Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2004, 16:01
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
J3s schreef op 13-10-2004 @ 16:57 :
Hehe ok, ik zie ook wel in dat ik mezelf niet moet gaan uithongeren en daarom wil ik ook wel gezond blijven eten. Maar het kan toch geen kwaad om in mijn geval 4 kilo af te vallen?
volgens mij dus wel als je daardoor ondergewicht krijgt...ik zou eerst ff met de dokter overleggen. En als je alleen vet kwijt wilt rond je buik en heupen, moet je misschien meer gaan richten op oefeningen enzo, ipv minder eten. (buikspieroefeningen enzo)
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 13-10-2004 @ 17:00 :

Sorry Leonoor, niet lullig bedoeld maar vond het ff grappig...
Je snapt vast wat ik bedoel.
Mara
Mara is offline
Citaat:
J3s schreef op 13-10-2004 @ 16:57 :
Hehe ok, ik zie ook wel in dat ik mezelf niet moet gaan uithongeren en daarom wil ik ook wel gezond blijven eten. Maar het kan toch geen kwaad om in mijn geval 4 kilo af te vallen?
En betreft BMI: ik bedoel gewoon dat mensen die 1.78 lang zijn en 56 kg wegen er niet allemaal hetzelfde uitzien qua bouw.
Jawel, je weegt al te weinig, zie dat toch in!
De waarschijnlijke reden dat jij sommige plekken teveel vet vindt hebben, is omdat de rest al zo dun is. En je bent een vrouw, dus op je heupen en buik zit nu eenmaal wat meer vet. En dat is mooi! Dat is een van de dingen die je een vrouw maakt!

Als je wat strakker wilt worden kan dat best. Maar eet dan gewoon voldoende en ga wat meer sporten, ga evt. naar een sportschool om te vragen wat je 't beste kan doen.

Maar val vooral niet af.
Oud 13-10-2004, 16:10
J3s
J3s is offline
Hmm ok..ik zal eens ff bij de sportschool langsgaan en ik bedenk me dat ik toch ook al naar de dokter moest, dus zal het hem ook even vragen. Maargoed, qua eten is dat 'standaardschema' eigenlijk al een langere tijd van toepassing zonder de bedoeling af te vallen dus voor mijn gevoel is 't niet weinig.
Oud 13-10-2004, 16:14
kliwie
kliwie is offline
misschien kun je wel helemaal niet afvallen omdat dit het gewicht is wat bij je past. ik heb dat ook geprobeert maar ben tot de conclusie gekomen dat er geen kilo meer af gaat omdat er geen kilo meer af hoeft. mijn lichaam is zo dus precies goed, waarschijnlijk geldt dat bij jou ook zo.
het kan inderdaad zo zijn dat je vind dat je te veel vet hebt rond je heupen, maar dat is iets wat meisjes hebben, dat hoort er waarschijnlijk gewoon bij, en ik vraag me af of je dat weg krijgt door veel te sporten, misschien dat je er wat meer spieren krijgt, maar dat 'vet' hoort daar gewoon. (misschien dat god daar nog een bedoeling mee had? geen idee, ik zal het hem eens vragen )
Oud 13-10-2004, 16:16
J3s
J3s is offline
Citaat:
kliwie schreef op 13-10-2004 @ 17:14 :
(misschien dat god daar nog een bedoeling mee had? geen idee, ik zal het hem eens vragen )
Ok, hou me op de hoogte
Oud 13-10-2004, 16:16
kliwie
kliwie is offline
hehe zal'k doen
Oud 13-10-2004, 22:34
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-10-2004 @ 17:01 :
Je snapt vast wat ik bedoel.
Jawel hoor..
Oud 14-10-2004, 08:34
D-sire
D-sire is offline
Wij eten vanavond (zelfgemaakte) lasagne met ham en spinazie. Ik zou graag willen weten hoeveel caloriëen er ongeveer in zitten. Ik eet gewoon een normale portie voor 1 persoon.
Oud 14-10-2004, 08:40
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 14-10-2004 @ 09:34 :
Wij eten vanavond (zelfgemaakte) lasagne met ham en spinazie. Ik zou graag willen weten hoeveel caloriëen er ongeveer in zitten. Ik eet gewoon een normale portie voor 1 persoon.
Ligt er nogal aan wat er verder in die lasagne gaat, denk ik... En of het magere ham is of niet ed. 'k weet niet of je bij een zelfgemaakt gerecht zonder te weten wat er precies in gaat makkelijk een schatting kunt maken...?
Oud 14-10-2004, 08:48
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-10-2004 @ 09:40 :
Ligt er nogal aan wat er verder in die lasagne gaat, denk ik... En of het magere ham is of niet ed. 'k weet niet of je bij een zelfgemaakt gerecht zonder te weten wat er precies in gaat makkelijk een schatting kunt maken...?
Het zijn van die hamblokjes van zo'n dikke plak ham, weet niet of die mager is Verder bladspinazie, kruidenpasta, lasagnebladen en mozzarella.

Denk ook dat schatten lastig wordt
Oud 14-10-2004, 08:54
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 14-10-2004 @ 09:48 :
Het zijn van die hamblokjes van zo'n dikke plak ham, weet niet of die mager is Verder bladspinazie, kruidenpasta, lasagnebladen en mozzarella.

Denk ook dat schatten lastig wordt
Mja, schatten wordt misschien inderdaad wel lastig, maar als je weet hoeveel er van alles in het gerecht wordt verwerkt, kun je misschien toch een grove schatting maken.
Oud 14-10-2004, 09:04
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
YPrue schreef op 14-10-2004 @ 09:54 :
Mja, schatten wordt misschien inderdaad wel lastig, maar als je weet hoeveel er van alles in het gerecht wordt verwerkt, kun je misschien toch een grove schatting maken.
Ga mn best doen, ik vind het wel superlekker dus ben niet van plan het te laten staan
Oud 14-10-2004, 09:07
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 14-10-2004 @ 10:04 :
Ga mn best doen, ik vind het wel superlekker dus ben niet van plan het te laten staan
Je kunt het in ieder geval eens proberen. De schatting zal niet heel erg precies worden, maar ach.

Ik wens je in ieder geval al smakelijk eten.
Oud 14-10-2004, 09:09
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
YPrue schreef op 14-10-2004 @ 10:07 :
Je kunt het in ieder geval eens proberen. De schatting zal niet heel erg precies worden, maar ach.

Ik wens je in ieder geval al smakelijk eten.
Dank je wel ik ga het samen met mijn broertje maken en moet ook zelf boodschappen doen dus op zich kan ik het eens proberen.
Oud 14-10-2004, 17:23
PrimRose
PrimRose is offline
Goed vandaag weer iets over mijn maximale grammen vet, maar deze keer ook iets boven mijn maximale calorieen:
43 gram ipv 40 (is al inclusief avondeten)
1270 kcal ipv 1200

nou ja, is voor een keer niet zo erg. Heb vandaag 1 uur flink in het huishouden gewerkt (afgewassen, gestof, gezogen, 2persoons bed opgemaakt) Ben 2x naar de winkel gelopen (bij elkaar20 minuutjes gelopen denk ik) dus ik heb mijn activiteit voor vandaag ook wel weer gehad. Eigenlijk ben ik best tevreden.

Weet iemand of 40 gram vet per dag veel of weinig is (aangezien ik nu 3 dagen de beweegwijzer invul en er 3 dagen overheen zit, wil ik weten of ik misschien te weinig vet binnen krijg)
Oud 14-10-2004, 20:49
J3s
J3s is offline
40 gram vet per dag lijkt me vrij normaal..

Weet iemand ook of het beter is om de gehele dag door kleine porties te eten of is het beter om 3x per dag grotere hoeveelheden te eten?
Oud 14-10-2004, 21:00
MieX
MieX is offline
Citaat:
J3s schreef op 14-10-2004 @ 21:49 :
40 gram vet per dag lijkt me vrij normaal..

Weet iemand ook of het beter is om de gehele dag door kleine porties te eten of is het beter om 3x per dag grotere hoeveelheden te eten?
Antwoord op het 1e deel: als ik het goed heb uitgerekend is 40 gram vet 28% van het totale aantal kcal, dat is eigenlijk een beetje veel als je wil afvallen, maar zoals Primrose al zei kan het voor 1 dagje geen kwaad.

En antwoord op je vraag: Vaker per dag natuurlijk, zo hou je je metabolisme een beetje op snelheid en krijg je minder snel honger (=grotere kans op vreetbuien)
Oud 15-10-2004, 03:03
MightyDuck
MightyDuck is offline
Op zich is 28% van het totaal niet extréém veel te veel, als je koolhydraten dan nog wat omlaag gaan dan kan het wel. Afvallen hangt toch af van het totaal aantal kcal, maar dat wisten we al
Oud 15-10-2004, 09:56
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 15-10-2004 @ 04:03 :
Op zich is 28% van het totaal niet extréém veel te veel, als je koolhydraten dan nog wat omlaag gaan dan kan het wel. Afvallen hangt toch af van het totaal aantal kcal, maar dat wisten we al
de 1200 kcal en 40 gram vet komt van de beweegwijzer van overgewicht.nl
is er nog een andere site waar je je dagelijkse hoeveelheid eten enzo kunt registeren? Want bij overgewicht moet ik "liegen" om mee te kunnen doen. Dus ik weet niet echt hoe reeel alles is, om af te vallen voor mij. Op het moment wil ik trouwens gewoon op gewicht blijven, 47 kg is een prima gewicht voor mij, ik wil gewoon gezond eten. (hoeveel vet mag je hebben als je op gewicht wil blijven? ik zit nl. iedere dag boven die 40gr. door het avondeten, terwijl ik 's avonds toch best gezond eet).

(en hoe rekenen jullie uit hoeveel eiwit, vet en koolhydraten je eet per dag, is daar ook weer een aparte site voor, of zit je de hele dag met een boekje naast je, waar al die gegevens in staan?)
Oud 15-10-2004, 10:01
MieX
MieX is offline
Dat laatste doe ik met behulp van excel en www.calorietabel.nl (of vergelijkbare sites zoals www.supermarktgids.nl)
Oud 15-10-2004, 10:07
D-sire
D-sire is offline
Ik vind www.40punten.nl ook wel handig. Probleem is alleen wel dat je daar alleen het aantal caloriëen kunt berekenen en niet de verhouding koolhydraten, vet en eiwit. Je moet je trouwens ook registreren en dan kan je een kwartaal lang je gegevens invoeren.
Oud 15-10-2004, 11:01
MightyDuck
MightyDuck is offline
Luiaards, waar zijn de goeie ouwe calorie boekjes toch gebleven
Oud 15-10-2004, 11:17
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 15-10-2004 @ 12:01 :

ehm, thuis bij mijn ouders, maar hopeloos verouderd helaas
Oud 15-10-2004, 20:28
Miracle
Miracle is offline
Woei, ik blijf afvallen zonder dat ik me er druk om maak.
Oud 16-10-2004, 09:35
MieX
MieX is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 15-10-2004 @ 12:01 :
Ik heb er wel 1 maar die is behoorlijk oud dus een heleboel dingen staan er niet in
Oud 16-10-2004, 10:39
MightyDuck
MightyDuck is offline
Nicoline Duinker-Joustra - Kijk op joules en caloriën, €5,50 bij de meeste boekhandels, neem wel de uitgebreide versie waar macronutriënten bij staan.
Oud 16-10-2004, 11:26
Verwijderd
Met mij gaat het de laatste week een beetje
Net weer met school begonnen en dus hartstikke druk omdat ik ook teglijk nog aan het werken ben bij m'n 'zomer'-werk
ben niet aangekomen... maar ook niet afgevallen. Jammer, deze week ook minder goed gegeten, k'pak vandaag de draad weer op.
Oud 16-10-2004, 12:34
Saltwater
Saltwater is offline
Het lijnen gaat eindelijk weer wat beter, heb nu in 3 maanden 4 kilo eraf en het mag nog wel even doorgaan. Wat nog wel steeds een probleem is: als ik bij m'n ouders ben is er altijd iets lekkers in huis. Ze weten wel dat ik aan het lijnen ben, maar ik kom er maar af en toe en mn broertjes eten die dingen wel gewoon. Ik kan me thuis echt niet beheersen, echt slecht.
Eigenlijk moet ik het gewoon niet doen, dat is de enige manier, maar wel moeilijk... Ik ben nog wel steeds (kleine) doelen aan het stellen wat gewicht betreft, dat helpt wel!
Oud 16-10-2004, 12:44
Verwijderd
Bij mij gaat 't bagger...en dat terwijl het volgens mij best meevalt met wat ik eet...maar ik zal wel de verkeerde dingen eten oid... 't plan is iig om meer te gaan sporten, fitness oid, al vind ik dat vreselijk saai en suf enz., maar ja...hopelijk lukt het dan iets beter.
Oud 16-10-2004, 14:16
D-sire
D-sire is offline
Bij mij gaat het redelijk. Gisteren echt een 'sportdag' gehad. Eerst een uur getennist + 2 keer half uur gefietst. Daarna nog een uur ofzo conditietraining en fitness gedaan.. Voelde wel goed! Vandaag verder geen inspanning, behalve dat ik straks 4 uurtjes moet werken, mja tis over het algemeen zittend werk

O ja ik had nog een vraagje, zijn er hier veel mensen die aan een (wekelijkse) 'refeed' doen (weet niet of ik het goed schrijf)? Wilde eigenlijk weten waar dat precies goed voor is, want ik zit er wel over te denken namelijk...
Oud 16-10-2004, 17:00
J3s
J3s is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 16-10-2004 @ 15:16 :

O ja ik had nog een vraagje, zijn er hier veel mensen die aan een (wekelijkse) 'refeed' doen (weet niet of ik het goed schrijf)? Wilde eigenlijk weten waar dat precies goed voor is, want ik zit er wel over te denken namelijk...
Het doel van een refeed is om leptine te verhogen. Op die manier neemt de stofwisseling weer toe, neemt de trek in eten af en doen de verschillende hormonen hun werk weer... ==>Bron
Oud 16-10-2004, 18:31
Mara
Mara is offline
Vandaag raar dagje gehad. Gister feest, en de drank viel niet best. Normaal drink ik eigenljik niet/nauwelijks iets, en nu weer bijna niks gehad. 't Viel gewoon verkeerd, ook omdat ik dus te weinig avondeten had gehad (patat, bah )

Laat opgestaan dus, hoofdpijn. Rond 11:00 kwark gehad, en een boterham met rookvlees.
Om 12:30 2 eieren, en op 't werk om 15:00 2 bruine boterhammen met kipfilet. Avondeten was aardappelen, rode kool, verse worst en caramelvla. Véél aardappelen en rode kool gehad, had honger. Heel klein stukje worst (ik moet 't eten van m'n ouders) en een klein beetje caramelvla.

Om 19:15 weer wat kwark gehad.

Ik denk dat ik maar vroeg naar bed ga
Oud 16-10-2004, 19:44
Verwijderd
ik blijf verdomme ook gewoon eten. ik word gek. ik kan t gewoon niet meer.
Oud 16-10-2004, 19:50
Mara
Mara is offline
Citaat:
Nattigheid schreef op 16-10-2004 @ 20:44 :
ik blijf verdomme ook gewoon eten. ik word gek. ik kan t gewoon niet meer.
Het is ook de bedoeling dat je eet. Niet eten is niet erg verstandig.

Wat bedoel je precies?
Oud 16-10-2004, 20:25
PrimRose
PrimRose is offline
vandaag voor de 2e achtereenvolgende dag lasagne gegeten (tja dat krijg je ervan als je op kamers woont, en in het weekend thuis. dan weet de een niet wat de ander de dag ervoor heeft gegeten.)

helaas, dus veels te veel vet binnen gekregen (64gram ), qua calorien maar 66 te veel, dus dat valt wel mee. Ik moest vandaag werken, dus heb de rest van de dag niet veel kunnen eten, (4 boterhammen met kipfilet). Vandaar dat ik redelijk aan mijn calorien zit. Misschien dat ik vanavond nog peperkoek neem, maar daar zit toch geen vet in.

Morgen begin ik weer met goed op mijn vetgehalte te letten. Ik merk wel dat het minder vet eten, begint te werken. Ik doe het nu ongeveer een week, en ik voel me veel minder moe enzo. Dat komt misschien ook omdat ik nu ongeveer 2 stuks fruit per dag eet.

Dus het gaat de goede kant op!
Oud 16-10-2004, 20:35
Verwijderd
Ik heb dus ook nettwee dagen achte rlkeaar lasagne gegeten toeval...
Oud 16-10-2004, 20:59
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
J3s schreef op 16-10-2004 @ 18:00 :
Het doel van een refeed is om leptine te verhogen. Op die manier neemt de stofwisseling weer toe, neemt de trek in eten af en doen de verschillende hormonen hun werk weer... ==>Bron
WTF WTF WTF !!

Die &*%*& )^^$ Espi zit op een of ander Atkins forum gewoon artikels van Burn van Dbb.com te publiceren die durft even

En dan zeker ook nog doen alsof ze het zelf allemaal weet, gvd ff de dieet guru uithangen en zelf...
Oud 16-10-2004, 21:07
Mara
Mara is offline
Voor iedereen die MD's reactie niet begrijpt: Dit heeft met een ander forum en een lid ervan te maken.

Ik dacht, ik zeg 't maar even
Oud 17-10-2004, 14:49
Mara
Mara is offline
Vandaag tot nu toe (rare dag wederom)

12:00 250g kwark
13:30 Boterham rundvlees
15:00 Tosti (met 20+ kaas en achterham, zo mager mogelijk dus, en het was héérlijk ) een peer en een stuk komkommer

Vanavond avondeten is aardappelen, koolraapjes en riblappen. Ik zie wel of ik vanavond erna nog iets eet, of nu nog iets tussendoor. Voel me niet lekker.

Trouwens, ik eet nooit lasagne
Oud 17-10-2004, 15:01
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-10-2004 @ 20:50 :
Het is ook de bedoeling dat je eet. Niet eten is niet erg verstandig.

Wat bedoel je precies?
sorry, t klinkt inderdaad alsof ik mezelf tracht uit te hongeren, maar zo bedoel ik het niet ik eet 's ochtends heel goed (yakult, 2 broodjes ontbijtkoek en wat yoghurt), en dan over de rest van de dag brood. ( en 's avonds warm eten dan). maar wat ik ook tegen mezelf zeg, ik blijf rustig doorsnoepen tussendoor. pepernoten, een muffin, landoogstkoekje. (niet op één dag)en daar wil ik gewoon vanaf. want als ik dat doe werkt t gewoon niet.
Oud 17-10-2004, 15:07
Mara
Mara is offline
Citaat:
Nattigheid schreef op 17-10-2004 @ 16:01 :
sorry, t klinkt inderdaad alsof ik mezelf tracht uit te hongeren, maar zo bedoel ik het niet ik eet 's ochtends heel goed (yakult, 2 broodjes ontbijtkoek en wat yoghurt), en dan over de rest van de dag brood. ( en 's avonds warm eten dan). maar wat ik ook tegen mezelf zeg, ik blijf rustig doorsnoepen tussendoor. pepernoten, een muffin, landoogstkoekje. (niet op één dag)en daar wil ik gewoon vanaf. want als ik dat doe werkt t gewoon niet.
Je doelde dus op 't snoepen Dat kon ik uit je post niet opmaken.

Hoeveel brood eet je op een dag? Ik weet niet of je 't al 's gepost hebt, er zijn hier zoveel en m'n geheugen is niet zo best

Trouwens, volgens mij is yakult helemaal niet zo goed. Ze hebben 't volgens mij 'ns getest (kassa, consumentenbond, zoiets) en 't blijkt (grotendeels) onzin te zijn.
Oud 17-10-2004, 15:36
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-10-2004 @ 16:07 :
Je doelde dus op 't snoepen Dat kon ik uit je post niet opmaken.

Hoeveel brood eet je op een dag? Ik weet niet of je 't al 's gepost hebt, er zijn hier zoveel en m'n geheugen is niet zo best

Trouwens, volgens mij is yakult helemaal niet zo goed. Ze hebben 't volgens mij 'ns getest (kassa, consumentenbond, zoiets) en 't blijkt (grotendeels) onzin te zijn.
nou, in darmproblemen zitten bij ons in de familie, en ik begin er ook steeds meer last van te krijgen. dus we zijne igenlijk wat aan het experimenteren ik eet op een dag toch gemiddeld wel 8 broodjes. (zeker wanneer ik lange dagen maak en treinen moet.)
nou is brood op zich niet verkeerd, en alles wat ik erop smeer doe ik met mate, dus daar zal mn probleem niet zitten.
Oud 17-10-2004, 15:46
Mara
Mara is offline
Citaat:
Nattigheid schreef op 17-10-2004 @ 16:36 :
nou, in darmproblemen zitten bij ons in de familie, en ik begin er ook steeds meer last van te krijgen. dus we zijne igenlijk wat aan het experimenteren ik eet op een dag toch gemiddeld wel 8 broodjes. (zeker wanneer ik lange dagen maak en treinen moet.)
nou is brood op zich niet verkeerd, en alles wat ik erop smeer doe ik met mate, dus daar zal mn probleem niet zitten.
Gelukkig, je bent niet zo iemand die zich uithongert. Die ben ik zo zat, elke keer weer uitleggen waarom 't ongezond is.

8 broodjes + avondeten is genoeg, vooral als je lange dagen maakt. Dan ligt 't puur aan 't snoepen ja.

Ik weet niet met wat voor ritme je eet, maar probeer 't over de dag te verdelen. Dus om de zoveel tijd 1 broodje. Je hongergevoel is dan beduidend minder.
Oud 17-10-2004, 16:02
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-10-2004 @ 16:46 :
Gelukkig, je bent niet zo iemand die zich uithongert. Die ben ik zo zat, elke keer weer uitleggen waarom 't ongezond is.

8 broodjes + avondeten is genoeg, vooral als je lange dagen maakt. Dan ligt 't puur aan 't snoepen ja.

Ik weet niet met wat voor ritme je eet, maar probeer 't over de dag te verdelen. Dus om de zoveel tijd 1 broodje. Je hongergevoel is dan beduidend minder.
hmhm, dat probeer ik al. en als ik op school zit, lukt t ook wel. maar nu heb ik bijvoorbeeld gewerkt de hele dag, en dan krijg je gewoon honger. of eigenlijk lekkere trek. en in de weekenden is t zowieso lastig omdat ik dan geen ritme heb. maar ik ga mn best maar weer doen.
Oud 17-10-2004, 17:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
Nattigheid schreef op 17-10-2004 @ 17:02 :
hmhm, dat probeer ik al. en als ik op school zit, lukt t ook wel. maar nu heb ik bijvoorbeeld gewerkt de hele dag, en dan krijg je gewoon honger. of eigenlijk lekkere trek. en in de weekenden is t zowieso lastig omdat ik dan geen ritme heb. maar ik ga mn best maar weer doen.
Haha, weet wat je bedoelt. Lekkere trek, je hebt niet echt trek/honger maar je wilt gewoon iets zoets/vets. En juist op zulke momenten met je jezelf inhouden. 't Is hartstikke moeilijk, maar de enige oplossing.

Als 't weekend is en je hebt zin in iets lekkers ga dan iets anders doen, dat helpt. Ga schoonmaken, sporten, of iets anders waardoor je niet aan eten denkt.
Oud 18-10-2004, 07:52
Sterretje*
Sterretje* is offline
Hallo mede-lijners,
Ik ben een tijdje niet geweest, maar met mijn voedingspatroon gaat het zeer goed. Ik weeg mezelf om de week een keer en schrijf mijn gewicht op in mijn agenda. Daarnaast heb ik een dagboek waar ik inschrijf wat ik zoal heb gegeten op een dag, dit doe ik overigens niet elke dag...
En ik sport nog altijd minstens 3x in de week, het liefst elke dag.
Op school eten mijn vriendinnen snoep, koek en uitgebreide maaltijden, maar ik doe daar niet aan mee. Alleen als ik een hele lange dag school heb neem ik iets te eten mee zoals volkoren boterhammen, die ik in de ochtend klaar maak, of een appel in stukjes in zo'n plastic doosje. Drinken neem ik wel elke dag mee.
Ik houd alles bij vanaf 27 september en ben sindsdien 3kg afgevallen. (< dus elke week 1kg eraf!)
Ik heb geen honger gevoel omdat ik heel regelmatig eet, 3x per dag en gezonde tussendoortjes zoals fruit, rauwkost etc.
Ik voel me heel energierijk, vrolijk en heb zin in het leven. Gisteren ben ik gaan shoppen en was erg tevreden met mijn kledingmaat. Wat ik wil zeggen is het volgende: Doe alles in jou tempo, forceer niks, geniet van de dagelijkse dingen én volhouden. Als je ervoor kiest om te lijnen, besef dan dat dit een serieuze keuze is en je er ook voor gaat!
Succes iedereen!!!!!!!

Kus,
Magic_STAR
Oud 18-10-2004, 10:58
PrimRose
PrimRose is offline
jeej, vanochtend op de weegschaal 1 kilo eraf!, nog 1,5 en ik ben op gewicht. Dan hoef ik "alleen nog maar" m'n sporten op te bouwen zodat ik wat strakker in mijn vel kom te zitten.
Oud 18-10-2004, 11:05
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Magic_STAR schreef op 18-10-2004 @ 08:52 :
Hallo mede-lijners,
Ik ben een tijdje niet geweest, maar met mijn voedingspatroon gaat het zeer goed. Ik weeg mezelf om de week een keer en schrijf mijn gewicht op in mijn agenda. Daarnaast heb ik een dagboek waar ik inschrijf wat ik zoal heb gegeten op een dag, dit doe ik overigens niet elke dag...
En ik sport nog altijd minstens 3x in de week, het liefst elke dag.
Op school eten mijn vriendinnen snoep, koek en uitgebreide maaltijden, maar ik doe daar niet aan mee. Alleen als ik een hele lange dag school heb neem ik iets te eten mee zoals volkoren boterhammen, die ik in de ochtend klaar maak, of een appel in stukjes in zo'n plastic doosje. Drinken neem ik wel elke dag mee.
Ik houd alles bij vanaf 27 september en ben sindsdien 3kg afgevallen. (< dus elke week 1kg eraf!)
Ik heb geen honger gevoel omdat ik heel regelmatig eet, 3x per dag en gezonde tussendoortjes zoals fruit, rauwkost etc.
Ik voel me heel energierijk, vrolijk en heb zin in het leven. Gisteren ben ik gaan shoppen en was erg tevreden met mijn kledingmaat. Wat ik wil zeggen is het volgende: Doe alles in jou tempo, forceer niks, geniet van de dagelijkse dingen én volhouden. Als je ervoor kiest om te lijnen, besef dan dat dit een serieuze keuze is en je er ook voor gaat!
Succes iedereen!!!!!!!

Kus,
Magic_STAR
Mooi zo

*nog wel erg veel btw 1kg per week, is het niet zo dat het de 1e week -2kg was en daarna trager ?*

Pas wel op voor de grote boze jojo, post dat schema eens als je wil
Oud 18-10-2004, 11:43
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Vandaag lijkt me een mooie dag om weer mee te gaan lijnen! Ik zat de laatste tijd een beetje rot in mijn vel waardoor mijn gewicht me niet zoveel kon boeien. Ik merk nu wel dat mijn buikje iets meer zichtbaar wordt... En aangezien ik me nou weer prima voel vind ik het tijd om dat ook uit te stralen

Vanaf vandaag doe ik dus mee! Mijn ontbijt vanmorgen bestond uit twee boterhammen: eentje met appelstroop en eentje met gebraden gehakt. Lijkt me prima.

Regels voor berichten