Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
oky, ik snap het al een beetje.
Bedankt, hoor ![]() maar ik heb nog een vraag: Er is een verband tussen de concentratie van de ionen en de geleiding van de oplossing. Wat is dat verband?? Mijn antwoord is hoe hoger de concentratie hoe meer elektrische stroom geleidt de ionen. Is mijn antwoord goed!! en zijn er meer dingen die toegevoegd moeten worden (aan de antwoord) en/of zijn er meer dingen die ik moet weten!!! alvast badankt voor jullie reacties ![]()
||
Citaat:
Het is iig zo dat de elektrische stroom niets anders is dan de verplaatsing van elektronen. Algemeen gezegd verplaatst stroom zich door de verplaatsing van geladen deeltjes. Hoe hoger de concentratie van die geladen deeltjes hoe meer stroom er kan worden verplaatst. Dus hoe meer ionen hoe groter het geleidend vermogen van de oplossing. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[SK] zouten met water kitsune | 0 | 04-06-2015 19:05 | |
[BI] Proef zouten en planten charlotte2111 | 3 | 29-01-2008 12:39 | |
[SK] zouten Thundersheep | 1 | 13-09-2007 19:33 | |
zuur-base en redox met slecht oplosbare zouten? Hendrikje | 4 | 07-10-2003 11:03 | |
Scheikunde PO, we komen er niet uit (bereiding mohr's zout) robin_ichthus | 3 | 27-02-2003 13:39 | |
Scheikunde: scheidingsproeven met zouten. LoWLaNDeR | 12 | 14-05-2001 20:58 |