Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
als die lui in de regering komen, ga ik een coup plegen, en roep ik nederland uit tot anarchistische staat! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar goed ik ga me dood lachen als ze in het kabinet komen!
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het is inderdaad nodig al die andere partijen hebben de standpunten van de LPF overgenomen: integratie,veiligheid enz Ik stem zelf ook LPF, als ik 18 ben
||
![]() |
Citaat:
Dankzij VOLKERTJE(zal wel groenlinks hebben gestemd, extreem links) hebben we gezeik gekregen. En zeg me nu niet dat het anders is. Die *** linkse partijen maken van Nederland een tweede Argentinie ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jij geeft een indicatie dat je daarin niet echt uitblinkt ("Volkert zal wel op groenlinks hebben gestemd") Jij moet eens wat expliceren. Wat hebben de linkse partijen fout gedaan? Waarom stem jij op de LPF? |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb vanwege de klasse van Halsema in het laatste debat op haar gestemd, maar misschien dat ik de volgende keer SP stem ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En waar haal je het idee vandaan dat Volkert van der G. (ik zal hem niet liefkozend Volkertje noemen, want ik keur absoluut niet goed wat de man gedaan heeft) GroenLinks zal hebben gestemd, omdat GroenLinks 'extreem-links' is. Onderbouw je mening eens met feiten, in het partijprogramma van GroenLinks kom ik vrij weinig extreem-linkse gedachtes tegen. En als je even beter in de geschiedenisboeken zou duiken zou je weten dat de dictaturen die Argentinië gekend heeft rechts waren. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik vind vooral PvdA, LPF en SP allemaal wel wat goede dingen hebben. LPF en SP zou ik zeker niet op stemmen, omdat ze ook weer te veel verkeerde dingen hebben. En PvdA vind ik ook niet geweldig op bepaalde gebieden.
Dus ik zou denk ik niet stemmen of Partij van de Toekomst. |
![]() |
||
Citaat:
Volksverrader! Verloochener van je eigen belangen! ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
En mijn vorige post was wel erg provocerend ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat het goed is dat er partijen zijn die niet meteen met alle zogenaamde voortuigang meegaan (euthanasie, abortus, bordeelverbod, homohuwelijk, winkeltijdensluitingswet e.d.) Het is goed dat er tegenwicht is, zodat er zorgvuldig over nagedacht wordt. Daarnaast deel ik hun standpunten over deze dingen ook voor het grootste deel (ook vanuit mijn geloof). Daarnaast komen ze niet op voor alleen de armen of alleen de rijken, maar ook voor de mensen er tussenin, en die worden vaak vergeten. Het is ook een beetje een negatieve keuze Groen-Links vindt ik een zeurderige partij, die vaak te eenzijdig kijkt. Dat geldt eigenlijk ook voor de SP. D66 vind ik teveel draaien. Ze bepalen dan wel per onderwerp hun standpunt, maar t is dan weer zinnig, en dan ben ik het er weer helemaal niet mee-eens. LPF vind ik wel een groot deel goede plannen hebben, maar die mogen nog ff wat langer oefenen (al doen ze het de laatste tijd nog niet zo heel slecht) VVD vind ik weer te liberaal.... SGP zat ik ook nog aan te denken, want een deel van hun standpunten deel ik wel. (Ga het verkiezingsprogramma eens lezen, en houd in je achterhoofd dat ze waarschijnlijk toch nooit supergroot worden, dan kom je er achter dat ze echt wel goede standpunten hebben. ) maar die vind ik toch iets te... wat heb je dan nog meer? van die kleine partijtjes... hmmz.. daar zit ook niet echt iets bij. CDA dus of CU Ow ja... ik vind het ook goed wat ze over gezinnen zeggen. Ze willen bijvoorbeeld het geld niet aan de creches geven, maar aan de ouders zodat die kunnen bepalen of het kind naar het kinderdagverblijf gaat, of dat ze andere opvang regelen. Daarnaast willen ze er voor zorgen dat alleenstaande moeders/ouders niet meer gedwongen zijn om te gaan werken. (Het is niet zo dat ze vinden dat de vrouw altijd thuis moet zijn, maar wel dat er altijd 1 van de ouders thuis moet zijn om de kinderen op te vangen.... vind ik goed)\ nu moet ik weg, dus als je nog meer wil weten, moet je het maar zeggen
||
![]() |
Citaat:
Er zijn tegenwoordig ook veel niet-gelovige mensen in Nederland. Jij wil dus met jouw stem op confessionele partijen die mensen bepaalde geloofsregels opdringen? Stel, een vriend heeft een ongeluk gehad, hij lijdt ondraaglijke pijn in een ziekenhuisbed, hij wil het liefst dood, maar hij kan geen zelfmoord plegen. Zou jij hem wel laten helpen, of zou je hem niet laten helpen omdat jouw geloof tegen euthanasie is? (zelf ben ik ook tegen euthanasie, maar ik denk dat iedereen de vrijheid moet hebben om dat voor zichzelf te beslissen) Het bordeelverbod is opgeheven. Wil jij dat het liever zo blijft, of dat het verbod weer ingesteld wordt, wat misschien kan leiden dat het allemaal illegaal gebeurt, dat de overheid er geen vat opheeft, dat er meer vrouwenhandel plaatsvindt e.d.? Als je je realiseert dat homo's er altijd al geweest zijn (Griekse oudheid!), waarom stem jij dan op de partijen die anti-homo zijn? Stel dat er in Nederland 10% atheistisch is en 90% christelijk. Stem jij dan op een partij die de winkelsluitingstijdenwet naar de christelijke normen wil aanpassen (winkels op zondag dicht), of respecteer je de atheisten en stem je op een partij die iedereen zijn gang laat gaan binnen bepaalde grenzen? Dan heb je het over politieke partijen. SP en GL zeuren te veel, D66 draait teveel, VVd is te liberaal... kun je wat voorbeelden noemen, zodat we misschien een inhoudelijke discussie kunnen voeren? Over de SGP. Waarom wil jij op een partij stemmen die vrouwen 'een andere rol' toebedeelt, en, naar ik hoorde (als ik goed geinformeerd ben), jouw je stemrecht wil ontnemen? Natuurlijk heeft de SGP ook goede standpunten, maar ik vind het asociaal om de normen van het christelijke geloof aan iedereen op te leggen, zoals ik al zei. Dan nog het CDA. Waarom stem jij op een partij die de wens van de kiezer negeert? Jouw geloof zegt toch ook dat het niet goed is om oorlog te voeren? Waarom stem je dan op een partij, waarvan de MP de oorlog tegen Irak politiek steunt, en die nu een aantal Irakese burgerslachtoffers op zijn geweten heeft? |
![]() |
|
![]() |
Áls ik mocht stemmen zou ik waarschijnlijk op D66 of misschien op VVD stemmen. Ik als ontplooiingsliberaal zou het leuk vinden als D66 weer wat liberalistischer werd. M.i. zijn te teveel naar links doorgeslagen en zijn ze vaak niet daadkrachtig genoeg om te regeren. Dat is denk ik ook de reden dat D66 zo weinig stemmen heeft gekregen. Wat wil die partij nou? Waar staan ze voor? Etc. Bij partijen als de VVD en GL etc. is dat doorgaans wel duidelijk, maar het ontbreekt D66 aan profilering.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
D66 is voor meer democratische rechten voor de burger, wisten mijn ouders niet. D66 is voor meer geld in het onderwijs, wisten ze niet. D66 (vul in), wisten ze niet. Mensen geven hun stem liever aan een partij waarvan ze zeker denken te weten waar die voor staat. |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dus echt dat D66 zich toch beter moet gaan profileren. En dan niet gaan roepen: "Meer Blauw op straat!!!", maar ingaan op de kernpunten van D66: wat de voordelen zijn dat ze niet expliciet aan een bepaalde stroming zijn verbonden en dat ze de burger meer kansen willen geven direct invloed uit te oefenen. of zich toch maar als ontplooiingsliberalen gaan profileren, want daar komt het uiteindelijk toch op neer...
|
![]() |
||||||||||
![]() |
owkeej... ff kijken hoor....
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De partijen zijn niet tegen homo's, ze zijn tegen homoseksualiteit. Dat is iets anders. De mensen worden wel gerespecteerd, hun daden (op homoseksueel gebied) worden afgekeurd. Ik vind dat deze 'daden' niet goed zijn. Daarnaast vind ik dat je moet respecteren dat er mensen( uhm.... amtenaren vd burgelijke stand) zijn die een homohuwelijk niet willen sluiten. Citaat:
Ik respecteer atheisten. Ik ben het alleen niet met ze eens. Je kunt mensen ook respecteren zonder alles maar meteen toe te staan. Het gaat niet alleen om zondags boodschappen kunnen doen. Het gaat ook om de mensen die zo'n winkel draaiende moeten houden. Waar haal je het personeel vandaan (je mag mensen niet verplichten om op zondag te werken...), hoe concureer je met winkels die wel op zondag open gaan.....bijvoorbeeld. En er is in dat geval een meerderheid tegen...... Daarnaast is het voor iedereen goed om een dag in de week vrij te zijn. Rust.... en voor gezinnen is het belangrijk om een dag in de week allemaal tegelijk vrij te zijn. Citaat:
Citaat:
![]() Ze willen vrouwen niet het stemrecht ontnemen. Ze vinden dat vrouwen eigenlijk niet zouden moeten stemmen, maar dat vrouwen dat voor zichzelf uit moeten maken. Er zijn genoeg SGP-ers die het met het vrouwenstemrecht eens zijn. Het zijn vooral die niet-SGP-ers die er een punt van maken. Ik vind het niet asociaal.... als jij denkt dat jij goede regels hebt, dan wil je graag dat iedereen zich daar aan houdt, dat doet elke partij.... Daarnaast moet je onthouden dat deze partijen nooit heel groot worden, en dat hun zogenaamd extremen standpunten nooit in zijn geheel uitgevoerd worden. Citaat:
Ga je eerst eens verder in mijn geloof verdiepen voordat je dingen aan gaat nemen. Mijn geloof zegt niet dat het tegen oorlog voeren is. Ik heb over de oorlog in irak besloten dat ik er geen standpunt over inneem, omdat het te complex is. Oorlog is niet per definitie slechter dan een dictator die zijn eigen mensen afslacht..... slachtoffers vallen er zoiezo... veel irakezen willen sadam weghebben, maar zijn daar zelf niet toe instaat.... aan de andere kant is het voor de mensen die er wonen wel angstig, hun huizen zijn kapot, bekenden gaan dood..... t is te lastig om daar een standpunt over in te nemen vind ik. Je hebt ook niet genoeg objectieve informatie..... Het is ook niet het punt waar ik mijn keuze op bepaald heb...... Ik vind voor mij persoonlijk binenlandse dingen waar ik zelf mee te maken heb belangrijker.... Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat als je God één vraag zou mogen stellen? Eye of Sauron | 150 | 03-07-2008 14:34 | |
Verhalen & Gedichten |
wat als.. KreZor | 5 | 27-04-2005 16:47 | |
Verhalen & Gedichten |
wat als ik kon vliegen? nestosyl | 1 | 07-10-2004 18:29 | |
Verhalen & Gedichten |
LOTR: Wat als Boromir niet gesneuveld was? Eye of Sauron | 60 | 30-09-2004 16:02 | |
Psychologie |
Wat als anderen zeggen dat je ziek bent... Sterretje* | 18 | 21-06-2004 12:01 | |
Algemene schoolzaken |
Wat als je studie niet lukt? marlies | 15 | 06-01-2003 22:14 |