![]() |
||
Citaat:
Vanzelf ingedroogde paddo's of verse paddo's zijn legaal. Het kweken van paddo's wordt in de toekomst mogelijk verboden (preperaat) Het kabinet gaat een wetsvoorstel indienen tot wijziging van de Opiumwet, om ook verse paddo's te verbieden. bron Dit wetsvoorstel is inmiddels ingediend en aangenomen door de 2e kamer. Dit betekend dus dat zeer binnenkort paddo's illegaal zijn.
|
![]() |
|
We weten trouwens allemaal dat de incidenten helemaal niet de oorzaak van het verbod zijn... De oorzaak is de voortdurende druk van het buitenland om paddo's te verbieden. Nu er een paar 'incidenten' zijn geweest is dat een mooi excuus om zo'n verbod erdoor te drukken. Daarom is het voor de initiatiefnemers van het verbod totaal niet relevant of de incidenten ook echt door paddo's kwamen, en of er een beter alternatief is dan een verbod...
Dat is nou eenmaal hoe politiek werkt: niet logisch of beredenerend, maar gestuurd door een berg onduideljike processen. Jammer maar helaas... ik vrees dat dit verbod er hoe dan ook komt. Er valt niet tegenin te redeneren, omdat het besluit al niet op basis van goede redenen is genomen.
|
Geachte mevrouw ****,
Hieronder volgt een reactie op uw e-mail met kenmerk 809421. Wij beschikken helaas niet over voldoende informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden. Het antwoord hierop kan alleen gegeven worden door een medewerker van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) die uitgebreid op de hoogte is van de regels en richtlijnen. Uw e-mail hebben wij daarom voor verdere beantwoording doorgestuurd naar dit ministerie. Om uw vraag goed te kunnen beantwoorden, is het mogelijk dat de beantwoordingstermijn langer is dan de eerder aangegeven twee werkdagen. Wij hopen dat u hier begrip voor heeft. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Anne Gevers Publieksvoorlichter Postbus 51 Informatiedienst ----Oorspronkelijk bericht---- De oorspronkelijke afzender: ****@hotmail.com Verzonden: 13-10-2007, 12:10:00 Betreft: Naam: Mevrouw **** Organisatie: ****(psychiatrie& verslavingszorg) E-mail: **** @hotmail.com Onderwerp: Verbod paddo's Vraag: Dag meneer Klink, Staat uw paddo verbod vast of kan er nog wat in gewijzigd worden? Ervaring heeft geleerd dat verbieden van drugs niet tot het uitdoven van gebruik leidt. Sterker nog, er is geen zicht meer op de handel. Het risico bestaat dat straatdealers verkeerde, in een ander opzicht giftige paddenstoelen verkoopt. Of wat denkt u ervan als er een druppel LSD op gedruppeld wordt... Straatdealers geven in tegenstelling tot smartshops geen voorlichting waardoor risico's bij gebruik toenemen. Enkele weken geleden kwam Job Cohen met het idee naar voren (wat hij overigens niet zelf bedacht had, maar dat terzijde) om een driedagen regeling te treffen. Het pasje zou het controleerbare aspect zijn. Ook al besluit de toerist daarna naar een nederlander te gaan met het verzoek voor hem de paddo's te halen ivm de driedagen regeling, dan heeft hij in ieder geval wel de informatie gehad. Ik betreur uw besluit ontzettend. De meeste fouten komen voort uit onwetendheid, dit geldt zowel voor het gebruik van paddo's als wel het verbieden ervan. Met vriendelijke groet, Joyce **** Adres: *********** Telefoon: ***** ****************************************************** Dit bericht kan informatie bevatten die niet voor u is bestemd. Indien u niet de geadresseerde bent of dit bericht abusievelijk aan u is toegezonden, wordt u verzocht dat aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen. De Staat aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade, van welke aard ook, die verband houdt met risico's verbonden aan het elektronisch verzenden van berichten. This message may contain information that is not intended for you. If you are not the addressee or if this message was sent to you by mistake, you are requested to inform the sender and delete the message. The State accepts no liability for damage of any kind resulting from the risks inherent in the electronic transmission of messages. ******************************************************
Laatst gewijzigd op 10-01-2009 om 09:47. |
![]() |
|
Verwijderd
|
..........................................________
....................................,.-‘”...................``~., .............................,.-”...................................“-., .........................,/...............................................”:, .....................,/......................................................\, .................../...........................................................,} ................./......................................................,:`^`..} .............../...................................................,:”........./ ............../.....__.........................................:`.........../ ............./__.(.....“~-,_..............................,:`........../ .........../(_....”~,_........“~,_....................,:`........_/ ..........{.._$;_......”=,_.......“-,_.......,.-~-,},.~”;/....} ...........((.....*~_.......”=-._......“;,,./`..../”............../ ...,,,___.\`~,......“~.,....................`.....}............../ ............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-” ............/.`~,......`-...............................\....../\ .............\`~.*-,.....................................|,./.....\,__ ,,_..........}.>-._\...................................|..............`=~-, .....`=~-,_\_......`\,.................................\ ...................`=~-,,.\,...............................\ ................................`:,,...........................`\..... .........__ .....................................`=-,...................,%`>--==`` ........................................_\..........._,-%.......`\. |
![]() |
|
Verwijderd
|
"Demonstratie !!
Het gaat er echt van komen. Zaterdag 27 oktober van 13:00 tot 15:00 uur is het zover, er komt een demonstratie op de Dam in Amsterdam. Dus kom met je eigen paddo zwaaien. Neem je vrienden mee, nodig al je kennissen uit. STOP DE BETUTTELING, Demonstreer je mee?" http://reddepaddo.nl |
![]() |
|
Ook ik ga m'n best doen te komen. Ik heb geen idee of ik er tijd voor heb dat hoor ik woensdag. Ik ben zelf geen gebruiker maar vind dit verbod echt idioot en wil dat graag laten horen.
Ik mag alleen hopen dat het een protest zonder rellen gaat worden. Je hoeft er zoals ook al eerder gezegd in dit topic maar een paar relschoppers tussen te hebben zitten (en die kans is helaas vrij groot dat het zo is) en de boel escaleert en dan is het helemaal gedaan natuurlijk.
||
Citaat:
|
![]() |
|
"Bovendien is volgens het CAM-rapport niet bewezen dat alcohol de negatieve ervaringen door paddenstoelengebruik verhoogt, maar is er toch voldoende aanleiding om het gebruik van alcohol tenminste als complicerende factor te beschouwen. Volgens het CAM worden de effecten van alcohol in bepaalde gevallen zelfs onderdrukt bij gelijktijdig paddogebruik.[3]Uit de CAM-analyse van de ernstige incidenten die dit jaar in Amsterdam hebben plaatsgevonden komt dan ook naar voren, dat in de meeste gevallen sprake is van gecombineerd gebruik met alcohol en/of andere drugs. Ook daarom acht ik de door het CAM bepleite terughoudendheid niet gerechtvaardigd."
Deze vond ik zo mooi. Even een vrije interpretatie: "Ik accepteer dat alcohol en/of andere drugs complicerende factoren bij het gebruik kunnen zijn. Het CAM stelt dat het gebruik van paddo's weinig gevaar oplevert. Echter, gezien de combinatie paddo's + complicerende factoren problemen heeft opgeleverd, is die stelling duidelijk onjuist." |
![]() |
|
Ik zei toch al dat het ze niet om de argumenten gaat... Door langdurige druk uit het buitenland zijn ze blij dat ze een excuus hebben gevonden om paddo's te verbieden.
Ach, misschien is het nog niet zo slecht: nu zullen alleen de échte liefhebbers ze gebruiken (kweken) ![]() Nee hoor, ik ben tegen dit verbod... Ik ben bang dat er uit het illegale circuit zo nu en dan wel eens gevaarlijke paddestoeltjes kunnen opduiken... Om nog maar niet te spreken over de gevaren van zelf plukken.
||
Verwijderd
|
Tja, idioot. Maar 't zat er aan te komen.
Hopelijk krijgen er flink wat lui nare vergiftigingen als gevolg van dit beleid en wordt het daarom herzien, maar dat zal wel niet, met die oogklepperij. Zal je zien dat na nog een paar jaar gristenen aan de macht we 't gedoogbeleid ook kwijt zijn ![]() Citaat:
![]() Is er al een termijn bekend waarop het verbod ingaat? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Ik ken de huidige gemiddelde tijd van een wetsverandering niet, maar ik kan me herrineren dat ik wel eens getallen van meer als 2 jaar heb gehoord.) |
![]() |
|
![]() |
2 jaar waarin de slachtofferaantallen als paddestoelen uit de grond schieten... word leuk: 'zie je wel dat het slecht voor je is!'...
aan de andere kant, mischien is de mediahype nu is beetje over en komt het allemaal weer beetje tot bedaren en wie weet daalt het aantal mensen die onbedachtzaam wat paddestoelen koopt dan ookwel beetje... wie weet... |
![]() |
|
even een leuke berekening, met als bron de brief van Klink nav het CAM rapport over de risico's:
"Het CAM schat dat ongeveer op elke 2500 verkochte paddobakjes er een ambulancerit nodig is. Bij ongeveer 1 op de 20 ambulanceritten is er sprake van een klinische opname met eventueel fatale afloop. " Dus..als ik het goed begrijp (met als gemiddeld 1 portie per gebruiker) er dus in (1/2500 X 1/20)= 0,00002 van de gevallen er sprake is van een dusdanig ernstige situatie dat er klinische opname mogelijk is WAT EEN GIGANTISCH RISICO!
|
Vrijdag avond gegathered met mn mede demonstranten-to-be, verzuipen we ons en worden zaterdagmiddag wakker om 14.00
![]() Gister de ganse dag met Homer in mn hoofd gelopen..... 'we spaced on the date!' Maargoed, op tv zag t er koud, duf, links & regenachtig uit. Ook deed het mij meer aan een knutselcontest denken dan demonstraties zoals die daar waren in de goede oude tijd, jeweetwel, toen met die 2efase. Daar hebben we toen zo'n punt gemaakt dat ze ons nu postuum en bijna 10 jaar later alsnog gelijk in geven ![]() Enfin, Uice hoedanook bedankt voor de s.com vertegenwoordiging. Google over de demo Beeldmateriaal A/V
||
Citaat:
![]()
|
Ik zal hier niet lekker met haat komen strooien tegen drugs maar ik kan alleen maar zeggen: Goedzo Nederland, ben blij dat jullie mongooltjes eindelijk eens iets goeds doen... Conservatief, Progressief, Midden enz... Ik moet er allemaal van kotsen, heb je eindelijk stemrecht bakken alle partijen er geen ene fucking moer van.
Armoed 4 worldleader xD |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb anders zelfs zwarte piet nog nooit zo hard zien strooien ![]() Als je persé haat wilt strooien ga dan vooral je gang maar zet er dan niet bij dat je t niet doet. Ik scheld je niet uit hoor maar je bent een saai zaadhoofd. Zoiets. Trouwens, haat zaai je, net als je nickname.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Groningen heeft eerste legale rookcafé Gatara | 134 | 26-03-2009 11:38 | |
Drugs & Alcohol |
Vanavond 20.25 NL3 Nieuwslicht Ellesdee | 14 | 05-11-2007 19:55 | |
Drugs & Alcohol |