Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Ik zal even een tip geven, als je gewoon op een normale school zit, zal ik het niet aan de hele klas vertellen.. ik weet zelf hoeveel er met autist gescholden word enzo, en dat wordt alleen maar erger...
Ik heb het zelf ook alleen aan mijn echte vrienden vertelt. Het is moeilijk omdat mensen het wel van mij denken, maar ik negeer het. |
![]() |
|
@SA,
omdat hookee beweert dat de ziektekosten de spuigaten uit lopen, maar het op zo'n manier zegt dat het lijkt alsof hij vind dat dat alleen door de psychische problemen van mensen komt. En dan ff iets wat daar buiten staat, ik vind dat je sowieso nooit mag zeggen dat iemand teveel ziektekosten heeft of wat dan ook, want het is nu eenmaal zo als je psychisch of lichamelijk jezelf niet goed voelt voel je je over andere dingen ook niet goed. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb geen een reactie gelezen, omdat ik druk bezig ben. Dus het kan een dubbel post zijn:
Gewoon tegen iedereen zeggen dat je een vorm van Autisme hebt. Ik zelf heb PDD-Nos, Asperger en Hechtingsproblematiek. Dit heb ik aan iedereen verteld en die kunnen er rekening mee houden. Autisme hebben is niet erg. Je hebt het of je hebt het niet. Je houdt het je hele leven. Alleen als je er leert mee om te gaan en je spit het internet even door, dan kan je jezelf helpen of je "normaler" te gedragen. Het beste is om de website over autisme even door te lezen: KLIK HIER VOOR DE WEBSITE OVER AUTISME! Graag gedaan, Mokie1994 |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wederom iemand die weinig toevoegt en zich aangevallen voelt. Ik geloof niet dat de topicstarter hier nog wat aan heeft. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ga me verder niet mengen in deze discussie, maar aan de TS:
Vertel het alleen wanneer je het wilt, wanneer het nodig is en wellicht aan de mensen om wie je geeft. Het gaat verder niemand iets aan en het is toch ook altijd goed gegaan vóórdat je de diagnose kreeg? Het is bijvoorbeeld wel een goed idee om het aan je vrienden te vertellen zodat het ze inzicht geeft in hoe jij je in bepaalde situaties gedraagt en zodat ze er rekening mee kunnen houden. Je moet je vooral afvragen wat er wezenlijk is veranderd sinds je de diagnose hebt gekregen. In principe is het gewoon een stempel. Wat zou er gebeurd zijn als je de diagnose niet had gekregen? Kreeg je wel eens opmerkingen van mensen omdat ze iets aan je "merkten?" Waar je vooral op moet letten is dat jouw diagnose geen "eigen leven" gaat krijgen. Het is een deel van je, maar het is niet hetgeen dat jou definieert. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb al alles gezegd wat ik wilde zeggen tegen TS. |
![]() |
|
als we dan toch met websites gaan strooien:
deze is heel erg handig voor je ouders/familie/leraren whatever http://www.autismewat.nl/ |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
hoi, ik zelf heb ook pdd nos en ik wist ook nooit wat ik ermee moest, eerst wisten alleen mijn ouders het.
ik zat ook de hele tijd te twijfelen moet ik het wel of niet aan mijn vriendinnen vertellen? ik heb het ze toen wel verteld en het maakte ze helemaal niks uit. ze waren blij dat ik het had verteld want als ik wat anders reageerde wisten ze waar het vandaan kwam. eerlijkheid duurt het aller langste, zelf heeft het bij mij 5 jaar gekost om het iemand te vertellen. maar als je het eenmaal hebt verteld kan het als een enorme opluchting voelen. dus mijn tip zal zijn om het gewoon te vertellen. laat ze bijvoorbeeld lezen wat je hebt zoek een site met informatie, dan snappen ze het gelijk veel meer typ bij google gewoon in pdd nos en je vind genoeg informatie succes |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
PDD-NOS, wel of niet vertellen? anoniempie199 | 13 | 10-06-2014 23:42 | |
Liefde & Relatie |
pdd-nos en 'wereldvreemd' Verwijderd | 28 | 24-03-2012 19:55 | |