Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2007, 18:05
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
De cover voor boek zeven is bekend.
Check mugglenet etc.
Advertentie
Oud 29-03-2007, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Niet Slaan schreef op 29-03-2007 @ 19:05 :
De cover voor boek zeven is bekend.
Check mugglenet etc.
UK Childrens Edition (die ik ga kopen) vind ik niet zo mooi. Maar ik heb die tekeningen nooit erg mooi gevonden. De flaptekst is wel leuk om te lezen
Oud 29-03-2007, 19:51
Verwijderd
't is de binnenkant die telt hé covers hebben me nooit echt kunnen boeien
Oud 30-03-2007, 13:31
smikkelenberg
smikkelenberg is offline
kan iemand ff een pic of een link posten want ik kan em niet vinden
Oud 30-03-2007, 13:38
pino123
pino123 is offline
http://www.mugglenet.com/viewer/?ima...hp7childus.jpg
http://www.mugglenet.com/viewer/?ima...hp7childuk.jpg
http://www.mugglenet.com/viewer/?ima...hp7adultuk.jpg

Citaat:
Andijvie schreef op 29-03-2007 @ 19:39 :
UK Childrens Edition (die ik ga kopen) vind ik niet zo mooi. Maar ik heb die tekeningen nooit erg mooi gevonden. De flaptekst is wel leuk om te lezen
van de vorige twee vond ik de tekeningen van de children's edition wel leuker dan de adult's edition

Laatst gewijzigd op 30-03-2007 om 13:42.
Oud 31-03-2007, 17:25
Flijn
Flijn is offline
In die tweede link: zie ik het goed, een huiself met een zwaard achter Harry? Interessant...

Verder vind ik de tekeningen niet geweldig. Maar boeiend, de cover is er!
Oud 31-03-2007, 17:38
mepsteen
mepsteen is offline
van die 2e link, is dat ding op de achtergroend niet die poort van het department of mysteries waar sirius in viel?
Oud 31-03-2007, 17:47
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Flijn schreef op 31-03-2007 @ 18:25 :
In die tweede link: zie ik het goed, een huiself met een zwaard achter Harry? Interessant...

Verder vind ik de tekeningen niet geweldig. Maar boeiend, de cover is er!
Hee, dat is goed opgemerkt , heb het heel goed zitten bekijken maar ik zie het nu pas, dat lijkt idd een huiself met een zwaard. Dacht eerst dat het Ron was die dat zwaard vasthoudt.
Oud 31-03-2007, 17:49
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 31-03-2007 @ 18:38 :
van die 2e link, is dat ding op de achtergroend niet die poort van het department of mysteries waar sirius in viel?
Dat zou best kunnen. Er zou alleen een rafelig gordijn voor moeten hangen en dat zie ik niet echt
En ik heb trouwens ook gelezen dat Sirius in boek 7 terugkomt, dat zei J.K. Rowling zelf, ze wilde alleen niet zeggen hóe.
Oud 31-03-2007, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Faerie schreef op 31-03-2007 @ 18:47 :
Hee, dat is goed opgemerkt , heb het heel goed zitten bekijken maar ik zie het nu pas, dat lijkt idd een huiself met een zwaard. Dacht eerst dat het Ron was die dat zwaard vasthoudt.
idem hier

idd goed opgemerkt
Oud 31-03-2007, 19:48
Ieke
Ieke is offline
Ik wil het boek nu echt graag hebben
Oud 01-04-2007, 10:05
smikkelenberg
smikkelenberg is offline
die links doen het nie bij mij
Oud 02-04-2007, 08:33
Verwijderd
The mysterious ticking noise

Oud 02-04-2007, 08:35
Verwijderd
owkeej, bij mij doet de youtube-tag het blijkbaar niet zo goed
voor degenen die hierboven geen filmpje kunnen zien:

www.youtube.com
> zoeken op potter puppet pals - the mysterious ticking noise

hilarisch
(andere filmpjes zijn ook geweldig, daar niet van)
Oud 03-04-2007, 14:41
Verwijderd
owkeej,

* heeft door hoe het werkt nu *
Oud 03-04-2007, 14:54
Me-ke
Me-ke is offline
ik vind t niet heel erg grappig
alleen t eind wel, als voldemort nog even komt zingen da vind ik dan wel weer geinig...

ik vind trouwens de covers van de boeken heel lelijk!
ik vind t jammer dat ik ben begonnen met de kinder-versie, vind de adult versie wel mooier vaak, wel saaier ook, maar zoals die van nu, vind ik echt wel veel mooier.

alleen van boek 5 vond ik de kinder-cover wel mooi..
Oud 03-04-2007, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Me-ke schreef op 03-04-2007 @ 15:54 :
ik vind t niet heel erg grappig
alleen t eind wel, als voldemort nog even komt zingen da vind ik dan wel weer geinig...
misschien dat je er gewoon van moet houden
mij beurt het elke keer opnieuw op (Harry Potter! Harry Potter! Ooh, Harry Potter! Harry Potter! YEAH Harry Potter! that's me!! )

maar misschien dat je ze allemaal gezien moet hebben om ze echt lollig te vinden

Oud 03-04-2007, 19:17
yavanna
yavanna is offline
Hahahaha de tekenfilmpjes kende ik al, maar die andere nog niet Zijn leuk XD
Oud 03-04-2007, 22:53
smikkelenberg
smikkelenberg is offline
die filmpjes zijn wel grappig, vooral dat ze gaan zingen die zonder tekst met alleen muziek vind ik minder
Oud 04-04-2007, 08:54
Verwijderd
Citaat:
smikkelenberg schreef op 03-04-2007 @ 23:53 :
die zonder tekst met alleen muziek vind ik minder
die 'low budget' op youtube? met de tekst onderaan als 'ondertitels'? mja, die vind ik ook minder, vandaar dat ik ze niet postte
Oud 04-04-2007, 16:23
smikkelenberg
smikkelenberg is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 04-04-2007 @ 09:54 :
die 'low budget' op youtube? met de tekst onderaan als 'ondertitels'? mja, die vind ik ook minder, vandaar dat ik ze niet postte
ja die ja
Oud 04-04-2007, 17:23
Verwijderd
608 pagina's. Hopen dat de lettergrootte niet weer meer wordt, anders wordt het best een kort boek vergeleken met delen 4 en 5. Maar ben benieuwd.
Oud 04-04-2007, 17:40
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 31-03-2007 @ 18:38 :
Ik had het idee dat het een tunnel bij Goudgrijp/Gringrotts zou zijn, ook vanwege het goud en de kostbaarheden enzo...
Oud 04-04-2007, 17:57
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
hppa schreef op 04-04-2007 @ 18:23 :
608 pagina's. Hopen dat de lettergrootte niet weer meer wordt, anders wordt het best een kort boek vergeleken met delen 4 en 5. Maar ben benieuwd.
Eigenlijk vind ik het jammer als het maar zo 'dun' is. Er zijn zoveel losse eindjes dat dat hopelijk wel op een goede manier in elkaar gevlochten wordt. Daarbij vind ik dikke boeken fijn, dan duurt het tenminste even voor je het uit hebt.
Oud 04-04-2007, 21:21
Severus
Severus is offline
Hmm, de Potter Puppet Pals zijn altijd leuk - maar ikzelf geef de voorkeur aan de flash-filmpjes (toch bedankt voor je PM, *blue angel* ).

De Potterpuffs zijn trouwens ook de moeite waard: zie hier.

Citaat:
Faerie schreef op 31-03-2007 @ 18:49 :
En ik heb trouwens ook gelezen dat Sirius in boek 7 terugkomt, dat zei J.K. Rowling zelf, ze wilde alleen niet zeggen hóe.
Óf hij zal in een flashback te zien zijn (vast zo'n flashback waarin we meer te weten komen over Snape's verleden, of over wat er écht gebeurd is in de laatste week of 24 uur voordat de Potters stierven), óf hij zal tevoorschijn komen in een portret. Het is geen geheim dat de doden (niet allemaal, though) in een portret kunnen gaan zitten en zo kunnen communiceren met de levenden. Phineas Nigellus Black is daar een voorbeeld van, of het portret van wijlen Mrs. Black (alhoewel zij alleen maar krijst). Dus op die manier zou Sirius terug kunnen keren en ook met Harry kunnen communiceren (hij heeft vast een portret in No. 12 Grimmauld Place) - hetzelfde geldt overigens voor Dumbledore. De fysieke vorm (het lichaam) mag dan verloren zijn gegaan, maar communicatie blijft nog wel mogelijk.

O ja, het kan ook zijn dat Sirius terugkomt als geest (zoals Moaning Myrtle en Nearly Headless Nick), maar dat lijkt me op de een of andere manier toch net iets minder waarschijnlijk dan de bovenstaande mogelijkheden.

Over de covers van "Harry Potter and the Deathly Hallows": de Britse cover is zoals altijd teleurstellend (met als uitzondering de covers voor "Goblet Of Fire" and "Order Of The Phoenix"). Heeft Groot-Brittannië dan echt zo weinig illustrators die zo goed zijn als de Amerikaanse Mary Grandpré?! Ik had zelf eigenlijk de Amerikaanse boeken willen hebben, maar heb daar van afgezien omdat de boeken veramerikaanst zijn (de authentieke Britse spelling is hier en daar niet aangehouden) en ik zelf alles toch het liefst zo authentiek mogelijk heb. Bovendien heb ik persoonlijk een afkeer van Amerikaans Engels, dat heeft er ook een rol bij gespeeld.
In ieder geval, de cover van Mary Grandpré is mooi, maar ik had wat spectaculairders verwacht. Ik vind de cover een beetje te simpel, te nietszeggend - dit is duidelijk expres zo gedaan, omdat er niet te veel informatie uit mag worden gehaald. Toch, iets à la de cover van "Order Of The Phoenix" of "Half-Blood Prince" had wel gemogen van mij - lekker mysterieus en donker. "Deathly Hallows" zal ongetwijfeld een donker boek zijn, en ik had gedacht dat de cover er dan ook naar zou zijn. Maar helaas - het lijkt meer op iets 'lichts' (komt door de gebruikte kleuren - het afgebeelde tafereel is echter verre van vrolijk). Toch een beetje de plank misgeslagen, mevrouw Grandpré....

Maar ja, dat is mijn mening maar.

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren in het volgende boek. Ik kan niet veel uit de covers halen, maar ik zie wel dat Harry het medaillon van Salazar Slytherin om zijn nek draagt (Amerikaanse cover). Momenteel ben ik niet thuis en heb ik dus niet "Half-Blood Prince" bij de hand om het even na te lopen, maar het wás een Horcrux en is niet langer bruikbaar. Waarom draagt hij het dan om zijn nek en heeft hij het niet gewoon in een gesloten la liggen ofzo? Identificeert hij zich om de een of andere reden met datgene waar het medaillon voor staat? Dat is aan de ene kant begrijpelijk, maar aan de andere kant ook een beetje raar, als je bekijkt dat Harry stellig en stelselmatig tegen alles is dat ook maar een beetje naar Slytherin riekt (talk about prejudices, btw).

Het valt me trouwens ook op dat het litteken op Harry's hoofd niet zichtbaar is (Amerikaanse cover) - bij de Britse cover is het litteken volgens mij wel te zien, maar wel onduidelijk. Ik heb wel eens theorieën gelezen dat Harry's litteken een Horcrux kan zijn, en dat bij de vernietiging ervan zowel hij als Voldemort zouden ophouden te bestaan. After all, de voorspelling van Sybil Trelawney was als volgt geweest:

"The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches.
Born to those who have thrice defied him, born as the seventh month dies.
And the Dark Lord will mark him as his equal, but he will have power the Dark Lord knows not.
And either must die at the hand of the other, for neither can live while the other survives.
The one with the power to vanquish the Dark Lord will be born as the seventh month dies."

Dus wanneer je het zo bekijkt ("neither can live while the other survives"), zou het best eens kunnen. Maar dat zou dan wel in tegenspraak zijn met de Amerikaanse cover, waar Harry het litteken niet meer heeft en duidelijk nog leeft.

Wat me verder nog opvalt aan de Amerikaanse cover, is dat Harry en Voldemort in een arena zijn, gebouwd in de Romeinse stijl. Het zou zomaar kunnen dat deze scène zich zelfs niet eens in Groot-Brittannië plaatsvindt, maar in Italië -waar Harry en Voldemort elkaar bevechten in een amfitheater als ware ze twee gladiatoren. Je ziet ook in de achtergrond vaag dat er mensen op de tribune zitten en het gevecht tussen Harry en Voldemort gadeslaan. Dit zijn heel waarschijnlijk de Death Eaters, die op bevel van Voldemort niet ingrijpen en inplaats daarvan gewoon van het spektakel moeten genieten (Voldemort gaat er immers van uit dat hij Harry gemakkelijk kan uitschakelen, want hij is qua toverkracht en kennis machtiger dan Harry).
Verder lijkt er iets in de lucht te zijn, dat óf vanzelf door de lucht beweegt (zoals de Golden Snitch), óf door iemand naar Harry of Voldemort is toegegooid (maar beiden proberen het te pakken) óf door toedoen van Harry door Voldemort onbedoeld in de lucht is gegooid en Harry het probeert te vangen en Voldemort het terug probeert te krijgen. In ieder geval is het iets kleins, want Harry houdt maar één hand omhoog, terwijl zijn andere hand gewoon los langs zijn lichaam hangt. Misschien is het zijn toverstaf, want Harry heeft zijn toverstaf niet bij zich, evenals Voldemort. Misschien is het feit dat de toverstaven van Harry en Voldemort elkaars tweeling zijn een belangrijk gegeven en smelten de twee samen of iets dergelijks, waarna het belangrijk is dat Harry het samengesmolten geheel te pakken krijgt en niet Voldemort. Wie weet - ik zeg maar wat. Maar als ik moet kijken naar de houding van Harry's hand en vingers, denk ik eerder dat het object iets solider van vorm is, ronder en waarschijnlijk niet zo langwerpig en dun als een toverstaf.

Hmm, en wat de Britse cover (voor- en achterkant) betreft....

We zien een wit hert (een stag), en jullie herinneren je vast dat Harry's Patronus een wit hert is. We zagen hem in zijn volle glorie in "Prisoner of Azkaban," waar Harry zichzelf en Sirius redde van een gewisse dood door de Dementors. Ik meen ergens gelezen te hebben dat JKR gezegd had dat we meer te weten zouden komen over waarom Harry's Patronus een hert is - en nu ik zie dat er een wit hert is afgebeeld op de binnenflap, weet ik zeker dat er nog iets belangrijks gaat komen dat met dat hert te maken heeft. Maar wat, dat weet ik niet.

Verder: mijn eerste impressie van het paleis en de schat (met geld en andere kostbaarheden) waar Hermione, Harry en Ron zich bevinden, was dat het op een sprookjespaleis leek (een snoeppaleis ofzo). Ik zie ook dat Ron en Hermione beiden oosters aandoende kleren aanhebben, waardoor het hele tafereel me doet denken aan iets dat zo uit "Sprookjes van Duizend-en-één Nacht" zou kunnen komen.

Als ik denk aan dat amfittheater dat mogelijk in Italië is, zou het kunnen dat het paleis (aangenomen dat het de plaats is waar Harry, Hermione en Ron de schat vinden) ook in het buitenland is. De ronde koepel van het paleis doet me vermoeden dat het ergens in het Midden-Oosten zou kunnen zijn, of anders Turkije (omdat het wat dichter is bij Europa, en daar had je vroeger ook sultans met de typische paleizen). Waarom zou Voldemort de Horcruxes ook alleen maar in Groot-Brittannië verstoppen? Het is veiliger als je de allerbelangrijkste Horcruxes zo ver mogelijk verstopt. Misschien zit er zelfs eentje ergens in Albanië, want daar hield Voldemort zich op totdat Peter Pettigrew hem vond. Het lijkt me daarom dus waarschijnlijk dat Harry flink op reis moet (dat maakt schoolgaan onmogelijk - sowieso was Harry al niet meer van plan om terug te keren naar Hogwarts), en dat Ron en Hermione met hem meegaan. Het tweetal zal Harry volgens mij niet overal naar vergezellen (in het geval van Ron misschien omdat zijn ouders hem tegenhouden) - in ieder geval lijkt het me niet dat ze allebei aanwezig zijn bij de grote confrontatie tussen Harry en Voldemort. Dat is uiteindelijk toch iets dat Harry alleen moet doen, waar we al vaker hints over hebben gekregen gedurende de boekenreeks.

Dat is zo'n beetje alles wat ik er op dit moment uit kan halen.

Trouwens - die trol die Flijn opgemerkt had, had ik niet gezien totdat Flijn er iets over had gezegd. Het wezen houdt een zwaard vast, dus het zal Harry zeker helpen - maar ik betwijfel ergens dat het Dobby is (laat staan Winky!). Daar lijkt Dobby me toch iets te slap en ook net iets te "minder begaafd" voor. Misschien is het Kreacher wel (bij hem heb ik altijd het gevoel gehad dat er meer is "than meets the eye") - want hij is in ieder geval intelligent genoeg en niet bang. Bovendien heeft Harry Kreacher geërfd van Sirius en is hij Harry's eigen huiself. Er rest me dan wel de vraag hoe Harry Kreacher zo ver heeft kunnen krijgen dat hij hem helpt, want Kreacher is erg trouw aan wijlen Mrs. Black en moet niets hebben van Harry en alles dat niet helemaal pure-blood is en/of niet gunstig is voor de eer van de familie Black. Dus misschien is het Kreacher helemaal niet, maar een andere huiself die tot nu toe nog niet in de boeken genoemd is (met andere woorden: een nieuw personage). In ieder geval hebben ze expres het gezicht van de huiself op Harry's rug niet laten zien. Dus óf het is Kreacher (die gemakkelijk herkenbaar zou zijn aan zijn gezicht) of een andere huiself.

Pfieuw, volgens mij ben ik weer eens goed op dreef.

Er gaan natuurlijk doden vallen in het boek. Zeker is dat Voldemort het loodje gaat leggen - ik kan me slecht voorstellen dat Rowling hem laat winnen en de aarde dan binnen de korste keren ontdaan is van alle Muggles en Muggle-borns. Harry misschien ook, want in de prophecy van Trelawney stond dat zowel Harry en Voldemort niet zonder elkaar konden bestaan. Verder bestaat de kans dat Snape komt te overlijden (ik hoop van niet, maar het is wel een cliché-gegeven dat de voormalige bad guy bij zijn redemption sterft als hij de ultieme opoffering maakt om de protagonist te helpen). Ik zou er kapot van zijn als Snape sterft, want hij mag dan een niet zo gemakkelijke persoonlijkheid hebben, ik geloof dat hij nog altijd aan de goede kant staat. Ik heb al eerder, een tijdje geleden, in een lang stuk gezegd waarom ik denk dat hij aan de goede kant staat, dus ik ga dat hier niet meer herhalen (deze post is al lang genoeg!). Te veel mensen zien Snape ook in zwart-wit, net als Harry - terwijl in de boeken van Rowling helemaal niets zwart-wit is en Snape daarop zeker geen uitzondering is. Ik hoop dan ook dat Harry verder gaat kijken dan zijn neus lang is en bij de ontdekking van meer informatie over Snape's verleden dan ook zijn mening ten opzichte van Snape tenminste een béétje gaat veranderen (en Snape ook, van zijn kant - hij heeft meer met Harry gemeen dan hij leuk vindt). Ik ben namelijk bang dat Harry Snape meteen gaat avada-kedavra'en bij de eerste keer dat hij Snape weer ziet, zonder blikken en blozen en zonder er ook maar een gedachte aan te verspillen. Dat soort roekeloosheid is Harry wel eigen, als Gryffindor en als de zoon van James Potter (die zelf ook al nooit zoveel waarde hechtte aan regels en ook een beetje roekeloos was). Dus ik hoop maar dat Harry meer over Snape te weten komt voordat hij hem weer ziet, anders word ik heel bang.

Nou, afgezien van Voldemort, Harry en Snape zullen er nog meer doden vallen aan de slechte kant én aan de goede kant. Afgezien van de paar Muggles die zich misschien onbedoeld tussen de twee vuren zullen bevinden (en dan de dood vinden), zullen er Death Eaters sterven (Lucius Malfoy en Bellatrix Lestrange, lijkt me) en vast ook een paar leden van de Order of the Phoenix. Misschien Tonks of Lupin, of anders een meer onbeduidend personage zoals Kingsley Shacklebolt. Maar niet minder belangrijk: iemand die emotioneel gezien heel dicht bij Harry staat, zal vast ook sterven. Dat kan Ginny zijn, maar ook Ron of Hermione (zelf hoop ik dat het Ron is, al is het maar omdat ik hem niet kan uitstaan en fel tegen Ron/Hermione ben ) Iemand bij de Amerikaanse uitgeverij die het boek had gelezen, zei dat het zevende boek een heel emotioneel boek was (deze man had zelfs een paar traantjes moeten wegpinken), dus er zal zeker één geliefd personage sterven.

Draco Malfoy zou ook kunnen sterven, maar ik denk dat hij onverwachts naar de goede kant zal komen (maar hoe? Snape heeft hem met zich meegenomen) en dat zijn vader eerder zal sterven. Draco kon zich er niet aan toe zetten om Dumbledore te vermoorden (en dus deed Snape wat Draco niet kon doen, want hij had tenslotte een Unbreakable Vow aan Narcissa Malfoy gedaan ---> "Will you, Severus, watch over my son, Draco, as he attempts to fulfill the Dark Lord's wishes? And will you, to the best of your ability, protect him from harm? And, should it prove necessary... if it seems Draco will fail, will you carry out the deed that the Dark Lord has ordered Draco to perform?"). Plus hij heeft in zijn zesde schooljaar vaak Moaning Myrtle in vertrouwen genomen en ook gehuild in haar aanwezigheid. Draco is meer van het type "veel geblaat, weinig wol" - hij kan in het verleden dan veel hebben opgeschept over Voldemort e.d., maar wanneer hij dan ook daadwerkelijk ook iets moest doen dat de dingen reflecteerde die hij gezegd heeft, dan laat hij het afweten. Dat laat dan maar weer eens duidelijk zien dat iets zeggen iets heel anders is dan iets daadwerkelijk doen.

Hmm, dat is alles over de mogelijke doden die kunnen vallen. Er zijn vast nog meer mogelijkheden (Neville Longbottom bijvoorbeeld, aangezien zowel hij en Harry aan het profiel van Trelawney's prophecy voldeden - plus JKR had gezegd dat Neville nog een belangrijke(re) rol zou gaan spelen), maar ik denk dat ik de belangrijkste wel genoemd heb. De rest zien we wel wanneer we het boek lezen.

Goed, ik denk dat ik nu wel klaar ben. Deze post is al lang genoeg en het is tijd om mij én jullie wat rust te gunnen.
Oud 04-04-2007, 22:17
Verwijderd
Interessant allemaal.. Heb je ook de link van de Amerikaanse cover dan?
Oud 04-04-2007, 22:24
Severus
Severus is offline
Citaat:
SENSASIAN schreef op 04-04-2007 @ 23:17 :
Interessant allemaal.. Heb je ook de link van de Amerikaanse cover dan?
Google is your friend, hoor - maar ik zal maar even over mijn hart strijken.

http://www.mugglenet.com/books/futur...k7/index.shtml

(In de toekomst kun je ook beter www.mugglenet.com bezoeken voor dit soort dingen, want daar staat altijd het laatste nieuws. )
Oud 05-04-2007, 02:18
Severus
Severus is offline
Ik wou weer eens wat fan art posten, want er zijn weer nieuwe juweeltjes van Makani en Snapesnogger. Vooral bij Makani vind ik het altijd weer leuk om te zien hoe zij de Malfoys weergeeft, want vóór haar vond ik ze totaal niet interessant en waren ze me te kwaadaardig en eenzijdig afgebeeld in zowel de boeken en films - maar nu zie ik ze meer op een humoristische en menselijke wijze en vind ik de Malfoys best te pruimen. Vooral Narcissa vind ik leuk, en ook hoe haar relatie met Bellatrix (voor de Lestranges geldt hetzelfde verhaal als voor de Malfoys) door Makani wordt weergegeven.

Anyway, hier zijn weer wat mooie, amusante tekeningen:

Bella Duels ~ Makani

Work ~ Makani

The Malfoys' Valentine's Day ~ Makani

Queen Of Swords: Bellatrix ~ Makani

Rodolphus and Rabastan Lestrange ~ Makani

Draco & Harry (Commish For Gossymer) ~ Makani

Leaky's Widget Pics ~ Makani

Baby Voldy From GoF ~ Makani

Who? ~ Makani (die snapte ik niet helemaal )

Lucius in CoS ~ Makani

En nu een reeks Snape-georiënteerde werken van Snapesnogger:

So Tired ~ Snapesnogger

Giddamn Cookie Fuckahs ~ Snapesnogger

Snape Practice ~ Snapesnogger

I'm Here For You (Snape/Hermione) ~ Snapesnogger

7th Year ~ Snapesnogger

A Life Of Luxury ~ Snapesnogger

Happy Valentine, Severus (Snape/Lily) ~ Snapesnogger

Slytherpuss (Snape/Lucius) ~ Snapesnogger

Hmm, geweldig.

Oud 05-04-2007, 08:59
Verwijderd
ik vind dat amfitheater op de US cover ook wel iets weghebben van de beschrijving van die kamer in the department of mysteries waar Sirius is gestorven... of vergis ik mij
Oud 05-04-2007, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 04-04-2007 @ 18:57 :
Eigenlijk vind ik het jammer als het maar zo 'dun' is. Er zijn zoveel losse eindjes dat dat hopelijk wel op een goede manier in elkaar gevlochten wordt. Daarbij vind ik dikke boeken fijn, dan duurt het tenminste even voor je het uit hebt.
Ja natuurlijk, hoe langer hoe beter.
Oud 05-04-2007, 12:41
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 05-04-2007 @ 12:25 :
Ja natuurlijk, hoe langer hoe beter.
vindikook...

ik ben één van de mensen dat gegarandeerd met een post potter depression gaat zitten vanaf 22 juli
Oud 05-04-2007, 12:57
Severus
Severus is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 05-04-2007 @ 09:59 :
ik vind dat amfitheater op de US cover ook wel iets weghebben van de beschrijving van die kamer in the department of mysteries waar Sirius is gestorven... of vergis ik mij
Ik weet het niet, ik herinner me niet meer hoe The Department of Mysteries beschreven werd in "Order of the Phoenix." Maar ik weet nog wel dat het een blauwige kamer was (kan je ook op deze foto uit de film zien), en datgene wat op de US Cover te zien is, gebeurt duidelijk in de open lucht.

Sommigen mensen zeggen dat het 'beyond the veil' plaatsvindt (de 'veil' waar Sirius door verdween in The Department of Mysteries), maar dan zijn er weer mensen die zeggen dat de veil grijs was en dat de 'gordijnen' die je op de cover ziet juist weer een andere kleur hebben (en dat het dan dus niet 'beyond the veil' kan zijn).....

Citaat:
*blue angel* schreef op 05-04-2007 @ 13:41 :
ik ben één van de mensen dat gegarandeerd met een post potter depression gaat zitten vanaf 22 juli
Ik niet (ik heb altijd de fanfiction nog - sowieso ben ik éérst begonnen met het lezen van SS/HG fanfiction voordat ik ook maar de boeken had gelezen of de films had gezien ), maar mogelijk wel een Snape-depression. Hangt er natuurlijk van af van wat er met 'm gebeurt, natuurlijk.
Oud 05-04-2007, 16:48
smikkelenberg
smikkelenberg is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 05-04-2007 @ 13:41 :
vindikook...

whaha POST Potter depression
Oud 05-04-2007, 17:03
Verwijderd
Citaat:
smikkelenberg schreef op 05-04-2007 @ 17:48 :
whaha POST Potter depression
niet uitlachen

da's heel ernstig hoor

da's zoiets als post natale depressie
maar dan post potter hé
Oud 06-04-2007, 08:06
smikkelenberg
smikkelenberg is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 05-04-2007 @ 18:03 :
niet uitlachen

da's heel ernstig hoor

da's zoiets als post natale depressie
maar dan post potter hé
ow sorry, ik vond het grappig dat je depri zou kunnen worden na het lezen van een HP boek
Oud 06-04-2007, 08:52
Verwijderd
Citaat:
smikkelenberg schreef op 06-04-2007 @ 09:06 :
ow sorry, ik vond het grappig dat je depri zou kunnen worden na het lezen van een HP boek
alleen na het lezen van het laatste boek, omdat het dan definitief gedaan is met 'anticipation', en oa dat maakt het lezen en erover praten juist zo fijn.
als iedereen binnen de kortste keren weet hoe de boeken aflopen is de lol er een beetje af.
als je bijvoorbeeld in LotR of de Donkere Toren begint te lezen kan je gewoon in één keer doorlezen tot het einde, maar het fijne aan een reeks die nog niet af is, is juist dat je zo naar het volgende boek kunt uitkijken en er jarenlang over speculeren hoe het nu eigenlijk gaat aflopen.

maar ik verwacht ook niet dat jij zoiets zou begrijpen.

Een boek uit een reeks waarvan je het vervolg gewoon zo uit de kast kunt nemen is niet écht spannend. Ik ben HP beginnen lezen op m'n zestien en weet nog altijd niet hoe de reeks gaat aflopen, dàt is spannend.
Oud 06-04-2007, 10:07
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 06-04-2007 @ 09:52 :
alleen na het lezen van het laatste boek, omdat het dan definitief gedaan is met 'anticipation', en oa dat maakt het lezen en erover praten juist zo fijn.
als iedereen binnen de kortste keren weet hoe de boeken aflopen is de lol er een beetje af.
als je bijvoorbeeld in LotR of de Donkere Toren begint te lezen kan je gewoon in één keer doorlezen tot het einde, maar het fijne aan een reeks die nog niet af is, is juist dat je zo naar het volgende boek kunt uitkijken en er jarenlang over speculeren hoe het nu eigenlijk gaat aflopen.

maar ik verwacht ook niet dat jij zoiets zou begrijpen.

Een boek uit een reeks waarvan je het vervolg gewoon zo uit de kast kunt nemen is niet écht spannend. Ik ben HP beginnen lezen op m'n zestien en weet nog altijd niet hoe de reeks gaat aflopen, dàt is spannend.
Ik vind het meestal alleen maar irritand. Ik lees veel series en iedere keer weer op een vrij spannent moment vastlopen is gewoon irritant. Wil gewoon weten hoe het verder gaat.
Enige wat ik jammer vind als het een leuke serie is en ik heb het laatste boek uit dat er dan niks meer is. Dat ik dan weer wat anders moet zoeken wat hopelijk net zo leuk is.
Oud 06-04-2007, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 06-04-2007 @ 11:07 :
Enige wat ik jammer vind als het een leuke serie is en ik heb het laatste boek uit dat er dan niks meer is. Dat ik dan weer wat anders moet zoeken wat hopelijk net zo leuk is.
dat heb ik dus ook, en omdat ik HP zo geweldig goed geschreven vind (in werkelijk élk opzicht - schrijfstijl, verhaalopbouw, karakters etc etc) lijkt het me héél moeilijk een waardige 'opvolger' te vinden, en daarom durf ik best te spreken van een potentiële postPotter-depressie
Oud 15-04-2007, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 05-04-2007 @ 03:18 :
Anyway, hier zijn weer wat mooie, amusante tekeningen:

...

Who? ~ Makani (die snapte ik niet helemaal )

die is helemaal niet amusant

Dobby heeft blijkbaar een paar glazen gemorst, en de malfoys zijn erover bezig dat hij zo clumsy is, en dat hij de gevolgen zal moeten dragen, waarop draco doet "hahaa, het strijkijzer! ksssj" en dan gebaart alsof hij iets op z'n handjes duwt
en Dobby is helemaal down, want hij moet zich straffen omdat hij gemorst heeft en draco zit hem uit te lachen

arme dobby

snapjem?
Oud 16-04-2007, 18:32
Severus
Severus is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 15-04-2007 @ 17:12 :
die is helemaal niet amusant

Dobby heeft blijkbaar een paar glazen gemorst, en de malfoys zijn erover bezig dat hij zo clumsy is, en dat hij de gevolgen zal moeten dragen, waarop draco doet "hahaa, het strijkijzer! ksssj" en dan gebaart alsof hij iets op z'n handjes duwt
en Dobby is helemaal down, want hij moet zich straffen omdat hij gemorst heeft en draco zit hem uit te lachen

arme dobby

snapjem?
Ah, nu snap ik 'm beter, dank je. En ik vind het eigenlijk wél leuk ( ), maar ik heb Dobby dan ook nooit zo leuk gevonden.
Oud 16-04-2007, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 16-04-2007 @ 19:32 :
Ah, nu snap ik 'm beter, dank je. En ik vind het eigenlijk wél leuk ( ), maar ik heb Dobby dan ook nooit zo leuk gevonden.
op zich vind ik de cartoon wel leuk getekend en origineel enzo (die uitdrukking op Draco zijn gezicht ), maar toch overheerst het medelijden met Dobby bij mij...

Oud 16-04-2007, 19:14
yavanna
yavanna is offline
Ik vind het ook zielig
maar het is idd leuk getekend
Oud 16-04-2007, 19:16
Verwijderd
Citaat:
yavanna schreef op 16-04-2007 @ 20:14 :
Ik vind het ook zielig
maar het is idd leuk getekend
ik vind dat ook zielig
Oud 16-04-2007, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 11-06-2006 @ 19:03 :
Harry gaat nooit dood
gelukkig niet nee dan zou het een beetje afgelopen zijn met de serie
Oud 16-04-2007, 19:19
Verwijderd
Citaat:
ikzelf100 schreef op 16-04-2007 @ 20:17 :
gelukkig niet nee dan zou het een beetje afgelopen zijn met de serie
wat ook een beetje het geval is he.
Oud 16-04-2007, 19:20
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 16-04-2007 @ 20:19 :
wat ook een beetje het geval is he.
nee maar dat loopt het slecht af en dat mag niet dan moet ik huilen enzo

ik hou meer van goeie eindes
Oud 16-04-2007, 19:21
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hermelien en ron en draco zijn 1337.
Harry is een p33m0l.
Oud 16-04-2007, 19:23
Verwijderd
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 16-04-2007 @ 20:21 :
Hermelien en ron en draco zijn 1337.
Harry is een p33m0l.

Zo kan je het ook uitleggen
Oud 16-04-2007, 19:26
Verwijderd
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 16-04-2007 @ 20:21 :
1337
Oud 16-04-2007, 19:26
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 06-04-2007 @ 11:20 :
dat heb ik dus ook, en omdat ik HP zo geweldig goed geschreven vind (in werkelijk élk opzicht - schrijfstijl, verhaalopbouw, karakters etc etc) lijkt het me héél moeilijk een waardige 'opvolger' te vinden, en daarom durf ik best te spreken van een potentiële postPotter-depressie
dan ga je toch proberen echte literatuur te lezen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten