Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2005, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Sweetsurrender schreef op 30-04-2005 @ 10:35 :
In haar buisluiter stond een maand. Daar komt nog bij dat ze enige tijd nodig had om aan de pil te wennen
Waarom zou je aan de pil moeten wennen?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 16:04
juno
juno is offline
Laat hem nou in die waan!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 16:04
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 03-05-2005 @ 17:04 :
Laat hem nou in die waan!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 17:05
Paarlemoeren
Paarlemoeren is offline
Citaat:
Reverend schreef op 30-04-2005 @ 15:39 :
5 op je 15e is minimaal tegenwoordig.

Ooh dan ben ik niet hip

Ik ken mijn huidige 'vriend' (beetje vaag woord eigenlijk..) sinds oktober 2003... we kregen vorig jaar in januari iets en toen ging t ergens in maart uit en toen in mei ging 't weer aan. En we hebben nu 11 maanden ennogwat. 'k Ben nog steeds maagd, hij niet, hij's nu 17 en geen maagd meer al sinds z'n 15e... was nogal tegen zijn zin maargoed.
Oud 03-05-2005, 20:27
freggeltjuh
freggeltjuh is offline
ik ken mn vriend nu al wel een aantal jaartjes, maar we hebben pas sinds een klein jaar een relatie. we waren toen allebei maagd, maar na een maandje niet meer... ik was toen 17 en hij 18..
Oud 03-05-2005, 20:35
Mennuz
Mennuz is offline
Ik begin er vrij snel aan, maar ik ben ook onweerstaanbaar.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 21:24
Sweet Dream
Sweet Dream is offline
Citaat:
HvJ schreef op 30-04-2005 @ 17:04 :
Ik weet inderdaad niets van dat meisje, dat is correct. Toch komen de tijden die zij noemt (een maand en 'vrij kort') op mij persoonlijk als 'vrij makkelijk' over. Er staat verder geen situatie geschetst, want was dat wel het geval geweest (bijv. dat zij meerdere van deze jongens al langere tijd zou kennen) zou dat mijn mening hoogstwaarschijnlijk wel iets doen veranderen. Hoe de situatie ook heeft mogen zijn, persoonlijk vind ik 5 jongens op een dergelijke leeftijd niet wat je zegt 'normaal' (vandaar ook mijn zin: ik zal wel weer wereldvreemd zijn..). Nu kunnen we natuurlijk eindeloos gaan heen -en weren over wat wij 'normaal' vinden, maar deze definitie is toch voor iedereen verschillend. De "en toch vond ik het bij alle 5 te vroeg" getuigd voor mij toch ook van een bepaalde ondoordachtheid, je zou toch denken dat je niet tot 5 keer toe dezelfde fout maakt. Als zij er gelukkig mee is, moet ze het vooral doen, maar mij niet gezien.
Jij bedoeld dat het nogal slettig overkomt??
Oud 03-05-2005, 21:25
Sweet Dream
Sweet Dream is offline
Citaat:
Mennuz schreef op 03-05-2005 @ 21:35 :
Ik begin er vrij snel aan, maar ik ben ook onweerstaanbaar.
Daar zijn de meningen over verdeeld denk ik..

IK denk er iig heeeeeeel anders over..
Oud 03-05-2005, 21:38
Verwijderd
in huidige relatie, die nu al meer dan jaar duurt, na 7 maanden.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 00:42
Verwijderd
Citaat:
Sweet Dream schreef op 03-05-2005 @ 22:25 :
en dat moet natuurlijk ook overduidelijk gemeld worden aan Mennuz, of niet?
Dit was sarcasme, evenals het laatste deel van zijn post.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 00:44
Verwijderd
Ik ken mn nieuwe vriend nu ongeveer 3 weken en we zoenen alleen een beetje, maar eerder is het wel sneller gegaan. Het verschilt per persoon.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 07:15
Mennuz
Mennuz is offline
Citaat:
Sweet Dream schreef op 03-05-2005 @ 22:25 :

Jij bent dan ook vast maagd.
Ontopic mensen!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 13:32
ilse
ilse is offline
duurde 11 maanden voor ik met me eerste vriend naar bed ging, de vriend daarna duurde het 3 maanden mee, die daarna 1 maand. toen eentje waar t de 2e keer dat ik bij em was mee gebeurde, gaat steeds sneller

maar de volgende keer gaat t niet weer zooo snel.
Oud 04-05-2005, 19:19
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-05-2005 @ 17:03 :
Waarom zou je aan de pil moeten wennen?
Wanneer je voor de allereerst keer met de pil begint, heeft het idd een maand nodig om in te werken.
Wanneer je de pil al langer gebruikt, ben je idd meteen de 1e dag waarop je pilstrook weer begint, beschermd.
Oud 04-05-2005, 19:22
Verwijderd
de 3de keer dat ik mn huidige vriend zag hadden we sex. We kenden elkaar alleen van gezicht. De eerste keer zoenden we, de 2de keer lagen we samen op t strand en de3de keer was bij mij thuis.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 19:40
pinkkashmir
pinkkashmir is offline
Tja, ik had m'n crush een keertje vaag ontmoet toen we met een hele groep waren en redelijk dronken.
De eerstvolgende keer dat we elkaar daarna zagen, heeft het eerst 3 uur geduurd voordat ik weer wist dat hij het was en vervolgens heb ik hem mee naar huis genomen die nacht, en dat zo'n drie nachten achter elkaar, en toen besloten we dat we mekaar eigenlijk wel leuk vonden etc etc vriendje-vriendinnetje etc etc.

De tweede keer dat ik hem zag dus

En dat gedoe over sletten met 5 jongens op je 15de etc, tja, niet iedereen doet er een half jaar over. Boeiend.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 19:58
Baka²
Baka² is offline
waren beiden maagd, zij wilde nog even wachten (16), duurde 9 maanden

en ben er trots op
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Loezzel schreef op 04-05-2005 @ 20:19 :
Wanneer je voor de allereerst keer met de pil begint, heeft het idd een maand nodig om in te werken.
Wanneer je de pil al langer gebruikt, ben je idd meteen de 1e dag waarop je pilstrook weer begint, beschermd.
Nou, mijn pil dus niet. Als je op de eerste dag van je menstruatie begint, ben je gewoon beschermd volgens mijn dokter, dus dat is een beetje een zinloze opmerking.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 10:53
gurl19
gurl19 is offline
Bij mijn eerste relatie hebben we 6 mnd gewacht. Bij de andere wat korter. Een keer zelfs de eerste nacht Bij een andere jongen hadden we eigenlijk niets, maar zoenden we al wel een half jaar met elkaar.

Het gaat nu wel steeds sneller vind ik, doordat je het al een keer hebt gedaan. Eigenlijk wel fout van mezelf maja.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 11:27
Nona
Nona is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 05-05-2005 @ 10:49 :
Nou, mijn pil dus niet. Als je op de eerste dag van je menstruatie begint, ben je gewoon beschermd volgens mijn dokter, dus dat is een beetje een zinloze opmerking.
Dat heeft mijn huisarts mij ook verteld.
Oud 06-05-2005, 11:24
Qimm
Qimm is offline
Na anderhalve maand
Oud 06-05-2005, 11:30
freggeltjuh
freggeltjuh is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 04-05-2005 @ 20:19 :
het zal dan wel zo zijn.. eigenlijk alleen maar beter, maar ik weet niet beter dan dat de eerste maand dan niet veilig is...
Oud 06-05-2005, 15:47
SilverBlue
SilverBlue is offline
Uhm ik denk dat elke dokter iets anders zegt mijn dokter zei bijf dat het 10 dagen duurde nou MOOI NIET !

Ik kreeg doorbraak bloedingen in de eerste maand (heb nu bijna alle pilletjes geslikt moet nog 2 en dan zit ik er al 1 maand aan)

Maar als je eerder begint te bloeden ben je dus echt niet beschermd ik zou altijd voor de zekerheid 1 maand wachten voordat je seks hebt en stel je pil is te licht of je lichaam denkt van wat is dit en je krijgt toch een vroegtijdige bloeding dan zit je toch te denken.

Je kunt beter voorzichtig aandoen met dit soort dingen want ikzelf zit nog echt niet te denken aan een kind op me 18de al is zwijmelen wel erg leuk trouwens samen met je vriend

Maar wat de dokters zeggen kan mischien wel kloppen maar je lichaam zelf moet dus ook mee werken want als ik dus naar 10 dagen seks zonder condoom gedaan zou hebben dan zou het dus absolut niet goed gekomen zijn met mij.

