Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2006, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Roosje schreef op 07-06-2006 @ 19:10 :
Ik gok van wel, waarom zou het niet mogen? Latijn en Grieks zijn toch je bijvakken?
Ik doe dus maar één klassieke taal, niet beide. Ook kreeg ik dit jaar pas te horen dat ik ze mocht laten vallen, die extra vakken dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2006, 10:41
ikkkee
ikkkee is offline
Ik ga een N-profiel doen met economie als keuzevak. Omdat ik slecht ben ik geschiedenis, ik later arts wil worden, ik goed ben in economie. En nog heel veel kanten op kan als ik toch iets anders wil worden later!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 11:17
Verwijderd
Begon met N&G met muziek en Grieks als keuzevakken, maar besloot na een jaar dat ik werkelijk een hekel had aan natuur- en scheikunde (ik wil graag weten hoe alles in elkaar zit, maar ik hoef het werkelijk niet honderd keer uit te rekenen) en dat ik graag meer met taal zou willen doen, en ben vervolgens overgestapt naar C&M (nu met biologie als keuzevak). Kon ik in de vakantie geschiedenis, Frans en Duits gaan inhalen, maar goed. Allemaal goedgekomen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 13:00
Verwijderd
Ik heb 3 jaar geleden mijn VWO pakket met N&G en ec1, gs2 en filosfie afgesloten. Ik heb dit gedaan omdat ik alles wel leuk vond en je met de combinatie NG en ec1 vrijwel alles kan doen (op een aantal technische studies na, maar meestal is hier wel een oplossing voor).
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 22:52
Verwijderd
Ik had N&G met scheikunde 2. Ohja, in de vierde heb ik er ook een half jaar ofzo economie 1 bij gehad, maar dat vond ik verschrikkelijk saai. Bovendien was de leraar een eikel, dus ik had het al snel gehad. Over de andere vakken heb ik nooit lang na hoeven denken.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 09:56
Verwijderd
NG met WiB2, Grieks, Latijn, en Economie 1.

Ben nog steeds wel blij dat ik dat zo gedaan heb, al had Economie 1 achteraf van mij niet gehoeven. Nooit leuk gevonden en ik heb er ook niets meer aan, maar goed, toen wist ik ook nog niet wat ik wilde gaan studeren. Als ik zonodig nog iets extra's had willen kiezen, had ik nu NG/NT gedaan met Grieks en Latijn.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 16:58
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Jaeger schreef op 12-06-2006 @ 22:56 :
Ik doe dus maar één klassieke taal, niet beide. Ook kreeg ik dit jaar pas te horen dat ik ze mocht laten vallen, die extra vakken dus.
Dan zou het bij mij op school nog mogen, behalve als je C&M hebt.
Oud 14-06-2006, 18:06
Zwoek
Zwoek is offline
Heel veel mensen kiezen er trouwens ec1 bij. Ik heb dat niet gedaan omdat ik dacht dat ik toch niks met bedrijfskunde of management oid wil doen. Of vragen ook heel andere opleidingen ec1?
Oud 14-06-2006, 18:19
Verwijderd
Ik denk dat veel mensen Economie 1 kiezen omdat het zo ongelofelijk simpel is.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 19:28
Morri
Morri is offline
Citaat:
Jaeger schreef op 14-06-2006 @ 19:19 :
Ik denk dat veel mensen Economie 1 kiezen omdat het zo ongelofelijk simpel is.
Bij ons zeggen ze juist dat het meer werk is/moeilijker is dan maatschappijleer2 ofzo. Ik zal het volgend jaar eens gaan vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 20:01
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Kamarazow schreef op 13-06-2006 @ 14:00 :
Ik heb 3 jaar geleden mijn VWO pakket met N&G en ec1, gs2 en filosfie afgesloten. Ik heb dit gedaan omdat ik alles wel leuk vond en je met de combinatie NG en ec1 vrijwel alles kan doen (op een aantal technische studies na, maar meestal is hier wel een oplossing voor).
juist met NT en bio12 kun je elke studie doen. Economie 1 is niet echt een voorwaarde voor studies (zelfs niet voor economie)
Oud 17-06-2006, 20:29
Heikje
Heikje is offline
ik doe VWO: NT met Bio 1,2 (dus ook NG) en informatica. hiermee kan ik álle studies doen die er bestaan, behalve godsgeleerdheid en klassieke talen (en wie wil dat nou?), duss ik vind het wel een goede keuze. en ik vind het natuurlijk ook gewoon heel leuk.
Oud 18-06-2006, 10:40
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Heikje schreef op 17-06-2006 @ 21:29 :
ik doe VWO: NT met Bio 1,2 (dus ook NG) en informatica. hiermee kan ik álle studies doen die er bestaan, behalve godsgeleerdheid en klassieke talen (en wie wil dat nou?), duss ik vind het wel een goede keuze. en ik vind het natuurlijk ook gewoon heel leuk.
Heb je geen economie nodig voor een aantal studies?
Oud 18-06-2006, 11:27
Experiment
Experiment is offline
Ik heb CM met Latijn gedaan.

profiel: fa12, du12, gs2, filosofie
vrij deel: bio1, eco1, wisa12

Achteraf had ik liever NG met Latijn en geschiedenis willen doen. Waarom? Geschiedenis is echt enige vak waar ik leuke en nuttige dingen heb geleerd, en het zou handiger geweest zijn ivm studie.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 15:04
IcedEarth
IcedEarth is offline
CM met biologie.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 08:03
Heikje
Heikje is offline
Citaat:
Miracle schreef op 18-06-2006 @ 11:40 :
Heb je geen economie nodig voor een aantal studies?
hmm, nou je het zegt, dat zou wel logisch zijn he? misschien herrinner ik het me verkeerd... maar ja, dat wil ik toch niet gaan doen, dus maakt voor mij niet echt uit.
Oud 27-07-2006, 18:41
** Phoebe **
** Phoebe ** is offline
Natuur Gezondheid met tekenen en frans en ben twee jaar minimentor geweest
Oud 28-07-2006, 11:25
Verwijderd
NG met Grieks en Geschiedenis
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 12:14
Mariekje*
Mariekje* is offline
EM + Biologie + Du2.

Volgend jaar VWO NG + Ec1, als alles goed gaat begin ik per 1 januari 2007 met mijn inhaalslag en rond ik dus naast mijn HAVO de 1e schoolvakken VWO af. Veel werk, maar wel de moeite waard hopelijk, ik ben in iedergeval al toegelaten. Ik denk er alleen nog eventjes overna of ik er daadwerkelijk gebruik van ga maken.
Oud 28-07-2006, 13:27
pino123
pino123 is offline
N&G + eco1

jammer dat ik een taal/Frans heb laten vallen, ik mis eigelijk wel een leuke taal tussen al die betavakken etc.
Oud 28-07-2006, 14:58
Clara
Clara is offline
Het valt me inderdaad op dat als je een beta profiel kiest er weinig vakken je algemene ontwikkeling stimuleren. Zo vroeg er iemand laatst met een n&g profiel en een arts in spe; Wat is het verschil tussen links en rechts in de politiek? (6 jaar vwo down the drain)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Clara schreef op 28-07-2006 @ 15:58 :
Het valt me inderdaad op dat als je een beta profiel kiest er weinig vakken je algemene ontwikkeling stimuleren. Zo vroeg er iemand laatst met een n&g profiel en een arts in spe; Wat is het verschil tussen links en rechts in de politiek? (6 jaar vwo down the drain)
Maar dat vind ik gewoon domheid hoor Dat soort dingen hoor je gewoon op te pikken, die hoef je niet expliciet te leren.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 16:05
JumperOne
JumperOne is offline
Citaat:
Clara schreef op 28-07-2006 @ 15:58 :
Wat het verschil is tussen rechts en links in de politiek, hoort een vwo-leerling te weten, ongeacht het profiel.

Ik heb zelf Economie en Maatschappij, met Grieks en Biologie.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 17:01
Clara
Clara is offline
Klopt helemaal, natuurlijk hoef je niet alles te leren en je kunt ook bepaalde vakken kiezen in je vrije deel ( denk aan filosofie, een taal of geschiedenis). Je kunt echter niet ontkennen dat er weinig wordt gedaan aan je algemene ontwikkeling als je een beta-profiel hebt. Ik heb zelf c&m gedaan met filosofie en kcv.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Clara schreef op 28-07-2006 @ 18:01 :
Klopt helemaal, natuurlijk hoef je niet alles te leren en je kunt ook bepaalde vakken kiezen in je vrije deel ( denk aan filosofie, een taal of geschiedenis). Je kunt echter niet ontkennen dat er weinig wordt gedaan aan je algemene ontwikkeling als je een beta-profiel hebt. Ik heb zelf c&m gedaan met filosofie en kcv.
Ik wil dit wel eventjes tegenspreken hoor.

Ik ben dan wel een maatschappelijk geinteresseerde met een beta-profiel, maar bij ons in de lessen is enorm veel aandacht voor je algemene ontwikkeling. Vooral bij ANW en CKV werd veel aandacht daaraan besteed en maatschappijleer was bij ons niet echt gemakkelijk. Daarnaast hebben wij bij nederlands enorm veel goede discussies en krijgen wij (als NT-klas met Nederlands leraar die dol is op literatuurgeschiedenis) het meeste literatuur van de hele school.Bij ons kan je als beta niet kiezen uit een taal, geschiedenis of filosofie, omdat het roostertechnisch niet kan.

Natuurlijk hangt het van je school en jezelf af of je algemene ontwikkeling vooruit gaat. Maar alsjeblieft, scheer niet alle beta mensen over één kam. Oké ?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 17:47
Knots
Knots is offline
Citaat:
Jaeger schreef op 06-06-2006 @ 23:06 :
Ik vraag me eigenlijk af of er meer gymnasiasten zijn die alle bijvakken mochten laten vallen?
Bij mij op school mag het. Als je maar aan 4800 slu komt. Latijn en Griek worden tot keuzevakken gerekend..

Ik doe NT met Bio 1,2. Helemaal happy .

Ik ben het er ook niet mee eens dat alle bètaklanten geen goede algemene ontwikkeling krijgen. Dat die 6vwo'er het verschil tussen linkse en rechtse politiek niet weet is gewoon dom. Zoals Evatjuhhhh al zei, bij Maatschappijleer en Nederlands wordt (bij mij op school iig) vrij veel aan algemene ontwikkeling gedaan.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 18:05
DanseMacabre
DanseMacabre is offline
Havo C&M met muziek (ckv3) en aardrijkskunde en frans 1&2.
Oud 28-07-2006, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Knots schreef op 28-07-2006 @ 18:47 :
Ik ben het er ook niet mee eens dat alle bètaklanten geen goede algemene ontwikkeling krijgen. Dat die 6vwo'er het verschil tussen linkse en rechtse politiek niet weet is gewoon dom. Zoals Evatjuhhhh al zei, bij Maatschappijleer en Nederlands wordt (bij mij op school iig) vrij veel aan algemene ontwikkeling gedaan.
Natuurlijk, maar als bèta ben je met een heel specifieke manier van leren en studeren bezig. Literatuur of klassieke talen lezen of een geschiedenisboek doorwerken is op een andere manier belangrijk - je moet uitkijken dat je dat niet vergeet/verwaarloost.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 07:12
sdekivit
sdekivit is offline
heb NG + sk1,2 gedaan. Heb in de 5e wis B2 laten vallen en in de 4e een jaar ec1 gevolgd

--> wist al 99% zeker dat ik mijn huidige opleiding zou gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 16:38
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
vwo c&m (fa2&du2, mu) + ak.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 16:44
Dzjun
Dzjun is offline
VWO: N&G met latijn en muziek

Ben er net klaar mee en was goed te doen!
Reageren

Regels voor berichten