Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2005, 19:51
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
MightyMarcel, een tandartsdekking en bijvoorbeeld contactlenzendekking is omgerekend altijd duurder dan wat je ervoor terugkrijgt. Daarom betaal ik dat uit eigen zak en bespaar ik zo een aardig bedrag per maand. 37,50 per maand en dan dok ik zelf nog 200 euro per jaar voor m'n contactlenzen (en ja, dat is dus voordeliger).

Maar ik ga eigenlijk ook van een gezonde student uit. Deze zal misschien 1 keer per jaar naar de tandarts willen, kost hem nog geen 18 euro.
Oud 17-11-2005, 21:43
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-11-2005 @ 20:51 :
MightyMarcel, een tandartsdekking en bijvoorbeeld contactlenzendekking is omgerekend altijd duurder dan wat je ervoor terugkrijgt. Daarom betaal ik dat uit eigen zak en bespaar ik zo een aardig bedrag per maand. 37,50 per maand en dan dok ik zelf nog 200 euro per jaar voor m'n contactlenzen (en ja, dat is dus voordeliger).

Maar ik ga eigenlijk ook van een gezonde student uit. Deze zal misschien 1 keer per jaar naar de tandarts willen, kost hem nog geen 18 euro.
gezond <> perfect gebit. Tandartsrekeningen hebben er (voor sommigen anyway) nogal een handje van om duurder uit te pakken dan die 18 euro. En ook voor jou zal t duurder uitpakken wanneer dr 's een keer wat moet gebeuren.

een dekking voor contactlenzen kan inderdaad bijna nooit uit; daarvoor zijn contactlenzen niet duur genoeg.

maar om mn punt sowieso duidelijk te maken; de TS heeft weinig aan bedragen die over anderhalve maand niet meer kloppen.
Oud 18-11-2005, 10:26
Gimme more beer
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-11-2005 @ 22:43 :
gezond <> perfect gebit. Tandartsrekeningen hebben er (voor sommigen anyway) nogal een handje van om duurder uit te pakken dan die 18 euro. En ook voor jou zal t duurder uitpakken wanneer dr 's een keer wat moet gebeuren.
In een aantal gevallen ben ik daarvoor afaik ook verzekerd, maar ik heb al 19 jaar een gezond gebit en ik poets goed, ik zie weinig aanleiding. Daarnaast kan ik altijd aanvulling nemen als het er slecht uit gaat zien

Citaat:
een dekking voor contactlenzen kan inderdaad bijna nooit uit; daarvoor zijn contactlenzen niet duur genoeg.
Wrong, de dekking is gewoon lager dan het bedrag dat je jaarlijks extra betaalt. Contactlenzen zijn best duur

Citaat:
maar om mn punt sowieso duidelijk te maken; de TS heeft weinig aan bedragen die over anderhalve maand niet meer kloppen.
Ik heb net uitgelegd waarom die bedragen nog steeds prima kloppen.
Oud 18-11-2005, 10:39
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 18-11-2005 @ 11:26 :
In een aantal gevallen ben ik daarvoor afaik ook verzekerd, maar ik heb al 19 jaar een gezond gebit en ik poets goed, ik zie weinig aanleiding. Daarnaast kan ik altijd aanvulling nemen als het er slecht uit gaat zien

Wrong, de dekking is gewoon lager dan het bedrag dat je jaarlijks extra betaalt. Contactlenzen zijn best duur

Ik heb net uitgelegd waarom die bedragen nog steeds prima kloppen.
nee, dat heb je niet uitgelegd. (en over je tandartsdekking : het bestaat niet dat je daar voor verzekerd bent, bij alleen een basispakket. )
Oud 20-11-2005, 15:19
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 18-11-2005 @ 11:39 :
nee, dat heb je niet uitgelegd. (en over je tandartsdekking : het bestaat niet dat je daar voor verzekerd bent, bij alleen een basispakket. )
Vioor het geval je de eenvoudige berekening van Gimme more beer in dit topic hebt gemist of niet vollidig genoeg vindt, kun je ook even een kijkje nemen in het topic over de nieuwe zorgverzekering.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 16:06
Gimme more beer
Citaat:
nee, dat heb je niet uitgelegd.
Dat heb ik wel, als je nou eens zou kijken. Het is een rekensommetje dat zelfs jij moet begrijpen
Oud 22-11-2005, 14:58
Gimme more beer
Citaat:
(en over je tandartsdekking : het bestaat niet dat je daar voor verzekerd bent, bij alleen een basispakket. )
Niet voor alles nee, maar dat vind ik ook een beetje onnodig.
Oud 22-11-2005, 16:44
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
wat betreft de zorg http://www.tcfzorg.nl/php/page.php?n=28 daar kan je mooi alle basis verzekerings premies vergelijken.
Voor jongeren heeft VGZ wel wat aantrekkelijks met een speciale polis voor jongeren kost je 14 euro bij elkaar 102 euro (basisverzekering is 88 euro)
102 x12 = 1224
1056- 400 = 656
656/12 = 54,67
54,67 - 14 = 40,67 (14 is het verschil in stufi met dit jaar)
Dan gaat er ook nog je inkomensafhankelijke deel af wat je nu betaald want dat gaat de werkgever in zijn geheel vergoeden bij mij is dat +/- 8,5 euro per maand ik betaalde nu incl tandarts 46,35 euro.
40,67 -8,5 +14 (jongerenpolis VGZ) =46,17 en dan ga ik er qua dekking nog op vooruit ook en het kost me geen stuiver meer alleen je moet wel even goed rekenen
Reageren

Regels voor berichten