Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nou dat is duz niet waar.Je kunt ook onderbewust dingen 'verzinnen' , je hebt er geen controle over en je gelooft je eigen 'verzinsel' .. ![]()
|
![]() |
Ik denk over reincarnatie het volgende:
Je wordt geboren als het sterrenbeeld ram. Heb je goed geleeft dan word je de volgende keer geboren als een stier etc. Heb je niet goed geleeft, dan blijf je een ram. Heb je heel goed geleefd dan wil het wel eens voorkomen dat je een sterrenbeeld mag overslaan. Maar je kan ook teruggeplaatst worden. Dus als je een steenbok bent en je leeft dus niet goed, dan kun je zo weer tweelingen worden of noem maar op. Het sterrenbeeld vissen is het einde van de kring. Heb je als vissen goed geleefd dan ga je naar een soort van paradijs... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
REIE
||
![]() |
Citaat:
|
Tja, in hoeverre kun je daar nu argumenten over gaan geven? Het lijkt mij dat het deel uit maakt van je levensovertuiging, dus je gelooft er wel in of je gelooft er niet in.
Ik geloof dat als je dood gaat, dat je dan de 'tijd kunt nemen' (voor zover dat daar nog bestaat) om je leven te overdenken en vervolgens kun je beslissen of je reincarneert of niet. Reincarnatie is in dit opzicht een soort van evolutieproces, telkens als je terugkomt naar de aarde leer je meer wat je vervolgens na je dood kunt toevoegen aan hetgeen uit je vorige levens. Op die manier evolueer je geestelijk steeds verder.
|
![]() |
Ik geloof ook in reincarnatie, hoe precies dta weet ik niet maar ik hebg ook een boek gelezen dat reincarnatieverhalen van kinderen heet....daarin werden allemaal verhalen verzameld van kinderen rond de twee jaar die iets over hun vorige leven vertelden (ook wat ouder tot 4 jaar geloof ik) en de detaills uit hun verhaal zijn nagetrokken en bleken gewoon te kloppen....
Namen, waar vroeger een gebouw gestaan had, waneer ze leefden en hoe ze sterfden, wat ze aanhadden bij de begravenis, vanalles, echt vaag.....
|
![]() |
Ik geloof wel in reincarnatie, verder geloof ik nergens in, ik zou me god niet weten hóe dat hele reincarnatie gebeuren dan gebeurd, en hoef ik eerlijk gezegd ook niet weten, want welke verklaring er ook word gegeven, ik geloof er toch niet in...beetje vaag mischien, maar reincarnatie is het enige waar ik in geloof...
(het zal wel wishfull thinking zijn ![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik geloof in reincarnatie omdat er bepaalde dingen in het leven zijn die dermate vertrouwd voorkomen terwijl ze tegelijkertijd vreemd zouden zijn. Verder vind ik het een vreemde gedachte dat je slechts een keer leeft. Als je reincarneert in dit aardse leven doe je dat slechts om te leren. Aan het einde van dit leerproces van reincarnatie staat "de verlichting" de staat waarin je alles weet en zo een einde kan maken aan je "aardse lijden".
op een bepaalde manier geloof ik dus in de tibetaans boeddhistische levensfilosofie
||
Citaat:
|
![]() |
Ik denk vaak na over reincarnatie!!! Van mens op mens of van mens op dier? Ik denk eerder aan van mens op dier. Ik moet me er echter nog in verdiepen. Ik weet het niet hoor... maar stel... je denkt later konijn te worden. Moet je zo een beest in dit leven dan iedere x aanbidden als je em tegenkomt ofzo?
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en laat me raden : Jij bent zeker vissen van sterrebeeld .. ? ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Of bedoel je dat het juist onzin is dat mieren in een volgend leven mieren zouden worden? Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik sluit reincarnatie niet uit, maar vind het wel vreemd dat ik dan niks meer weet van levens die voor mij liggen. Waarom zouden we dat dan vergeten? Daarvan zou je dus juist kunnen leren? Enne, Hannibal, ga je nog verklaren waarom niet geloven in reincarnatie gebrek aan kennis is? Het lijkt erop dat je mij dan gemakkelijk zou kunnen overtuigen, en die kans zou ik niet laten liggen!
|
Ja hannibal, enlighten us
Eindeloze herhaling leek me wel leuk als ik ook mijn herinneringen en persoonlijkheid hield. - Maar helaas is dat niet mogelijk dus moet ik maar proberen levensverlengdende maatregelen te gebruiken/ontwikkelen.
||
Citaat:
Ik denk dat dit onzin is. Als astrologie bestaat dan hebben die sterren invloed op bepaalde eigenschappen van mensen, niet of ze goed of slecht zijn. kun je de gehele cirkel opschrijven met alle tussenstadia, beginnent bij Ram en eindigent bij Vissen? Rerisen Phoenix, waarom ga je in hemelsnaam ervanuit dat reincarnatie er zou zijn om meer nakomelingen voort te brengen? Als je in reincarnatie gelooft dan denk je echt wel teglijk dat er meer is dan hemel aarde en evolutie. Laatst gewijzigd op 23-02-2003 om 11:36. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Bedenk alleen dat de residentie van 'God' tijd- en ruimteloos is en al deze verhalen dus inderdaad direct ervaren zijn, dan is het meteen zo. Enkel in de fysieke realiteit die het gevolg ervan is, verloopt er een illusionaire tijd en bestaat er een illusionaire ruimte om te kunnen ervaren. Overigens, bedankt dat je dit opwerpt. Het is nogal een Surrealistisch Spektakel waar we het over hebben en het is een uitdaging om te proberen het te doorgronden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en dan heb ik het niet over christenen. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Ik denk dat God dit universum gewoon voor de lol gemaakt heeft. Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Over welke dogma's heb je het? Jullie zijn juist degenen die door dogma's in de biologieklas overtuigd zijn van de waarheid van de evlutietheorie, terwijl je waarschijnlijk niet meer 'bewijs' kent dat het feit dat er fossielen zijn gevonden van uitgestorven dieren. Volgens hun dan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
2.Meestal zijn ook de anti-evolutie wetenschappers geen creationisten. Ze zeggen dat geen van beide theorieen op de biologielessen gegeven moeten worden. Daar is het ze dus niet om te doen. nogmaals, ze zijn geen christenen maar gewone wetenschappers. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() 2) heb je een goede bron waarin die wetenschappers zowel scheppingsleer als evolutietheorie op een gezonde manier ontkrachten? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Reïncarnatie Verwijderd | 72 | 29-08-2010 12:49 | |
klopt reïncarnatie? megas | 27 | 04-07-2005 18:03 | |
De Kantine |
Reïncarnatie Forumtalker | 14 | 28-10-2002 18:54 | |
als je gelooft in reincarnatie moet je vegetarier zijn Verwijderd | 51 | 05-10-2002 21:22 | |
reincarnatie superpoepdoosje | 23 | 22-08-2002 16:59 |