Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2005, 14:46
Jarahh
Jarahh is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-03-2005 @ 00:03 :
Excuus. Niet waardeloos, hooguit niet bijzonder verstandig vanuit puur persoonlijk financieel oogpunt.
True, maar wel een hele leuke studie, wel matig dat Verhagen er zo lang over gedaan heeft (knuppel).
Daarbij zei Rutte net in het vragenuurtje (je moet wat als je ziek bent ) dat je een 'doorsnee alfa-studie als kunstgeschiedenis, met een studielast van 20 uur per week makkelijk in 4 jaar kunt doen met behoud van bijbaantjes' ... hij zelf had er met een doorsnee alfa-studie wel wat meer moeite mee dus.

Het wordt ook moeilijker voor mensen die bijvoorbeeld twee masters willen halen. Zo kan je bijvoorbeeld met je bachelor geschiedenis ook je mast Amerikanistiek oid gaan doen, alleen zal dit je wel meer tijd kosten.
Mensen die studievertraging oplopen door stages in het buitenland (die toch zo goed zijn voor je ontwikkeling en worden aangeprezen van alle kanten) worden zo misschien ook op kosten gejaagd.
Waar ik bang voor ben is dat studeren weer wordt voor de kapitaalkrachtige families binnen Nederland en dat we maar weet moeten gaan voor de huishoudschool en de LTS als je ouders wat minder te besteden hebben (heel zwart-wit gezien).
Oud 01-03-2005, 14:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
Billy_bob schreef op 01-03-2005 @ 10:29 :
Ik vind het zo vreselijk debiel hoe de politie een einde maakte aan de bezetting, doe eens godverdomme normaal zeg.
Ik word er zo boos om, keer op keer. Soms is het nodig om keihard op te treden maar dit.....? Heeft iemand misschien net dat beeld gezien van dat meisje (in een rode jas) dat zich vast moest houden aan de trap om er niet vanaf gegooid te worden door de ME??? Echt NIET NORMAAL hoe ze haar van de trap af slingerde...dat is absoluut niet nodig??? Je staat met 5 a 7 agenten een meisje van een trap te gooien...stoer hoor..dat kan makkelijk met 7 agenten op een begleiden manier gebeuren

Nou in iedergeval DEBIEL
De politie verwacht bij dit soort acties bij voorbaat al verzet en geweld van de tegenpartij. Ze wisten niet dat dit een pacifistische actie was.
Oud 01-03-2005, 14:50
Uice
Uice is offline
O, een citaat van Rutte:
"De normale student, die zijn studie binnen 5,5 jaar afrond, zit hier niet mee."

Lul. De gemiddelde student doet er 5,6 jaar over, en er zijn dus ook zat normale studenten die daar boven zitten.
Oud 01-03-2005, 14:51
Jarahh
Jarahh is offline
In het RTL Ontbijtnieuws is trouwens te zien dat er gemept werd door de politie, de andere journaals laten hierover helemaal niets zien.
Oud 01-03-2005, 14:55
Joostje
Joostje is offline
op de gemiddelde studie staat zover ik weet ook niet 20, maar 36 uur
Oud 01-03-2005, 15:01
Uice
Uice is offline
De bezetters hadden trouwens ook wel enig aandeel in de vraag of ze gemept zouden worden of niet. Van te voren werd er verteld dat iedereen met de armen in elkaar gehaakt zou staan, maar dat het verstandig was los te laten als je niet geslagen wilde worden. Maar ja, wie doet dat nou op zo'n moment.
Oud 01-03-2005, 15:02
Jarahh
Jarahh is offline
Wie is er nou eindverantwoordelijk voor de ontzetting?
Oud 01-03-2005, 15:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
Jarahh schreef op 01-03-2005 @ 16:02 :
Wie is er nou eindverantwoordelijk voor de ontzetting?
Twee studenten, een blonde jongen en een meisje dat heel vaak tof zegt. Hun namen ga ik hier maar niet noemen.
Oud 01-03-2005, 15:08
Jarahh
Jarahh is offline
Citaat:
Juice schreef op 01-03-2005 @ 16:05 :
Twee studenten, een blonde jongen en een meisje dat heel vaak tof zegt. Hun namen ga ik hier maar niet noemen.
Ehh sorry voor de ontruiming. Is dat Cohen?
Oud 01-03-2005, 16:02
Uice
Uice is offline
Citaat:
Jarahh schreef op 01-03-2005 @ 16:08 :
Ehh sorry voor de ontruiming. Is dat Cohen?
O wacht de ontzetting.

