oke, mijn aankom-programma, volgehouden gedurende ruim een jaar, wat mijn BMI van ongeveer 15 bracht tot ongeveer 19 (nu al bijna 20, yee!):
Ontbijt (7 uur)
2 borden Brinta met suiker en kaneel (zonder suiker en kaneel is het vies), of drie boterhammen met chocoladepasta, pindakaas of volvette kaas), glas sap
Tussendoortje (10 uur)
1 stuk fruit, 2 energierepen, 1 boterham met willekeurig welk beleg dat in plakjes geleverd wordt, dus vlees, kaas of kokosbrood

(plakjesbeleg is nml makkelijker om mee naar school te nemen), flesje limonade of sap
Middageten (1 uur)
5 tot 6 boterhammen met plakjesbeleg, flesje limonade of sap
Tussendoortje (half 4)
Twee gebakdingetjes, dus vruchtenrondo's of gevulde koeken of appelcakejes oid, drie keer per week uitgebreide uitsmijter, de andere dagen twee drie boterhammen met vet beleg, want te veel ei is niet gezond. Meestal met 2 of 3 glazen sap en een stuk fruit.
Avondeten (6 uur)
Wat m'n ouders klaar hadden gemaakt, en dan gewoon zo veel eten als ik kon zonder me onaangenaam te gaan voelen

wel goed kauwen, dan blijf je maar wat langer aan tafel zitten. Ik drink het liefst water bij het avondeten, maar daar kom je verder niet van aan

.
Tussendoortje (9 uur)
Beker anijsmelk of zo iets, en één boterham met licht verteerbaar beleg. Extra goed kauwen, anders kun je niet goed slapen.
Hiervan kwam ik ongeveer 1 kilo per maand aan. Je hoeft niet op dezelfde tijden te eten, als er maar steeds ongeveer 3 uur tussen de maaltijden zit, anders raakt je maag overwerkt. Ik hou niet van chips en meestal ook niet van snoep, vandaar de gebakdingetjes. Als je meer eet dan dit programma is het natuurlijk geen ramp, en ik weet niet hoe dit eetprogramma werkt voor jou.
Tegenwoordig ontbijt ik met 1 bord brinta of 1 boterham, eet ik om 10 uur 1 energiereep minder, eet ik bij het middageten zo'n 4 boterhammen, eet ik na schooltijd geen eieren meer maar wel altijd 1 of 2 boterhammen en 1 gebakdingetje, en laat ik het avondtussendoortje vaak weg. Dat is genoeg om te zorgen dat ik niet afval en zelfs gestaag aankom (met 0,1 kilo per maand

).
Oja, geen extra-volkoren brood en eigenlijk zo veel mogelijk witbrood, witte pasta's, witte rijst. Bruin kost erg veel energie om te verteren. Vermijd selderijstengels, die kosten meer energie dan ze opleveren. Gebakken voedsel bevat meestal meer energie dan gekookt voedsel. Kauw alles goed, want dan haal je de voedingsstoffen er beter uit.