![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb niet de diagnose HSP (want dit is geen officiele diagnose binnen de psychiatrie), maar door mijn omgeving incl. hulpverlening word ik wel als erg gevoelig beschreven. Een druk café, veel geroesemoes is de klas ed kan ik slecht tegen, ik word er niet lekker van. Wat ik eig wilde zeggen is dat HSP'ers (of gevoelige mensen in het algemeen) geen zeikerds zijn oid. Vind het ook een beetje bot omdat tegen iemand te zeggen die nou eenmaal wat gevoeliger is dan een ander... |
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar bij 'hoogsensitiviteit' is het zo dat dat een volslagen absurde en arbitraire term is. Hoe meet je dat? Hoe vul je het begrip 'bovengemiddeld' of het begrip 'extreem' (gevoelig) in? Heb je dan een soort gevoeligheidsschaal van 1 tot 100 en laat je mensen vragen beantwoorden om te zien hoe gevoelig ze scoren? Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
net als drukke mensen vaak adhd werder verklaart de aandoening is er wel en omdat ik denk dat er genoeg bewijs is dat het genetische aandoeningen zijn zou het aantal diagnoes constant moeten zijn maar het aantal diagnoses kan wel stijgen door een hype |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
er is in de wetenschappelijke wereld nog genoeg discussie ove de defenitie van disexie hoor zo duidelijk als jij het stelt is het niet |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Denk dat sommige dingen daarvan ook deel uitmaken van autisme in mijn geval |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
kruimel doet net alsof men het er allemaal over eens is en da tis helemaaaaal niet zo nou lees de kranten er maar op na de dag na het besluit over vergoeding van hulpmiddelen voor dislexie en kijk maar es naar een stigting als methode de haan ofzo |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Je kunt trouwens niet HSP 'hebben' als je je bedenkt dat het een afkorting is van 'hoog sensitief persoon'. Ook HSP'er is gewoon fout. Je bent een HSP.) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
wanneer ben je hsp?? Sparkles | 39 | 07-03-2005 16:23 | |
Psychologie |
HSP hooggevoeligheid Yummie | 39 | 20-03-2004 01:44 | |