Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2006, 08:58
DvoorA
DvoorA is offline
waarom denken sommige mensen dat hij echt zn vrouw gaat verlaten? Dat geloof je toch zelf niet, dat hij zn vrouw verlaat voor iemand van 19?? Misschien voor iemand van 30 wel, maar met een 19-jarige zit hij toch op een heel ander niveau. Stel ze wonen samen, waar moeten ze het in godsnaam over hebben? Hij kletst over zn werk, zij over uitgaan en de studie die hij al jaren achter zich heeft gelaten? Kan m.i. nooit goed gaan.
Oud 18-06-2006, 09:36
Gothic
Gothic is offline
nu ziet ie er misschien nog beetje leuk uit, maar wat moet je straks met een lelijke, bierbuikige 50 jarige vent, die bijna impotent wordt als jij midden in je leven staat...
Oud 18-06-2006, 10:07
Verwijderd
"Mama, komt papa niet thuis eten?"
- "Nee, schat, papa heeft jullie verlaten voor een jong meisje nadat ze jankend in zijn armen is gevallen."
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 10:09
Estar
Estar is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-06-2006 @ 10:36 :
nu ziet ie er misschien nog beetje leuk uit, maar wat moet je straks met een lelijke, bierbuikige 50 jarige vent, die bijna impotent wordt als jij midden in je leven staat...
Hoeft ze in ieder geval niet bang te zijn dat hij er vandoor gaat met een 18 jarig meisje.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 10:13
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Kayleigh schreef op 18-06-2006 @ 01:40 :
Dat leeftijdsverschil is vrij betrekkelijk.. je weet niet hoe zij is, je weet niet hoe hij is. Ws zal haar omgeving idd niet staan te springen, maar als je bij alles wat je doet dáárover na gaat denken, heb je niet eens tijd meer om zelf te leven... het leven is te kort om je tijd te verspillen aan je afvragen of het wel normaal is wat je doet.
Nee, we weten niet hoe zij zijn, maar kom op, als leraar kun je het niet maken om zo close met je leerlingen om te gaan. Het kan dan wel een slecht huwelijk geweest zijn, dus wat dat betreft was dat meisje een 'gemakkelijke prooi'.
Het leeftijdsverschil hoeft geen probleem te zijn, maar de manier waarop de 'relatie' is ontstaan wel.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 10:32
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-06-2006 @ 02:23 :
Tsja, ik zou ook liever een 19-jarig groen blaadje hebben dan zo'n uitgelubberde taart.
inderdaad
Oud 18-06-2006, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-06-2006 @ 02:23 :
Tsja, ik zou ook liever een 19-jarig groen blaadje hebben dan zo'n uitgelubberde taart.
QFT

Onizuka: 'Sixteen-year-old-bride by the age of fourty....sixteen-year-old-bride by the age of fourty...'
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 11:31
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
N00dles schreef op 18-06-2006 @ 11:07 :
"Mama, komt papa niet thuis eten?"
- "Nee, schat, papa heeft jullie verlaten voor een jong meisje nadat ze jankend in zijn armen is gevallen."
Oud 18-06-2006, 12:17
Kayleigh
Kayleigh is offline
Citaat:
DNMB schreef op 18-06-2006 @ 09:58 :
waarom denken sommige mensen dat hij echt zn vrouw gaat verlaten? Dat geloof je toch zelf niet, dat hij zn vrouw verlaat voor iemand van 19?? Misschien voor iemand van 30 wel, maar met een 19-jarige zit hij toch op een heel ander niveau. Stel ze wonen samen, waar moeten ze het in godsnaam over hebben? Hij kletst over zn werk, zij over uitgaan en de studie die hij al jaren achter zich heeft gelaten? Kan m.i. nooit goed gaan.
dus jij praat met je (evt.) vriend alleen over je studie en uitgaan? wat een diepgang...

Citaat:
Gothic schreef op 18-06-2006 @ 10:36 :
mannen worden i.t.t vrouwen aantrekkelijker naar mate ze ouder worden..

maar dat terzijde.. wat is dit voor oppervlakkige post? alsof alles om looks draait...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 12:29
joes
joes is offline
Citaat:
Maar kijk ook eens naar de gevolgen op langere termijn
Het is ook dat wanneer jullie langer samen zijn en hij blijft werken als leraar en hij vaker weg is voor school jij veel sneller achterdochtig wordt omdat je weet waartoe hij instaat is en vervolgens ga je jezelf in een neerwaartse spiraal halen, en raakt je relatie uit balans.

Jullie relatie is niet eerlijk, goed begonnen, dan houdt hij nooit goed stand denk ik. Natuurlijk kan de liefde oprecht zijn, maar soms is liefde simpelweg niet genoeg.

Ook al was de relatie tussen man en vrouw nog zo slecht, hij zal nooit beter worden wanneer zijn vrouw erachter komt dat hij ook nog eens achter haar rug om met iemand anders heeft lopen neuken, dat bevordert hun relatie ook niet, dus die kinderen zijn wél de dupe ervan.

it's a big
Oud 18-06-2006, 12:38
Estar
Estar is offline
Citaat:
Kayleigh schreef op 18-06-2006 @ 13:17 :

maar dat terzijde.. wat is dit voor oppervlakkige post? alsof alles om looks draait...
Tuurlijk, jij wilt toch geen relatie met een lelijke pad of wel?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 12:52
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 18-06-2006 @ 09:58 :
Ik ben 21 jaar en ik studeer. Mijn man is 30 jaar en is al afgestudeerd, gepromoveerd en werkt dus. Wij hebben inderdaad níets om over te praten. Als ik over mijn studie praat, verveelt hij zich kapot en zegt hij 'Dat heb ik allemaal al meegemaakt!!'. Als hij over zijn werk praat, kan ik het niet volgen, want ik ben nog maar een student. En andere gespreksonderwerpen zijn er natuurlijk niet, want we hebben helemaal niets met elkaar gemeen.

Daarom zijn we ook getrouwd, omdat we absoluut níet met elkaar kunnen praten.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 12:53
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-06-2006 @ 13:52 :
Ik ben 21 jaar en ik studeer. Mijn man is 30 jaar en is al afgestudeerd, gepromoveerd en werkt dus. Wij hebben inderdaad níets om over te praten. Als ik over mijn studie praat, verveelt hij zich kapot en zegt hij 'Dat heb ik allemaal al meegemaakt!!'. Als hij over zijn werk praat, kan ik het niet volgen, want ik ben nog maar een student. En andere gespreksonderwerpen zijn er natuurlijk niet, want we hebben helemaal niets met elkaar gemeen.

Daarom zijn we ook getrouwd, omdat we absoluut níet met elkaar kunnen praten.
Huwelijken enkel en alleen om de seks, daar walg ik nu eens echt van.
Oud 18-06-2006, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 18-06-2006 @ 13:53 :
Huwelijken enkel en alleen om de seks, daar walg ik nu eens echt van.
Hadden we maar seks! Hij loopt al 10 jaar op me voor, dus ik ben heel saai voor hem. Elk standje dat ik bedenk, heeft hij al uitgemolken.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 12:55
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-06-2006 @ 13:55 :
Hadden we maar seks! Hij loopt al 10 jaar op me voor, dus ik ben heel saai voor hem.
Eigen schuld dikke bult.
Oud 18-06-2006, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 18-06-2006 @ 13:55 :
Eigen schuld dikke bult.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 12:59
Magican
Magican is offline
Citaat:
Nomad schreef op 17-06-2006 @ 10:58 :
je moet het zelf weten,
maar mij lijkt het dus echt niet verstandig.
Maar liefde kent geen grenzen.
het is je eigen keus.
=>dansen op papier
Oud 18-06-2006, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 17-06-2006 @ 22:43 :
Iedereen heeft herinneringen uit z'n jeugd die hij/zij liever niet gehad zou hebben. That's life. Mensen scheiden niet zomaar. En liever die herinnering dan een herinnering waarin iedereen ongelukkig is, je hele jeugd lang. Mensen die bij elkaar blijven 'voor de kinderen' maken imo echt de grootste fout ooit.
Wel als ze al die tijd maar ongelukkig blijven wachten tot de kinderen groot zijn. Maar ik vind dat die kinderen wel een reden moeten zijn om alles op alles te zetten om bij elkaar te blijven, om voor elkaar en voor je relatie te vechten.

Ik weiger te geloven dat een relatie die de eerste vijf jaar goed is, daarna zó mis zou kunnen lopen dat mensen ervoor uit elkaar moeten gaan (vooropgesteld dat een van de twee niet plotseling gek wordt ofzo). Blijkbaar heb je dan heus wel iets waardoor het werkt, en ookal is dat een tijd lang niet zo of gebeurt er iets waardoor er veel veranderd (bijv. verliefd worden op iemand anders), dan nog kun je er wel voor zorgen dat het terugkomt. Waarom trouw je anders? Tot de dood ons scheidt, of eventueel iets anders?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 13:55
Verwijderd
Ik vind ook dat je allebei moet vechten voor de relatie, maar op een gegeven moment is er genoeg gevochten.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 13:58
Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Citaat:
Kayleigh schreef op 18-06-2006 @ 01:40 :
Hoewel ik het wat betreft een paar punten wel met Urineer de beer eens ben, is dit mijns inzien echt onzin:

*tekst*

normaal.. wat is normaal? jouw standaard van normaal? de standaard van de samenleving? De meeste mensen houden van groen, ik hou van blauw, maar dat is abnormaal dus hou ik ook maar van groen. Word ik daar gelukkiger van? Nee.

Dat leeftijdsverschil is vrij betrekkelijk.. je weet niet hoe zij is, je weet niet hoe hij is. Ws zal haar omgeving idd niet staan te springen, maar als je bij alles wat je doet dáárover na gaat denken, heb je niet eens tijd meer om zelf te leven... het leven is te kort om je tijd te verspillen aan je afvragen of het wel normaal is wat je doet.
De samenleving heeft een zeer goed beeld over wat doorgaans wel kan, en wat doorgaans níet kan. Dan spreek je in termen als "normaal" en "niet normaal" of "vreemd". Je vergelijkt hier appels en peren en je kletst onzin uit. "Smaken over kleuren" kun je niet vergelijken met "relaties". Waarom zou blauw überhaupt al abnormaal zijn? Een relatie met je leraar die 16 jaar ouder is, is wel abnormaal aangezien het niet vaak voorkomt. Mijns inziens is dus wat je beweert, echt onzin.

Dus jij beweert dat je je nooit moet afvragen of het wel normaal is wat je doet? Met het excuus dat je anders "zelf geen tijd meer hebt om te leven"? Dat geldt misschien inderdaad voor minder belangrijke keuzes, keuzes waar een ander niets mee heeft te maken, keuzes die alleen gevolgen hebben voor jezelf. Maar kom op, weet je wel waar het hier over gaat?

Citaat:
dus jij praat met je (evt.) vriend alleen over je studie en uitgaan? wat een diepgang...

Mijns inzien kraam je wederom onzin uit. "Mannen worden i.t.t. vrouwen aantrekkelijker naar mate ze ouder worden." Dat is nou pas echt persoonlijk. Omdat jij dat misschien vindt, hoeft de meerderheid van de samenleving dat nog niet te vinden, laat staan iedereen.
Looks bepalen dan misschien niet volledig de keuze voor een partner, maar let wel dat looks altijd een factor spelen. Je kunt nog zo hard ontkennen dat het niet zo is, maar zelf weet je wel beter.

En natuurlijk praat je in een relatie niet alleen over studie, werk en uitgaan. Maar je moet er wel op letten dat deze onderwerpen een belangrijk deel is van iemands leven, aangezien deze terreinen een zeer grote rol spelen in de dagelijkse bezigheden.
Oud 18-06-2006, 15:28
DarkRobo
DarkRobo is offline
Ik ben eerlijk gezegt benieuwd hoe haar ouders hierop hebben gereageert? Zoiets moet toch ook vreemd zijn voor die mensen...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 17:23
***ailá***
***ailá*** is offline
tsja... je kunt mensen nix verbieden.....maar ik hoop dat mijn mening duidelijk is als ik zeg dat ik een jongen uit mn hoofd werk alsie al een relatie heeft (en dan heb ik t dus nog geeneens over een huwelijk) Gewoon principes, hoe hard ik ook huil om hem (in mn eentje) Ik heb dat 1 keer gedaan en dat valt niet mee, maar gevoelens kun je dus echt wel onderdrukken

En deze vent heeft een vrouw en kinderen.... heb je je wel ns geprobeerd in te denken in haar situatie? Als je dat bij mijn pa zou flikken zou je geen leven meer hebben met mij als zijn dochter

Edit: ik weet niet.... ik zet nogal vraagtekens bij die man. Hoeveel *man* ben je als je je hele gezin in de steek laat voor 1 van je leerlingen?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Boef schreef op 17-06-2006 @ 09:16 :
Misschien dat als jullie op vakantie gaan in de zomer (niet samen natuurlijk) je wat meer afstand van 'm kan nemen.
en dan?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 18:07
Boef
Boef is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 18-06-2006 @ 18:54 :
en dan?
Komt ze tot inzicht?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 21:31
Kayleigh
Kayleigh is offline
Citaat:
Estar schreef op 18-06-2006 @ 13:38 :
Tuurlijk, jij wilt toch geen relatie met een lelijke pad of wel?
alsof - bijvoorbeeld - mijn vader een lelijke pad is púúr omdat hij de vijftig al gepasseerd is...

Citaat:
Urineer de beer schreef op 18-06-2006 @ 14:58 :
Waarom zou blauw überhaupt al abnormaal zijn?
dat je hier serieus op in gaat...

Citaat:
Looks bepalen dan misschien niet volledig de keuze voor een partner, maar let wel dat looks altijd een factor spelen. Je kunt nog zo hard ontkennen dat het niet zo is, maar zelf weet je wel beter.
ik ontken helemaal niets.. ik zeg alleen maar dat tegen de tijd dat hij vijftig is, zij al veertien jaar een relatie hebben en dán ben je al zodanig aan iemand gehecht en houd je als het goed is al zo veel van iemand, dat het niet uitmaakt dat hij wat uitgezakt is of rimpels heeft.

Citaat:
En natuurlijk praat je in een relatie niet alleen over studie, werk en uitgaan. Maar je moet er wel op letten dat deze onderwerpen een belangrijk deel is van iemands leven, aangezien deze terreinen een zeer grote rol spelen in de dagelijkse bezigheden.
ik heb een hele poos een relatie gehad met een jongen die 31 was terwijl ik 21 was.. scheelt tien jaar.. hij zat in een andere fase dan ik.. maar desondanks konden we prima met elkaar praten en lachen.. dat ik 21 was betekent niet dat ik me niet interesseerde voor zijn bezigheden.. de relatie is overigens uitgegaan op afstand en niet vanwege gebrek aan overeenkomsten..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 00:08
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:

a: uiterlijk gezien niet allemaal
b: tot op een zekere leeftijd
Oud 19-06-2006, 00:10
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
DarkRobo schreef op 18-06-2006 @ 16:28 :
Ik ben eerlijk gezegt benieuwd hoe haar ouders hierop hebben gereageert? Zoiets moet toch ook vreemd zijn voor die mensen...
Voetnoot: mijn ouders moedigen me zelfs aan mijn 'heil' te zoeken in de hogere regionen, aangezien het zoeken naar relaties rond mijn leeftijd een hopeloze zaak is. Ze vinden natuurlijk wel dat ik op moet passen en goed moet weten wat de motieven van de man zijn, maar in principe vinden ze het logischer als ik met een dertiger thuiskom dan met een twintiger.
Oud 19-06-2006, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Boef schreef op 18-06-2006 @ 19:07 :
Komt ze tot inzicht?
als ze inmiddels al met een eigen huis bezig zijn?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 07:52
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 19-06-2006 @ 01:10 :
Voetnoot: mijn ouders moedigen me zelfs aan mijn 'heil' te zoeken in de hogere regionen, aangezien het zoeken naar relaties rond mijn leeftijd een hopeloze zaak is. Ze vinden natuurlijk wel dat ik op moet passen en goed moet weten wat de motieven van de man zijn, maar in principe vinden ze het logischer als ik met een dertiger thuiskom dan met een twintiger.
Ja, want geen enkele jongen van rond de twintig wil een relatie....
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 08:22
At the Drive-in
At the Drive-in is offline
Citaat:
Subject schreef op 17-06-2006 @ 20:05 :

En ohja: All is fair in love and war.

dat iets een cliché is, wil nog niet zeggen dat het klopt

OT: Ik sluit me compleet aan bij het betoog van Urineer de beer
Oud 19-06-2006, 10:36
Smokin'
Smokin' is offline
Gaat deze dude zijn vrouw en kinderen verlaten.. FAT CHANCE! Tenzij hij gestoord is.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 10:55
Estar
Estar is offline
Citaat:
Kayleigh schreef op 18-06-2006 @ 22:31 :
alsof - bijvoorbeeld - mijn vader een lelijke pad is púúr omdat hij de vijftig al gepasseerd is...

Heb ik gezegt dat iemand een lelijke pad is als hij boven de 50 is?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 11:21
Boef
Boef is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 19-06-2006 @ 01:14 :
als ze inmiddels al met een eigen huis bezig zijn?
Dan ziet zij in als ze zonder hem is, dat het eigenlijk niet zo'n goede relatie is en niet dat het niet werkt. Of ze ontmoet de man van d'r dromen op vakantie, laat zich door hem verleiden en vergeet de leraar. Of hij ziet in dat het te snel is nadat hij zijn gezin verlaten heeft, en besluit eerst weer alleen te gaan wonen. Of hij ziet in dat hij toch veel meer om z'n vrouw geeft en blijft bij haar. Of ze blijven elkaar wel geweldig vinden gaan in dat huis wonen. Zoiets, weet ik veel..

Nu wordt ze alleen maar geslingerd tussen "het kan eigenlijk niet" en het toch wel heel graag willen. Je maakt jezelf daardoor gek. Beetje afstand lijkt me niet echt kwaad kunnen. Kan je er eens rustig nadenken waar je allemaal mee bezig bent en of je dit wel echt heel graag wil.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 12:00
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
Citaat:
DNMB schreef op 17-06-2006 @ 19:15 :
a) hij is niet van jou
b) je maakt zn vrouw en kinderen kapot. Hoe vernederend zou jij het vinden als je getrouwd was, in de dertig en je man bedroog je met een jong blaadje? Hoe vernederend zou jij het vinden als jij een van die kinderen was en je houdt van je moeder en je vader bedriegt haar met een jong blaadje? (ik heb een heel ander woord in gedachten)
c) Ze hebben elkaar eeuwige trouw beloofd. Hij belooft jou vast ook trouw als hij van jou is. Kun jij iemand vertrouwen die zelfs zijn eeuwige trouw verbrak? Wat hij haar aandoet gaat hij ook jou aandoen mochten jullie ooit iets krijgen.
d) het is een ongelijkwaardige relatie. Elke tien jaar ga je anders denken. Jij zit op een ander niveau dan hij. Hij heeft meer levenservaring. Heb jij niet gewoon behoefte aan een vaderfiguur in je leven?
e) Als hij echt van je houdt en met je verder wilt, hoe dan ook, dan had hij nu ontslag genomen (anders gaat dat toch gebeuren) en was hij bij zijn gezin weggegaan.
f) Ben je nou echt zo arrogant om te denken dat jij meer de moeite waard bent dan zijn kinderen, dat hij meer van jou houdt dan van zn eigen vlees en bloed, dat hij hen pijn gaat doen om met een jong !!$)(@)je ervan door te gaan?
g) Natuurlijk zegt hij dat hij een slechte relatie met zn vrouw heeft, kan best zijn, maar dacht je dat hij anders ging zeggen: nou eigenlijk hou ik heel veel van mn vrouw, we hebben alleen geen spannende seks meer en daarom ben jij er?

