Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2003, 06:52
Isa
Isa is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
1) heb je gelijk in; maar in het geval dat het steeds de bijbelse scheppingsleer was, dan had ik een punt.

2) heb je een goede bron waarin die wetenschappers zowel scheppingsleer als evolutietheorie op een gezonde manier ontkrachten?
1.inderdaad, want die theorie is nog een stuk onbewezener.
2.Ik zal er vanmiddag naar zoeken, ik moet zo gaan.
Overigens denk ik dat ze alleen proberen de evolutietheorie te ontkrachten, je hoeft de scheppingsleer niet te ontkrachten want dat is al zovaak gedaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2003, 19:05
moonchild
Ik geloof zeker in reincarnatie. Ik kan me ook dingen herinneren uit vorige levens, via dromen of gewoon via gevoel. Ik denk dat het je ziel is die na de dood weer een nieuw leven begint maar met een andere persoonlijkheid en misschien wel in andere werelden. Wij zullen waarschijnlijk nooit wetenschappelijk aan kunnen tonen dat reincarnatie bestaat omdat er dingen zijn die wij niet kunnen zien of berekenen, zolang dat niet kan zijn er genoeg mensen die het niet aannemen. We zullen niet altijd door blijven reincarneren maar op een gegeven moment houd het op, wat er dan gebeurt weet ik niet, dat zal zijn als je hebt bereikt waarvoor je hier bent. Er is meer dan wat wij kunnen zien, zo schijnt het ook dat je van andere werelden kan komen of op verschillende werelden bent geweest (ook dat geloof ik). Iedere keer dat je opnieuw reincarneert neem je kennis en ervaring uit vorige levens mee en ook slechte levens zijn kennis en ervaring.

Ik weet niet of er ook reincarnatie is van verschillende diersoorten (dat je eerst hond bent en daarna kat ofzo (ook de mens is een diersoort), maar je zal denk ik altijd hogerop gaan. Je kan niet met de ervaring die je als mens hebt vernomen in een leven van 75 jaar reincarneren naar een 1dagsvliegje.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 06:48
Isa
Isa is offline
Citaat:
moonchild schreef:

Ik weet niet of er ook reincarnatie is van verschillende diersoorten (dat je eerst hond bent en daarna kat ofzo (ook de mens is een diersoort), maar je zal denk ik altijd hogerop gaan. Je kan niet met de ervaring die je als mens hebt vernomen in een leven van 75 jaar reincarneren naar een 1dagsvliegje.
tuurlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
tuurlijk wel.
indeed.

Citaat:
moonchild schreef:

Wij zullen waarschijnlijk nooit wetenschappelijk aan kunnen tonen dat reincarnatie bestaat omdat er dingen zijn die wij niet kunnen zien of berekenen
Dat we het niet kunnen zien betekent niet dat het niet berekenbaar is. Reincarnatie kan alleen plaatsvinden door gebruikmaking van tussendimensies en die zijn meetbaar.
In hoeverre men daar in slaagt weet ik niet, de laatste bron die ik daaromtrent heb geraadpleegd is het boek 'Tijdtunnel' van Ernst Meckelberg. Daarin beschrijft hij hoe men de suggestie van leven heeft gevonden in 'hogere sferen', door waarneming van energievelden aldaar.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 18:09
moonchild
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
tuurlijk wel.
hoe kan je dan met zoveel ervaring in iets kleiners komen? je groeit en je blijft altijd groeien en je draagt dat mee dan kan je niet terugvallen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 18:12
moonchild
Citaat:
KontraDix schreef:

Dat we het niet kunnen zien betekent niet dat het niet berekenbaar is. Reincarnatie kan alleen plaatsvinden door gebruikmaking van tussendimensies en die zijn meetbaar.
In hoeverre men daar in slaagt weet ik niet, de laatste bron die ik daaromtrent heb geraadpleegd is het boek 'Tijdtunnel' van Ernst Meckelberg. Daarin beschrijft hij hoe men de suggestie van leven heeft gevonden in 'hogere sferen', door waarneming van energievelden aldaar.
Ik denk dat er wel meer is wat niet meetbaar is, dingen die niet eens binnen ons bereik en onze kennis liggen, hogere machten en sferen, te hoog en machtig. En als het wel zou kunnen hoop ik dat het nooit wordt ontdekt.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 18:33
Isa
Isa is offline
Citaat:
moonchild schreef:
hoe kan je dan met zoveel ervaring in iets kleiners komen?
ervaring is niet gebonden aan inname van ruimte.
Citaat:

je groeit en je blijft altijd groeien en je draagt dat mee dan kan je niet terugvallen.
waarom is eenworden met een insektelichaam terugvallen dan?
Citaat:

Ik denk dat er wel meer is wat niet meetbaar is, dingen die niet eens binnen ons bereik en onze kennis liggen, hogere machten en sferen, te hoog en machtig. En als het wel zou kunnen hoop ik dat het nooit wordt ontdekt.
waarom wil je dat dat nooit ontdekt word? waarom mogen de hogere machten zelf zich wel bewust zijn van hun hogere macht en wij mensen niet?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 18:43
moonchild
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ervaring is niet gebonden aan inname van ruimte.

nee, maar het is ook geen ruimte, het is iets dat je niet kan beschrijven het is een kracht die niet in het leven van iets kleiners past

waarom is eenworden met een insektelichaam terugvallen dan?

omdat die een kleinere "inhoud" (niet wat ruimte betreft, maar wat kracht (geestelijk) en ervaringen) heeft

waarom wil je dat dat nooit ontdekt word? waarom mogen de hogere machten zelf zich wel bewust zijn van hun hogere macht en wij mensen niet?
ik weet niet hoe die hogere machten zijn maar ik weet wel dat er mensen zijn die alles zullen doen om ook macht te krijgen daarover en niet zullen bezeffen dat wij niet overal macht over kunnen krijgen. en er word anders tegen het leven aan gekeken door sommige mensen, de waarde ervan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten