Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2009, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Ik heb in de situatie gezeten en weet dus waar ik het over heb.

Offtopic: Ik vind het wel opmerkelijk hoe vaak mensen op dit forum wel niet tegen me zeggen dat ik dingen niet kan weten totdat ik het zelf heb meegemaakt. Alsof iedereen er maar vanuit gaat dat ik uit mijn nek zit te lullen...
Inderdaad. Mijn ex heeft mij het ook geflikt en ik kwam er pas achter toen een meisje (nu één van mijn beste vriendinnen) mij kwam vertellen dat mijn (toen) vriend haar probeerde te versieren. Ik heb hem daarop aangesproken en toen kwam er opeens uit dat hij al maanden vreemdging. Nouja toen was het dus meteen uit en de laatste paar maanden zijn gewoon een zwart gat nu. Ik had echt liever gehad dat-ie het meteen had verteld. Dan was het alsnog wel uitgeweest, want ik tolereer vreemdgaan niet, maar dan was ik er minder kapot van geweest.

Anyway, ja, ik weet dus ook waar ik het over heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2009, 17:08
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
spekkie: het gaat er toch om of hij het haar moet vertellen en niet over wat zij vervolgens moet doen?
Ja, maar het een heeft natuurlijk wel gevolg voor het ander. Grote kans is namelijk dat zij hem dumpt als zij dit hoort, dus dan is ook de kans groot dat hij het niet gaat vertellen.

Citaat:
Ik heb in de situatie gezeten en weet dus waar ik het over heb.

Offtopic: Ik vind het wel opmerkelijk hoe vaak mensen op dit forum wel niet tegen me zeggen dat ik dingen niet kan weten totdat ik het zelf heb meegemaakt. Alsof iedereen er maar vanuit gaat dat ik uit mijn nek zit te lullen...
Er stond iedereen in mijn post, ik doelde niet specifiek op jou
Oud 27-12-2009, 00:52
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
@Volk

Wat jij zegt, zo had ik een 'vriendin'. Die claimde: als hij vreemd gaat maak ik het uit! Toen heeft haar vriend mij in bed proberen te lullen (en niet alleen mij, ook een vriendin van mij). Ik niet wetende wat te doen, heb het uiteindelijk toch verteld (want als het bij mij zou gebeuren zou ik het ook willen weten). Zij geloofde me niet (terwijl er duidelijke bewijzen waren) en toen was de vriendschap die er was kapot en zij zijn nu nog steeds samen.

Kortom, dit bedoel ik met 'politiek correct'. Iedereen claimt hier wel dat ze het ethiek gezien juist willen doen ("als mijn vriend vreemdgaat is het uit"), maar dat weet je pas als je in die situatie zit of hebt gezeten
Als een goede vriend(in) zoiets serieus niet van me aanneemt, is voor mij de vriendschap ook wel over. Diegene vertrouwt me dan kennelijk niet. Ik zou het sowieso vertellen, net zoals jij gedaan hebt. En jij gaat me nu toch niet vertellen dat jij het een volgende keer wél anders zou aanpakken?

Maar verder heb ik ook wel dat vreemdgaan niet een relatie per se hoeft te beëindigen; zoals MiBe al zei: een relatie is gebouwd op eerlijkheid, vertrouwen, liefde, maar ook op het op elkaar aansluiten in zowel fysieke als psychische zin. Dat laat ik echt niet allemaal vallen wanneer mijn vriendin zich één keer niet heeft kunnen inhouden, ze zou willen dat ze er zo makkelijk van af kwam... Voor mij is het natuurlijk kwetsend en een big issue etc., maar verder is het een te klein deel van de relatie om het alleen daarom uit te maken, zolang ze het maar meteen vertelt.
Oud 27-12-2009, 05:58
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Als een goede vriend(in) zoiets serieus niet van me aanneemt, is voor mij de vriendschap ook wel over. Diegene vertrouwt me dan kennelijk niet. Ik zou het sowieso vertellen, net zoals jij gedaan hebt. En jij gaat me nu toch niet vertellen dat jij het een volgende keer wél anders zou aanpakken?
Ik denk wel dat zo'n issue vaak tussen een vriendschap in kan gaan staan. Maar ja, ik ben iemand met een sterk rechtvaardigheidsgevoel en had deze situatie gewoon over gedaan (hetzij op een iets andere manier) ondanks al het gezeik wat je er mee krijgt. Haha, dan heb je aan mij de verkeerde
Oud 27-12-2009, 15:43
Sade
Sade is offline
Wat een beetje op begint te vallen is dat TS zich niet meer laat horen, en dit topic een beetje begint te lijken op de marathon van The Hills op eerste kerstdag.
Oud 27-12-2009, 16:18
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Ik denk wel dat zo'n issue vaak tussen een vriendschap in kan gaan staan. Maar ja, ik ben iemand met een sterk rechtvaardigheidsgevoel en had deze situatie gewoon over gedaan (hetzij op een iets andere manier) ondanks al het gezeik wat je er mee krijgt. Haha, dan heb je aan mij de verkeerde
Haha, dan had ik je (gelukkig) toch goed ingeschat.
Oud 27-12-2009, 19:34
serac
serac is offline
tuurlijk is het kwetsend wat TS heeft geflikt ;
daarom : oppassen dat je (hij dus, en zij theoretisch ook ) niet in die sitiuatie komt ;
dat probeerde ik te zeggen (eindje hierboven - " ff schematisch ") ;

maarre, hier is er nog 1tje : overspoeld worden door jaloezie, die opkomt omdat de een wat doet wat niet past binnen een relatie : dat komt hee-ee-eel veel voor ;
duzz da wil weer zeggen : oppassen dat jaloezie niet boven je hoofd groeit, en iets kapot maakt wat fundamenteel veel zinniger is dan een misstap, die niet in de relatie past ;
ff reflexen, cool off time ; daarna tijd genoeg om te beslissen ;
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 20:06
Verwijderd
Serac, ik denk toch echt dat je het punt van 'jaloezie' wel voorbij bent wanneer iemand vreemd is gegaan. Dat heeft geen fuck met jaloezie te maken, maar met gebroken vertrouwen en pijn en respect dat ver te zoeken is. En in veel gevallen is het voor mensen gewoon niet mogelijk om dat te vergeven of vergeten. Ik persoonlijk zou een persoon NOOIT meer kunnen vertrouwen, hoeveel ik ook van 'em houd en dat zou de rest van de relatie sowieso verpesten. Dat zou ik mezelf niet aandoen, dan zou ik ieder moment dat ik niet bij hem ben bang zijn dat-ie me weer iets aan het flikken is. En zelfs als-ie het nooit meer zou doen, zou het voor hem ook geen gezellige relatie zijn. Misschien dat, als-ie het meteen opbiecht, ik het nog zou kunnen 'vergeven' (as in: op één of andere manier blij dat-ie toch het respect heeft om het meteen op te biechten, in plaats van te liegen), maar vergeten zou ik nooit. En daarom is het gewoon altijd meteen uit als iemand vreemdgaat, period.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 12:10
Volk
Volk is offline
Citaat:
tuurlijk is het kwetsend wat TS heeft geflikt ;
daarom : oppassen dat je (hij dus, en zij theoretisch ook ) niet in die sitiuatie komt ;
dat probeerde ik te zeggen (eindje hierboven - " ff schematisch ") ;

maarre, hier is er nog 1tje : overspoeld worden door jaloezie, die opkomt omdat de een wat doet wat niet past binnen een relatie : dat komt hee-ee-eel veel voor ;
duzz da wil weer zeggen : oppassen dat jaloezie niet boven je hoofd groeit, en iets kapot maakt wat fundamenteel veel zinniger is dan een misstap, die niet in de relatie past ;
ff reflexen, cool off time ; daarna tijd genoeg om te beslissen ;
Volgens mij heeft dat niks met jaloezie te maken maar met het vertrouwen dan zwaar is beschadigd.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 12:59
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
haar mening wordt niet afgekraakt, veel zijn het gewoon niet met haar eens en dat is alleen hypocriet als ze het zelf wel zouden verzwijgen als ze vreemdgaan.
Nouja, punt is een beetje dat in mijn omgeving ongeveer 50% van de mensen met een partner wel eens een slippertje heeft of consequent vreemdgaat terwijl de partner in kwestie van niks weet. En dat zijn dan alleen de mensen van wie ik het weet of die het aan mij vertellen. Natuurlijk kan het zijn dat hier op het forum niemand vreemdgaat of het altijd gelijk opbiecht maar de kans lijkt me gewoon erg klein. En wat Spekkie ook zegt, als je zelf in een situatie zit waarin je per ongeluk stomdronken met een ander hebt gezoent lijkt het al heel anders.

Het kan trouwens ook dat iedereen die de situatie wel eens heeft meegemaakt wijselijk z'n mond houdt in dit topic
Oud 28-12-2009, 13:36
Volk
Volk is offline
Citaat:
Nouja, punt is een beetje dat in mijn omgeving ongeveer 50% van de mensen met een partner wel eens een slippertje heeft of consequent vreemdgaat terwijl de partner in kwestie van niks weet. En dat zijn dan alleen de mensen van wie ik het weet of die het aan mij vertellen. Natuurlijk kan het zijn dat hier op het forum niemand vreemdgaat of het altijd gelijk opbiecht maar de kans lijkt me gewoon erg klein. En wat Spekkie ook zegt, als je zelf in een situatie zit waarin je per ongeluk stomdronken met een ander hebt gezoent lijkt het al heel anders.

Het kan trouwens ook dat iedereen die de situatie wel eens heeft meegemaakt wijselijk z'n mond houdt in dit topic
Ik neem aan dat de mensen die bedrogen worden niet jouw vrienden zijn? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je zoiets helpt stil te houden als je de persoon in kwestie kent en er ook maar iets om geeft.

In onze vriendengroep is het zo dat als iemand vreemdgaat die persoon over het algemeen een paar dagen de tijd krijgt om het zijn vriend(in) te vertellen. Doet ie dat niet dan krijgt die persoon het wel van iemand anders te horen of te zien. En op het moment dat de persoon vreemd gaat of bijna vreemd gaat gaan we er meestal ook wel even heen om hem te vragen of het het wel waard is om zijn relatie voor op het spel te zetten. Dit doen we omdat we om die mensen geven. En omdat het onze vrienden zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 14:03
Verwijderd
^ Zo gaat dat hier inderdaad ook. Ik zou het ook niet stil kunnen houden als het om één van m'n vrienden zou gaan. Die persoon verdient in mijn ogen niet voorgelogen te worden, ook als de vreemdganger in kwestie ook een vriend(in) van mij is, want die persoon is in mijn ogen gewoon fout.

Ik zal zelf nooit vreemdgaan, en ik kan me dan ook echt niet voorstellen hoe het is om in die situatie te zitten, maar als ik heel goed nadenk... dan denk ik dat ik niet eens met mezelf zou kunnen leven als ik het niet meteen zou opbiechten. Maargoed, dit is blijkbaar voor iedereen en anders.

Overigens vind ik het stiekem altijd wel heel schokkend hoeveel mensen er eigenlijk vreemdgaan en dat zijn dan alleen de mensen van wie ik het weet. En met de statistieken waar ze soms mee komen, wordt het helemaal moeilijk om nog iemand te vertrouwen. Mjah, sadly.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 21:50
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Ik neem aan dat de mensen die bedrogen worden niet jouw vrienden zijn? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je zoiets helpt stil te houden als je de persoon in kwestie kent en er ook maar iets om geeft.

In onze vriendengroep is het zo dat als iemand vreemdgaat die persoon over het algemeen een paar dagen de tijd krijgt om het zijn vriend(in) te vertellen. Doet ie dat niet dan krijgt die persoon het wel van iemand anders te horen of te zien. En op het moment dat de persoon vreemd gaat of bijna vreemd gaat gaan we er meestal ook wel even heen om hem te vragen of het het wel waard is om zijn relatie voor op het spel te zetten. Dit doen we omdat we om die mensen geven. En omdat het onze vrienden zijn.
Ach, ieder z'n voorkeur. Persoonlijk vind ik dat of iemand wel of niet vreemdgaat en het wel of niet aan zijn partner opbiecht zijn of haar keuze is en niet de mijne. Natuurlijk vertel ik diegene wel wat ik daarvan vind maar daar mag hij mee doen wat ie wil. Gelukkig zit ik nooit in situaties waarmee ik ook bevriend ben met de bedrogen partner. Dat lijkt me wel lastig.
Oud 28-12-2009, 22:20
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ach, ieder z'n voorkeur. Persoonlijk vind ik dat of iemand wel of niet vreemdgaat en het wel of niet aan zijn partner opbiecht zijn of haar keuze is en niet de mijne. Natuurlijk vertel ik diegene wel wat ik daarvan vind maar daar mag hij mee doen wat ie wil. Gelukkig zit ik nooit in situaties waarmee ik ook bevriend ben met de bedrogen partner. Dat lijkt me wel lastig.
Oh ok. Ik ben eigenlijk bevriend met de partners van al mijn vrienden dus dat is inderdaad een heel andere situatie.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2009, 18:20
serac
serac is offline
ingewikkeld ;
als ik vreemd zou gaan (doe ik niet, maar is altijd denkbaar tog ?), zou ik het altijd vertellen, proberen te argumenteren ; als je partner dat snapt, kan hij tenminste zonder over-emotie (paniek ) erover oordelen ;
omgekeerd (zij>hij) net zo ;

vreemd gaan gebeurt nu eenmaal behoorlijk (onbehoorlijk) veel ;
gaat iemand vreemd als ie (m/v) verkikkerd wordt op een fantastisch iemand in een meeslepende film ? is vreemd gaan dat je emotioneel betrokken raakt bij iemand : en waar begint het, waar ga je over de grens : hug, strelen, zoenen, tongen, flirten, lichamelijk aanraken ; ik heb het maar niet over met-elkaar-slapen en bij-slapen
Met citaat reageren
Oud 29-12-2009, 22:34
Batave
Batave is offline
Citaat:
Wat een beetje op begint te vallen is dat TS zich niet meer laat horen, en dit topic een beetje begint te lijken op de marathon van The Hills op eerste kerstdag.
ik moest lachen
Oud 29-12-2009, 22:57
Verwijderd
ik ook, maar dat moet je niet teveel laten merken aan Sade, want dan gaat ze naast haar schoentjes lopen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten