![]() |
||
Citaat:
Verder wordt je als donor nooit gezien als ding oid, personeel in een ziekenhuis gaat daar echt op een goede manier mee om is mijn ervaring. Ook met de mensen die zich ter beschikking stellen en dus op de snijzaal van de medische faculteiten belanden wordt op een goede en respectvolle manier omgegaan.
|
![]() |
|
Het lijkt me vreselijk trouwens. Wat nou als je jong sterft en eens gaat kijken hoe het met je oude partner was en deze dan al snel weer een nieuwe heeft gevonden, moet er niet aan denken. Beter gewoon morsdood.
||
![]() |
Citaat:
En 'allochtoon en zwaar crimineel' als beschrijving, en 'allochtone leven' ? Wth? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien moet je niet investeren in donortransplantatie, maar in stamcel behandelingen. Die klote regering hier (met CDA en CU, maar ook SGP) staat dat niet toe. Die donorenwerving en (ethische) discussie heeft toch allemaal geen zin als er naar de beste behandeling (stamcel behandelingen) geen onderzoek mag worden gedaan, laat staan mag worden toegepast? Dat is zoiets als tegen een ravijn inzwemmen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Uiteraard. Niet omdat ik nou zo bijster idealistisch ben of mezelf troost met de naïeve gedachte 'voort te leven in een ander', maar het is gewoon enorm zonde om nog goed te gebruiken producten/organen weg te doen. Binnen een paar dagen wordt het anders toch verbrand. Ik vind ook best dat je er mensen op aan mag spreken dat ze asociaal zijn als ze hun organen niet ter beschikking stellen want dat is het ten slotte ook.
Ik geef ook bloed en heb al een paar van die speldjes en jofele koffiemokken omdat ik zo'n gezellige bloeddonor ben. Op dit moment alleen even niet, want Duitsers doen een beetje moeilijk als je geen staatsburger van ze bent. Wat een gemis.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens mijn ben jij niet helemaal goed bij je bovenkamer als je zoiets denkt. Het is toch ieder zijn goed recht om wel of niet te kiezen voor donor? Dat heb je maar te respecteren en niet door die mensen duidelijk te maken dat ze asociaal zijn. Ik maak jou toch ook niet uit voor sloeber en zwerver als jij je boodschappen bij de Lidl of de Aldi doet, terwijl ik vind dat mensen die daar hun boodschappen doen dat wel zijn en dat duidelijk gemaakt moet worden? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het niet normaal, en heb er heel lang over nagedacht, en uiteindelijk heb ik gekozen om wel donor te worden. Maar ik vind mezelf en vond mezelf geen klootzak toen ik nog geen donor was. @ Commando: wat zit je weer zielig te leuteren... Met je aids. Alsof mensen met aids uberhaupt in aanmerking komen voor orgaandonatie. Schiet toch op kerel, met je achterhaalde, en achterlijke praatjes. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik denk wel dat het ongeveer zo is dat de dokter nagaat welke huiden geschikt zijn voor jou en dan niet alleen op bloedgroep en bloedtype. Zou dit wel eens willen weten hoe ze dat doen. Organen zijn maar beperkt houdbaar. Hoe wou je iemand na de dood testen op aids in zo'n kort tijdsbestek testen? Het is wel zo dat iedereen dat donorformulier in kan vullen, zonder dat je weet of die persoon aids heeft of andere erge ziekten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar volgens mijn ben jij gewoon een fascist jouw opinie en reden is de juiste en daar dient de hele maatschappij zich maar aan te houden en dat moet aan iedereen opgedrongen worden. Iemand die zich niet registreerd is asociaal en dat is de norm. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar je geeft aan dat je het niet bent, omdat je geen terroristen wil voeden, ben je werkelijk van mening dat dat ene orgaan van jou net dat ene orgaan is dat naar een terrorist zal gaan? Die kans is ontzettend klein, jouw organen blijven waarschijnlijk sowieso in Nederland en de kans dat door jou weigering een terrorist om het leven komt is echt 0%. De kans echter dat er iemand anders om het leven komt die de organen wel nodig heeft is 100%. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou me bij de gedachte niet prettig voelen dat mijn gedoneerde huid de hele dag ingepakt zou zitten in boerka of hoofddoek. Daarom wil ik o.a. geen donor worden |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je beseft de onbelangrijkheid van de plek waar je huid of andere organen later terecht komen niet. Dit maakt namelijk niets uit, want op dat moment weet je er toch niets van, en zijn alle waardes die je ooit had vernietigd. Tot die tijd is je huid gewoon van jou.
Laatst gewijzigd op 02-03-2009 om 23:43. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom? Die cellen geven er niets om? Of iemand die een moskee bezoekt (zoals de Al-Fawas moskee). Ik zou me daar ook niet prettig bij voelen als iemand (radicale moslim) met mijn nier die moskee bezoekt. Of een imam ofzo ah, blèh. Word al misselijk als ik aan die gedachte denk. @broeder: Leer zelfs een zinnen opbouwen: Maar zelfs in mijn manifest staat dat iedereen dat vooral zelf moet weten. Maar dan moet je niet gepikeerd gaan doen als iemand je op je keuze aanspreekt omdat je zorgen goede reden een ander mogelijk de kans op een langer leven ontzegt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat betreft die drugsverslaafden: dat scheelt dan al een slok op een borrel |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- We weten niet 100% of de donateur wordt gecontroleerd op ziektes, zoja welke? - We weten niet van wie de organen zijn of waar ze vandaan komen. (daarom de volgende reden ![]() - Er wordt in gehandeld - Mensen worden niet gecontroleerd (bij justitie of in het ziekenhuis) of medisch gekeurd. Je kan toch wel in je familie vragen of iemand zijn of haar nier wil afstaan? Meestal wordt er toch dicht bij je familie gekeken wie kan doneren? (tenzij het een hart of een long is ofzo hè) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Dat weten we ook, je krijgt alleen niet de keuze. Er zijn onvoldoende organen. - Donatie is een vorm van handel, essentieel lijkt me zo. - Het strafblad van personen is niet relevant voor de werking van de organen. Maar alle mensen hebben een medisch dossier en met de invoering van het EPD wordt deze informatie alleen maar beter toegankelijk. Ja voor een nier zou dat kunnen. Maar voor de overige organen wordt het lastig he. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Achja, who cares eigenlijk. Om het leven van een [orgaan]patiënt te redden moet ik eerst dood, en daar heb ik nog geen zin in. Wat dat betreft schiet je er in het totaalplaatje niks mee op. Een leven voor een leven. Of het nou de patiënt of de donor is die dood gaat, maakt objectief gezien geen zak uit. Het klinkt dus ook raar: "word donor, red nierpatiënten!" betekent dus eigenlijk "ga eens dood jij, beste donor, anders overleeft Piet het niet!"
Na mijn dood zal het me worst wezen of anderen overleven dankzij mijn organen, want ik ben er dan toch niet meer om dat mee te maken. Maarja. Vanuit datzelfde oogpunt zal het me ook worst wezen of ze doodgaan, dus daarom ben ik toch maar gewoon orgaandonor geworden. Omdat het toch niet uitmaakt en het een kleine moeite is. Maar ik zou net zo makkelijk niet orgaandonor kunnen zijn. PS. Commando moet alles zelf weten. Maar zijn redenatie klinkt dom. Ik zou toch geen orgaan van hem willen, straks slaat die domheid over op mijn hersenen. |
![]() |
|
Commando, wat ben jij eigenlijk een eng mannetje.
![]() Ga alsjeblieft kijken of je ergens een nieuwe hersendonor kunt vinden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 03-03-2009 om 08:37. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oh, Uice was me al voor. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Enquête: Donor zijn Goudviss | 58 | 12-06-2012 11:24 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete: zou jij donor willen zijn? floor&annemarth | 45 | 18-07-2010 13:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Donor automatisch? Aangeven wanneer je donor bent? MissCzechMeOut | 112 | 11-02-2004 10:07 | |
Lichaam & Gezondheid |
Donor worden? HoñeY | 14 | 02-04-2002 15:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
Donor: Ja, tenzij..? oneMen | 18 | 09-10-2001 16:48 |