Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2002, 18:47
Verwijderd
naar aanleiding van dit topic vroeg ik me af wie er allemaal een lift op school heeft.
En vind je het normaal dat jou school wel/geen lift heeft?

mijn school heeft wel een lift. Aan de locatie waar ik zit is er een, en aan de andere lokatie zitten er 2.
Ik vind het ook heel normaal dat er een lift is
deze reactie verbaasde me dan ook..
Een lift is niet alleen handig voor leerlingen die op krukken lopen, of in een rolstoel zitten ofzo, maar leraren moeten vaak ook allemaal spullen voor de les meeslepen van de ene naar de andere verdieping.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2002, 18:53
Verwijderd
Wij hebben ook een lift. Handig voor invaliden lijkt me
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 19:28
Erbenda
Erbenda is offline
Wij hebben twee gebouwen tegenover elkaar staan (het hoofdgebouw en een apart studiehuis) en in beide is een lift. Dit is ook wel nodig voor zowel personeel (er moet bijv. vaak iets groots en/of zwaars verplaatst worden) als leerlingen.
Oud 30-11-2002, 19:35
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Bijna iedere middelbare school of een Opleidingscollege heeft tegenwoordig een Lift.
Alleen is die lift bij ons op het Leeuwenborgh College meer bedoeld voor minder valide mensen en de poetsploeg.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 20:25
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Wij hebben geen lift op school. Als er een minder valide leerling bij ons op school komt of een leerling minder valide wordt, heeft zijn/haar klas op de begane grond les.
Oud 30-11-2002, 20:47
Miracle
Miracle is offline
mijn school is geheel begane grond. alleen administratie ofzow is ook boven, en dat is zo'n brede trap met daarnaast zo'n stoel lift zeg maar..

op m'n vorige school hadde we wel een lift
Oud 30-11-2002, 20:53
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Onze school heeft 3 verdiepingen en is vrij groot.
En ze hebben maar 1 lift in de school.
Dat is dan minder.
Maar zover ik weet zijn er geen invalide of minder valide mensen op onze school
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 20:58
Ieke
Ieke is offline
We hebben een lift op school. Je kan van de begane grond naar de 1e verdieping. In een ander deel van het gebouw is een soort aparte toren van 3 verdiepingen met zo'n 2 lokalem op elke verdieping en daar is geen lift naar toe.
Oud 30-11-2002, 21:01
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
wij hebben 23 trappen en één lift op school
Oud 30-11-2002, 21:25
heavinly
heavinly is offline
wij hebben 2 verdiepingen en een lift.
de leraren (en leerlingen die niet kunnen lopen door beenbreuk oid) zijn de enige mensen die er gebruik van mogen maken binnen school.. die leraren zijn gewoon te lui om trap te lopen
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 21:28
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
heavinly schreef:
de leraren (en leerlingen die niet kunnen lopen door beenbreuk oid) zijn de enige mensen die er gebruik van mogen maken binnen school.. die leraren zijn gewoon te lui om trap te lopen
Ben ik met je eens.

Verschil moet er zijn, zeggen ze dan!!!!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 22:05
Verwijderd
Citaat:
heavinly schreef:
Mwuhahaha, wat een zielige leraren
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 22:06
Vlooienband
Vlooienband is offline
Grote school, kleine lift.

Welkom op pantarijn.
Oud 30-11-2002, 22:47
xcorienx
xcorienx is offline
op mn oude school hadden we wel een lift, en in het nieuwe gedeelte hadden ze een liftschacht in laten bouwen, maar toen hadden ze geen geld meer voor een lift voor drin
ach ja, budgetteren is nooit hun sterkste kant geweest
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 23:11
niemand
niemand is offline
Ik zit op de HvA, we hebben 8 liften, maar dan ook 14 verdiepingen boven en 2 onder de grond. En dan nog sta je zo 10-15 minuten te wachten op een lift aan het eind van je pauze.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 08:29
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:
naar aanleiding van dit topic vroeg ik me af wie er allemaal een lift op school heeft.
En vind je het normaal dat jou school wel/geen lift heeft?

mijn school heeft wel een lift. Aan de locatie waar ik zit is er een, en aan de andere lokatie zitten er 2.
Ik vind het ook heel normaal dat er een lift is
deze reactie verbaasde me dan ook..
Een lift is niet alleen handig voor leerlingen die op krukken lopen, of in een rolstoel zitten ofzo, maar leraren moeten vaak ook allemaal spullen voor de les meeslepen van de ene naar de andere verdieping.
helemaal mee eens

btw , wij hebben 2 en 3 verdiepingen op school
eigenlijk bestwel vaag dat het gebouw met de minste verdiepingen de meeste liften heeft.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 09:57
Quiana
Quiana is offline
Op mn oude school waren 3 verdiepingen en geen lift.
Nu is er ook geen lift, maar er is ook maar 1 verdieping.
Oud 01-12-2002, 10:41
Verwijderd
Citaat:
xcorienx schreef:
op mn oude school hadden we wel een lift, en in het nieuwe gedeelte hadden ze een liftschacht in laten bouwen, maar toen hadden ze geen geld meer voor een lift voor drin
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 10:42
Ambrosia
Ambrosia is offline
wij hebben ook een lift op school, wij hebben 6 verdiepingen.
dus stel je voor dat er een overheadprojector of zo moet gebracht worden naar de 6de verdieping en dat zonder lift!?! dus, een lift is best wel handig, er is ook altijd wel iemand die geen trappen mag of kan doen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 11:44
heldin
heldin is offline
Ik dacht eigenlijk dat alle openbare gebouwen toegankelijk moeten zijn voor invaliden
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 12:07
Balance
Balance is offline
Wij hebben 3 locaties met op de twee grootsten een 'gewone' lift en op de kleine locatie zo'n trap lift.
Op die kleine heb ik overigens nooit gezeten, maar ik ben maar al te blij dat die liften er zijn, anders kon m'n vriendin die in een rolstoel zit er nooit naar toe!
Oud 01-12-2002, 12:51
alpha
alpha is offline
op elke school hoort naar mijn mening een lift te zijn. Anders verbied je als het ware leerlingen in een rolstoel enzo. Dit kan toch niet? Wij hebben dan ook wel een lift, echter maar eentje terwijl onze school toch vrij groot is, dat is wel dom. We hebben ook een gymzaal op de eerste verdieping maar daar is een aparte trap heen en dus geen lift. Maar ja, als je op krukken loopt of in een rolstoel zit lijkt het me ook niet erg logisch dat je wel mee moet dan met de gymles...
Oud 01-12-2002, 13:31
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Het hangt volgens mij af hoe je school gebouw er uit ziet..
Stel dat er 2 verdiepingen zijn en de begane grond,
en er op 1 verdieping even veel lokalen zijn als op de begane grond is het wel handig...

+/- 10% van onze lokalen zijn niet op de begane grond, een lift zou echt overbodig zijn..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 13:42
PV
PV is offline
Ja er is een lift.. maar niemand gebruikt 'm geloof ik. Mensen met krukken gaan met die krukken de trappen op en af..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 13:43
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Er is een lift...niet gek ook als het gebouw 24 verdiepingen heeft
Oud 01-12-2002, 16:57
Main
Main is offline
Wij hebben een lift. Is erg handig, want we hebben 2 of 3 leerlingen in rolstoel en best veel leraren hebben een karretje met spullen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 19:46
Jozzy
Jozzy is offline
Op onze middelbare school hadden wij één lift. De school heeft drie verdiepingen (excl. begane grond). Leraren (en ander personeel) mocht er altijd gebruik van maken, leerlingen alleen met een speciaal briefje, als je bijvoorbeeld je been gebroken had of wat dan ook.

En op de universiteit? Tsja, zat gebouwen met zat verdiepingen en zat liften!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 19:50
Verwijderd
Wij hebben 3 liften. De school heeft 6 verdiepingen.
Zitten een paar gehandicapten in rolstoel op school en de kantine heeft vaak karretjes met spullen te vervoeren.
Verder maakt iedereen er gewoon gebruik van.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 19:59
Tampert
Tampert is offline
wij hadden een lift waarvoor je een sleutel nodig had. Alleen de conciërge ne de minder validen hadden zo'n sleutel.

Op mijn huidige opleiding is een lift (kantoorpand ). in een ander gebouw van miujn opleidingi s wel een lift maar het met de lift reizen is daar waarschijnlijk gevaarlijker dan traplopen met rostoel en al...
Oud 01-12-2002, 21:17
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
bij ons worden ze er op dit moment in gezet snap het nut er niet van, er zijn geen mensen die hem nodig hebben ofzo. wordt toch alleen maar gezeik.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 07:14
Verwijderd
Citaat:
scimmia schreef:
Grote school, kleine lift.

Welkom op pantarijn.
pantarijn?? hebben jullie heel toevallig een leraar nederlands die nogal een bierbuik heeft, lang haar in een staartje en bovenop kaal?? en meneer Harmelink heet??
Ik wel, en die heeft voor onze school op het pantarijn gewerkt, en is daar nog steeds een of andere leerlingenbegelijder ofzo...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 07:17
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef:
Het hangt volgens mij af hoe je school gebouw er uit ziet..
Stel dat er 2 verdiepingen zijn en de begane grond,
en er op 1 verdieping even veel lokalen zijn als op de begane grond is het wel handig...
idd, bij mij zijn er maar heel weinig verdiepingen op de BG. 1 muzieklokaal, 1 tekenlokaal, 1 handvaardigheidlokaal en 3 gymzalen. De rest zit allemaal op de 1e, 2e, en 3e verdieping
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 12:39
Roos
Roos is offline
Nee we hebben geen lift.. we hebben ook maar 2 verdiepingen

Er is wel een soort invalide-liftje aan de trapleuning voor mensen met een gebroken been.
Oud 02-12-2002, 14:02
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
xcorienx schreef:
ehm ik weet niet of het ook zo is bij jouw.. maar het zou kunnen dat ze misschien verplicht werden die lift schacht te bouwen, maar niet verplicht om er ook echt een lift in te zetten. dus daarom doen ze het ook niet...
bij mij op school was ook zoiets, hadden ze in een nieuw bijgebouw een wc gebouwt, maar hij zit altijd op slot omdat schoonmaken te duur was... wij dachten dat ze gewoon dom waren om die wc's te bouwen.. maar achteraf bleek dus dat het verplicht was....

maar goed, het hoeft dus niet een foutje van de school te zijn...
Oud 04-12-2002, 19:22
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
dreen schreef:
ehm ik weet niet of het ook zo is bij jouw.. maar het zou kunnen dat ze misschien verplicht werden die lift schacht te bouwen, maar niet verplicht om er ook echt een lift in te zetten. dus daarom doen ze het ook niet...
bij mij op school was ook zoiets, hadden ze in een nieuw bijgebouw een wc gebouwt, maar hij zit altijd op slot omdat schoonmaken te duur was... wij dachten dat ze gewoon dom waren om die wc's te bouwen.. maar achteraf bleek dus dat het verplicht was....

maar goed, het hoeft dus niet een foutje van de school te zijn...
nee, ze hebben het toegegeven zo zijn ze dan ook wel weer...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 13:35
the tourist
the tourist is offline
Wij hebben wel een lift op school. Op zich ook wel handig, want er zijn veel leraren die bv met een of andere grote kar met iets erin de lift ingaan, dat gaat niet zo makkelijk met de trap. Wij hebben ook iets van 1700 leerlingen op school, er zijn altijd wel een paar mensen die met krukken lopen of in een rolstoel zitten, ik vind dat je het die mensen ook niet aan kan doen om met de trap naar boven of beneden te gaan. Trouwens, volgens mij gaan de leraren bij mij op school bijna allemaal met de lift :/
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 13:42
Verwijderd
Op mijn school hadden ze ook een lift, handig toen ik m'n been had gebroken Ook handig wanneer de schoolkrant verspreid moet worden, lekker alles op een kar kwakken en zo alle klassen af, je gaat niet met dozen over de trap slepen... Ook wanneer er een schoolfeest is, van de vide (bovenste deel van de aula) halen ze dan de stoelen weg, opstapelen, in de lift et voila, lekker makkelijk 't Is een grote school, lift is dus wel nodig..
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 14:48
Leenieee!
Leenieee! is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef:
Bijna iedere middelbare school of een Opleidingscollege heeft tegenwoordig een Lift.
Alleen is die lift bij ons op het Leeuwenborgh College meer bedoeld voor minder valide mensen en de poetsploeg.
Mijn school heeft dus geen lift, ik vind dat echt slecht.
Als iemand invalide is moet die al die trappen lopen aangezien het er nog al
veel zijn is dta onwijs lullig..veel mensen breken welles wat en dat moeten ze met krukken al die trappen op.. echt belachelijk!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 17:21
Breg
Breg is offline
Bij mij op school is 1 lift, maar die is alleen voor mensen die invaliden zijn->in een rolstoel zitten of mensen die op krukken lopen, die moeten speciaal de sleutel bij de concierge halen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 17:24
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
Sikamikanico schreef:
Wij hebben geen lift op school. Als er een minder valide leerling bij ons op school komt of een leerling minder valide wordt, heeft zijn/haar klas op de begane grond les.
Idem bij ons ook.
Oud 24-02-2003, 17:25
The Crash Bash
Citaat:
xcorienx schreef:
Whahahah sukkels
Oud 24-02-2003, 17:26
The Crash Bash
Citaat:
niemand schreef:
Ik zit op de HvA, we hebben 8 liften, maar dan ook 14 verdiepingen boven en 2 onder de grond. En dan nog sta je zo 10-15 minuten te wachten op een lift aan het eind van je pauze.
Oud 24-02-2003, 17:36
Leenieee!
Leenieee! is offline
Citaat:
Breg schreef:
Bij mij op school is 1 lift, maar die is alleen voor mensen die invaliden zijn->in een rolstoel zitten of mensen die op krukken lopen, die moeten speciaal de sleutel bij de concierge halen.
Opzich wel logisch want anders gaat iedereen ff met de lift, maar toch wel
een gedoe om gewoon met de lift te kunnen.. mjaa..
alles beter dan geen lift..
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 18:08
Sebadoh
Sebadoh is offline
wij hebben best veel liften op school

maar je hebt wel een sleutel nodig om met de lift naar boven te gaan.
Oud 25-02-2003, 06:38
Thomas
Thomas is offline
Wij hebben er een aantal. Die kan je gewoon gebruiken wanneer je wil!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 07:51
Leenieee!
Leenieee! is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Wij hebben er een aantal. Die kan je gewoon gebruiken wanneer je wil!
Dat is gewoon super relaxt!!!!!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 08:03
Verwijderd
Wij hebben twee liften: één voor iedereen, één schijnt officieel voor het personeel te zijn ed, maar daar gaat ook iedereen mee (minder dan met die andere, want die is in de centrale hal op de begane grond en voor die andere moet je naar de eerste en dan helemaal achter in het gebouw). Je moet soms wel lang wachten op de lift (en als je op 0 (-1 is begane grond) staat, dan moet je op twee knopjes drukken als je naar boven wilt, anders zit ie al vol voordat ie op 0 stopt (moet je wel weten )... Maar gelukkig is die lift er, ik heb vrijwel altijd op de vierde (hoger is er ook niet ) les, 9 trappen, en dat red ik amper als ik ga lopen, dus ja.

Sorry, voor het hele verhaal. Kort samengevat: ja, we hebben een lift (2 zelfs) en iedereen mag er in mee, maar je moet wel geduld hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 08:11
Leenieee!
Leenieee! is offline
Jaaa oke, als je op de 4de verdieping hebt, dan mag het zeker wel..
wij hebben maximaal 6 trappen, duss dat " is nog te doen"
Lange wachten is dan wel een nadeel, mjaa je kan niet alles hebben.
Wat is een forumbaas btw?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 11:36
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
ik vind het abnormaal als schoolzijnde geen lift te hebben. Of iets wat er op lijkt. Dat geeft naar mijn idee al een slechte uitstraling van ja hier mogen minder valide gewoon niet komen.

Bij ons op school hebben we wel liften. En op me stage ook. Niet iedereen mag er gewoon mee. Leraren hebben natuurlijk een sleutel. Loop je op krukken ofzo of iig je kan niet de trap op om naar boven te komen krijg je gewoon een liftsleutel.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 15:56
@Moon
@Moon is offline
ow okay dan Jeetjuh t verbaast me echt dat er zoveel scholen een lift hebben Wij hebben er geen, volgens mij in al die andere scholen in mijn stad ook niet! En ik woon nog wel in Den Haag! Ik vind t wel normaal dat er geen liften zijn. Zo groot en hoog is ons schoolgebouw nou weer ook niet. Maar ja ik ben ook gewend aan kleine scholen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten