Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
je kan denken en zeggen wat je wil, maar ik ben communistisch opgevoed en ik denk niet dat iemand daar ooit wat aan verandert!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De namen in dit lijstje
![]() De Amerikanen hadden al een ongebreidelde regelzucht in het buitenland, maar nu zijn ze echt op de wereldmacht uit. Na Afghanistan en Irak gaan Syrië, Libië, Iran, Noord-Korea, Cuba en Venezuela ook snel kennis maken met de verworvenheden van de prachtige Amerikaanse samenleving, waarin je mag zeggen wat je wilt zolang je niet te links praat of kritiek levert op de regering, waarin er mooie ghetto's zijn waar kinderen opgroeien met een gun in hun handen en een lege maag, waarin er schitterend hoge straffen staan op misdaden, waarin mensen er trots op zijn dat hun kinderen in het buitenland baby's bombarderen, waarin je als zwarte berecht wordt door racistische blanke jury's, waarin het milieu flink vervuild mag worden, waarin je als christen mag roepen wat je wilt maar als moslim het gevang ingetrapt wordt, waarin je als jongere geen voorbehoedsmiddelen mag gebruiken maar ook geen abortus mag plegen etc. Ik begin Osama bin Laden steeds beter te begrijpen. |
![]() |
||
Citaat:
(Je vroeg 't niet aan mij, maar ik wilde toch even antwoorden ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En hoe kom je erbij dat er geen geld wordt verdiend in communistische staten? Hoe kon Cuba dan investeren in het onderwijs en de gezondheidszorg? Door de export van o.a. suikerriet naar de Sovjet-Unie. Doordat alle bedrijven in handen zijn van de staat, verdient de staat geld en verdwijnt het niet in de zakken van overbetaalde managers, maar gaat het naar de staat die zo kan investeren in de publieke sector. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ontopic: Ik vind het toch behoorlijk totalitair als mensen met een andere mening tegen de muur gezet worden, hoewel ze eerder opgesloten worden en het dan nog beter is dat ze opgesloten worden in de gevangenis dan dat ze in strafkampen moeten werken zoals in de Sovjet-Unie en China. |
![]() |
|
Ik begrijp niet waarom iedereen zo blij doet over Cuba. Weten jullie wel dat er laatst weer mensen in een schijnproces tot straffen van 20 jaar zijn veroordeeld wegens het er op na houden van een andere mening? Blij land heb je dan. Verder is Fidel asociaal rijk terwijl de rest van zijn land in niet vreselijke, maar toch wel enigzins schrijnende armoede leeft. Cuba heeft geen enkele voorzieningen van enig niveau en als er niet enig toerisme was kon het absoluut niet overeind blijven. Verder is het gewoon een absolute dictatuur, zoals Myanmar of Noord-Korea.
||
Citaat:
![]() Ik heb erg veel respect voor Fidel Castro dat zijn land het zo volhoudt na de uiteenvallen van de USSR en die belachelijke handelsblokade van de VS. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Ik moet erbij zeggen dat Castro al wat hervormingen gedaan heeft in zijn land denk maar aan het toerisme (eigenlijk moest hij wel opdeze manier kan Cuba toch geld binnenhalen en als die achterlijke VS nou die handelsblokkade ook es zou afschaffen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]McCaine schreef op 20-04-2003 @ 23:50:
Goedkope excuses. De EU heeft helemaal geen volledig embargo op Cuba, en daardoor hebben ze nog zo'n globale 190 andere landen in de wereld om mee te handelen. Maar dat lukt ze gewoon niet omdat het systeem daar crap is, en het land gebukt gaat onder stompzinnige dictatuur, iets wat overigens ook niet door de emabrgos komt. Dat zeg ik toch, koppigheid van Castro. De man is bewonderenswaardig voor z'n daden in het verleden, maar hij heeft nu niet meer in de gaten waar-ie mee bezig is. Hij zou de macht af moeten staan voor z'n dood aan een jonger partijlid (en niet aan z'n eveneens bejaarde broer Raùl) en zelf op de achtergrond nog even de touwtjes in handen houden. Hervormingen zijn noodzakelijk in een veranderde wereld, maar daar wil Castro niet aan. Wanneer dan precies, volgens jou? En geef eens een betrouwbare bron over die zorg etc.? Ik heb het in een aantal boeken over Cuba gelezen, ik weet niet of daar ook fragmenten van te vinden zijn op internet. |
![]() |
|
[QUOTE]Che Guevara schreef op 21-04-2003 @ 10:53:
Dat zeg ik toch, koppigheid van Castro. De man is bewonderenswaardig voor z'n daden in het verleden, maar hij heeft nu niet meer in de gaten waar-ie mee bezig is. Hij zou de macht af moeten staan voor z'n dood aan een jonger partijlid (en niet aan z'n eveneens bejaarde broer Raùl) en zelf op de achtergrond nog even de touwtjes in handen houden. Hervormingen zijn noodzakelijk in een veranderde wereld, maar daar wil Castro niet aan. [/QOUTE] Nee, omdat hij weet dat verandering hoe dan ook het communistisch regime naar de klote zal helpen. |
![]() |
|
Mwah Gorbatsjov Perestrojka en Glasnost leidde uiteindelijk ook tot de val van het communisme in Rusland...
Moet je nu es kijken wat de gevolgen dervan zijn sinds de invoering van het kapitalisme: een scherpe stijging in armoede, misdaad, ziekte en sterftecijfers.... In de communistische tijd hadden ze een gratis en verzekerde toegang tot onderwijs en gezondheidszorg. Ze hadden een zeker pensioen en genoten van allerhande andere vormen van sociale zekerheid. De gewonnen vrijheid gaat vandaag gepaard met het verlies van veel basis economische en sociale rechten in de voorbije decennia genoten. Miljoenen mensen zijn nu werkloos. Het hele systeem van sociale zekerheid is uiteengespat.Vele basisdiensten moeten nu betaald worden of werden geprivatiseerd. Publieke gezondheidszorg en onderwijs is ontmanteld, terwijl de privé-diensten die hun plaats innamen, enkel open staan voor wie ze kan betalen. ' |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wat geloof jij van het officiele 9/11 verhaal? Vrijdenker | 214 | 02-08-2009 04:40 | |
9/11 en de mediastilte arie_de_kanarie | 47 | 15-05-2006 21:31 | |
Bush benoemt Bolton tot VN ambassadeur Twanos | 15 | 08-08-2005 12:39 | |
11 september fraude Isa | 62 | 26-09-2003 13:25 | |
Links Gatara | 0 | 18-06-2003 11:20 | |
IRAQI FREEDOM is nu een feit! Dr_KlawChi | 185 | 12-05-2003 07:27 |