Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2004, 00:31
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Ik heb ook tot en met me 17de zonder gezeten...en ik vroeg af waarom? Ik keek mijzelf in de spiegel...Sindsdien heb ik gewerkt aan me uiterlijk (haar, lenzen, de juiste bril, kleding, etc etc)...En het heeft wel meegeholpen...Ik merkte meteen wel een verschil...

Je kan wel blijven wachten en hopen, maar als je er als een sloddervos, als vb., uit blijft zien, maak je hetzelf wel moeilijker! Maar ja...misschien praat ik wel poep!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2004, 09:56
Verwijderd
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 02-03-2004 @ 01:31:
Ik heb ook tot en met me 17de zonder gezeten...en ik vroeg af waarom? Ik keek mijzelf in de spiegel...Sindsdien heb ik gewerkt aan me uiterlijk (haar, lenzen, de juiste bril, kleding, etc etc)...En het heeft wel meegeholpen...Ik merkte meteen wel een verschil...

Je kan wel blijven wachten en hopen, maar als je er als een sloddervos, als vb., uit blijft zien, maak je hetzelf wel moeilijker! Maar ja...misschien praat ik wel poep!
Ja want wie zegt dat wij zo rondlopen..
En ook al zou dat zo zijn, die meiden lopen toch non stop te verkondigen dat het om het innerlijk gaat.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 10:07
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 02-03-2004 @ 10:56:
En ook al zou dat zo zijn, die meiden lopen toch non stop te verkondigen dat het om het innerlijk gaat.
(Werken aan je) Uiterlijk (en uitstraling) zal altijd in meer of mindere mate helpen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 10:30
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
Wie zegt dat jullie niet zo rondlopen? Maar daar ging het even niet om...Ik praat in het algemeen...

Ten tweede stappen meiden eerst op uiterlijk af, mits je elkar nog nooit gesproken hebt...Dat doet iedereen en is vrij normaal... !
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Maar ondertussen...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:09
Verwijderd
[QUOTE]Marcade schreef op 02-03-2004 @ 11:07:
(Werken aan je) Uiterlijk (en uitstraling) zal altijd in meer of mindere mate helpen. [/QUOTE

Citaat:
M. Arnoldi schreef op 02-03-2004 @ 11:30:
Wie zegt dat jullie niet zo rondlopen? Maar daar ging het even niet om...Ik praat in het algemeen...

Ten tweede stappen meiden eerst op uiterlijk af, mits je elkar nog nooit gesproken hebt...Dat doet iedereen en is vrij normaal... !

Hmm.. misschien.
Een meid heeft me tenminste nog nooit eerlijk gezegd dat ze me om mn uiterlijk heeft afgewezen.. misschien ben ik te negatief of verwacht ik te veel.

Ik werk aan mn uiterlijk verzorging en ben vaak opgewekt..
Ik heb trouwens ook geen zin in een vriendin die je leuk vindt omdat je zo'n "lekkah ding" bent, ook al is dat vrij normaal...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wat een grote onzin dat meiden alleen op een 'lekker ding' vallen. Dat lijkt misschien maar zo, maar dat is denk ik absoluut niet het geval. Je innerlijk bepaalt namelijk voor een groot deel je aantrekkelijkheid.
Als een jongen zich onzeker voelt over zijn uiterlijk, straalt hij dat vaak uit. Daardoor zijn ze verlegen, durven ze weinig initiatief te nemen, en ga zo maar door. Je onzekerheid over je uiterlijk (en zeg nou zelf, meestal hebben lelijkere jongens hier vaker last van de knappe, ook al is dat natuurlijk lang niet altijd het geval) trekt dan door naar je innerlijk. Daarom zijn deze jongens bij voorbaad al niet interessant.

Als je een jongen niet kent, zoek je zijn aantrekkelijkheid bij zijn uiterlijk. Dus relaties die beginnen zonder elkaar echt te kennen, eindigen hierdoor vaak doordat men later pas het innerlijk leert kennen en die gene toch niet aantrekkelijk voor ze blijken te zijn (of niet te matchen natuurlijk).
Als je een jongen langer kent, kun je hem opeens wél leuk (en dus aantrekkelijk) gaan vinden doordat iemand innerlijk dit versterkt.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 16:17
Verwijderd
Wat een complete BS staat hier en daar in dit topic. Die paar politiek correcte figuurtjes die zonodig moeten beweren dat ze 'op innerlijk vallen' ten spijt, is het gewoon een feit dat je makkelijker in contact komt (en dus ook makkelijker een relatie krijgt, hetzij kort, hetzij langer) als je er leuk uitziet/mooi bent. Dat geldt niet alleen in de liefde, maar overal. Een mooi uiterlijk straalt daadwerkelijk af op iemands innerlijk. Mooie mensen worden sneller vergeven enz.

Het is oude psychologiekoek dat mooie mensen aardiger worden gevonden, slimmer worden gevonden, makkelijker vrienden maken, positiever worden beoordeeld bij sollicitaties, enz.enz. Het is echt niet alleen (of juist) in de liefde zo. Mooi zijn levert je overal voordelen op. Dat ontkennen is misschien sympathiek tegenover figuren die ermee zitten dat ze geen verkering kunnen krijgen, maar erg realistisch is het niet.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 16:48
Fade of Light
Fade of Light is offline
^^ Correct. Doch uiterlijk houdt veel meer in dan hoe je uit je moeders <bleep> komt. Er komt een groot stuk uitstraling (houding) EN verzorging bij kijken.
De grootste macho kun je ook zo verbouwen (haartjes netjes kammen, nerd kleren aan, vierkant brilletje op) dat hij een sutk minder aantrekkelijk wordt....
Doe wat aan je houding en aan je ego (wat je vaak indirect uitstraalt) en aan je uiterlijk en dat KAN veel schelen. Pas als je toegenaderd wordt, zal er iets van je innerlijk overvloeien, maar zolang je uiterlijka fstotend is, zullen er maar weinig mensen zijn die uberhaupt tot je innerlijk komen.

Uitgezonderd (via) vrienden.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 20:35
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 02-03-2004 @ 16:09:
Hmm.. misschien.
Een meid heeft me tenminste nog nooit eerlijk gezegd dat ze me om mn uiterlijk heeft afgewezen.. misschien ben ik te negatief of verwacht ik te veel.

Ik werk aan mn uiterlijk verzorging en ben vaak opgewekt..
Ik heb trouwens ook geen zin in een vriendin die je leuk vindt omdat je zo'n "lekkah ding" bent, ook al is dat vrij normaal...
Een goed begin, is het halve werk...

En voor de rest ben ik eens met Chloe Siere; je kan wel een lekker ding wezen, maar uiteindelijk bepaalt je innerlijk of de relatie lang standhoudt of niet!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 20:46
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 02-03-2004 @ 21:35:
En voor de rest ben ik eens met Chloe Siere; je kan wel een lekker ding wezen, maar uiteindelijk bepaalt je innerlijk of de relatie lang standhoudt of niet!
Heel leuk, maar als je nooit aan een relatie toekomt, heb je ook niks in stand te houden.

edit: spelfout, bwaa

Laatst gewijzigd op 02-03-2004 om 20:55.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 20:52
Verwijderd
Precies. En daar hebben we het over, over die voorfase. Als je een prachtig karakter hebt maar wel afstotelijk lelijk bent kom je toch niet aan de bak, eenvoudigweg omdat uiterlijk eerder gezien wordt dan karakter.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 21:38
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-03-2004 @ 21:52:
Precies. En daar hebben we het over, over die voorfase. Als je een prachtig karakter hebt maar wel afstotelijk lelijk bent kom je toch niet aan de bak, eenvoudigweg omdat uiterlijk eerder gezien wordt dan karakter.
Onzin want bijna niemand heeft moeite met een lelijk iemand gewoon als vriend en de mensen die je als vrienden die komen echt wel te weten hoe je bent

maar als je het over lekker oppervlakkig contact van bijv in de disco hebt dan heb je gelijk
Oud 02-03-2004, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 02-03-2004 @ 22:38:
Onzin want bijna niemand heeft moeite met een lelijk iemand gewoon als vriend en de mensen die je als vrienden die komen echt wel te weten hoe je bent
Daar moeten die mensen dan ook maar op gokken ja. Maar ik heb boven ook ergens al gesteld dat uiterlijk op innerlijk afstraalt. Iemand die bloedmooi is wordt gewoon eerder lief gevonden en wordt meer vergeven dan iemand die er niet uitzien, en dat kan ook meespelen bij het starten van een relatie.

Verder wordt verliefdheid m.i. getriggered door tóch een grote component uiterlijke verleiding.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 21:46
Paris in flames
Paris in flames is offline
Ik ben ook al m'n hele leven vrijgezel
Gewoon rustig afwachten en zeker niet overhaasten!
Beter vrijgezel dan een slechte relatie
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 23:33
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-03-2004 @ 22:46:
Heeft die limbogekte toch nog nut, althans voor jou
Mja...

Ik zie wel hoe het loopt, tis echt helemaal nieuw voor me dus ja... tis nog pas een week he... we zien wel hoe het loopt.
Oud 03-03-2004, 00:10
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 02-03-2004 @ 16:40:
Wat een grote onzin dat meiden alleen op een 'lekker ding' vallen. Dat lijkt misschien maar zo, maar dat is denk ik absoluut niet het geval. Je innerlijk bepaalt namelijk voor een groot deel je aantrekkelijkheid.
Als een jongen zich onzeker voelt over zijn uiterlijk, straalt hij dat vaak uit. Daardoor zijn ze verlegen, durven ze weinig initiatief te nemen, en ga zo maar door. Je onzekerheid over je uiterlijk (en zeg nou zelf, meestal hebben lelijkere jongens hier vaker last van de knappe, ook al is dat natuurlijk lang niet altijd het geval) trekt dan door naar je innerlijk. Daarom zijn deze jongens bij voorbaad al niet interessant.
Dus uiteindelijk vind jij knappe jongens ook leuker

Je hebt jezelf hier fantastisch onderuitgehaald.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 01:20
Verwijderd
Citaat:
Dr0_ol schreef op 03-03-2004 @ 01:10:
Dus uiteindelijk vind jij knappe jongens ook leuker

Je hebt jezelf hier fantastisch onderuitgehaald.
Nee. Ze valt op jongens die zelfverzekerd zijn. Dat mooie jongens makkelijker zelfverzekerd zijn dan lelijke is jammer voor de lelijkerds. Beter je best doen, ga op een ik-hou-van-mij-clubje.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 07:41
X-G
X-G is offline
MarkB, vraagje, zit jij ook op 'GoT'?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 12:17
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 03-03-2004 @ 02:20:
Nee. Ze valt op jongens die zelfverzekerd zijn. Dat mooie jongens makkelijker zelfverzekerd zijn dan lelijke is jammer voor de lelijkerds. Beter je best doen, ga op een ik-hou-van-mij-clubje.
Zie.. jij doet precies hetzelfde...

Slimmerd...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 15:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
X-G schreef op 03-03-2004 @ 08:41:
MarkB, vraagje, zit jij ook op 'GoT'?
Ik weet niet eens wat GoT ís, dus: nee. Why?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 15:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 03-03-2004 @ 13:17:
Zie.. jij doet precies hetzelfde...

Slimmerd...
Anders wil ik wel sámen met jou dat clubje oprichten. Dan noemen we het het "Wij-houden-van-ons"-clubje.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-03-2004 @ 17:17:
Wat een complete BS staat hier en daar in dit topic. Die paar politiek correcte figuurtjes die zonodig moeten beweren dat ze 'op innerlijk vallen' ten spijt, is het gewoon een feit dat je makkelijker in contact komt (en dus ook makkelijker een relatie krijgt, hetzij kort, hetzij langer) als je er leuk uitziet/mooi bent. Dat geldt niet alleen in de liefde, maar overal. Een mooi uiterlijk straalt daadwerkelijk af op iemands innerlijk. Mooie mensen worden sneller vergeven enz.

Het is oude psychologiekoek dat mooie mensen aardiger worden gevonden, slimmer worden gevonden, makkelijker vrienden maken, positiever worden beoordeeld bij sollicitaties, enz.enz. Het is echt niet alleen (of juist) in de liefde zo. Mooi zijn levert je overal voordelen op. Dat ontkennen is misschien sympathiek tegenover figuren die ermee zitten dat ze geen verkering kunnen krijgen, maar erg realistisch is het niet.
Zeker.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 16:01
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
je bent 18 en geen 88...

Waarom wil iedereen zo graag een relatie...? Waarom is dat zooooo belangrijk?
Oud 03-03-2004, 16:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 03-03-2004 @ 17:01:
je bent 18 en geen 88...

Waarom wil iedereen zo graag een relatie...? Waarom is dat zooooo belangrijk?
Liefde voelen. Iemand hebben met wie je álles kan delen. Iemand hebben die er altijd voor je is. En kom nou niet aan met "ja maar, je hebt toch vrienden?" Jazeker, maar daarmee kun je helemaal niet dezelfde dingen doen. Ik wil die liefde voélen, de warmte voélen, de ander voélen. Het moet iets tussen ons tweeën zijn. Iets speciaals. En ja, dat mis je.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 18:36
herby
herby is offline
Citaat:
MarkB schreef op 03-03-2004 @ 17:14:
Liefde voelen. Iemand hebben met wie je álles kan delen. Iemand hebben die er altijd voor je is. En kom nou niet aan met "ja maar, je hebt toch vrienden?" Jazeker, maar daarmee kun je helemaal niet dezelfde dingen doen. Ik wil die liefde voélen, de warmte voélen, de ander voélen. Het moet iets tussen ons tweeën zijn. Iets speciaals. En ja, dat mis je.

en daar ben ik het dus helemaal mee eens

Het hoeft ook niet per sé een relatie, een romance is ook goed
Oud 03-03-2004, 18:47
Signy
Signy is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 30-12-2003 @ 21:30:
Zolang je erin blijft geloven lukt het echt wel
en dat deed jij ook echt
Oud 03-03-2004, 18:49
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Signy schreef op 03-03-2004 @ 19:47:
en dat deed jij ook echt
Ik weet dus uit eigen ervaring welk verschil je instelling maakt
Oud 03-03-2004, 18:51
Signy
Signy is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 03-03-2004 @ 19:49:
Ik weet dus uit eigen ervaring welk verschil je instelling maakt
zeg dat dan, want zoals het er stond kreeg ik een verkeerde indruk.
Oud 03-03-2004, 20:05
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
MarkB schreef op 03-03-2004 @ 16:41:
Ik weet niet eens wat GoT ís, dus: nee. Why?
eigenlijk os het GOTN (gathering of the nerds), alleen ze hebben er maar "gathering of tweakers" van gemaakt een site.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 16:54
Nickie
Nickie is offline
Misschien willen jullie wel Te graag verkering want meestal als je ni op zoek ben dan kom je een leuk iemand tegen!

Ik ben zelf ook al een poos vrijgzel maar ik vin dat hlmaal ni erg!
Oud 04-03-2004, 16:56
herby
herby is offline
Citaat:
Nickie schreef op 04-03-2004 @ 17:54:
Misschien willen jullie wel Te graag verkering want meestal als je ni op zoek ben dan kom je een leuk iemand tegen!

Ik ben zelf ook al een poos vrijgzel maar ik vin dat hlmaal ni erg!
als je je hele leven vrijgezel bent is dat anders dan als je "een poosje" vrijgezel bent
Oud 04-03-2004, 17:01
Nickie
Nickie is offline
Nouja goed ik heb 2 keer verkering ghad en dat duurde allebij nog ni eens 2 weken dus egt weten wat verkeing nou eiglijk is weet k ook ni

Maar vraag je je zelf dan ni af hoe dat komp dat je nog steeds vrijgzel bent, want er is vast tog wel iemand die je leuk vin?
Oud 04-03-2004, 17:02
Verwijderd
*steekt hand op*

wel op basisschool maar dat telt niet

komt bij mij ook vooral door uiterlijk...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 17:02
Methuselah
Methuselah is offline
Al de volle 21 jaar en bijna 3 weken.
Oud 04-03-2004, 17:13
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Ik vind dat jullie te heftig doen. Alsof een relatie alles is. Zoals jullie je een relatie voorstellen is een droombeeld volgens mij...

Jullie zijn zo wanhopig op zoek dat het gewoon niet werkt!

De mensen die ik ken en die het liefst een relatie willen hebben en die dat zoooo enorm belangrijk vinden, hebben geen relatie, zijn te kritisch en het lukt gewoon niet.
Daarnaast zijn ze constant zoekende en worden ze telkens teleurgesteld (omdat diegene niet wil of omdat het tegenvalt) en dan maak je jezelf pas ongelukkig (en kom je met dit soort topics )....

Mensen die niet zoekende zijn slagen veel eerder omdat zij een hele andere instelling hebben (naar mijn mening)

Zie hoe het leven loopt en wees blij met wat je nu hebt en hoe het nu gaat....
Oud 04-03-2004, 17:14
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 04-03-2004 @ 18:02:
Al de volle 21 jaar en bijna 3 weken.
Toch iemand die mijn record heeft gebroken ...
Oud 04-03-2004, 17:16
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 04-03-2004 @ 18:14:
Toch iemand die mijn record heeft gebroken ...
Ik had 't al nog voor jij 't had. Domoor
Oud 06-03-2004, 08:13
Smartie
Smartie is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 04-03-2004 @ 18:13:
Ik vind dat jullie te heftig doen. Alsof een relatie alles is. Zoals jullie je een relatie voorstellen is een droombeeld volgens mij...

Jullie zijn zo wanhopig op zoek dat het gewoon niet werkt!

De mensen die ik ken en die het liefst een relatie willen hebben en die dat zoooo enorm belangrijk vinden, hebben geen relatie, zijn te kritisch en het lukt gewoon niet.
Daarnaast zijn ze constant zoekende en worden ze telkens teleurgesteld (omdat diegene niet wil of omdat het tegenvalt) en dan maak je jezelf pas ongelukkig (en kom je met dit soort topics )....

Mensen die niet zoekende zijn slagen veel eerder omdat zij een hele andere instelling hebben (naar mijn mening)

Zie hoe het leven loopt en wees blij met wat je nu hebt en hoe het nu gaat....
Ja, ik denk best dat je daar wel gelijk in hebt. Niet zoeken, dan wordt je hopeloos, maar je moet wel voor relaties openstaan, anders gebeurd er ook niks. Als je niet zoekt, maar je gedraagd als een ongeinteresseerde knakker zal je toch echt niet aan de vrouw komen hoor....
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 13:24
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 04-03-2004 @ 18:16:
Ik had 't al nog voor jij 't had. Domoor
Maar ik had het kunnen hebben als ik vrijgezel was gebleven een paar jaar en jij op een gegeven moment een relatie had gekregen

Ach ja... als, als....
Oud 06-03-2004, 13:36
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 06-03-2004 @ 14:24:
Maar ik had het kunnen hebben als ik vrijgezel was gebleven een paar jaar en jij op een gegeven moment een relatie had gekregen

Ach ja... als, als....
Dus. Had ik 't 'record' altijd al.

Grrrr
Oud 06-03-2004, 14:35
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
*joins the club*

Al 20 jaar en 2 maanden nog nooit een relatie gehad.
Gelukkig heb ik wel een paar keer gezoend in mn leven, dus dat valt dan nog wel mee.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 15:23
nescio
nescio is offline

* wordt heel nieuwsgierig naar de mensen achter de posts op dit forum * (ben hypocriet ik weet het)
ik ben er ook zo 1: heb al vrij vaak bijna-verkering gehad (met vrienden vooral), maar nog nooit echt (dwz, nooit langer dan zeg 4 twijfelende dagen). dat lag er vooral aan dat ik die vriendschap niet op het spel wilde zetten (en die ander ook niet). heb dus gelukkig wel gezoend enzo - dat scheelt..
hoe dan ook, ik heb toen wel gemerkt dat dat soort dingen idd pas gebeuren als je niet zo wanhopig bent, leeft bij het moment, er wel voor open staat maar ook blij bent met het leven zoals het is.
dat ben ik nu ook, maar ben dus inderdaad al bijna 20 jaar vrijgezel...
soms weet ik ook niet of ik wel een relatie wil (sluit me wat dat betreft ook wel aan bij koekiemonstertje: een relatie is ook niet alles: kost veel tijd, hard werk en vooral veel energie om communicatiestoornissen op te lossen. hoe dan ook, wel goed voor je ego/zelfbeeld en natuurlijk sowieso erg leuk om verliefd te zijn). ben nu weer es heerlijk hopeloos verliefd op en jongen met een superleuke vriendin... maar dat gaat vast weer over. het geluk ligt altijd om de hoek... blijf hopen, wanhoop niet en hecht er vooral niet te veel belang aan: als je vrijgezel bent heb je veel meer tijd voor vrienden, hobby's etc (zelfontplooiing... hmmm... ) en ik denk dat mensen met en relatie daar nog wel eens naar terugverlangen...
veel succes allemaal, liefs,
nescio
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 16:45
meisje
meisje is offline
ik denk dat als je je lekker voelt, je ook heel anders overkomt. Geinteresseerd werkt toch beter dan uuh wanhopig
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 17:30
Thijs085
Thijs085 is offline
* meldt zich bij de club en herkent veel van soortgenoten...

Je hebt er zo de behoefte aan, maar het zit er niet in. Ja, je bent nog maar 18 en ja je hebt je hele leven nog voor je. Maar buiten een topic als deze valt het bitter tegen met mensen van je leeftijd die nog nooit wat hebben gehad. En dan tientallen mensen die je om de zoveel tijd weer eens vragen 'heb je al een vriendin?', 'Nee, nog steeds niet? Hoezo?'. Daarbij is het haast altijd weer gespreksonderwerp nummer 1....

En wordt er weer lekker ingehamerd wat je mist en vraag je je af wat er mis met jouw is. En elke keer als je die vraag met nee moet beantwoorden zie je ze lastiger kijken, er zijn er bij die dan nog gaan denken dat je wellicht homo bent ook. *zucht*

Het geeft allemaal een flinke deuk in je zelfvertrouwen ja. Het helpt natuurlijk ook niet mee als je pas laat bent gaan puberen, verschillende lichamelijke kwaaltjes hebt (gehad) en mede daardoor altijd al een beetje verlegen bent geweest...

Momenteel hoeft het van mij even niet meer ook, heb meerdere dingen verkloot. Sommige mijn schuld, sommige van omstandigheden. De laaste 3 jaar zijn zoveel dingen voorgevallen in mijn leven dat ik echt in een diepe put bent geraakt. Dat je niks meer wilt ook...

Vooral vorig jaar daar veel problemen mee gehad, wat moet ik nu? Daarom heb ik mezelf beloofd dat 2004 mijn jaar zou gaan worden...

Inmiddels ben ik gestopt met mijn opleiding, zoek ik naar iets nieuws wat wel echt bij me past. Ook zoek ik naar werk, zodat ik aan wat geld komt voor nieuwe hobby's en wil ik wat vrijwillgerswerk gaan doen ook. Routine weer terugbrengen in m'n leven, hopen dat het dan allemaal vanzelf komt.

Toch blijft het moeilijk om mijzelf daarvoor te motiveren, blijft moeilijk met weinig houvast en antwoorden.

Voor een relatie heb ik iedergeval op dit moment weinig te bieden en heb dan ook vrij weinig te verwachten, ben ik helemaal realistisch in en ik accepteer het dan maar ook.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 17:36
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 06-03-2004 @ 14:36:
Dus. Had ik 't 'record' altijd al.

Grrrr
Ik volg het niet meer
Oud 06-03-2004, 17:54
Freestyler*
Freestyler* is offline
veel niet-levenslang vrijgezelle-mensen die hier posten beginnen over de nadelen van een relatie hebben
maar voor mij geldt toch wel dat ik meer opzoek ben naar het 'liefde'gedeelte ervan
door 'de maatschappij' wordt het je ook goed duidelijk gemaakt dat je achterloopt en dat je vreemd bent
ik voel me eigenlijk 'fout'
Oud 06-03-2004, 18:17
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
MarkB schreef op 03-03-2004 @ 17:14:
Ooh zo herkenbaar...

Citaat:
Juichtoon schreef op 06-03-2004 @ 18:30:
* meldt zich bij de club en herkent veel van soortgenoten...

Je hebt er zo de behoefte aan, maar het zit er niet in. Ja, je bent nog maar 18 en ja je hebt je hele leven nog voor je. Maar buiten een topic als deze valt het bitter tegen met mensen van je leeftijd die nog nooit wat hebben gehad. En dan tientallen mensen die je om de zoveel tijd weer eens vragen 'heb je al een vriendin?', 'Nee, nog steeds niet? Hoezo?'. Daarbij is het haast altijd weer gespreksonderwerp nummer 1....

En wordt er weer lekker ingehamerd wat je mist en vraag je je af wat er mis met jouw is. En elke keer als je die vraag met nee moet beantwoorden zie je ze lastiger kijken, er zijn er bij die dan nog gaan denken dat je wellicht homo bent ook. *zucht*

Het geeft allemaal een flinke deuk in je zelfvertrouwen ja. Het helpt natuurlijk ook niet mee als je pas laat bent gaan puberen, verschillende lichamelijke kwaaltjes hebt (gehad) en mede daardoor altijd al een beetje verlegen bent geweest...
Auw
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 18:19
Verwijderd
Om je heen kijken en anderen relaties zien hebben werkt anders ook zo lekker. Je ziet van die stellen van alle leeftijden dingen doen die je zelf ook dolgraag met je vriendin zou willen doen.
Tuurlijk, het gras is altijd groener aan de andere kant maar dat neemt niet weg dat je geen relatie wil. De mensen die mij vertellen dat een relatie ook niet alles is hebben er zelf een of hebben er zelf een gehad dus kennen dat gevoel ook niet.

Ik ben zeker ook niet meer hopeloos op zoek. Ben het wel geweest, moest ik gewoon iets hebben. Ik heb het zelfs via het forum geprobeerd, hopeloos misgegaan vanwege mn wanhopigheid. Meiden van mijn vorige woonplaats opgezocht, allemaal .

Wat ook meespeelt is dat je aan jezelf gaat twijfelen. Anderen hebben een relatie, jij niet. Ga je denken wat het zou kunnen zijn. Heb 2-3 jaar met een minderwaardigheidscomplex rondgelopen, daar kwam dan ook nog 2 jaar pesten bij waardoor ik gezellig met een psychiater heb kunnen praten. Is allemaal niet al te best voor je zelf beeld.

Toch zie ik overal dat het om het innerlijk zou gaan. Nare man mag dan vaak als een klootzak overkomen maar hij spreekt meer wijze woorden dan ik eerst zag, hij komt enkel als een klootzak over omdat die woorden nou eenmaal klote zijn.

Meiden vallen direct of indirect op je uiterlijk, hoe je het ook went of keert. Als je dan dus zo'n periode achter de rug hebt kan het misschien enkel beter worden maar hoe. Er niet aan denken kan, de plaatselijk discotheek elk weekend bezoeken en elke willekeurige meid zoenen kan.
Of wanneer je (te) veel principes hebt, afwachten. De meiden gewoon met respect blijven behandelen al wil je ze af en toe de nek wel omdraaien (niet letterlijk opvatten ).

En de hopeloosheid. Het is maar niet hoe je het opvat. Ik denk dat het door velen als excuus wordt gebruikt. Hij/zij vindt de ander eigenlijk niet knap genoeg, dan komen ze dus met of "Hij/zij is mn type niet" "Ik ben gewoon niet verliefd" "Hij komt zo hopeloos over". Allemaal erg veilig.

En ja er zal er vast eens iemand komen die je wel leukt vindt. Of je dan wel of niet hopeloos bent heeft er geen biet mee te maken. Die persoon vindt je leuk om wie je bent, niet of je hopeloos of niet overkomt. Er is volgens mij niemand ongewild zijn of haar leven vrijgezel gebleven.

Ik geloof er zelf ook wel in dat er iemand komt die van je houdt om wie je bent maar dat betekend zeker niet dat het op het moment niet zwaar kut is op het o-zo onbekende en gewilde gebied...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 20:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juichtoon schreef op 06-03-2004 @ 18:30:

Het geeft allemaal een flinke deuk in je zelfvertrouwen ja.
Kijk, dat bedoel ik dus. Je wordt inderdaad nogal eens raar aangekeken. Vooral op familiefeestjes is het erg. De ooms en tantes kijken je toch raar aan, omdat je zusje van net 16 al drie serieuze relaties heeft gehad en jij nog helemaal noppes. Op de één of andere manier schaam je je toch, omdat je iets gehad 'hoort' te hebben.

@ImeZ: My thoughts exactly.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten