![]() |
|
Verwijderd
|
Codeïne is een stof die je ontspant, je wordt er soms zelfs wat suf van. Ikzelf sta soms enorm onder stress en dat wreekt zich in de vorm van enorme spierpijn in mijn nek en rug, zo erg dat ik niet kan bewegen. Om dan te ontspannen, neem ik dafalgan met codeïne (paracetamol met codeïne). Is alleen op doktersvoorschrift te krijgen en ik heb het ook voorgeschreven gekregen. Idem met hoestaanvallen (die zich ook vertonen tijdens stress), om die te bedaren zijn er hoesttabletten met codeïne. Het kan ook gebruikt worden als een enorm relaxende drug, maar dat is ten zeerste af te raden, want het is niet voor niets op doktersvoorschrift en het is verslavend. Hoe vaker je het gebruikt, hoe meer je ervan zult nodig hebben.
Maar wat het doet in combinatie doet met koffie, weet ik niet, met cola heb ik soms het idee dat het minder snel/goed werkt. Maar ik weet niet of het echt slecht is, het lijkt me alleen niet slim, een verdovend middel met een opwekkend middel te gebruiken (zeker niet als je het als medicijn gebruikt, want je neemt het niet zomaar natuurlijk). |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb alle geneesmiddelen die je opnoemde opgezocht in het farmacotherapeutisch kompas en er staat niets over innemen met koffie. Wel staat er bij Ritalin en slaapmiddelen dat je ze niet met alcohol in moet nemen. Voor veel medicijnen geldt wel dat de combinatie met alcohol niet zo goed is.
Maar een paracetamolletje met koffie is echt niet "heel gevaarlijk", er bestaan ook pilletjes met de combinatie paracetamol/coffeïne, die kun je volgens mij gewoon bij de drogist halen (weet ik niet zeker). Zoals Finimal, Panadol Plus. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic Bloem | 500 | 05-11-2006 19:54 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |