Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2007, 20:21
***ailá***
***ailá*** is offline
ik vind het onzin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2007, 19:21
Ilovejesus
Ilovejesus is offline
ik denk dat het goed is om je zonden te belijden.. maar dan wel voor God en niet voor een of andere pastor.. die pastor kan jou misschien wel zeggen dat je vergeven bent maar vergeven kan alleen God!! niet een door mensen aangestelde pastor
Oud 26-04-2007, 20:48
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Ilovejesus schreef op 26-04-2007 @ 20:21 :
ik denk dat het goed is om je zonden te belijden.. maar dan wel voor God en niet voor een of andere pastor.. die pastor kan jou misschien wel zeggen dat je vergeven bent maar vergeven kan alleen God!! niet een door mensen aangestelde pastor
ja. een pastoor doet het dan ook in de naam van god.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Ilovejesus schreef op 26-04-2007 @ 20:21 :
En hoe kun je weten of god je heeft vergeven?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 11:31
Toddish
Toddish is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-04-2007 @ 23:08 :
En waarom zou je daar voor naar een biecht stoel moeten gaan?
Oud 28-04-2007, 20:10
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
ja, dan denk je toch dat een pastoor dichter bij god staat dan jijzelf. niet dat dat per definitie niet zou kunnen zijn, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 13:53
Freddy Godskind
Freddy Godskind is offline
Citaat:
Iedere gezonde mens kan de volgende zin uitspreken: "God vergeef me alstublieft!" Maar iedereen die deze woorden meent, die is vergeven. Als wij God iets vragen dan luistert Hij, maar Hij ziet ons ook aan naar het hart. Iedereen kan dus voor zichzelf weten of God hem wel of niet vergeven heeft.
Oud 02-05-2007, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Freddy Godskind schreef op 01-05-2007 @ 14:53 :
Iedere gezonde mens kan de volgende zin uitspreken: "God vergeef me alstublieft!" Maar iedereen die deze woorden meent, die is vergeven. Als wij God iets vragen dan luistert Hij, maar Hij ziet ons ook aan naar het hart. Iedereen kan dus voor zichzelf weten of God hem wel of niet vergeven heeft.
Gelukkig weten we dat je een troll bent van de Abt van Sion, anders zou het niet best zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 16:17
Toddish
Toddish is offline
Citaat:
Freddy Godskind schreef op 01-05-2007 @ 14:53 :
God is niet iemand waar je om alles kan vragen.
Oud 12-05-2007, 16:03
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
het lijkt mij wel heerlijk om te biechten eigenlijk. Biechten kun je ook zonder pastoor doen, gewoon bij vrienden ofzo, maar dan laat je jezelf dus heel erg van je zwakke kant zien. Dat is best wel eng. Zo'n pastoor krijgt alleen maar mensen aan de deur die zichzelf van een zwakke kant laten zien, dus dan is het veel minder eng.

Maar ik zou niet biechten om het biechten. Als ik zou biechten zou ik het doen om hulp te krijgen om die zonde uit mijn leven weg te krijgen, om gebed om steun van God daarbij, om bemoediging etc.

En verder hoef ik ook absoluut geen vergeving van een pastoor enzo, het is onzin dat een pastoor namens God mijn zonden zou kunnen vergeven. Hij kan er hoogstens op wijzen dat God zonden wil vergeven.
Oud 12-05-2007, 18:40
JorenX
JorenX is offline
Citaat:
Toddish schreef op 10-05-2007 @ 17:17 :
God is niet iemand waar je om alles kan vragen.
Helemaal mee eens, maar in het geval van biechten, oftewel je zonden belijden ligt het anders. God is pure liefde, en pure rechtvaardigheid. Hij wil jou vergeven, omdat Hij van je houdt. Hij kán je vergeven door het offer van Jezus, de ultieme boetedoening voor jouw zonden.

Bijbelse verificatie:
"Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om onze zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid." (1 Joh. 1:9)

ALLES wil God je vergeven. Geen voorwaarden, alleen berouw en belijdenis. (Voor de Bijbelkenners: er zijn wel onvergeeflijke zonden, zoals het vervloeken van de Heilige Geest en opzettelijk zondigen tegen God, maar dat is weer een ander verhaal. Dat zijn speciale zonden)
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 18:04
Toddish
Toddish is offline
Citaat:
JorenX schreef op 12-05-2007 @ 19:40 :
Helemaal mee eens, maar in het geval van biechten, oftewel je zonden belijden ligt het anders. God is pure liefde, en pure rechtvaardigheid. Hij wil jou vergeven, omdat Hij van je houdt. Hij kán je vergeven door het offer van Jezus, de ultieme boetedoening voor jouw zonden.
Maar waarom bestaat er dan überhaupt een hell of een vagevuur. Als god iedereen vergeeft hoe kan er dan nog een hel bestaan.
Reageren

Regels voor berichten