Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2004, 16:34
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Wie was daar nog meer aanwezig? En wie vond het net zo vet als ik?

www.opgezwolle.nl > PICS > Amsterdam 05-03-2004
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2004, 17:27
Fog
Fog is offline
heb ze daar niet gezien, wel andere optredens van hun en zo vet vind ik ze niet, niet dat ze slecht zijn, zeker niet, maar vind de sfeer gewoon kut vooral nu ze steeds commercieler worden, en ze vinden zichzelf een beetje te goed.
Oud 06-03-2004, 18:09
Verwijderd
was uitverkocht
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 22:03
FaZ
FaZ is offline
allemaal brainless chicken die 2 uur werken voor hiphop
Oud 06-03-2004, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 06-03-2004 @ 18:27:
heb ze daar niet gezien, wel andere optredens van hun en zo vet vind ik ze niet, niet dat ze slecht zijn, zeker niet, maar vind de sfeer gewoon kut vooral nu ze steeds commercieler worden, en ze vinden zichzelf een beetje te goed.
steeds commercieler? ze hebben 2 low budget clips.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 00:11
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 06-03-2004 @ 18:27:
Ben ik het niet mee eens.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 00:39
R
R is offline
naa, bi riel..
ze brachten spuugdingen uit, het was faking dope krijg veel erkenning en fame in de underground scene.
toen kwam vloei&brand-stof en droppen ze ineens 2 clips.
Ik zeg niet dat ze commercieel zijn maar ze gaan wel de kant op..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 00:39
R
R is offline
als nog vindt ik die zwolle schijt dope!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 08:21
lovetear
lovetear is offline
Ach, ik vind opgezwolle, raymzter en DAC de 3 beste acts van Nederland, en ze hebben allemaal clips uitgebracht. Boeiend, ze mogen zo commercieel worden als ze maar willen, zolang de muziek er maar niet onder lijdt.
Oud 07-03-2004, 11:49
R
R is offline
Citaat:
lovetear schreef op 07-03-2004 @ 09:21:
Ach, ik vind opgezwolle, raymzter en DAC de 3 beste acts van Nederland, en ze hebben allemaal clips uitgebracht. Boeiend, ze mogen zo commercieel worden als ze maar willen, zolang de muziek er maar niet onder lijdt.
DAC, Raymzter en OZ zullen nooit tippne aan Casto, Mach & Jesse en OP!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 14:29
STP
STP is offline
^ Casto, die gast is de beste Die freestyle een tijd terug een keer op de radio midden in de nacht, haha, té vet!

Anyway, Opgezwolle is érg vet, klinkt in ieder geval niet zo standaard meezing zoals Brainpower, Rhaymster en Extince bijvoorbeeld.

Ricardo is ook tof trouwens, zit met hem in de Kunstbende jury dit jaar...
Oud 07-03-2004, 15:04
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
R schreef op 07-03-2004 @ 12:49:
DAC, Raymzter en OZ zullen nooit tippne aan Casto, Mach & Jesse en OP!
Ben ik het niet mee eens. Veel respect voor osdorp enzo hoor, daar niet van, ze hebben veel betekend voor NLhiphop, maar de nieuwe generatie is (vind ik dan) veel creatiever.
Oud 07-03-2004, 16:00
Fog
Fog is offline
Citaat:
R schreef op 07-03-2004 @ 01:39:
naa, bi riel..
ze brachten spuugdingen uit, het was faking dope krijg veel erkenning en fame in de underground scene.
toen kwam vloei&brand-stof en droppen ze ineens 2 clips.
Ik zeg niet dat ze commercieel zijn maar ze gaan wel de kant op..
dat bedoel ik ja..ik vind het ook niet erg als ze commercieel worden, maar vind het jammer dat de sfeer bij optredens dan zo anders word, veel groter en ander publiek.

en ik vind ze ook niet slecht maar gewoon een beetje dom, stoer met een fles wijn opkomen en er geen slok van drinken, vinden zichzelf echt geweldig. heb een hekel aan arrogantie en patserig gedrag.

