt genoeg evt. nog een Raise the Alarm in combat fase helpt er ook bij. *Edit typefoutjes en rolleyes vervangen (had wellicht een verkeerde indruk kunnen wekken)
Laatst gewijzigd op 11-02-2004 om 18:53. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar even serieus, laten we zeggen dat we allebei gelijk hebben ![]() ![]() Let's call it a draw ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
But it ain't no lie, baby saai saai saai #1362 Verwijderd | 500 | 18-04-2011 21:57 | |
Games |
rpg's faassie | 32 | 12-01-2005 08:39 | |
Games |
Yu-Gi-Oh Power of Chaos rockidkid | 56 | 20-07-2004 13:44 | |
ARTistiek |
Magic the gathering Xanatos | 31 | 12-02-2003 13:36 | |
ARTistiek |
boek nodig voor literatuur arendo | 3 | 12-09-2002 17:34 | |
Games |
Aantal vragen over Magic: The Gathering FB | 5 | 26-04-2002 10:03 |