Echt, hij is natuurlijk voor de helft schuldig, maar jij bent heel fout bezig.
sluit me volledig bij DNMB aan...

Triest dit...
Oud 19-06-2006, 12:06
Verwijderd
Alsof die docent zelf compleet onwillig is
Mensen, de TS is niet de enige 'schuldige' in dit verhaal, als er al een schuldige is.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 12:09
Verwijderd
TS vraagt de mening van mensen over haar, niet over hem.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 12:24
Luna
Luna is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-06-2006 @ 13:52 :
Oud 19-06-2006, 13:34
Subject
Subject is offline
Citaat:
At the Drive-in schreef op 19-06-2006 @ 09:22 :
dat iets een cliché is, wil nog niet zeggen dat het klopt
Waar zie jij staan dat ik zeg dat het klopt omdat het een cliché is?
Oud 19-06-2006, 14:22
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
a) hij is niet van jou
b) je maakt zn vrouw en kinderen kapot. Hoe vernederend zou jij het vinden als je getrouwd was, in de dertig en je man bedroog je met een jong blaadje? Hoe vernederend zou jij het vinden als jij een van die kinderen was en je houdt van je moeder en je vader bedriegt haar met een jong blaadje? (ik heb een heel ander woord in gedachten)
c) Ze hebben elkaar eeuwige trouw beloofd. Hij belooft jou vast ook trouw als hij van jou is. Kun jij iemand vertrouwen die zelfs zijn eeuwige trouw verbrak? Wat hij haar aandoet gaat hij ook jou aandoen mochten jullie ooit iets krijgen.
d) het is een ongelijkwaardige relatie.
e) Als hij echt van je houdt en met je verder wilt, hoe dan ook, dan had hij nu ontslag genomen (anders gaat dat toch gebeuren) en was hij bij zijn gezin weggegaan.
f) Ben je nou echt zo arrogant om te denken dat jij meer de moeite waard bent dan zijn kinderen, dat hij meer van jou houdt dan van zn eigen vlees en bloed, dat hij hen pijn gaat doen om met een jong !!$)(@)je ervan door te gaan?
g) Natuurlijk zegt hij dat hij een slechte relatie met zn vrouw heeft, kan best zijn, maar dacht je dat hij anders ging zeggen: nou eigenlijk hou ik heel veel van mn vrouw, we hebben alleen geen spannende seks meer en daarom ben jij er?

Echt, hij is natuurlijk voor de helft schuldig, maar jij bent heel fout bezig.
Ik kan me hier wel invinden. Ik wil wel even zeggen dat het leeftijdsverschil niet zoveel uit zou maken. En ook niet dat ie er eventueel uit gaat zien als een oude pad.
En waarom meteen samenwonen? Bang dat het anders niet echt is? hem kwijt te raken? Laat dat alles even bezinken en als hij inderdaad uit zijn oude leventje stapt, groei dan eerst naar een nieuw leventje toe. Dat ben je zijn kinderen ook verplicht.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 14:33
Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Citaat:
Meid, jij snapt het geloof ik niet helemaal.

Citaat:
dat je hier serieus op in gaat...
Ik vond het beter om er op in te gaan zodat jij nog dommer leek dan dat je al was.

Citaat:
ik ontken helemaal niets.. ik zeg alleen maar dat tegen de tijd dat hij vijftig is, zij al veertien jaar een relatie hebben en dán ben je al zodanig aan iemand gehecht en houd je als het goed is al zo veel van iemand, dat het niet uitmaakt dat hij wat uitgezakt is of rimpels heeft.
Ik bedoelde niet dat jij (kayleigh persoonlijk dus) iets beweerde, ik richtte mij tot mensen in het algemeen.
Je hebt wel gelijk wat je hier beweert, maar ik had het over dat looks altijd een rol blijft spelen.

Citaat:
ik heb een hele poos een relatie gehad met een jongen die 31 was terwijl ik 21 was.. scheelt tien jaar.. hij zat in een andere fase dan ik.. maar desondanks konden we prima met elkaar praten en lachen.. dat ik 21 was betekent niet dat ik me niet interesseerde voor zijn bezigheden.. de relatie is overigens uitgegaan op afstand en niet vanwege gebrek aan overeenkomsten..
Oh, je relatie was blijkbaar toch niet sterk genoeg om verder met elkaar te gaan, ook al zat er een grote afstand tussen jullie. Kwam dan vast toch door het verschil van 10 jaar, dat overigens nog altijd minder is dan het leeftijdsverschil van de TS (16 jaar).
Oud 19-06-2006, 15:18
Miss_kausalaya
waarom reageert TS helemaal niet meer ik ben wel benieuwd hoe haar ouders hier hebben op gereageerd, en hoe het verder allemaal gaat lopen ..
Oud 19-06-2006, 17:47
Kayleigh
Kayleigh is offline
Citaat:
Urineer de beer schreef op 19-06-2006 @ 15:33 :
Ik vond het beter om er op in te gaan zodat jij nog dommer leek dan dat je al was.
hè wat vijandig weer.. ik mag het toch wel met je oneens zijn zonder dat waarde oordelen over elkaar uit te spreken..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 19:02
At the Drive-in
Citaat:
Subject schreef op 19-06-2006 @ 14:34 :
Waar zie jij staan dat ik zeg dat het klopt omdat het een cliché is?
Het is een cliché en jij gelooft erin..koppel die feiten aan elkaar en je hebt je antwoord.
Oud 19-06-2006, 19:02
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Miss_kausalaya schreef op 19-06-2006 @ 16:18 :
waarom reageert TS helemaal niet meer ik ben wel benieuwd hoe haar ouders hier hebben op gereageerd, en hoe het verder allemaal gaat lopen ..
omdat ze niet de reacties krijgt die ze wil
Oud 19-06-2006, 22:35
Miss_kausalaya
ja volgens mij ook idd..
Oud 20-06-2006, 10:46
Maresha
Maresha is offline
als hij zijn vrouw bedriegd zit het er dik in dat dat ooit ook bij jou gebeurt
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 11:24
Subject
Subject is offline
Citaat:
At the Drive-in schreef op 19-06-2006 @ 20:02 :
Het is een cliché en jij gelooft erin..koppel die feiten aan elkaar en je hebt je antwoord.
Nee, nee. Als ik in een cliché geloof wil dat niet zeggen dat ik erin geloof ómdat het een cliché is. ik geloof erin en toevallig is het een cliché.
Oud 20-06-2006, 11:47
At the Drive-in
Citaat:
Subject schreef op 20-06-2006 @ 12:24 :
Nee, nee. Als ik in een cliché geloof wil dat niet zeggen dat ik erin geloof ómdat het een cliché is. ik geloof erin en toevallig is het een cliché.
wel fijn dan dat je gelooft dat folteringen en genocide zijn toegestaan bij oorlog en je mag stoken in een huwelijk
Oud 20-06-2006, 14:01
Subject
Subject is offline
Citaat:
At the Drive-in schreef op 20-06-2006 @ 12:47 :
wel fijn dan dat je gelooft dat folteringen en genocide zijn toegestaan bij oorlog en je mag stoken in een huwelijk
Zeurpiet, het moet natuurlijk wel even met een korrel zout genomen worden.
Oud 20-06-2006, 14:22
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
a) hij is niet van jou
Hoe weet je dat? Niet alle huwelijken lopen even goed, en kort geleden is een leerkracht van mij gescheiden (ze was amper een jaar getrouwd), de reden: ze voelde zich niet goed bij haar man, hij was te beschermend over haar en had zo wat depressieve kantjes. Dat om aan te tonen: je moet je goed kunnen voelen in een relatie, het is dan soms beter om een punt te zetten achter een relatie als die slecht loopt en je na jaren gewoon zelf ongelukkig zou worden. Dat zou ik (als vrouw van die man) zelf liever ook hebben: dat hij gewoon eerlijk zegt waar het op aankomt. Als hij dat al niet kan, is het huwelijk nog meer verpest, want als je tegen je partner al geen persoonlijke dingen kan zeggen, heb je of een probleem met jezelf of de verkeerde partner. Niet dat ik deze situatie bepaald 'leuk' zou vinen, maar liever dat die persoon er dan eerlijk voor uitkomt dan te lopen liegen en bedriegen als in gewoon en het jonge blaadje neuken en een gewone relatie.

Citaat:
Eeuwige trouw wordt zo har overschat, zeker in iets als het huwelijk. Voor veel mensen is het huwelijk niet meer dan een soort ceremonie om je samenzijn te bevestigen, vaak is het gewoon naar de andere een teken dat je hem/haar graag ziet. Maar de betekenis trouw komt zeker niet meer op de eerste plaats. Net zoals andere rituelen als het doopsel of communies geen rituelen meer zijn om overgangsfases (kind naar volwassenheid en deel uitmaken van de (kerk)gemeenschap) meer als fundament hebben, maar gewone feesten zijn geworden. De diepere betekenis is zoek, dat is het probleem (en ook de reden dat ik zelf niet wil trouwen). Ik geef je gelijk dat hij haar hetzelfde kan aandoen, maar het heeft geen zin om in een relatie te zitten waarbij een partner geen gevoelens meer heeft, dat zie je na een tijd en ook de kinderen merken dat (en ja, ik spreek uit ervaring, niet dat mijn ouders gescheiden/getrouwd zij, maar volgens mij horen ze niet samen: ze praten langs elkaar heen en luisteren niet, ze zijn uit elkaar gegroeid).

Citaat:
Dat is enkel je eigen mening. Hij kan dan misschien wel van zijn kinderen houden, maar er is een verschil tussen kinderen en een partner. Dus als zijn relatie slecht zat, is de keuze vrij snel gemaakt. Ontslag nemen daarvoor is volgens mij niet nodig: kijk, het is enkel een regel dat er geen leraar-leerling-relatie mag zijn (een die meer dan vriendschappelijk is), maar het is maar hoe je daar zelf mee omgaat, het is geen absolute wet , maar een regel die opgelegd is door mensen, en mensen kunnen geen absoluut oordeel vellen over elke situatie.

Dat deze situatie zijn risico's heeft, daarmee ga ik akkoord, maar ik vind niet dat je mag oordelen over een situatie die je niet volledig kent. Eigenlijk net zomin dat de TS in die relatie mocht tussenkomen, hij had in principe voor hun relatie moeten scheiden, als hij zich niet goed voelde in zijn huwelijk. Persoonlijk zou ik niet aan een dergelijke relatie beginnen, omdat ik niets wil te maken hebben met een breuk in een relatie (en al helemaal niet als er bijkomstige factoren als kinderen zijn), maar ik vind niet dat wij met de feiten die ze geeft dat alles kunnen afkeuren, daarvoor kennen we de personen in kwestie niet, we weten niet wat zijn gevoelens echt zijn, we weten niet hoe zijn huwelijk is, hoe zijn vrouw en kinderen zich voelen, etc. Volgens de voorgeschreven regels is het fout, maar regeltjes en praktijk zijn twee helemaal verschillende dingen!
Reageren

Regels voor berichten