Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2006, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 06-03-2006 @ 16:25 :
Idd positief nieuws voor AMD. Maar bedenk wel: dit gaat om de retailmarkt! De OEM-markt is veel groter, en daarbij maakt de leverancier/systeembouwer de keus voor welke processor erin komt. AMD krijgt inderdaad meer bekendheid, maar is nog steeds een 'vreemde vogel' voor de echte doorsnee consument. En zo laag in de keten van kennis zullen oude reputaties en vooroordelen nog steeds blijven hangen. AMD is minder stabiel, AMD is goedkope rommel, AMD gaat eerder stuk, AMD heeft minder gigahertz, en ga zo maar door.

Ik denk dat jezelf snel denkt dat de gemiddelde kennis hoog is omdat je overwegend met jonge mensen omgaat, die er meestal redelijk wat vanaf weten. Maar ga eens in gesprek met een doorsnee veertiger; over het algemeen is hier weinig kennis aanwezig en wordt de koop vooral op gevoel gedaan. En dankzij slimme marketing hebben mensen bij 'intel' en 'pentium' nu eenmaal een beter gevoel. Speelt ook mee de gecombineerde marketing met Dell, etc.
Daar ben ik me terdege van bewust, maar het feit dat ze 85,1% marktaandeel hebben zegt natuurlijk wel dat steeds meer mensen AMD processoren leren kennen en van hun verouderde vooroordelen afstappen.
Overigens merk ik zelf dat vrij veel mensen bij ons komen met de vraag of hun moederbord ook een AMD pakt (wat lastig wordt met een intel socket erop ).
Ik ga inderdaad veel om met jonge mensen, wat logisch is, maar vanuit een professioneel oogpunt véél meer met mensen die tussen de 30 - 60 zijn. De echt "onwetenden" (bij gebrek aan een beter woord) gaan meestal gewoon voor het goedkoopste aanbod, wat toch redelijk vaak een wintel blijkt te zijn van het type "Veel gigahertz, slecht mobo, weinig ram, brakke graka", mensen die dan al iets meer weten besteden vaak iets meer geld (of doen iets meer onderzoek) en kopen vaker een AMD systeem. Heeft er ook wel iets mee te maken waarschijnlijk dat ik mensen ook redelijk vaak aanraad om voor een AMD systeem te gaan, maar dat terzijde
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2006, 20:07
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 23-02-2006 @ 19:10 :
pak een random laptop.
je hebt een muispad, waarover je je vingertje beweegt en dan beweegt het pijltje. volg je het nog? mooi.
dan kun je daar ook mee klikken! ipv met het knopje.
wat kun je er nog meer mee? met mijn laptop:
muis bewegen, klikken, dubbelklikken, rechtsklikken, scrollen, sidescrollen.
en met die klote apple van mn tante kun je dus alleen het muisje bewegen.
snap je het nu wel?
je kunt met twee vingers scrollen

klikken met het trackpad staat standaard uit maar dat kun je gewoon aanzetten (maar dat is alleen maar zwaar irritant imho)
Oud 22-03-2006, 08:08
Verwijderd
Fijn dat je ook ff meld hóe je dat dan aanzet (ja ik ben lui )
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 08:20
punxnotdead
punxnotdead is offline
systeemvoorkeuren -> toetsenbord en muis -> stuurvlak-> gebruik stuurvlak -> klikken
(dat scrollen zit btw niet op oudere modellen)
Oud 22-03-2006, 10:40
Verwijderd
Ik dank u vriendelijk
Zal eens kijken of het werkt wanneer ik de nieuwe accu binnen heb
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten