Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2002, 20:21
My Info
My Info is offline
hey hey,

Ik heb 2 broertjes met autisme dus ik weet er best wel veel van. Het is idd een kenmerk van autisme, maar dit hoeft niet te betekenen dat jij een autist bent Je kan ook gewoon verlegen zijn, klinkt misschien stom maar het is mogelijk.
Oud 17-06-2002, 22:05
Remqo
Remqo is offline
M'n broertje heeft ook een lichte/verwante vorm van autisme. en geloof mij nou maar, het gaat wel ff verder dan moeite met contact leggen.

M'n broertje heeft alleen interesse in de natuur, hij weet er ook alles van tot in alle details. van elk plantje en beestje kan hij duidelijk herkennen en bij latijnse naam opnoemen. Maar over algemene dingen weet hij niet zo veel. Hij heeft ook totaal geen behoefte aan contact met anderen, hij wandelt liever in z'n eentje door het bos heen. De enige mensen waar hij wel contact mee heeft, zijn mensen met dezelfde interesses. Voor de rest leeft hij totaal in z'n eigen fantasie. Gelukkig heeft hij nu begeleiding en leert ie een beetje wat fantasie is en wat werkelijkheid is.

Ik heb een tijdje geleden de film Rainman gezien, dat gaat ook over een autistisch kereltje. Ik zou em gaan kijken als ik jou was, dan zie je pas echt wat autisme inhoud
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:38
DreamLord
DreamLord is offline
Citaat:
Draakiej schreef:
M'n broertje heeft ook een lichte/verwante vorm van autisme. en geloof mij nou maar, het gaat wel ff verder dan moeite met contact leggen.

M'n broertje heeft alleen interesse in de natuur, hij weet er ook alles van tot in alle details. van elk plantje en beestje kan hij duidelijk herkennen en bij latijnse naam opnoemen. Maar over algemene dingen weet hij niet zo veel. Hij heeft ook totaal geen behoefte aan contact met anderen, hij wandelt liever in z'n eentje door het bos heen. De enige mensen waar hij wel contact mee heeft, zijn mensen met dezelfde interesses. Voor de rest leeft hij totaal in z'n eigen fantasie. Gelukkig heeft hij nu begeleiding en leert ie een beetje wat fantasie is en wat werkelijkheid is.

Ik heb een tijdje geleden de film Rainman gezien, dat gaat ook over een autistisch kereltje. Ik zou em gaan kijken als ik jou was, dan zie je pas echt wat autisme inhoud
Er zijn vele vormen van autisme.
Jouw broertje heeft dus 1 van de vele vormen van autisme.

Als ik jou was zou ik eens wat lezen over autisme, dan zie je pas echt wat autisme is.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 18:13
MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Mocht je denken dat je deze stoornis hebt, dat best mogelijk is, kun je het beste naar een psycholoog gaan. Die kan je zekerheid geven en zo'n diagnose vaststellen. Dat kun jij niet voor jezelf doen.
Oud 19-06-2002, 18:51
MrOizo
MrOizo is offline
Hmm...
Psychologen zijn ook raar....
De 1 zegt dat je waarschijnlijk een aan autisies aanverwante stoornis hebt, zit je heletijd daarover te piekeren, kom je bij een andere en die zegt dat je gewoon erg gevoelig bent
Reageren

Regels voor berichten