Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Lekker Toetje Wentelteefjes van suikerbrood
suikerbrood 200 c melk ei kaneel kaneelijs slagroom aardbeien en/of frambozen Suikerbrood in plakjes van 1 cm snijden.In schaaltje melk en ei kloppen, plakjes suikerbrood er even in laten weken. In anti-aanbakpan roomboter smelten en suikerbrood ca. 2 min. per kant bakken tot het bruin is. Dan kaneel er op strooien, en driehoekjes snijden en op bord 3 stukjes leggen,bolletje kaneelijs, slagroom en aardbeien en frambozen er bij. Lekker! Laatst gewijzigd op 19-06-2012 om 11:06. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vandaag miljoen (oke, 75) cupcakes gemaakt! Linksboven stroopwafelcupcake met botercremetoef met koekkruiden. Rechtsonder chocoladecupcake met stukken pure en melkchocolade, afgesmeerd met pure chocoladeganache. De andere twee zijn naturel.
Laatst gewijzigd op 19-11-2012 om 12:18. |
![]() |
|
Misschien een leuk idee voor mensen die van bakken houden, het E&D forumuitje: workshop bonbons/cupcakes maken
![]()
|
Ik heb laatst bianco e nero gemaakt, soort van profiterole geloof ik. Was heeul lekker
![]() Benodigdheden: - 24 soesjes (kant en klaar; ik had ze bij de Jumbo gevonden) - 500 ml slagroom - 65 g (basterd)suiker - 4 grote eetlepels Nutella - 35 g cacao - poedersuiker - stukje pure chocolade Laat de Nutella 'smelten'/zacht worden au bain marie, voeg de cacao toe en roer dit goed door elkaar. Zet het mengsel apart en laat het afkoelen. Klop de slagroom tot hij een beetje dik is, voeg dan de basterdsuiker toe en klop het dan helemaal stijf. Zet de helft van de slagroom apart in de koelkast. Met de andere helft ga je nu de soesjes vullen (door een gaatje te maken of ze door te snijden, met slagroomspuit of met een lepeltje, wat je maar het handigst vindt). Zet nu de gevulde soesjes even apart. Schep de slagroom die in de koelkast stond nu door het afgekoelde Nutellamengsel, tot het egaal (licht)bruin gekleurd is. Doop de soesjes nu een voor een (voorzichtig) door het Nutellamengsel: de soesjes moeten helemaal bedekt zijn. Stapel de soesjes in de vorm van een berg op een bord of schaal. Daarna bestrooien met poedersuiker en geraspte chocolade. Btw, je kan ook iets meer cacao toevoegen, dan wordt hij wat donkerder en smaakt hij sterker naar pure chocola. |
![]() |
|
![]() |
Heerlijk recept voor bananen muffins
![]() 2 bananen, 140 gr. rietsuiker of 150 gr. gewone suiker 2 eieren. 100 gr. boter, maar je zou iets minder kunnen doen! 200 gr. bloem of 100 gr. bloem/100 gr. volkoren tarwemeel 1 backin zakje. eerst bananen platmaken zodat het sap is(soort van) daarna suiker in doen, roeren. eieren in doen, weer roeren, boter, weer roeren, daarna de rest. even roeren en dan heb je het beslag, in cupcakes vormpjes doen (als goed is kun je er 12 maken) oven: 190 gr. 15 min. gaarbakken even met een pinnentje kijken of het klaar is..!! eetsmakelijk! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Foto'tje erbij ![]() ![]()
||
Citaat:
|
Ja, mijne waren idd zacht al waren ze toch al voor een deel afgekeurd. Als je ze overigens op 160 graden bakt ipv 180 blijven ze ook zachter/kleffer
![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb net deze gebakken: http://www.okokorecepten.nl/recept/b...wnies-walnoten Lekker!
|
![]() |
|
Net als vorig jaar heb ik weer kilo's blauwe druiven met kleine pitjes in de tuin. Aangezien het een enorme klus is om ze te ontpitten, zoek ik recepten waarbij ik de druiven gewoon in hun geheel kan gebruiken. Omdat ik binnenkort jarig ben, zou ik het leuk vinden als ik een recept voor gebak met boskoopdruiven kan vinden. Ik zat zelf al te denken aan bijv. zandgebak met druiven, zou dat wat zijn of zijn ze daar niet zoet genoeg voor?
Laatst gewijzigd op 06-09-2012 om 17:49. |
![]() |
|
In de nieuwe Allerhande stond oa een recept voor salade met druiven en wellicht vind je ook recepten voor gebak als je op de AH-site zoekt. Je weet dan alleen niet vantevoren of het lekker is
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Gisteren bakte ik Cranberry-wittechocolade-koekjes <3:
1. Roer 100g (room)boter op kamertemperatuur, 110g bruine basterdsuiker, 25g kristalsuiker en 1tl vanille-essence door elkaar met een houten lepel. 2. Voeg hierbij 1 losgeklopt ei, scheutje voor scheutje. 3. Vervolgens voeg je 90g zelfrijzend bakmeel en een snufje zout toe. Daarna roer je er ook nog 80g havervlokken, 60g gesnipperde witte chocolade en 75-100g gedroogde cranberry's of blauwe bessen doorheen. 4. Laat het deeg even in de koelkast rusten terwijl je de oven voorverwarmt op 170 graden. 5. Rol tussen je handen balletjes van het deeg (ter grootte van iets tussen een olijf en een walnoot), leg ze op een bakplaat met bakpapier en druk ze iets plat. (Houd voldoende ruimte tussen de koekjes over, want ze zakken nog wel uit!) Ongeveer 10 minuten in de oven en dan nog even laten afkoelen/ uitharden. Wat betreft de ingredienten: ik heb eerder gewoon bij gebrek aan sommige ingrediënten 135g kristalsuiker en een zakje vanillesuiker genomen, was ook prima! Dan zien de koekjes er wat lichter uit ![]() Geniet ervan!
|
Ik heb net een kruidcake gebakken. Hij ziet er niet uit aan de buitenkant (was veel te klonterig om hem mooi glad te strijken), maar smaakt prima!
Het recept vond ik op internet en heb ik een beetje aangepast: - 250 gram bloem - 1 zakje bakpoeder - 6 eetlepels rietsuiker - 2 dl melk - 1 grote eetlepel speculaaskruiden Alles door elkaar kneden, in een vorm doen en 60 minuten op 150 graden bakken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb net een pruimenkruimeltaart in de oven geschoven en ben heel benieuwd offie gaat lukken
![]() ![]() |
![]() |
|
Klinkt goed, Ingegerd! Het is inderdaad leuk als je bezoek krijgt waarvoor je kunt bakken
![]() Ahum. Ik probeerde vandaag de citroen-bosvruchtentaart waarvan Apate in april in dit topic het recept postte. Maar ik denk dat we dit mission failed kunnen noemen. Kennelijk had ik de suiker en eieren (of had het alleen het eiwit moeten zijn?) niet stevig genoeg geklopt, want het rees amper in de oven. En toen ik aan het eind net even niet bij de oven was, ging het net te hard en waren de randjes ook nog eens aangebrand. Dus het zijn stukjes koek met citroenkwark en bosvruchten geworden en dat wordt het toetje voor vandaag ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ah, wat jammer! Het recept ziet er toch op zich wel prima uit...
Wij gaan morgen weer bakken na een hele lange periode niet ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Begin december wordt er sinterklaas gevierd bij mijn schoonouders en ik heb gezegd dat ik iets voor bij de koffie zal maken. Ik wil iets sinterklazigs maken en kwam bij het volgende uit: http://www.jumbosupermarkten.nl/Home...ruidnotentaart
Dit lijkt me opzich wel een lekkere taart,maar wat wordt er bedoeld metkruidnotendeeg? Moet ik dan eerst het deeg maken waar normaal kruidnoten van gemaakt worden? Heeft iemand enig idee hoe ik uit vind met welke verhoudingen ik dan moet werken zodat ik 250 gr. deeg krijg? Heeft iemand nog andere ideeën? |
![]() |
|
@ Ingegerd: ja, ze verkopen nu bij Jumbo kant en klaar kruidnotendeeg en dat proberen ze in dat recept natuurlijk te promoten. Je kunt dus gewoon zelf deeg maken.
Als ik het zelf zou maken, zou ik gewoon een recept maken met 250 gram bloem (en natuurlijk de andere ingrediënten) en dan van het restje deeg wat je te veel hebt, bolletjes maken en gewoon even mee bakken in de oven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb gebakken de afgelopen weken: - Lemon bars - Zandkoekjes met karamel en chocola Vooral de lemon bars waren echt superlekker (en makkelijk). |
![]() |
|
@Ingegerd: ik heb vanavond kruidnoten/ pepernoten gebakken met dit recept en ik had van alles de helft gedaan. Dat was ongeveer 250 gram deeg, dus dat kun je misschien gebruiken voor je taart! Het moest bij mij wel echt 20 minuten in de oven (terwijl de meeste dingen korter moeten dan aangegeven staat in mijn oven) en daarna nog even afkoelen. En het is overigens erg lekker!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
In het kooktijdschrift van de Jumbo staat ook een recept voor gevuld speculaas, dat wil ik misschien dit weekend gaan proberen te maken
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Het grote (zoete) baksels topic 2 Hawahaai | 299 | 14-08-2015 19:07 | |
Eten & Drinken |
Cup cake hazelnoot-choco x2pluisje2x | 1 | 23-01-2013 16:21 | |