![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
of wil je een kledingvoorschrift bij de ingang, 'normaal schoeisel zonder wieltjes of schaatsen, broek of rok, shirt of trui, bomgordels niet toegestaan.' ?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Bovendien kun je niet zeggen dat je alleen maar skates aan mag hebben als je het veilig kunt, want dat is niet te handhaven. Dus, die ene skater die zich wel kan gedragen moet zijn skates dan maar uittrekken omdat de andere 99% zich niet kan gedragen. Shit happens.
||
Citaat:
geloof je het zelf ? geloof je echt dat een winkelier verplicht is om een bordje op te hangen waarop staat dat je niet mag skaten in de winkel ? Geen skates aan mogen hebben in de winkel is net zo logisch als dat je uitkijkt voordat je oversteekt. Of dat je niet te hard rijdt - ook niet als je zelf toevallig een gediplomeerd coureer bent. Kom op zeg, dat mensen de moeite nemen hiervoor een topic te openen... het gaat er niet om dat skaten ook op een niet-gevaarlijke manier kan (overigens is die manier vaak niet gevaarlijk voor de skater zelf, de omgeving doet er dan niet zoveel toe), maar dat skaten altijd meer risico met zich meeneemt dan gewoon lopen. (voordat je zegt 'niet waar', 'bewijs t maar' of 'ik vindt van niet' : de winkelier is het klaarblijkelijk met mij eens, en diens mening is uiteindelijk doorslaggevend.)
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
[QUOTE]Lucky Luciano schreef op 29-08-2006 @ 21:38 :
Ik heb het nog nooit gezien en anders zullen ze het echt wel rectificeren. Ik heb vaak genoeg onjuistheden of onvolkomenheden zien staan in de stukjes over it en computers, puur omdat ze dingen 'duidelijk' willen houden. En er staat sowieso niet in de consumentengids dat er voor elke voorkomendheid een bordje bij de ingang moet staan; dat zou onredelijk zijn om te verwachten van een winkelier. Te hard rijden is dan ook een overtreding Die je hoort te weten, ja. Net zoiets als skaten in een winkel, je kan zelf heus wel bedenken dat dat niet handig is. Ook als je dat niet verteld is. Citaat:
Dat een skater puur wat verkeersrechten betreft een voetganger is heeft niks te maken met de onhandigheid van skaters in een winkel.
||
Citaat:
als je een bordje 'niet skaten' ophangt, moet er dan ook een bordje 'niet langlaufen' hangen ? dat zijn officieel ook voetgangers. of 'niet met koeien in de winkel komen'. @poepkind (alsjeblieft, kies een andere naam) : die bordjes hangen er omdat winkels geen zin hebben in dit soort oeverloze discussies met scholieren die zich niet normaal kunnen gedragen, en een bordje bespaart ze dat. @digitalworld : ![]()
||
Citaat:
![]() even serieus: ik vind zelf niets irritanter dan als een halvegare opzij te moeten duiken omdat een 'voetganger' op wieltjes niet op tijd kan remmen en op ramkoers ligt met mijn boodschappenwagentje. Dubbele bonus als het incident plaatsvind in een heel smal gangetje met breekbare producten in de schappen (denk aan eieren of glazen potten jam).
Laatst gewijzigd op 31-08-2006 om 15:32. |
![]() |
||
Citaat:
Er zijn veel meer skaters die wél normaal kunnen skaten. Die geen snelheid maken in een winkel, alleen toevallig rollen ipv lopen. En die ook anderen niet tot last zijn. Dáár moet het in deze discussie over gaan. Niet over types die anderen tot last zijn. Want dan kan je ook beginnen over lui die rennen in een winkel en daarbij anderen opzij stoten. Natuurlijk zijn die vervelend, maar daar gaat het hier niet om.
|
[QUOTE]MightyMarcel schreef op 31-08-2006 @ 16:14 :
[B @poepkind (alsjeblieft, kies een andere naam) : die bordjes hangen er omdat winkels geen zin hebben in dit soort oeverloze discussies met scholieren die zich niet normaal kunnen gedragen, en een bordje bespaart ze dat. Die borjes hangen daar omdat ze er een wettelijke verplichting voor hebben. mijn naam is geil
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Wie er na dit voorbeeld nog niet van overtuigd is dat het niet ophangen van zo'n bordje juridische haarkloverij is...
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(kunnen we nu stoppen met dit gehaarkloof a la 'er stond niet op dat ik mijn hond niet in de magnetron mocht stoppen'?)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is logisch dat je alleen voetgangers in een winkel hebt. Echter iemand in een rolstoel is ook een voetganger, iemand met een kinderwagen ook en eveneens iemand met skates of een skateboard ook. Als je die niet wil moet je dat gewoon aangeven, zo raar is dat niet. Ik kom vaak genoeg zo'n bordje tegen, zojuist nog in de tram (Er staat in de handleiding dat je er geen dieren in mag stoppen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder begrijpt iedereen dat een rolstoel nodig is en skates niet. Een kromme vergelijking dus.
||
Citaat:
Je hangt toch ook niet een "verboden voor mensen" bordje op omdat er wel eens iemand in de winkel komt die onvoorzichtig is/dingen omstoot/rent.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
daarnaast, ik heb nog nooit de inzittende van een kinderwagen iemand omver zien duwen of zelf om zien vallen, en dat kan ik van skaters niet zeggen. Het verbaasd mij overigens hoeveel mensen hier echt denken te kunnen verdedigen dat skaten in een winkel toegestaan is. Laten we even de argumenten bij langs gaan : - skaters kunnen handig zijn. (gewapende psychopaten ook) - skaters zijn voetgangers (gewapende psychopaten ook) - skaters zijn mensen (gewapende... nou goed, vul maar in) conclusie : er moet een bordje bij de ingang staan, 'verboden voor psychopaten'. (overigens verklaren de redeneringen van de pro-skaters luitjes hiero wel waarom iemand als Bos of Balkenende populair kan zijn in dit landje... logica ontbreekt volledig, en dat spreekt ze kennelijk nogal aan.) overigens wordt ik echt ziek als ik nou nog eenmaal uit moet leggen waarom het geen ruk uitmaakt of iemand voor de verkeerswet een voetganger is of niet. Als we die dan toch moeten gaan misbruiken : Citaat:
Volgens deze wetgeving mag je niet alleen geen mensen hinderen, maar ook niet dusdanig bezig zijn dat je ze kan hinderen. (Van gevaar spreken we dan nog niet eens). Dat je op skates mensen eerder zult hinderen dan te voet, moge bekend worden geacht. Daarbij is het niet belangrijk of je ook echt mensen gaat hinderen, puur het verhoogde risico op hinderlijkheid is reden genoeg. Overigens mag een winkelier iedereen toegang tot zijn eigendom weigeren. Zolang dat maar niet op een racistische manier gebeurd.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 01-09-2006 om 18:52. |
![]() |
||
Citaat:
Een winkelier bepaalt lekker zelf of hij skaters eruit kickt als ze de winkel binnenkomen. Met een bordje kan hij voorkomen dat ze überhaupt binnenkomen. En gast, alsof jouw gezeur over gewapende psychopaten relevant is.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
winkelkarretjes zijn leuk voor in een supermarkt, maar er zijn meer winkels waar de paden veel nauwer zijn, en men tóch erop staat hun gebroed rond te taxien. en veel van die kinderwagens van tegenwoordig zijn net S.U.V.'s.. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Ik zal het samenvatten: -een winkel is geen openbare weg -een winkelier kan dus mensen de toegang weigeren -mensen irriteren zich aan mensen die op skates een winkel door komen zoeven, plus het feit dat genoeg van die kinderen op skates de neiging hebben tegen zaken of mensen op te rossen als ze hoeken omgaan. -Winkeliers willen geen van bovenstaande zaken. -Skaters zijn niet volslagen infantiel, en kunnen de bovenstaande zaken dus ook zelf bedenken. -En elke niet-volslagen infantiel weet wat acceptabel is, en zal dus beseffen dat al skatend door de supermarkt aso, en waarschijnlijk ongewenst is voor de winkelier. -Elke skater kan dus zelf weten dat ze hun skates uit moeten trekken, en niet moeten zeiken als hen de toegang ontzegd wordt. Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast kan de winkelier idd mensen met skates weigeren uit de winkel, net zoals hij kan besluiten tot afronding/tassen controle. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
'verboden' gevoelens moon | 45 | 10-07-2005 01:46 | |
Liefde & Relatie |
De Verboden Vrucht stout! | 35 | 17-03-2004 20:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Protest tegen pedofilie door vnl extreem-rechts verboden Gatara | 134 | 29-10-2003 16:01 | |
Verhalen & Gedichten |
De verboden aanraking... Gothic | 8 | 07-08-2002 13:45 | |
Psychologie |
[stelling] Iedereen barst bijna letterlijk van de 'verboden' verlangens! Verwijderd | 8 | 16-06-2002 15:10 |