Laatst gewijzigd op 07-03-2004 om 16:03.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 16:31
Cheops
Cheops is offline
Citaat:
lovetear schreef op 07-03-2004 @ 09:21:
precies

ze mogen alles doen, als ze maar niet de brainpower kant opgaan.

en dat gezeik over commercieel, extince is toch ook 'commercieel', ik weet niet of iemand bij dat laatste concert van 'm was in de effenaar, maar dat was kk dope, en iedereen kwam er op af heel de zaal zat bomvol, wat alleen meer ten goede kwam van de sfeer..
Oud 07-03-2004, 16:47
Fog
Fog is offline
grote optredens zijn oke zolang de sfeer maar niet minder word en bij het laatste optreden van opgezwolle dat ik zag vond ik de sfeer duidelijk wel minder dan eerder. commercieel boeit opzich ook niet, daar gaat het ook niet om, ik luister nog net zoveel opgezwolle als eerder alleen vind de optredens niet echt boeiend meer.
Oud 07-03-2004, 23:19
Verwijderd
j akan toch moeilijk verwachten dat die gasten underground blijven, zij moeten toch ook het brood op de plank krijgen. ze verdienen nu al bijna niks, had gelezen dat Stick it als schoonmaker werkt en laatst nog ontslagen was, word altijd een beetje moe van dat gezeur over de commercie, zolang ze hun sound niet aanpasse nwat de grote meute wil horen en hun eigen ding blijven doen is er toch nix mis mee dat ze hun shit promoten?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 07:35
Fog
Fog is offline
ik vind ze gewoon arrogant en patserig, dat is het....niet dat ze niet goed zijn maar ik erger me aan ze...ik vond ze eerder ook al arrogant dus heeft ook niks met commercie te maken zoals ik al zei, het word alleen toch wel wat erger.

de muziek zelf blijft oke.
Oud 08-03-2004, 20:06
ESCO
ESCO is offline
Als ze maar geen Brainpower worden vind ik alles best.

Zag ook op VPRO een stukje video van Extince ft klopdokter van hun show.
Die klopdokter is gewoon te dope voor worden freestylen zonder beat.
Oud 08-03-2004, 20:29
Verwijderd
Ik vind dat wel gaaf Opgezwolle maar ik heb het niet gezien, en ik heb ook verder niks bijster boeiends te melden, behalve dan dat dit de schematische weergave is van allochtonen naar etniciteit in Zwolle gemeten in 2002.

Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 20:30
Verwijderd
Best veel "Overige Europeanen" .. waar ligt Overig Europa eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 21:36
Escapism
Escapism is offline
exo jongen, nothing but love
Oud 08-03-2004, 21:42
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
ESCO schreef op 08-03-2004 @ 21:06:
Als ze maar geen Brainpower worden vind ik alles best.

Zag ook op VPRO een stukje video van Extince ft klopdokter van hun show.
Die klopdokter is gewoon te dope voor worden freestylen zonder beat.
Oeh, waar was dat op?
Oud 08-03-2004, 21:42
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
eXo schreef op 08-03-2004 @ 21:30:
Best veel "Overige Europeanen" .. waar ligt Overig Europa eigenlijk?
Oud 08-03-2004, 21:51
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
waar ligt Overig Europa eigenlijk?
overal

Roemenie
Bulgarije
Albanie
Griekenland
Italie
Spanje
Ierland
Engeland
Finland
Zweden
Noorwegen
Denemarken
Duitsland
Belgie
Tsechie
Zwitzerland
Oostenrijk
Lichtenstijn
Luxemburg
Wit Rusland

en nog een paar,
Oud 08-03-2004, 22:12
Fog
Fog is offline
BRAINPOWER wat een kutnaam eigenlijk
Oud 08-03-2004, 22:15
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 08-03-2004 @ 23:12:
BRAINPOWER wat een kutnaam eigenlijk
nee, annuhhhhh is lekker
Oud 08-03-2004, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 08-03-2004 @ 23:15:
nee, annuhhhhh is lekker
Oeh touche.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 23:07
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Escapism schreef op 08-03-2004 @ 23:15:
nee, annuhhhhh is lekker
Ik zou het eerder een mooi meisje noemen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 00:52
Verwijderd
het is zo kut dat als je een keer een slecht grapje verzint, er iemand je net voor is.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 07:41
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Wim Wok schreef op 09-03-2004 @ 01:52:
het is zo kut dat als je een keer een slecht grapje verzint, er iemand je net voor is.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 10:17
Fog
Fog is offline
fout word toch altijd hip na een tijdje
Oud 09-03-2004, 13:22
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Opgezwolle was laatst in groningen.
Oud 09-03-2004, 18:56
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Alsof die gasten er rijk van worden, ik denk dat ze meer geld hebben gepompt in hun ding zelf voordat ze hun platendeal kregen dan dat ze er nu voor terug krijgen

maar wat maakt het uit een paar clips, zoveel artiesten hebben clips..zelfs de artiesten die de meeste mensen ''underground'' vinden hebben nog clips

dope=dope en dat blijft opgezwolle

Rat
Oud 09-03-2004, 20:07
Fog
Fog is offline
dat is waar...

maar opgezwolle krijgt behoorlijk wat betaald voor een optreden heb ik gehoord.
Oud 09-03-2004, 20:31
Cheops
Cheops is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 09-03-2004 @ 21:07:
dat is waar...

maar opgezwolle krijgt behoorlijk wat betaald voor een optreden heb ik gehoord.
dat is logisch ze zijn niet gek..die gasten moeten ook eten.. waarom zou je vakken gaan vullen als je met MCen genoeg brood kan verdienen, is niet meer dan logisch..

waarom is het altijd fout om geld te verdienen uit je muziek, daar is toch helemaal niks mis mee,zolang het maar niet ten koste gaat van de muziek... je moet niet kijken of een artiest commercieël of underground is, dat slaat echt helemaal nergens op, een artiest is goed of slecht en dat heeft niks te maken met hoeveel je vraagt voor een concert
Oud 09-03-2004, 21:25
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Ze hebben hun school en werk opgezegd om volledig hun aandacht te vestigen op de muziek, dat is toch een grote stap en als je dan goede muziek maakt mag je er ook wel wat voor vragen

als een artiest geen commercie wil dan moet die ook geen albums,singles verkopen

ik gun ze het vergeleken met veel poep die uit amerika komt(vaak hier niet bekend) waarvan ik niet kan begrijpen dat je daarmee je geld kan verdienen

Rat
Oud 09-03-2004, 22:34
ESCO
ESCO is offline
Die gasten uit de states krijgen ook poen,waarvoor denk je dat zo'n Planet asia ergens in Haarlem gaat optreden,niet alleen om z'n shit te promoten.

Wat dacht je van Atmosphere ik zie vandaag een clip van em op MTV,wie had dat gedacht.
Oud 09-03-2004, 22:36
Cheops
Cheops is offline
Citaat:
ESCO schreef op 09-03-2004 @ 23:34:
Wat dacht je van Atmosphere ik zie vandaag een clip van em op MTV,wie had dat gedacht.
beter dat ze dat ook eens laten zien
Oud 09-03-2004, 22:47
Fog
Fog is offline
ik weet niet, ik vind het niet fout om geld te verdienen met muziek, commercie maakt me ook niks uit dat moeten ze allemaal zelf weten...

alleen als ik zelf ooit de kans zou krijgen om bekend te worden [bekend oke, als het maar op eigen manier gaat, niet door allerlei aanpassingen zodat het grote publiek het leuk gaat vinden] en veel geld te verdienen zou ik het niet doen, omdat ik kleine optredens met alleen publiek dat echt gek is op de muziek en waar ik me ook nog een beetje mee verbonden kan voelen veel leuker vind. ik zou er nooit heel veel geld voor vragen omdat ik vind dat muziek meer een hobby is, geen zwaar beroep oid, je doet het toch echt alleen voor de lol. als je dat niet genoeg vind moet je er maar echt heel veel optreden, maar niet weinig optreden en er telkens heel veel voor vragen, of zorgen dat je er nog bij werkt. ik zou het echt niet leuk vinden om bij MIJN optreden allemaal idols sletjes in het publiek te zien.
Oud 09-03-2004, 22:50
Fog
Fog is offline
en atmosphere, zoals ik al zei maakt commercie niks uit en het was te verwachten van atmosphere...
Oud 10-03-2004, 09:15
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Ik vind trouwens de kaartjes voor hun optredens helemaal niet duur. 30 euro voor N*E*R*D, dat is duur.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 12:06
Fog
Fog is offline
boeken is duur...
Oud 10-03-2004, 16:54
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
ESCO schreef op 09-03-2004 @ 23:34:
Waat? Is het nummer weer gedraaid, cool, straks komt het nog net zo vaak langs als bubba sparxxx ofzo, dat zou wel zijn.

Hoop alleen niet dat atmosphere hierdoor slechter gaat worden, ok slug blijft in mijn ogen een van de beste mc's die er op deze aardkloot rondwandelen, maar sevens travels was niet zo goed als lucy ford of godlovesugly, dus het gaat wel een beetje bergafwaarts.

Wat niet wegneemt dat trying to find a balance nog steeds honderd keer vetter is dan de g-unit.
Oud 10-03-2004, 17:18
Fog
Fog is offline
idd ik vond lucyford het vetst, seven's travels minder ja, je kan ook wel horen dat ze bekender willen worden oid. maar ik vind atmpshere nog steeds geweldig...
Oud 10-03-2004, 18:12
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 09-03-2004 @ 23:47:
ik weet niet, ik vind het niet fout om geld te verdienen met muziek, commercie maakt me ook niks uit dat moeten ze allemaal zelf weten...

alleen als ik zelf ooit de kans zou krijgen om bekend te worden [bekend oke, als het maar op eigen manier gaat, niet door allerlei aanpassingen zodat het grote publiek het leuk gaat vinden] en veel geld te verdienen zou ik het niet doen, omdat ik kleine optredens met alleen publiek dat echt gek is op de muziek en waar ik me ook nog een beetje mee verbonden kan voelen veel leuker vind. ik zou er nooit heel veel geld voor vragen omdat ik vind dat muziek meer een hobby is, geen zwaar beroep oid, je doet het toch echt alleen voor de lol. als je dat niet genoeg vind moet je er maar echt heel veel optreden, maar niet weinig optreden en er telkens heel veel voor vragen, of zorgen dat je er nog bij werkt. ik zou het echt niet leuk vinden om bij MIJN optreden allemaal idols sletjes in het publiek te zien.

jij hebt volgens mij echt totaal geen idee wat voor beroep muzikant is, een hobby? het is een manier van leven denk ik eerder.
en de meeste artiesten die in nederland 3 optredens doen touren echt zoveeeeeeeel in hun eigen land, dan nog al die promoties,interviews,collabo's etc...ok het is wat anders dan in een fabriek stinken maar het is wel werk voor velen.
ik denk ook niet dat je als artiest bepaald wat er gevraagd wordt maar dat regelt je management wel.

Rat
Oud 10-03-2004, 18:57
ESCO
ESCO is offline
Precies je wilt toch niet dat ze gaan dealen op de straat,omdat ze geen geld mogen vragen voor hun muziek.
Oud 10-03-2004, 23:17
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 10-03-2004 @ 18:18:
maar ik vind atmpshere nog steeds geweldig...
Komt binnenkort naar Nederland als ik me niet vergis.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 14:51
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Wim Wok schreef op 06-03-2004 @ 23:29:
steeds commercieler? ze hebben 2 low budget clips.
Juist ja, dat gezeik over commercie altijd is ook zo overdreven. Die lui mogen toch ook leven? Zo hebben ze tenminste wat geld, beter dan hun baantjes als schoonmakers. Voor de prestatie die ze brengen mogen ze ook wel wat geld ontvangen en dat kan ik van flifty niet zeggen.
Oud 11-03-2004, 17:25
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
tja...? schreef op 11-03-2004 @ 00:17:
Komt binnenkort naar Nederland als ik me niet vergis.
Je vergist je niet, 4 april in de melkweg, en volgens mij ook 3 april in de effenaar in rotterdam, maar dat weet ik niet zeker.
Oud 11-03-2004, 18:36
Fog
Fog is offline
Citaat:
LeRatLuciano schreef op 10-03-2004 @ 19:12:
jij hebt volgens mij echt totaal geen idee wat voor beroep muzikant is, een hobby? het is een manier van leven denk ik eerder.
en de meeste artiesten die in nederland 3 optredens doen touren echt zoveeeeeeeel in hun eigen land, dan nog al die promoties,interviews,collabo's etc...ok het is wat anders dan in een fabriek stinken maar het is wel werk voor velen.
ik denk ook niet dat je als artiest bepaald wat er gevraagd wordt maar dat regelt je management wel.

Rat
ik ken zat muzikanten, ik weet precies wat dat inhoud, die leven ook van hun optredens maar vragen laaaaaaang niet zoveel als brainpower of opgezwolle. het is zeker een manier van leven [wat voortkomt uit een hobby, zo goed] maar dat wil nog niet zeggen dat je zo fucking veel voor een optreden hoeft te vragen of dat alles zo groot moet. ik vind muziek als het allemaal zo groot en commercieel word gewoon helemaal niet leuk meer, omdat het dan allemaal om de massa en het geld draait en daar heb ik een hekel aan. als je gewoon genoeg geld verdiend voor je huis, eten enz heb je toch genoeg lijkt me.
Reageren

Regels voor berichten