Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2003, 22:15
Verwijderd
Wij hebben 2 (nou ja eigenlijk 3) gebouwen op school. Het hoofdgebouw heeft wel een lift. Wel zo handig, we hebben een lerares in een rolstoel op school.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2003, 06:54
Verwijderd
Citaat:
Leenieee! schreef:
Jaaa oke, als je op de 4de verdieping hebt, dan mag het zeker wel..
Mwah, op een andere vestiging hebben ze iets van 13 verdiepingen. Maar ook veel meer liften. Maar goed, in ons gevouw is vier hoog en (voor mij) te ver om te lopen.

Citaat:

Wat is een forumbaas btw?
Veel gestelde vragen
->
Wat zijn forumbazen?
Een forumbaas voert het voor een deelforum uitgestippeld beleid uit. Daarbij hoort het verplaatsen, verwijderen, aanpassen en sluiten van topics.
Andere taken van een forumbaas: het prunen van een deelforum en up to date houden van de announcement.
Een forumbaas behoort op regelmatige basis de deelfora die hij of zij modereert, maar ook Feedback en Admin, te checken. Hoe vaak je op het forum moet langs hoppen verschilt per deelforum. Feedback moet bijgehouden worden, omdat dit het forum is waar leden hun suggesties en kritieken (positief dan wel negatief) kwijt kunnen. Een forumbaas behoort deze zaken op een relaxte manier af te handelen en open te staan voor kritiek, vragen of suggesties van leden. Admin dient als communicatiemiddel voor alle forumbazen en beheerders, daarom is het belangrijk dat ook dat deelforum in de gaten wordt gehouden.

Een geschikte forumbaas is minimaal 16. Het forum van Scholieren.com bestaat sinds maart 2000 en is in die tijd een volwassen forum geworden. Forumbaas zijn kan heel leuk zijn, maar brengt een hoop verantwoordelijkheden met zich mee. In het verleden zijn er nog al eens problemen geweest met jonge forumbazen die die verantwoordelijkheden niet aan konden.
Verder is zo iemand betrokken bij het deelforum dat een (extra) forumbaas nodig heeft, komt er al wat langer en is tevens betrokken bij het onderwerp dat dit deelforum beslaat (iemand die een hekel heeft aan muziek, zal niet snel forumbaas worden van het deelforum Muziek): hij of zij bezoekt dit forum regelmatig, is bekend met het beleid en houdt zich hieraan.
Een lid moet positief opvallen. Positief opvallen doe je niet alleen door je netjes aan de regels te houden. Als lid toon je je als geschikte forumbaas door met originele, interessante topics te komen, door leuk mee te discussiëren en respect te tonen voor andere leden. Ook moeten wij het idee hebben dat een lid goed om zou kunnen gaan met kritiek (die er ongetwijfeld komt), goed in een team kan werken en de verantwoordelijkheid voor het wel en wee van een deelforum aankan.
Een lid hoeft niet ontzettend veel posts te hebben om forumbaas te worden: het gaat om de kwaliteit, niet om de kwantiteit.

Zodra op Admin aangegeven wordt dat er versterking nodig is, gaan we op zoek. Versterking is nodig als er een andere forumbaas stopt, het forum drukker wordt en men wat assistentie kan gebruiken of als huidige forumbazen het bijvoorbeeld iets rustiger aan gaan doen om wat voor reden dan ook.
Meestal is het zo dat de forumbazen die al modereren op het deelforum na overleg met enkele suggesties komen. Deze forumbazen weten vaak het beste wie er geschikt zijn, moeten er zelf ook het meest mee samenwerken en hebben daarom veel inbreng in de keuze. Andere forumbazen kunnen op Admin hebben hierbij een adviserende functie. Na overleg tussen de direct betrokken forumbazen en andere forumbazen met een beargumenteerde mening, hakt beleidsbeheerder Simon de knoop door.
Het is niet zo dat als een lid hard roept dat hij of zij forumbaas wil worden, dat dat lid het dan ook wordt. Het initiatief komt, op een heel enkele uitzondering na, altijd van onze kant.

Een forumbaas mag geen misbruik maken van zijn status. Topics van mensen die je persoonlijk kent anders behandelen dan normaal is niet de bedoeling. Daarnaast heb je toegang tot Admin, alles dat daar besproken wordt is vertrouwelijk. Deze informatie behoor je niet te ‘lekken’.

Ten slotte: alle forumbazen steken op geheel vrijwillige basis hun tijd in dit forum. Rijker word je er dus niet van!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 20:30
Emilia
Emilia is offline
Wij hebben een lift op school, maar net toen ik in het gips zat met mijn voet, was er "een klein probleempje" (zo zei de secretaresse het); de lift was defect.
En bij ons op school zijn er 3 verdiepingen --> 6 trappen...
Heb wel kuitspieren gekweekt dan. De dinsdag bvb. zit ik voor geen enkel uur in dezelfde klas, dat was dus rondhuppelen tussen gelijksvloers, 1ste en 3de verdiep. Welja als de lift werkt, is het wel handig
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 18:59
El Kim
El Kim is offline
mijn school heeft 8 liften geloof ik... is ook wel nodig er zijn 8 verdiepingen en er zijn alleen al 5000 1e jaars. (studeer aan de INHOLLAND Hogeschool Rotterdam) en mn twee oude middelbare scholen hadden ook allebei een lift... wat ik ook wel normaal vond, als iemand in een rolstoel zit of met krukken loopt moet ie toch wel normaal naar school/ les kunnen?
Oud 02-03-2003, 19:03
thunder110
thunder110 is offline
Nee, geen lift. Erg rolstoelonvriendelijk, maar ach. Dan moet je maar een andere school zoeken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten