![]() |
||
Citaat:
Daarbij zei Rutte net in het vragenuurtje (je moet wat als je ziek bent ![]() Het wordt ook moeilijker voor mensen die bijvoorbeeld twee masters willen halen. Zo kan je bijvoorbeeld met je bachelor geschiedenis ook je mast Amerikanistiek oid gaan doen, alleen zal dit je wel meer tijd kosten. Mensen die studievertraging oplopen door stages in het buitenland (die toch zo goed zijn voor je ontwikkeling en worden aangeprezen van alle kanten) worden zo misschien ook op kosten gejaagd. Waar ik bang voor ben is dat studeren weer wordt voor de kapitaalkrachtige families binnen Nederland en dat we maar weet moeten gaan voor de huishoudschool en de LTS als je ouders wat minder te besteden hebben (heel zwart-wit gezien).
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Nee sorry ik las de bezetting.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is er dan niemand het er over eens dat het logisch is dat je meer betaalt als je langer studeert. Het lijkt mij niet meer dan logisch. De mensen mogen al 1.5 jaar vertraging hebben, dat lijkt mij toch best veel. Hoe lang willen de mensen gaan studeren dan? Lekker 8 jaar op de Uni, echt leuk man. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Om het nog maar eens duidelijk te maken. Gemiddeld wordt er al 5,5 jaar gedaan over afstuderen. Dat is dan nog zonder buitenlandse stages, uitwisselingen, studiereizen, bestuursfuncties e.d. Allemaal dingen die bedrijven graag op je cv zien staan maar die dankzij deze plannen allemaal kunnen worden geschrapt omdat je er simpelweg geen tijd voor hebt. Dan is er nog het feit dat veel studenten erbij moeten werken om uberhaupt de studie te kunnen betalen , want van 70 euro per maand kan je dat niet. Dat kost ook tijd die je niet aan je studie kan besteden. Verder hebben mensen ook nog iets als een leven naast de studie. Rutte kan wel leuk eisen dat mensen in 5,5 jaar max afstuderen maar zorgt er niet voor dat de omstandigheden ernaar zijn. Dát is het probleem. Laatst gewijzigd op 01-03-2005 om 18:07. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De gemiddelde TN-student doet 6˝ jaar over de studie (er staat 5 jaar voor). Vrijwel alle TN-studenten zijn hoogbegaafd. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ze zullen niet onwijs dom zijn, maar hoogbegaafd niet. Of heb je misschien een bron? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar het blijkt ook niet waar te zijn zie ik, ik hoopte meer op onderzoeksgegevens. |
![]() |
||
Citaat:
Daarbij kan het ook zijn dat je tijdens een studie ontdekt dat je ambities toch ergens anders liggen, dat je toch beter een andere opleiding gekozen had of dat je toch meer aankan.
||
Citaat:
Het gaat dus niet om die 5,5 jaar. Het gaat om 1,5 jaar uitloop. Een 5-jarige studie krijgt naar mijn weten gewon 6,5 jaar en een 6-jarige 7,5 jaar.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd op 01-03-2005 om 22:51. |
![]() |
||
Citaat:
Al die gastjes van de babyboomcultuur hebben lekker genoten van de makkelijke tijd waarin zij studeerden, en nu ze die mooie posities hebben verzieken ze 't voor de studenten van nu. Lekker hoor ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb aan beide uitersten typen studenten een hekel (zowel ballen die alles betaald krijgen en "alternatievelingen"). Zo slecht hebben studenten het toch niet? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Demonstratie 27 april, Den Haag Drez | 53 | 27-04-2005 16:54 | |
Algemene schoolzaken |
demonstratie tegen het nieuwe beleid van rutte over vervolgopleidingen! Anatria | 96 | 01-04-2005 07:45 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Laat 't kabinet op zijn bek gaan! dinaatjuh | 142 | 30-03-2005 15:13 | |
"Foto keeltumor mogelijk in 2006 op sigarettenpakje" almighty | 86 | 10-03-2005 22:43 | |
BELANGRIJK protestactie tegen het onderwijsbeleid! Anatria | 2 | 09-03-2005 22:11 | |
Lifestyle |
onze generatie is saai Ninnoc | 69 | 15-09-2002 14:44 |