Nee sorry ik las de bezetting.
Oud 01-03-2005, 16:57
McCaine
McCaine is offline
God Rutte is ook zo'n walgelijke hypocriete banaan. Bah.
Oud 01-03-2005, 17:00
MH
MH is offline
Nog een voorstel: stel voor dat studenten E 200,- per maand extra kunnen lenen en dat de prestatiebeurs geldt bij afstuderen in 7 jaar (of cursusduur plus drie jaar, want geneeskunde duurt al zes jaar). Is dat al een beter idee?

Oja, dan nog over collegegelddifferentiatie (verschillend collegegeld per studie). Daarvan ben ik wel voorstander, want daardoor kiezen studenten die studie, die niet helemaal een favoriet is, maar die ze wel leuk vinden en waarmee ze meer perspectieven hebben. Ik vind het namelijk niet te verkroppen dat er vorig jaar hier in Groningen drie studenten Duits en twintig studenten natuurkunde zijn aangenomen, terwijl er tegelijkertijd 300 studenten internationale organisaties, 500 studenten psychologie en 700 studenten bedrijfskunde zijn begonnen. Met de nadruk op beginnen, want van bedrijfskunde is het aantal tweedejaars steevast half zo groot als het aantal eerstejaars en uiteindelijk halen zo'n 200 studenten hun doctoraal (nu master).
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Jarahh schreef op 01-03-2005 @ 15:51 :
In het RTL Ontbijtnieuws is trouwens te zien dat er gemept werd door de politie, de andere journaals laten hierover helemaal niets zien.
Eigen schuld. Ze doen het zelf hoor en er werd van te voren gezegt dat ze het pand moesten verlaten.

Is er dan niemand het er over eens dat het logisch is dat je meer betaalt als je langer studeert. Het lijkt mij niet meer dan logisch. De mensen mogen al 1.5 jaar vertraging hebben, dat lijkt mij toch best veel. Hoe lang willen de mensen gaan studeren dan? Lekker 8 jaar op de Uni, echt leuk man.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 01-03-2005 @ 19:01 :
Eigen schuld. Ze doen het zelf hoor en er werd van te voren gezegt dat ze het pand moesten verlaten.

Is er dan niemand het er over eens dat het logisch is dat je meer betaalt als je langer studeert. Het lijkt mij niet meer dan logisch. De mensen mogen al 1.5 jaar vertraging hebben, dat lijkt mij toch best veel. Hoe lang willen de mensen gaan studeren dan? Lekker 8 jaar op de Uni, echt leuk man.
Toch opvallend dat alleen werkenden en mbo'ers (die er niet door getroffen worden) voor die plannen lijken te zijn.

Om het nog maar eens duidelijk te maken. Gemiddeld wordt er al 5,5 jaar gedaan over afstuderen. Dat is dan nog zonder buitenlandse stages, uitwisselingen, studiereizen, bestuursfuncties e.d. Allemaal dingen die bedrijven graag op je cv zien staan maar die dankzij deze plannen allemaal kunnen worden geschrapt omdat je er simpelweg geen tijd voor hebt. Dan is er nog het feit dat veel studenten erbij moeten werken om uberhaupt de studie te kunnen betalen , want van 70 euro per maand kan je dat niet. Dat kost ook tijd die je niet aan je studie kan besteden. Verder hebben mensen ook nog iets als een leven naast de studie. Rutte kan wel leuk eisen dat mensen in 5,5 jaar max afstuderen maar zorgt er niet voor dat de omstandigheden ernaar zijn. Dát is het probleem.

Laatst gewijzigd op 01-03-2005 om 18:07.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 18:11
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
(1) Nederland Kennisland, moet je dan juist niet investeren in onderwijs?

(2) Cynisch dat de jaren 60 generatie eerst lekker profiteert en nu alle regelingen versobert of de nek omdraait

(3) Waarom mag je nog wel onbeperkt op het MBO zitten?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 18:16
Verwijderd
HBO doe ik volgend jaar maar mag ik daarom geen mening hebben.

Toch raar dat 10% het wel binnen de 4 jaar haalt. Geef toch gewoon toe dat jullie langer je studenten tijd willen hebben. Maar hoe lang denk jij over je studie te doen?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 18:54
Verwijderd
Rutte is gewoon een lul.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 18:59
Breg
Breg is offline
is die 5,5 jaar eigenlijk alleen voor je bachelor of bachelor+master?
Oud 01-03-2005, 19:19
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Syphon schreef op 01-03-2005 @ 19:16 :

Toch raar dat 10% het wel binnen de 4 jaar haalt. Geef toch gewoon toe dat jullie langer je studenten tijd willen hebben. Maar hoe lang denk jij over je studie te doen?
Je moet je alleen afvragen wat voor soort mensen in die 10%groep zitten. Voor een deel zijn dat gewoon de hele goeien en voor een ander deel zijn dat de mensen die vier jaar lang helemaal niets anders doen dan studeren. Ja, op zo'n manier kan ik het ook wel halen. Maar dat wíl ik niet. Ik wil een leuke tijd hebben, tijd hebben voor bestuurswerk, tijd hebben om een stage in het buitenland te doen, tijd hebben om contacten op te kunnen bouwen, etc, etc. En met de plannen van Rutte kan dat niet. Dus wat creëer je dan? Een student die de theorie allemaal goed in zijn hoofd heeft, maar praktijkervaring totaal ontbeert. Dat is niet iets waar je in het buitenland echt goed overkomt.
Oud 01-03-2005, 19:20
professor2
professor2 is offline
lol 7 uur bezetting
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 19:21
Verwijderd
En die mensen willen dan de kennisland Nederland vertegenwoordigen.

Deze studenten maken het voor de wel werkende studenten kapot.

4 jaar over een studie is makelijk te doen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 19:22
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 01-03-2005 @ 20:21 :

voor veel studies staat zowieso al 5 jaar lol
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 19:22
Verwijderd
.

Oja, iets kan niet makelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 19:25
Verwijderd
De meeste studies zijn 4 jaar

Als je op heb VBO 1 jaar blijft zitten en daar nog een keer dan word je toch ook verwijderd?

Je mag blij zijn dat je dan nog mag blijven. Mensen van het VBO worden gewoon gezien als dom.

Maar in feite is de student dom die 5,5 jaar doet over een studie.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 19:27
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
En die mensen willen dan de kennisland Nederland vertegenwoordigen.

Deze studenten maken het voor de wel werkende studenten kapot.

Vanzelfsprekend zijn niet alle studies zijn hetzelfde. In theorie is zelfs een studie waarmee je gemiddeld 20 uur per week bezig dient te zijn in 4 jaar afronden, te vergelijken met een studie waar je gemiddeld 35 uur per week in dient te steken in 7 jaar afronden.
Oud 01-03-2005, 19:28
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 01-03-2005 @ 20:25 :
**
Zie mijn vorige post, wijsneus. Alle bčta studies hebben naar mijn weten een 3-jarige bachelor en een 2 jarige master.
Oud 01-03-2005, 19:44
Verwijderd
Ik ben geen wijsneus en tentweede lees dan maar eens de plannen een keertje over en schrijf ze op een papiertje zodat je ze onthoud. Dan weet je wat ze echt willen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 19:47
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 01-03-2005 @ 20:44 :
Ik ben geen wijsneus en tentweede lees dan maar eens de plannen een keertje over en schrijf ze op een papiertje zodat je ze onthoud. Dan weet je wat ze echt willen.
Zijn alle alpha-studenten zo snel op hun teentjes getrapt Pibbo? Ik weet heel goed wat de plannen zijn.
Oud 01-03-2005, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Hahahahahaha.

De gemiddelde TN-student doet 6˝ jaar over de studie (er staat 5 jaar voor). Vrijwel alle TN-studenten zijn hoogbegaafd.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 20:02
Keesbeest
Keesbeest is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-03-2005 @ 20:58 :
Vrijwel alle TN-studenten zijn hoogbegaafd.
Hoe kom je daar bij
Ze zullen niet onwijs dom zijn, maar hoogbegaafd niet. Of heb je misschien een bron?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Keesbeest schreef op 01-03-2005 @ 21:02 :
Hoe kom je daar bij
Ze zullen niet onwijs dom zijn, maar hoogbegaafd niet. Of heb je misschien een bron?
Ja, mijn eigen ervaring. Ik ken er namelijk een heleboel.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 20:07
Keesbeest
Keesbeest is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-03-2005 @ 21:04 :
Ja, mijn eigen ervaring. Ik ken er namelijk een heleboel.
Allemaal officieel getest? Wel erg toevallig dan hoor.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Keesbeest schreef op 01-03-2005 @ 21:07 :
Allemaal officieel getest? Wel erg toevallig dan hoor.
Ja, die heb ik allemaal officieel getest.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 20:10
Keesbeest
Keesbeest is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-03-2005 @ 21:09 :
Ja, die heb ik allemaal officieel getest.
Nee jij niet Of ze een officiele IQ test gedaan hebben natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Keesbeest schreef op 01-03-2005 @ 21:10 :
Weet ik het. Ik vergelijk ze gewoon met mezelf.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 20:13
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Keesbeest schreef op 01-03-2005 @ 21:10 :
Dat TN-studenten over het algemeen een hoog IQ hebben bezit ongetwijfeld een kern van waarheid. In plaats van daar tegenin te gaan zou je je kunnen afvragen of een hoog IQ tevens een snel doorlopen studie betekent. De snelheid waarin een studie wordt doorlopen is natuurlijk ook afhankelijk van de motivatie om snel te studeren.
Oud 01-03-2005, 20:16
Keesbeest
Keesbeest is offline
Citaat:
oneMen schreef op 01-03-2005 @ 21:13 :
Dat TN-studenten over het algemeen een hoog IQ hebben bezit ongetwijfeld een kern van waarheid. In plaats van daar tegenin te gaan zou je je kunnen afvragen of een hoog IQ tevens een snel doorlopen studie betekent. De snelheid waarin een studie wordt doorlopen is natuurlijk ook afhankelijk van de motivatie om snel te studeren.
UIteraard hebben ze geen laag IQ, maar om ze nou allemaal hoogbegaafd te noemen. Het ging me een beetje ver
Maar het blijkt ook niet waar te zijn zie ik, ik hoopte meer op onderzoeksgegevens.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 20:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
Het gemiddelde is 5,6 jaar.
Daarbij kan het ook zijn dat je tijdens een studie ontdekt dat je ambities toch ergens anders liggen, dat je toch beter een andere opleiding gekozen had of dat je toch meer aankan.
Oud 01-03-2005, 20:24
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
oneMen schreef op 01-03-2005 @ 20:28 :
Zie mijn vorige post, wijsneus. Alle bčta studies hebben naar mijn weten een 3-jarige bachelor en een 2 jarige master.
Wat dacht je van geneeskunde? Dat is een programma van 6 jaar...

Het gaat dus niet om die 5,5 jaar. Het gaat om 1,5 jaar uitloop. Een 5-jarige studie krijgt naar mijn weten gewon 6,5 jaar en een 6-jarige 7,5 jaar.
Oud 01-03-2005, 20:38
ecrivaine
ecrivaine is offline
lekker eerlijk... bij een studie van 6 jaar krijg je dus evenveel uitloop als een studie van 4 jaar... Als je een langere studie doet, heb je toch ook meer uitloop nodig?
Oud 01-03-2005, 21:03
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 01-03-2005 @ 21:38 :
lekker eerlijk... bij een studie van 6 jaar krijg je dus evenveel uitloop als een studie van 4 jaar... Als je een langere studie doet, heb je toch ook meer uitloop nodig?
Kijk, jij snapt 'em.
Oud 01-03-2005, 22:03
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:

Vast wel, maar dan doe je geen bestuurswerk, en dan heb je ook niet echt een sociaal leven, want dan zit je constant met je neus in de boeken. Lekker studentenleven heb je dan.
Oud 01-03-2005, 22:47
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef op 01-03-2005 @ 23:03 :
Vast wel, maar dan doe je geen bestuurswerk, en dan heb je ook niet echt een sociaal leven, want dan zit je constant met je neus in de boeken. Lekker studentenleven heb je dan.
Studentenleven hebben mag niet. Dan duurt het te lang voor je gaat werken en dat is niet goed voor de economie want stel je voor dat je niet 45 jaar werkt maar slechts 42 jaar omdat je dingen buiten je studie hebt gedaan.

Laatst gewijzigd op 01-03-2005 om 22:51.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 22:49
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Syphon schreef op 01-03-2005 @ 19:16 :

Dus omdat 10% het wel binnen 4 jaar haalt, gaan we het lekker ook ff voor die andere 90% verzieken. Wat wil je dat we toegeven?

Al die gastjes van de babyboomcultuur hebben lekker genoten van de makkelijke tijd waarin zij studeerden, en nu ze die mooie posities hebben verzieken ze 't voor de studenten van nu. Lekker hoor
Oud 01-03-2005, 22:57
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Stelletje debiele alto's. Ik kon er op AT5 al zo 3 uitpikken die zéker langer dan 4 jaar studeren.

Ik vind het geen gek plan.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 22:58
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 01-03-2005 @ 23:57 :
Stelletje debiele alto's. Ik kon er op AT5 al zo 3 uitpikken die zéker langer dan 4 jaar studeren.
Als ik het zo hoor was het land beter af geweest als ze hen vrijlieten en jou in de cel zetten. Stelletje debiele ballen met superioriteitsgevoel.
Oud 01-03-2005, 23:00
professor2
professor2 is offline
toch grappig dat uit een studie van het CBS is gebeleken dat per jaar extra studie voordeel voor de economie extra toe neemt
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 23:01
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
McCaine schreef op 01-03-2005 @ 23:58 :
Stelletje debiele ballen met superioriteitsgevoel.
Ik voel me alles behalve aangesproken.
Ik heb aan beide uitersten typen studenten een hekel (zowel ballen die alles betaald krijgen en "alternatievelingen").

Zo slecht hebben studenten het toch niet?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 23:29
Verwijderd
Als je hoort van landen als Belgie, Duitsland en Finland waar je tussen de 0-100 euro collegegeld moet betalen en wij 1700 euro en dan nog eens meer als je volgens de regering te lang over je studie doet vind ik dat we best wat te klagen hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 23:37
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-03-2005 @ 00:01 :
Ik voel me alles behalve aangesproken.
Ik heb aan beide uitersten typen studenten een hekel (zowel ballen die alles betaald krijgen en "alternatievelingen").

Zo slecht hebben studenten het toch niet?
mensne zonder geld zijn alto ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten