Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2012, 02:31
Verwijderd
Citaat:
En ik maar denken dat er .000043% kans op geesten is
Die cijfers kloppen natuurlijk niet, maar je begrijpt wel wat ik bedoel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2012, 10:13
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Maar je moet in geesten geloven, wil je ze kunnen zien/voelen. En door die trailer ga je er deels in geloven en voel je waarschijnlijk de aanwezigheid.
Dat je erin moet geloven, voordat je ze ziet dat geeft toch al aan dat je het je verbeeld. Als die geesten er gewoon waren dan kon iedereen ze toch zien? Ik bedoel.. Hoe zie je dat voor je? Gaat een geest eerst controleren of jij erin gelooft voordat hij zich laat zien ofzo?

Citaat:
De reden dat men niet in geesten gelooft en anderen die geesten zien, horen, voelen erin geloven als gekken worden bestempeld, heeft alles te maken met het feit dat de wetenschap zoals we die kennen het bestaan van geesten niet kan aantonen.
Als er geen geesten bestaan, dan kan de wetenschap ook niet aantonen dat ze bestaan. En jij draait het nu om. Als jij beweert dat er geesten bestaan dan moet jij ook bewijzen dat ze bestaan. Jij beweert iets, dus de bewijslast ligt bij jou. Natuurlijk gaan mensen niet alles gelijk geloven, want dan kun je jezelf wel de grootste onzin wijs laten maken. Misschien heb jij wel alles verzonnen of misschien denk jij echt dat het waar is, maar vergis jij je.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2012, 11:57
boku
boku is offline
Ik wil graag reageren zonder de eerdere berichten hier te lezen

een warm gevoel aan een kant van je lichaam kan altijd ontstaan, zelfs als daar geen reden voor is. Gevoelstemperatuur is deels ook afhankelijk van je lichaam (de bloedsomloop vooral) en kan daardoor leiden tot een illusie. vul eens 3 bekers met water, 1 met koud water, 1 met warm water en 1 met lauw water. steek een vinger van je ene hand in het koude water en een vinger van je andere hand in het warme water. laat ze een minuutje zitten en doe ze dan beide in het lauwe water, handige manier om dit uit te proberen.

Geesten vind ik ook meer een product van onze hersenen, gewoon een hallucinatie. Laat mij eerst maar eens meemaken dat dingen vanuit het niets gaan zweven zonder dat daar enige reden voor is, dan begin ik te twijfelen. foto's van stofdeeltjes overtuigen mij niet
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 19:02
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Nee je kan het niet uitsluiten, maar de kans dat geesten bestaan is 0,001%, en dat ze niet bestaan 99,999%. Een logische conclusie is dat je niet in geesten gelooft.
Er zit geen logica in het bestaan van geesten, het heeft geen doel, er is niets dat wijst op het bestaan van geesten. Het slaat simpelweg nergens op.
Punt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 20:16
Superphris
Superphris is offline
Geesten moet je met rust laten. Als ze bestaan tenminste.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 20:09
IkBlijfAnomiem
IkBlijfAnomiem is offline
Niemand heeft ooit kunnen bewijzen (ondanks er filmpjes en foto's bestaan van wel degelijk entiteiten) dat er entiteiten bestaan, maar ook heeft nog nooit iemand kunnen bewijzen dat ze niet bestaan.. het probleem is alleen dat zo verschrikkelijk veel mensen zo naïef zijn om er niet in te willen geloven en het maar onzin vinden omdat ze zo zijn ingesteld. Ik was ook zo ingesteld tot dat ik een vriendin ontmoette die ook met dit soort dingen bezig is, zij heeft zoveel indruk op mij gemaakt en doordat het zo enorm veel indruk op me heeft gemaakt ben ik er zelf in verstrikt geraakt, nu heb ik wel degelijk bewijs voor mezelf dat ze bestaan. Wees minder naïef en probeer er een beetje voor open te staan, je zult een seintje krijgen wanneer je er klaar voor bent om geesten te kunnen zien, horen en voelen. Je moet gedult hebben!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 20:15
IkBlijfAnomiem
IkBlijfAnomiem is offline
Geesten vind ik ook meer een product van onze hersenen, gewoon een hallucinatie. Laat mij eerst maar eens meemaken dat dingen vanuit het niets gaan zweven zonder dat daar enige reden voor is, dan begin ik te twijfelen. foto's van stofdeeltjes overtuigen mij niet[/QUOTE]

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Je krijgt vanzelf een seintje wanneer je er klaar voor bent om entiteiten te kunnen zien, horen en voelen.. misschien in dit leven, misschien in een volgend leven.. niemand kan het je vertellen.
x
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Niemand heeft ooit kunnen bewijzen (ondanks er filmpjes en foto's bestaan van wel degelijk entiteiten) dat er entiteiten bestaan, maar ook heeft nog nooit iemand kunnen bewijzen dat ze niet bestaan.. het probleem is alleen dat zo verschrikkelijk veel mensen zo naïef zijn om er niet in te willen geloven en het maar onzin vinden omdat ze zo zijn ingesteld. Ik was ook zo ingesteld tot dat ik een vriendin ontmoette die ook met dit soort dingen bezig is, zij heeft zoveel indruk op mij gemaakt en doordat het zo enorm veel indruk op me heeft gemaakt ben ik er zelf in verstrikt geraakt, nu heb ik wel degelijk bewijs voor mezelf dat ze bestaan. Wees minder naïef en probeer er een beetje voor open te staan, je zult een seintje krijgen wanneer je er klaar voor bent om geesten te kunnen zien, horen en voelen. Je moet gedult hebben!
Citaat:
Geesten vind ik ook meer een product van onze hersenen, gewoon een hallucinatie. Laat mij eerst maar eens meemaken dat dingen vanuit het niets gaan zweven zonder dat daar enige reden voor is, dan begin ik te twijfelen. foto's van stofdeeltjes overtuigen mij niet

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Je krijgt vanzelf een seintje wanneer je er klaar voor bent om entiteiten te kunnen zien, horen en voelen.. misschien in dit leven, misschien in een volgend leven.. niemand kan het je vertellen.
x
Zo'n seintje krijgen mensen die niet rationeel kunnen nadenken inderdaad. Dat zit namelijk in de mens: een mens wilt graag dat bovennatuurlijke/spirituele dingen bestaan. De truc is om dat te realiseren, maar dat is je helaas (nog?) niet gelukt.

Laatst gewijzigd op 24-07-2012 om 23:04.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 23:02
Volk
Volk is offline
Citaat:
Dan ben ik toch wel benieuwd wat die vriendin deed/zei dat je zo onder de indruk was.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Wees minder naïef
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 14:42
Verwijderd
Dit topic is zooo pre-7 maart 2006.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 17:45
Laurennn
Laurennn is offline
Citaat:
Nee je kan het niet uitsluiten, maar de kans dat geesten bestaan is 0,001%, en dat ze niet bestaan 99,999%. Een logische conclusie is dat je niet in geesten gelooft.
Er zit geen logica in het bestaan van geesten, het heeft geen doel, er is niets dat wijst op het bestaan van geesten. Het slaat simpelweg nergens op.
En het bestaan van de mensheid? Heeft dat dan een doel?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 18:44
Verwijderd
Citaat:
En het bestaan van de mensheid? Heeft dat dan een doel?
Haha, daar heb je me mooi te pakken. Zet door dat stukje maar een streep
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Hier kan ik van genieten

Ik weet niks van geesten. Ik heb geen sterke indicaties gevoeld dat ze bestaan, maar evenmin kan ik niet vaststellen dat ze niet bestaan. Bij gebrek aan enige vorm van kennis voor het een of het ander komt het voor mij neer op puur geloof. Geloof ik dat als ik bijvoorbeeld in de ondergrondse gangen van een stad loop, waar het donker is en waarvan gesuggereerd wordt dat er geesten zitten, dat ik dan ook geesten voel? Of denk ik dat het gewoon tochtig is?
Ik moet zeggen dat ik me eigenlijk niet met de kwestie bezighoud en dat ik dus ook geen geloof ontwikkeld heb in deze. Ik sta er in feite zo ver buiten dat het voor mij in het midden hangt. Zodra ik definitief bewijs zie dat ze niet bestaan (dat gaat niet komen, want zoiets bestaat niet in de wetenschap) bestaan ze niet, zodra ik duidelijke en onomstotelijke aanwijzigingen heb dat ze wel bestaan (ook dat lijkt me sterk -> wetenschappelijk bewijs) geloof ik er in. Voor mij zal het gewoon in het midden blijven hangen. Dat is een positie waar ik me niet druk om maak.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 19:32
Laurennn
Laurennn is offline
Citaat:
Hihi oke zal ik doen Maar van wat ik toen zei over de mensheid. Dat vraag ik me telkens steeds af. Miss moet ik daar een forum over maken, haha.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Hihi oke zal ik doen Maar van wat ik toen zei over de mensheid. Dat vraag ik me telkens steeds af. Miss moet ik daar een forum over maken, haha.
Begin eerst maar met een topic

Of de mensheid een doel heeft... ik denk dat dat niet te bewijzen, noch te weerleggen is. Misschien hebben we niet 'van nature' een doel, maar moeten we dat zelf aanbrengen. We zijn denk ik de enige soort die zich echt bezighoudt met zulke abstracte ideeën als 'doel'.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 09:03
Laurennn
Laurennn is offline
Citaat:
Begin eerst maar met een topic

Of de mensheid een doel heeft... ik denk dat dat niet te bewijzen, noch te weerleggen is. Misschien hebben we niet 'van nature' een doel, maar moeten we dat zelf aanbrengen. We zijn denk ik de enige soort die zich echt bezighoudt met zulke abstracte ideeën als 'doel'.
Dat is heel erg mooi gezegd. Zelf denk ik dat de mensheid degelijk een doel heeft. En dat is overleven. Dat is toch het uiteindelijke doel?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Dat is heel erg mooi gezegd. Zelf denk ik dat de mensheid degelijk een doel heeft. En dat is overleven. Dat is toch het uiteindelijke doel?
Ik denk dat we daar als soort wel ons best op doen ja. Aan de andere kant krijgen we het als soort ook voor elkaar om onze planeet uit te putten, dus ergens is er wat mis gegaan
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 15:09
Laurennn
Laurennn is offline
Ja inderdaad, maar ik denk dat ons planeet speciaal voor ons is gemaakt. Waarom zouden we anders bestaan? Op die planeet.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Ja inderdaad, maar ik denk dat ons planeet speciaal voor ons is gemaakt. Waarom zouden we anders bestaan? Op die planeet.
Vanwege evolutie
En ik denk dat het uiteindelijke doel is, om zo gelukkig mogelijk te zijn
Maar niet dat de mensheid een specifiek doel heeft, o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat wij ons hebben aangepast aan deze omstandigheden in plaats van andersom. Als de planeet speciaal voor ons was gemaakt, was het in de zomer altijd lekker weer, in de herfst alleen regen als wij niet hoeven te reizen, 's winters wél sneeuw maar geen gladde wegen en in de lente áltijd schattige lammetjes en veel kleurige bloemen. Dat zou nog eens fijn zijn!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Ja inderdaad, maar ik denk dat ons planeet speciaal voor ons is gemaakt.
Lol. Waarom zou je dat denken?
Citaat:
Waarom zouden we anders bestaan? Op die planeet.
...is dat een verklaring?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 13:54
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Ze bestaan wel degelijk. Ik merk altijd als er wat is, in een huis vlakbij me, zit wel degelijk een geest een goede. Niemand hoort hem maar ik wel. Altijd als ik bij dat huis ben speelt hij piano altijd het zelfde liedje. Er zijn verschillende bewoners daar geweest maar hun maakte 1 fout ze verplaatste de piano, en een paardagen later waren de mensen verhuist, de geest werd kwaad omdat je aan zijn meubelstuk kwam waar hij over waakt. En soms kon ik met mijn overleden oom.praten. Heel raar maar t is wel zo.
Oh wow wat knap joh, daar kan je een miljoen mee verdienen. Letterlijk. Moet je even bij James Randi aankloppen en als je dan wetenschappelijk aan kan tonen dat je met je overleden oom kan praten krijg je een miljoen. Veel succes hè

Citaat:
...Als de planeet niet geschikt voor leven was zou er ook nooit leven zijn ontstaan. Je draait het om. De planeet is niet perfect omdat we er leven, we leven er omdat de planeet 'perfect' is.

Citaat:
Oja want niemand heeft ooit geloofd in geesten en is toen rationeel gaan nadenken? Het is altijd andersom? Als je er niet in gelooft heb je er nooit voor open gestaan? Ik was in m'n tienerjaren helemaal into dit soort dingen en ik geloofde dat ik volop geesten had gezien. Toen ik uiteindelijk eerlijk tegen mezelf werd zag ik in dat ik dat graag wilde omdat het interessant was en dat ik eigenlijk helemaal niks gezien had. Wees eens niet zo naïef en kijk eens kritisch naar jezelf.

Citaat:
Kan je aantonen dat ze niet bestaan? Men dacht vroeger ook dat niets bestond dan hun buurt zwaartekracht, heelal, virussen etc.
Oeioeioei deze is wel heel pijnlijk hoor. Burden of proof anyone? Kan je aantonen dat er geen onzichtbare, onvoelbare, onmeetbare roze eenhoorn in mijn woonkamer staat die alleen ik kan zien? Nee? Nou dan bestaat het dus hè!!111oneone. Onee wacht, zo werkt dat niet. Jij beweert iets dat zeer onwaarschijnlijk is van wat we weten dus dan is het aan jou om te laten zien dat het bestaat. En bedenk dan ook: extraordinary claims require extraordinary evidence.

Citaat:
Een paar eeuwen terug dacht ierdereen dat de aarde plat is, waarom? Omdat het zo vanzelfsprekend was, iedereen die beweerde dat de aarde wel eens rond kon zijn, werd als gestoorde bestempeld. Zo is het met alles, geesten, God etcetc. Er is vandaag de dag een hoop onderzocht, er is een hoop informatie, maar tegelijkertijd zegt men dat we een minideeltje van de wereld snapen. Nemen de werking van het berein, how much do we know? We kunnen vandaag de dag niet bewezen dat geesten bestaan noch dat ze niet bestaan, maar wat voor nut heeft het om iedereen die er wel in gelooft als gekken te bestempelen. Heel veel wetenschap wordt met de tijd als ongeldig verklaard, we hebben steeds veel kennis en materiaal en in de toekmost kan heel veel theorieen de prullenbak in! We hadden het nog laatst over alternatieve geneeswijze, en het was heel mooi om te zien (als een van de weinigen die in God gelooft) hoe iedereen gezond verstand gebruikte ipv blindelings de boeken te geloven.
Oja dus nu gaan we serieus wetenschappelijke theorieën die constant worden gecontroleerd en aangevuld en aangepast en getest vergelijken met "maar ik heb heus met tante Toos gepraat hoor!"? Want ook dat is niet hoe het werkt. Wetenschap bouwt zich op en als er bewijs tegen een theorie is, past het zich aan. Vaak niet compleet verworpen, zeker niet als het al een langstaande theorie is. We weten overigens best veel over hoe het brein werkt. Wat je nu suggereert is eigenlijk een vorm van God of the gaps. We weten nog niet alles en die gaten vullen we op met geesten en God en Buddha en Vishnu want wetenschap heeft het nog niet gevuld. Dat slaat nergens op natuurlijk.

Van mij mag iedereen geloven wat ze willen, maar kom niet aan met "ik geloof iets en dat is logisch/redelijk/wetenschappelijk aantoonbaar/vergelijkbaar met wetenschap", want dan heb ik simpelweg het recht om je te vertellen dat je complete poep praat. Zodra jij simpelweg toegeeft dat je gelooft in je god en je geesten en je onzichtbare eenhoorn simpelweg omdat het precies dat is, een geloof, niet gebaseerd op aantoonbare gegevens, onderzoek of feiten, dan pas heb ik geen recht om je een gekkie te noemen. Nouja, dat heb ik nog steeds, maar dan zou ik wel een trut zijn.
Oud 01-08-2012, 15:53
AceSpade
AceSpade is offline
Helaas kan ik over dit hele onderwerp mijn hele theorie over vertellen wat ook verklaard waarom mensen wel of niet geesten kunnen zien, voelen of horen. Echter zie ik hier heel wat reacties die alleen maar mensen aan het dissen zijn. De standaard "forumpubers" zal ik ze maar noemen. Helaas begint de puberteit op forums op een latere leeftijd.

Precies wat Poeperd vertelt. Waarom moet iedereen toch altijd gelijk hebben? Waarom staat niemand open voor wat iemand anders te vertellen heeft of wat een ander denkt? Wat is er zo moeilijk aan om gewoon ja te knikken en niet gelijk die persoon de grond in te boren? Wat is het nut ervan? Wat haal je er zelf uit?

Dus.. Laat iedereen in hun waarde qua gedachten én uiterlijk. Ben je knapper of slimmer? Goed, glimlach ervoor maar probeer het niet te laten blijken. Het maakt je alleen maar dommer.

Voor de theorie stuur maar een pm.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 18:41
leonie120257
leonie120257 is offline
Hoi,
wist je dat 1 op de 7 mensen geesten ziet in NL maar omdat er mensen voor schaamen vertellen ze er niet over komt omdat je zoals je hier boven ziet ook erg stellig wordt gedaan van ZE BESTAAN NIET maar ze BESTAAN ZEKER ik heb ze vroeger veel gezien maar meestal zie je ze door glasjedraaien of erg met onderwereld bezig ben of psy. niet in orde ben dat je waanbeelden te zien krijg

LIefst,Mij
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 22:36
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Hoi,
wist je dat 1 op de 7 mensen geesten ziet in NL maar omdat er mensen voor schaamen vertellen ze er niet over komt omdat je zoals je hier boven ziet ook erg stellig wordt gedaan van ZE BESTAAN NIET maar ze BESTAAN ZEKER ik heb ze vroeger veel gezien maar meestal zie je ze door glasjedraaien of erg met onderwereld bezig ben of psy. niet in orde ben dat je waanbeelden te zien krijg

LIefst,Mij
toch wel vreemd dat er dan zo weinig (geen) bewijs voor is. en waarom zouden alleen mensen ze zien die er zo veel mee bezig zijn en ze zo graag willen zien.
tsja je hersenen blijven een heel sterk iets.
Oud 01-08-2012, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Helaas kan ik over dit hele onderwerp mijn hele theorie over vertellen wat ook verklaard waarom mensen wel of niet geesten kunnen zien, voelen of horen. Echter zie ik hier heel wat reacties die alleen maar mensen aan het dissen zijn. De standaard "forumpubers" zal ik ze maar noemen. Helaas begint de puberteit op forums op een latere leeftijd.

Precies wat Poeperd vertelt. Waarom moet iedereen toch altijd gelijk hebben? Waarom staat niemand open voor wat iemand anders te vertellen heeft of wat een ander denkt? Wat is er zo moeilijk aan om gewoon ja te knikken en niet gelijk die persoon de grond in te boren? Wat is het nut ervan? Wat haal je er zelf uit?

Dus.. Laat iedereen in hun waarde qua gedachten én uiterlijk. Ben je knapper of slimmer? Goed, glimlach ervoor maar probeer het niet te laten blijken. Het maakt je alleen maar dommer.

Voor de theorie stuur maar een pm.
Dat is nou juist een doel van het forum... discussiëren. Ik kom hier om te discussiëren en daarmee slimmer te worden en me tijd te verdrijven op een manier die ik leuk vind. Als jij daar geen zin in hebt dan kan je net zo goed nooit meer op een forum als dit komen, want een groot deel van de topics hier zijn om te discussiëren.

Citaat:
Hoi,

LIefst,Mij
Goede argumenten zeg
Je hebt Poeperd er flink van langs gegeven.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 00:07
AceSpade
AceSpade is offline
Citaat:
Dat is nou juist een doel van het forum... discussiëren. Ik kom hier om te discussiëren en daarmee slimmer te worden en me tijd te verdrijven op een manier die ik leuk vind. Als jij daar geen zin in hebt dan kan je net zo goed nooit meer op een forum als dit komen, want een groot deel van de topics hier zijn om te discussiëren.

Goede argumenten zeg
Je hebt Poeperd er flink van langs gegeven.
um.. Er is een verschil tussen "jij bent gestoord, jij bent een idioot, jij hoort in een gekkenhuis" te zeggen. Of daadwerkelijk te discussiëren.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 01:42
loveemke
loveemke is offline
Toen mijn oma ( ik was heeeel close met haar ) net was overleden, voelde of zag ik ook continu haar aanwezigheid. Toen moest ik van mijn moeder per se met een psycholoog praten en na een aantal gesprekken zag ik die "geest" niet meer.

Ik weet dus weldegelijk zeker dat mensen geesten kunnen zien/voelen, maar dat dat dan je eigen "verbeelding" is. Als je geloofd dat ze er niet zijn, zijn ze er niet, en ook andersom.

Ook als je er op het moment zelve aan denkt zie je ze. Zo heb ik tijdens het lezen van dit topic al een paar keer iets in mijn ooghoek zien "bewegen"
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 07:23
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Hoi,

LIefst,Mij
Argument from popularity. Doe nog eens een poging zonder drogreden.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 00:01
Denkerius
Denkerius is offline
mensen, jullie gaan toch niet beweren dat jullie echt geloven dat mensen zoals leonie120257, justforquestion of loveemke geloven wat ze hier opschrijven? er is wel wat meer nodig dan een movie trailer en een warm been, om iemand te overtuigen dat er een hele 4de dimensie aan geesten bestaat en dat dan ook nog eens op het een forum te zetten zonder enige rationele redengeving zonder zichzelf dood te schamen, mocht zij/hij serieus zijn?

kijk naar het profiel van justforquestion en begrijp dat dit gewoon één grote grap is en dat hij zich vast en zeker al een paar keer doodgelachen heeft om deze discussie

mochten er mensen nog geboeid raken door de ondoordachte argumenten en wanhopige pogingen om dit een serieuze discussie te maken en daarmee ook haar/zijn eigen mening wil vormen dan wil ik hier nog even schrijven dat:

zolang er geen wetenschappelijk bewijs is en, duizendjaaroude boeken en talloze gerapporteerde geestverschijningen waarin geesten of varianten daarvan worden beschreven gewoon worden genegeerd: dan, en dan alleen, bestaan ze idd niet
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 11:30
AceSpade
AceSpade is offline
Citaat:
mensen, jullie gaan toch niet beweren dat jullie echt geloven dat mensen zoals leonie120257, justforquestion of loveemke geloven wat ze hier opschrijven? er is wel wat meer nodig dan een movie trailer en een warm been, om iemand te overtuigen dat er een hele 4de dimensie aan geesten bestaat en dat dan ook nog eens op het een forum te zetten zonder enige rationele redengeving zonder zichzelf dood te schamen, mocht zij/hij serieus zijn?

kijk naar het profiel van justforquestion en begrijp dat dit gewoon één grote grap is en dat hij zich vast en zeker al een paar keer doodgelachen heeft om deze discussie

mochten er mensen nog geboeid raken door de ondoordachte argumenten en wanhopige pogingen om dit een serieuze discussie te maken en daarmee ook haar/zijn eigen mening wil vormen dan wil ik hier nog even schrijven dat:

zolang er geen wetenschappelijk bewijs is en, duizendjaaroude boeken en talloze gerapporteerde geestverschijningen waarin geesten of varianten daarvan worden beschreven gewoon worden genegeerd: dan, en dan alleen, bestaan ze idd niet
Tsja dit is dus menselijk.

Mijn rechter arm functioneerde niet meer op t werk (laat je mastrubeer grapjes alvast achterwegen). En ik bedoel.. Functioneerde totaal niet meer. Doktoren bezocht, ziekenhuis, neuroloog want oehhh iemand kan niet werken! Dan gaan ze er wel achteraan.

3 maanden overal geweest. Op t werk kon ik NIETS ermee. Alles deed pijn, verkrampt, was te zwaar. Maar zodra ik thuis kwam kon ik er gewoon mee gamen.

Wetenschappelijk kon niemand wat vinden dus ik moest me niet aanstellen. Al met al bleek 't gewoon een burnout te zijn.

Wat mensen niet kunnen zien.. Kunnen ze schijnbaar niet geloven. Ik heb zelf in t verleden veel last gehad van paranormale verschijnselen. Wat andere mensen doen of geloven hierover boeit me niet bepaald. Ik weet hoe 't zit, hoe 't werkt en daarmee blijft 't
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Tsja dit is dus menselijk.

Mijn rechter arm functioneerde niet meer op t werk (laat je mastrubeer grapjes alvast achterwegen). En ik bedoel.. Functioneerde totaal niet meer. Doktoren bezocht, ziekenhuis, neuroloog want oehhh iemand kan niet werken! Dan gaan ze er wel achteraan.

3 maanden overal geweest. Op t werk kon ik NIETS ermee. Alles deed pijn, verkrampt, was te zwaar. Maar zodra ik thuis kwam kon ik er gewoon mee gamen.

Wetenschappelijk kon niemand wat vinden dus ik moest me niet aanstellen. Al met al bleek 't gewoon een burnout te zijn.

Wat mensen niet kunnen zien.. Kunnen ze schijnbaar niet geloven. Ik heb zelf in t verleden veel last gehad van paranormale verschijnselen. Wat andere mensen doen of geloven hierover boeit me niet bepaald. Ik weet hoe 't zit, hoe 't werkt en daarmee blijft 't
Je bedoelt dus dat je last had van psychoses.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 15:54
Denkerius
Denkerius is offline
TythorZeth

alweer zo'n prachtig onderbouwt argument puur omdat jij denkt dat jouw manier de beste is en de enige reden die jij tot nu toe hebt aangevoerd is omdat merendeel van de bevolking hetzelfde vind als jij, een meeloper dus, zonder er maar een seconde over na te denken...

mag ik je er even op wijzen dat je wel alleen de meest ongeloofwaardige quotes weet te kiezen en dat je niet eens in gaat op het feit dat sinds het bestaan van een soort van intelligente mensen, ze geloofden in geestverschijndelingen en dat er miljoenen werkuren van vroegere filosofen, wetenschappers en religieuze leiders aan te pas komen en jij verklaart elke bewering voor gek alleen omdat er mensen zijn die het met je eens zijn? dat vind ik wel heel erg zielig

dan nog even over geesten: het is heel goed mogelijk zelfs volgens moderne wetenschappen dat er een superintelligent ras is ergens in dit universum of andere dimensies die wij (zolang wij maar drie dimensies kennen) niet kunnen waarnemen je zou zelfs kunnen beweren dat ze een beetje sim-aarde 3 zitten te spelen en dat ze ons als een pot mieren aan het bestuderen zijn en voor 'wetenschappelijke redenen' dingen veranderen in de vorm die wij 'geestverschijningen' noemen

en dan kun je natuurlijk zeggen dat dit allemaal onzin is want wij weten natuurlijk al alles af van ons bestaan, onze evolutie, tijdreizen, dimensies, perfectie, klimaat of zoiets dagelijks zoals de zon
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 14:52
Verwijderd
Citaat:
mag ik je er even op wijzen dat je wel alleen de meest ongeloofwaardige quotes weet te kiezen
Ik ben bang dat hij gewoon jouw volledige post gaat quoten...

Citaat:
en dat je niet eens in gaat op het feit dat sinds het bestaan van een soort van intelligente mensen, ze geloofden in geestverschijndelingen en dat er miljoenen werkuren van vroegere filosofen, wetenschappers en religieuze leiders aan te pas komen
Met welk resultaat? Precies.

Citaat:
en jij verklaart elke bewering voor gek alleen omdat er mensen zijn die het met je eens zijn? dat vind ik wel heel erg zielig
Zover ik zie, maar dat mag hij verbeteren als hij het niet met me eens is, gaat hij ervan uit dat gebrek aan bewijs uit onderzoek gebaseerd op 'miljoenen' werkuren plus een redelijke meerderheid die denkt dat geestbestaan quatsch is.

Citaat:
dan nog even over geesten: het is heel goed mogelijk zelfs volgens moderne wetenschappen dat er een superintelligent ras is ergens in dit universum of andere dimensies die wij (zolang wij maar drie dimensies kennen) niet kunnen waarnemen je zou zelfs kunnen beweren dat ze een beetje sim-aarde 3 zitten te spelen en dat ze ons als een pot mieren aan het bestuderen zijn en voor 'wetenschappelijke redenen' dingen veranderen in de vorm die wij 'geestverschijningen' noemen
Inmiddels kennen we meer dimensies. De 'magische veranderingen' komen geloof ik niet zo vaak voor in gecontroleerde omgevingen. Het blijft waar dat dit zich grotendeels aan ons waarnemingsvermogen kan onttrekken. Die hypothese kan misschien wel, misschien niet ontkracht worden, dus van strikt wetenschappelijk bewijs voor het niet-bestaan van geesten kunnen we niet spreken. De niet- of half-wetenschappelijke verklaringen voor bepaalde gevoelens zijn voor velen echter overtuigender dan een gedetailleerd systeem van entiteiten buiten ons waarnemingsvermogen die voornamelijk gesignaleerd worden door volk dat het juist niet goed kan bewijzen.

Citaat:
en dan kun je natuurlijk zeggen dat dit allemaal onzin is want wij weten natuurlijk al alles af van ons bestaan, onze evolutie, tijdreizen, dimensies, perfectie, klimaat of zoiets dagelijks zoals de zon
Dit versterkt je betoog niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten