Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik wil graag reageren zonder de eerdere berichten hier te lezen
een warm gevoel aan een kant van je lichaam kan altijd ontstaan, zelfs als daar geen reden voor is. Gevoelstemperatuur is deels ook afhankelijk van je lichaam (de bloedsomloop vooral) en kan daardoor leiden tot een illusie. vul eens 3 bekers met water, 1 met koud water, 1 met warm water en 1 met lauw water. steek een vinger van je ene hand in het koude water en een vinger van je andere hand in het warme water. laat ze een minuutje zitten en doe ze dan beide in het lauwe water, handige manier om dit uit te proberen. Geesten vind ik ook meer een product van onze hersenen, gewoon een hallucinatie. Laat mij eerst maar eens meemaken dat dingen vanuit het niets gaan zweven zonder dat daar enige reden voor is, dan begin ik te twijfelen. foto's van stofdeeltjes overtuigen mij niet |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Niemand heeft ooit kunnen bewijzen (ondanks er filmpjes en foto's bestaan van wel degelijk entiteiten) dat er entiteiten bestaan, maar ook heeft nog nooit iemand kunnen bewijzen dat ze niet bestaan.. het probleem is alleen dat zo verschrikkelijk veel mensen zo naïef zijn om er niet in te willen geloven en het maar onzin vinden omdat ze zo zijn ingesteld. Ik was ook zo ingesteld tot dat ik een vriendin ontmoette die ook met dit soort dingen bezig is, zij heeft zoveel indruk op mij gemaakt en doordat het zo enorm veel indruk op me heeft gemaakt ben ik er zelf in verstrikt geraakt, nu heb ik wel degelijk bewijs voor mezelf dat ze bestaan. Wees minder naïef en probeer er een beetje voor open te staan, je zult een seintje krijgen wanneer je er klaar voor bent om geesten te kunnen zien, horen en voelen. Je moet gedult hebben!
|
![]() |
|
![]() |
Geesten vind ik ook meer een product van onze hersenen, gewoon een hallucinatie. Laat mij eerst maar eens meemaken dat dingen vanuit het niets gaan zweven zonder dat daar enige reden voor is, dan begin ik te twijfelen. foto's van stofdeeltjes overtuigen mij niet[/QUOTE]
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Je krijgt vanzelf een seintje wanneer je er klaar voor bent om entiteiten te kunnen zien, horen en voelen.. misschien in dit leven, misschien in een volgend leven.. niemand kan het je vertellen. x |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-07-2012 om 23:04. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik weet niks van geesten. Ik heb geen sterke indicaties gevoeld dat ze bestaan, maar evenmin kan ik niet vaststellen dat ze niet bestaan. Bij gebrek aan enige vorm van kennis voor het een of het ander komt het voor mij neer op puur geloof. Geloof ik dat als ik bijvoorbeeld in de ondergrondse gangen van een stad loop, waar het donker is en waarvan gesuggereerd wordt dat er geesten zitten, dat ik dan ook geesten voel? Of denk ik dat het gewoon tochtig is? Ik moet zeggen dat ik me eigenlijk niet met de kwestie bezighoud en dat ik dus ook geen geloof ontwikkeld heb in deze. Ik sta er in feite zo ver buiten dat het voor mij in het midden hangt. Zodra ik definitief bewijs zie dat ze niet bestaan (dat gaat niet komen, want zoiets bestaat niet in de wetenschap) bestaan ze niet, zodra ik duidelijke en onomstotelijke aanwijzigingen heb dat ze wel bestaan (ook dat lijkt me sterk -> wetenschappelijk bewijs) geloof ik er in. Voor mij zal het gewoon in het midden blijven hangen. Dat is een positie waar ik me niet druk om maak. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Of de mensheid een doel heeft... ik denk dat dat niet te bewijzen, noch te weerleggen is. Misschien hebben we niet 'van nature' een doel, maar moeten we dat zelf aanbrengen. We zijn denk ik de enige soort die zich echt bezighoudt met zulke abstracte ideeën als 'doel'. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En ik denk dat het uiteindelijke doel is, om zo gelukkig mogelijk te zijn ![]() Maar niet dat de mensheid een specifiek doel heeft, o.i.d. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Van mij mag iedereen geloven wat ze willen, maar kom niet aan met "ik geloof iets en dat is logisch/redelijk/wetenschappelijk aantoonbaar/vergelijkbaar met wetenschap", want dan heb ik simpelweg het recht om je te vertellen dat je complete poep praat. Zodra jij simpelweg toegeeft dat je gelooft in je god en je geesten en je onzichtbare eenhoorn simpelweg omdat het precies dat is, een geloof, niet gebaseerd op aantoonbare gegevens, onderzoek of feiten, dan pas heb ik geen recht om je een gekkie te noemen. Nouja, dat heb ik nog steeds, maar dan zou ik wel een trut zijn.
|
![]() |
Helaas kan ik over dit hele onderwerp mijn hele theorie over vertellen wat ook verklaard waarom mensen wel of niet geesten kunnen zien, voelen of horen. Echter zie ik hier heel wat reacties die alleen maar mensen aan het dissen zijn. De standaard "forumpubers" zal ik ze maar noemen. Helaas begint de puberteit op forums op een latere leeftijd.
Precies wat Poeperd vertelt. Waarom moet iedereen toch altijd gelijk hebben? Waarom staat niemand open voor wat iemand anders te vertellen heeft of wat een ander denkt? Wat is er zo moeilijk aan om gewoon ja te knikken en niet gelijk die persoon de grond in te boren? Wat is het nut ervan? Wat haal je er zelf uit? Dus.. Laat iedereen in hun waarde qua gedachten én uiterlijk. Ben je knapper of slimmer? Goed, glimlach ervoor maar probeer het niet te laten blijken. Het maakt je alleen maar dommer. Voor de theorie stuur maar een pm. |
![]() |
|
![]() |
Hoi,
wist je dat 1 op de 7 mensen geesten ziet in NL maar omdat er mensen voor schaamen vertellen ze er niet over komt omdat je zoals je hier boven ziet ook erg stellig wordt gedaan van ZE BESTAAN NIET maar ze BESTAAN ZEKER ik heb ze vroeger veel gezien maar meestal zie je ze door glasjedraaien of erg met onderwereld bezig ben of psy. niet in orde ben dat je waanbeelden te zien krijg LIefst,Mij |
![]() |
||
Citaat:
tsja je hersenen blijven een heel sterk iets.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Je hebt Poeperd er flink van langs gegeven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Toen mijn oma ( ik was heeeel close met haar ) net was overleden, voelde of zag ik ook continu haar aanwezigheid. Toen moest ik van mijn moeder per se met een psycholoog praten en na een aantal gesprekken zag ik die "geest" niet meer.
Ik weet dus weldegelijk zeker dat mensen geesten kunnen zien/voelen, maar dat dat dan je eigen "verbeelding" is. Als je geloofd dat ze er niet zijn, zijn ze er niet, en ook andersom. Ook als je er op het moment zelve aan denkt zie je ze. Zo heb ik tijdens het lezen van dit topic al een paar keer iets in mijn ooghoek zien "bewegen" |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
mensen, jullie gaan toch niet beweren dat jullie echt geloven dat mensen zoals leonie120257, justforquestion of loveemke geloven wat ze hier opschrijven? er is wel wat meer nodig dan een movie trailer en een warm been, om iemand te overtuigen dat er een hele 4de dimensie aan geesten bestaat en dat dan ook nog eens op het een forum te zetten zonder enige rationele redengeving zonder zichzelf dood te schamen, mocht zij/hij serieus zijn?
kijk naar het profiel van justforquestion en begrijp dat dit gewoon één grote grap is en dat hij zich vast en zeker al een paar keer doodgelachen heeft om deze discussie mochten er mensen nog geboeid raken door de ondoordachte argumenten en wanhopige pogingen om dit een serieuze discussie te maken en daarmee ook haar/zijn eigen mening wil vormen dan wil ik hier nog even schrijven dat: zolang er geen wetenschappelijk bewijs is en, duizendjaaroude boeken en talloze gerapporteerde geestverschijningen waarin geesten of varianten daarvan worden beschreven gewoon worden genegeerd: dan, en dan alleen, bestaan ze idd niet |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn rechter arm functioneerde niet meer op t werk (laat je mastrubeer grapjes alvast achterwegen). En ik bedoel.. Functioneerde totaal niet meer. Doktoren bezocht, ziekenhuis, neuroloog want oehhh iemand kan niet werken! Dan gaan ze er wel achteraan. 3 maanden overal geweest. Op t werk kon ik NIETS ermee. Alles deed pijn, verkrampt, was te zwaar. Maar zodra ik thuis kwam kon ik er gewoon mee gamen. Wetenschappelijk kon niemand wat vinden dus ik moest me niet aanstellen. Al met al bleek 't gewoon een burnout te zijn. Wat mensen niet kunnen zien.. Kunnen ze schijnbaar niet geloven. Ik heb zelf in t verleden veel last gehad van paranormale verschijnselen. Wat andere mensen doen of geloven hierover boeit me niet bepaald. Ik weet hoe 't zit, hoe 't werkt en daarmee blijft 't ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
TythorZeth
alweer zo'n prachtig onderbouwt argument puur omdat jij denkt dat jouw manier de beste is en de enige reden die jij tot nu toe hebt aangevoerd is omdat merendeel van de bevolking hetzelfde vind als jij, een meeloper dus, zonder er maar een seconde over na te denken... mag ik je er even op wijzen dat je wel alleen de meest ongeloofwaardige quotes weet te kiezen en dat je niet eens in gaat op het feit dat sinds het bestaan van een soort van intelligente mensen, ze geloofden in geestverschijndelingen en dat er miljoenen werkuren van vroegere filosofen, wetenschappers en religieuze leiders aan te pas komen en jij verklaart elke bewering voor gek alleen omdat er mensen zijn die het met je eens zijn? dat vind ik wel heel erg zielig dan nog even over geesten: het is heel goed mogelijk zelfs volgens moderne wetenschappen dat er een superintelligent ras is ergens in dit universum of andere dimensies die wij (zolang wij maar drie dimensies kennen) niet kunnen waarnemen je zou zelfs kunnen beweren dat ze een beetje sim-aarde 3 zitten te spelen en dat ze ons als een pot mieren aan het bestuderen zijn en voor 'wetenschappelijke redenen' dingen veranderen in de vorm die wij 'geestverschijningen' noemen en dan kun je natuurlijk zeggen dat dit allemaal onzin is want wij weten natuurlijk al alles af van ons bestaan, onze evolutie, tijdreizen, dimensies, perfectie, klimaat of zoiets dagelijks zoals de zon |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Waargebeurde Geesten Verhalen SomeCuteness | 22 | 23-07-2015 14:10 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geesten of hallucinaties? vosje16 | 44 | 01-08-2008 18:55 | |
Verhalen & Gedichten |
Geesten (2) Sjoerd | 4 | 20-09-2004 23:41 | |
Verhalen & Gedichten |
Geesten. Sjoerd | 2 | 01-09-2004 20:17 | |
Verhalen & Gedichten |
Het Huis der Geesten AlopiA | 1 | 20-10-2003 21:00 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stelling: Je geest is de enige vriend die je nodig hebt Evito | 12 | 07-01-2003 10:14 |