Wees verstandig en wacht eerst rustig 1 maandje af en kijken wat de pil voor effect op jou lichaam heeft.

Denk er dus niet te licht over van wat de dokter zegt en wat je vrienden zeggen.

SilverBlue

ps quoten ging een beetje mis dit stukje schreef ik naar aanleiding wat de forumbaas Kruimeltje zei niks verkeerts aan hoor kruim maar ik denk wel dat je er een beetje te simpel over denkt maar dat staat ook al dik en dwars in mijn stukje

Laatst gewijzigd op 06-05-2005 om 15:52.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 23:39
NoDoubt
NoDoubt is offline
bij mijn laatste en 1e vriendje, na 2 maanden
en dat heeft 20 maanden geduurd. en is sinds vandaag uit.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 21:58
Verwijderd
Opzich heeft natuurlijk iedereen zijn eigen tempo, maar persoonlijk vind ik dat voor je eerste relatie (zoals ik het begreep uit je post) wel heel erg snel.
Je ziet het vaak gebeuren dat het in relaties daarna vaak sneller gebeurt, maar voor een eerste keer...

Maar goed, dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 22:23
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Citaat:
freggeltjuh schreef op 06-05-2005 @ 12:30 :
het zal dan wel zo zijn.. eigenlijk alleen maar beter, maar ik weet niet beter dan dat de eerste maand dan niet veilig is...
Wat het wennen betreft, uit de bijsluiter van de pil van mijn vriendin:

Citaat:
Met alle pillen kan in de eerste paar maanden soms onverwacht bloedverlies optreden (spotting of doorbraakbloeding). U kunt dan misschien niet zonder maandverband. Blijf in ieder geval gewoon uw tabletten innemen. Het onregelmatige bloedverlies houdt meestal op als uw lichaam eenmaal gewend geraakt is aan de betreffende pil (na ongeveer 3 strips). Als het langer duurt, erger wordt of weer opnieuw begint, moet u contact opnemen met uw dokter.
Bron
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 07:41
Verwijderd
Citaat:
SilverBlue schreef op 06-05-2005 @ 16:47 :
1. Maar als je eerder begint te bloeden ben je dus echt niet beschermd ik zou altijd voor de zekerheid 1 maand wachten voordat je seks hebt en stel je pil is te licht of je lichaam denkt van wat is dit en je krijgt toch een vroegtijdige bloeding dan zit je toch te denken.

2. Maar wat de dokters zeggen kan mischien wel kloppen maar je lichaam zelf moet dus ook mee werken want als ik dus naar 10 dagen seks zonder condoom gedaan zou hebben dan zou het dus absolut niet goed gekomen zijn met mij.

3. Wees verstandig en wacht eerst rustig 1 maandje af en kijken wat de pil voor effect op jou lichaam heeft.

4. Denk er dus niet te licht over van wat de dokter zegt en wat je vrienden zeggen.

1. Dat zijn geen doorbraakbloedingen maar één van de bijwerkingen van de pil, wanneer je eraan moet wennen, en zeker niet een teken dat de pil onveilig is.
2. Hoe weet je dat? Het ligt een beetje aan de pil natuurlijk, maar volgens mij zijn de meeste toch wel meteen veilig als je op de dag van je menstruatie begint. En ja, het is niet 100% veilig. Maar wel 99%.
3. Het feit dat de pil effecten op je lichaam heeft en kan hebben heeft weinig te maken met het feit dat ie gewoon vanaf het begin, en als je op een ander moment begint zeven dagen, gewoon veilig is!
4. Ik ga niet af op wat vrienden zeggen, ik ga af op wat mijn huisarts en de bijsluiter zeggen - die huisarts heeft er per slot van rekening minstens tien jaar voor gestudeerd, jij niet. En als je een veilig gevoel wilt hebben, dan heb je mijn zegen, maar het maakt niks uit of je wel of geen seks hebt als je gewoon op de eerste dag van je menstruatie begint.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 07:59
deringmeester
deringmeester is offline
over dat pil onderwerp ga ik niet beginnen.....

OT: soms/meestal beginnen mijn relaties met sex
Maar heb ook wel een 4 maanden gewacht. En als een meisje dat wil dan moet dat ook.
(iemand die het hier niet mee eens is, is ziek in zijn hoofd)
Oud 11-05-2005, 08:20
Verwijderd
Citaat:
deringmeester schreef op 11-05-2005 @ 08:59 :
over dat pil onderwerp ga ik niet beginnen.....
Het is ook eigenlijk meer iets voor lichaam en gezondheid.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 09:31
Verwijderd
Na 2.5 maand, mijn eerste (en nog steeds) vriend en de eerste keer dus.
Ik vond dat toen toch wel redelijk snel lijken, maar alles klopte gewoon in dat plaatje . En ik was 18, bijna 19 dus het was niet bijzonder vroeg ofzo
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 09:45
deringmeester
deringmeester is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 11-05-2005 @ 09:20 :
Het is ook eigenlijk meer iets voor lichaam en gezondheid.
er is toch ook een PIL-Topic?
Oud 11-05-2005, 10:12
Verwijderd
Citaat:
deringmeester schreef op 11-05-2005 @ 10:45 :
er is toch ook een PIL-Topic?
Ja. Op L&G.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 11-05-2005 @ 08:41 :
1. Dat zijn geen doorbraakbloedingen maar één van de bijwerkingen van de pil, wanneer je eraan moet wennen, en zeker niet een teken dat de pil onveilig is.
Die bijwerkingen van de pil waarbij je bloed verliest heten dus doorbraakbloedingen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 20:03
Luusjuh
Luusjuh is offline
Citaat:
HvJ schreef op 30-04-2005 @ 14:12 :
Ik trek geen grenzen, ze moet het immers helemaal zelf weten, maar kom op.. 5 jongens wanneer je 15 jaar oud bent? Ik kan er weinig begrip voor op brengen wanneer iemand zo 'makkelijk' is. Bij mij liep het zo omdat ik 2 serieuse relaties achter elkaar had, met de nadruk op serieus. Met de jongen in mijn vorige relatie ben ik 10 maanden samen geweest, daar komt nog eens bij dat lang niet alles geheel vrijwillig is gebeurt.. Dus geloof me maar wanneer ik zeg dat ik er niet al te blij mee ben geweest. Nu heb ik een nieuw vriendje, 5 maanden samen.. en ja dan gebeurt er ook wel eens wat. Niet echt vergelijkbaar hea, vind je wel?
Ik ben het eigenlijk wel helemaal met je eens....!! 15 en dan 5... doe je redelijk snel tenminste ik neem aan dat er nog wel meer mensen het met mij eens zijn... maar goed de een vind het iets gemakkelijker om er mee om te gaan... maar goed hoe oud waren jullie dan ?? ik was namelijk net 16
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 20:04
Luusjuh
Luusjuh is offline
Citaat:
NoDoubt schreef op 08-05-2005 @ 00:39 :
bij mijn laatste en 1e vriendje, na 2 maanden
en dat heeft 20 maanden geduurd. en is sinds vandaag uit.
!! mm das altijd kut !!! bepaalde reden ?? ben je nog gek op hem... ??
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 20:59
vampire_esje
vampire_esje is offline
Citaat:
masterdj schreef op 29-04-2005 @ 00:53 :
stap van: "eerste zoen" naar "het" was btw 2 maanden (en 3 dagen)
hihi, bij mij was het juist 3 maanden en 2 dagen...

Vampire_esje
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 21:47
Thee Muts
Thee Muts is offline
Bij mijn ex en tevens mijn eerste sekspartner, begon het eerste 'gepluk' al na een week geloof ik. En na 4 weken hadden we zowel het hand en het mondwerk als de daadwerkelijke daad gehad. Snel? Ach, ik was er blijkbaar 'aan toe', om het maar eens hip te zeggen. Ik was toen trouwens 16.

En bij mijn 2de en huidge relatie, hadden we de 2de keer dat we elkaar zagen al uitgebreid seks.

Maar dat is uiteraard voor iedereen anders.
Oud 11-05-2005, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 11-05-2005 @ 19:08 :
Die bijwerkingen van de pil waarbij je bloed verliest heten dus doorbraakbloedingen
Euh... verkeerde formulering
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 10:19
Konijn
Konijn is offline
Bij mijn ex, eerste keer voor ons allebei, na 8 maanden. Hij wilde wel eerder, maar ik heb niet zo'n prettig verleden op dat gebeid, wilde het rustig aan doen, dus heeft hij op me gewacht.
Daarna gebeurde t de tweede keer dat ik diegene zag.

Regels voor berichten