Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2003, 14:24
Dminor
Dminor is offline
Stefanus, Steef, Stef, Stefan, Steffen, Steffert, Stephaan, Steven, Etienne (Fr.), Stephane (Fr.), Stephan (Eng.), Steve (Eng.), Esteban (Sp.). Fanie, Steefje, Stefana, Stefanie, Stephanie, Stevina, Fanny (Eng.).

Afgeleid van het Griekse 'stephanos' wat krans betekend. De betekenis is waarschijnlijk: de bekroonde (overwinnaar).

Er is een feestdag op 26 december ter ere van Stefanus, de eerste martelaar uit de 1ste eeuw, die is gestenigd.

Maar dat wist ik eigenlijk al.
Oud 24-05-2003, 14:26
Verwijderd
Mijn echte naam is dus Charlotte.. dit stond er bij mijn naam.

Karel, Carel, Carl (Du), Carlo (Ital), Carlos (Sp), Carol (Eng), Carole (Fr), Charles (Fr - Eng), Charley (Eng), Kalle (Scand), Karl (Du), Carla, Carlina, Carolien, Carry, Charlotte, Lien, Lotte, Carlota (Sp), Carolyn (Eng), Karla (Du), Lotti (Hong).
Oorspronkelijk een Germaanse naam. Waarschijnlijk van kerel; vrije man (die niet van adel was).
Veel in vorstenhuizen voorkomende naam, o.a. Karel de Grote, Karel de Kale.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 14:32
Verwijderd
Leo, Leon, Leontinus, Lei, Léon (Fr), Lionel (Eng), Leontien, Leontientje, Leontina, Leontine, Léone (Fr).
Afgeleid van het Latijnse 'leo', hetgeen 'leeuw' betekend.
Op 20 februari is er een feestdag ter ere van de Heilige Leo de Wonderdoender, in de 8ste eeuw bisschop van Catania een feestdag. Het was tevens de naam van verschillende pausen, o.a. paus Leo 1 de Grote, die in de 5de eeuw Rome en Italie redde van vernietiging door het leger van Atilla (feestdag 11 april).

Christiaan, Carsten, Chris, Christianus, Cors, Corstiaan, Cris, Cristian, Kars, Karsten, Korstiaan, Kris, Kristiaan, Chrétien (Fr), Christa, Christiana, Christien, Christiana, Christine, Kristien, Kristina, Stien, Stina, Tieneke, Tina, Tini, Chrétienne (Fr), Chris (Eng), Kirsten (Deens). Afgeleid van het Griekse 'christos' wat 'gezalfde' betekend. Voor het eerst in Antiochië gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 14:35
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik krijg dit:
Marcus, Markus, Mark, Marc, Marco, Marchetto (Ital), Marx (Du), afgeleid van het Grieks met de betekenis: parel. Op 25 april is er een feestdag ter ere van Marcus, apostel, evangelist en schutspatroon van Venetie, waar sinds 829 zijn relikwieen rusten. In Italie een zeer populaire naam.

Hehehe, ik ben een pareltje lieffff
Populaire Italiaanse naam zo... in Nederland trouwens ook en denk in Frankrijk ook wel, maar Italie dat wist ik nog niet.
En over die feestdag... leuk om te weten, verder boeit het me niet
Oud 24-05-2003, 14:36
Quiana
Quiana is offline
Kan die site niet op?

Als iemand zin heeft, mag die m'n naam opzoeken.
Oud 24-05-2003, 15:40
Quistnix
Quistnix is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 24-05-2003 @ 14:08:
Wauw, mijn naam is afgeleid van lieflijk

ikke:
Franciscus, Cis, Ciske, Frank, Frans , Sies, Suske, François (Fr.), Franz (Du.), Francesco (Ital.), Pancho (Sp.), Francis (Eng.), Ferenc (Hong.), Ciska, Cissy, Francine, Franciska, Fransine, Sien, Siena, Francis, Cissi (Du.), Frances (Eng.), Francesca (Ital.), Françoise (Fr.), Paquita (Sp.).

Afgeleid van het Italiaans 'Francesco'wat Fransman betekend. Fransman, de naam die aan Franciscus van Assisi ( Giovanni Bernardore, 1182 - 1226 ) werd gegeven.
Oud 24-05-2003, 15:43
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 24-05-2003 @ 15:36:
Kan die site niet op?

Als iemand zin heeft, mag die m'n naam opzoeken.
Joachim, Jochem, Achim (Du), Jochen (Du), Kim (Eng), Jochemina, Jochemke.

Afgeleid van het Hebreeuws met de betekenis: Jahweh richt op. De naam is vooral bekend van Jojakim, koning van Juda (2 Kon. 23).

Op 16 augustus is er een feestdag ter ere van de Heilige Joachim, de vader van de Heilige Maagd Maria.
Oud 24-05-2003, 15:44
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Dminor, maar eigenlijk de gegeven site schreef op 24-05-2003 @ 15:24:
wat krans betekend.
Oud 24-05-2003, 15:46
ster
ster is offline
staat er niet tussen
Oud 24-05-2003, 15:46
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
ster schreef op 24-05-2003 @ 16:46:
staat er niet tussen
Hoe heet je dan?
Oud 24-05-2003, 15:49
ster
ster is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 24-05-2003 @ 16:46:
Hoe heet je dan?
fredericke
Oud 24-05-2003, 15:52
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
ster schreef op 24-05-2003 @ 16:49:
fredericke
Owke niet helemaal jouw naam, maar goed;

Frederik, Drikus, Fredrik, Fred, Freddy, Fredericus, Freek, Frerik, Frits, Friedrich (Du.), Fritz (Du.), Frederick (Eng.), Frédérique (Fr.), Frederico (Sp.), Freda, Frederica, Frederika, Freekje, Frida, Frieda, Riek, Riekje, Rika.
Afgeleid van het Germaans 'fred' wat vrede en 'rik' wat machtig betekend. De naam wil dus zeggen; machtig door vrede.

Frederik Karel, prins der Nederlanden ( 1797 - 1881 ), zoon van Willem I.
Oud 24-05-2003, 15:59
L1
L1 is offline
Mijn naam is Leen:

Waarschijnlijk afgeleid van het Germaanse 'hard', met de betekenis 'sterk', en het Latijnse 'leo', met de vertaling 'leeuw'. De naam betekent: zo sterk als een leeuw.

leuk om te weten . Wist dat van die leeuw al.
Oud 24-05-2003, 16:27
Verwijderd
Roeland, Roel , Roelandus, Roland, Ruland (Du.), Rowland (Eng.), Rolland (Fr.), Orlando (Ital.).

Afgeleid van het Germaanse 'rode', met de betekenis 'roem', en 'land', met de betekenis 'land'. De betekenis is waarschijnlijk; in het land beroemd.

Op 19 juli is er een feestdag ter ere van de Heilige Roland van Medici, welke als kluizenaar in Italie leefde.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 16:33
Liesje2
Liesje2 is offline
Afgeleid van het Hebreeuwse 'Eliseba', met de betekenis: op God is mijn getuigenis.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 16:34
l0ve.Bel0w
l0ve.Bel0w is offline
Anouk betekend in de taal van de eskimos KUSJE
Oud 24-05-2003, 16:45
damaetas
damaetas is offline
ik heet Eva:

Eva, Eef, Eefje, Eve, Evelien, Evelyn (Eng). Afgeleid van het Hebreeuws met de betekenis: de leven brengende. De naam is vooral bekend geworden door Eva, volgens de bijbel de eerste door God geschapen vrouw.

zo, dat wist ik niet
Oud 24-05-2003, 16:50
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Dminor schreef op 24-05-2003 @ 16:43:

Afgeleid van het Hebreeuws met de betekenis: Jahweh richt op. De naam is vooral bekend van Jojakim, koning van Juda (2 Kon. 23).

Op 16 augustus is er een feestdag ter ere van de Heilige Joachim, de vader van de Heilige Maagd Maria.
Bij het zien van Joachim begon ik toch echt
even te twijfelen..

Tnx.
Oud 24-05-2003, 17:00
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 24-05-2003 @ 12:16:
volgens www.babynames.com , betekend mijn naam "Helper of Humanity".. En komt uit griekenland.

Bij jouw site --> sandra komt van alexandra (joh) en betekend "De beschermer" en komt uit het grieks
Alexander komt uit het grieks
Sandra komt uit het italiaans
volgens www.babynamen.nl
Oud 24-05-2003, 17:35
Verwijderd
Mijn naam betekent "Universal battle" en komt van het germaanse Irmhild.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 18:31
Otis
Otis is offline
Carmen Carmela, Carmelita. Afgeleid van de Spaanse naam voor de berg Karmel. Vooral voorkomend in spaanstalige landen.

CARMEN

Meaning: Song
Origin: Latin

Bizet opera, "Carmen". 40's movie star. Carmen Miranda.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 18:45
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
ik heet Michel, en die komt voor in het volgende rijtje: (gewoon Michel stond er niet bij)

Michaël, Chiel, Giel, Machiel, Mechiel, Michel, Miguel (Sp.), Michael (Du.), Mike (Eng.); Chiela, Michaela, Micheline (Fr.). Afgeleid van het Germaanse 'amalaswintha', met de betekenis; sterk in de strijd.
Op 29 september is er een feestdag ter ere van de aardsengel Michaël (Daniel 10;13, 21). Hij is tevens patroon van de R.-K. Kerk en schutspatroon van Duitsland.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 08:12
Verwijderd
Citaat:
ster schreef op 24-05-2003 @ 16:46:
staat er niet tussen
Mijn naam staat er ook niet tussen, maar Leonie lijkt erg op Leo, dus ja.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 08:14
Pixies
Pixies is offline
Karel, Carel, Carl (Du), Carlo (Ital), Carlos (Sp), Carol (Eng), Carole (Fr), Charles (Fr - Eng), Charley (Eng), Kalle (Scand), Karl (Du), Carla, Carlina, Carolien, Carry, Charlotte, Lien, Lotte, Carlota (Sp), Carolyn (Eng), Karla (Du), Lotti (Hong).

Oorspronkelijk een Germaanse naam. Waarschijnlijk van kerel; vrije man (die niet van adel was).

Veel in vorstenhuizen voorkomende naam, o.a. Karel de Grote, Karel de Kale.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 09:18
Miss Helena
Miss Helena is offline
Heleen:

Helena, Elena, Ellen, Heleentje, Leentje, Lena, Lenie, Leny, Eileen (Ier.), Hélene (Fr.), Hella (Du.), Lene(Du.), Helen (Eng.), Ilona (Hong.), Ilonka (Hong.), Helenius.

Afgeleid van het Grieks, met waarschijnlijk de betekenis; stralende, lichtgevende.

Een bekende naamdraagster was Helena, in de Griekse mythologie de vrouw van Menelaos, koning van Sparta, die door Paris van Troje werd geschaakt. Daardoor ontbrandde de Trojaanse oorlog.

Interessant Al wist ik t grootste deel al...
Oud 25-05-2003, 09:32
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Afgeleid van het Germaanse 'rode', met de betekenis 'roem', en 'land', met de betekenis 'land'. De betekenis is waarschijnlijk; in het land beroemd
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 15:21
Verwijderd
Godlef, Gottlieb (Du), Godelieve , Godeliva, Gottliebe (Du). Afgeleid van het Germaans 'god' met de betekenis; 'God of goed'. De naam betekend dus; Hij die aan God welgevallig is. Godelieve , een Vlaams heilige, vrouw van Berthold van Ghistel, die haar mishandelde; zij doorstond deze mishandelingen moedig, een feestdag is op 6 Juli.

Evangelina staat er niet tussen..Eva dan maar! Eva , Eef, Eefje, Eve, Evelien, Evelyn (Eng). Afgeleid van het Hebreeuws met de betekenis: de leven brengende. De variatie Evelyn kan ook verband houden met het Gaelic 'eitlin', met de betekenis; aangenaam. De naam is vooral bekend geworden door Eva, volgens de bijbel de eerste door God geschapen vrouw.

Anna , Anetta, Ank, Annegien, Anneke, Annet, Anette, Annie, Ans, Nanette, Nanon, Anita (It.), Ann, Nancy (Eng.), Annuska (Hong.). Afgeleid van het Hebreeuwse 'hanna', met de betekenis 'genade of begenadigde'. Op 26 juli is er een feestdag ter ere van de Heilige Anna, de moeder van de Heilige maagd Maria en de beschermheilige van de huismoeders. (grappig, mn ma is 26 juli jarig, en haar moeder heet Anna)

En Colette staat er ook nit tussen...*snik*
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 15:22
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 25-05-2003 @ 16:21:
*bwaah*
Jij hebt 4 voornamen? Jeetje......
Oud 25-05-2003, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 25-05-2003 @ 16:22:
Jij hebt 4 voornamen? Jeetje......
met doopnamen er bij wel jah...Ik heet Godelieve
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 15:59
drollenvanger
drollenvanger is offline
Van het grieks afgeleid en betekent: overwinnaar des volks
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 17:28
Ode
Ode is offline
Mijn roepnaam Ode noch mijn voledige naam Odelia staan er.

Maar de namen die het dichtsbij komen beteken erfgoed.
Oud 25-05-2003, 17:40
Sharòne
Sharòne is offline
Ik geloof dat in een eerdere topic beide van mijn samengestelde naam enorm werden afgekraakt al vinden de meesten mijn naam zoals hij is, erg mooi. Ik ben er iig erg blij mee
Het betekent letterlijk vanuit het engels: Om de vreugde te delen -> To share the joy -> Sharon-Joy
Zijn mijn ouders zelf opgekomen, hoewel ze toch nietecht creatief aangelegd zijn .
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 17:42
Talon
Talon is offline
Citaat:
Sharòne schreef op 25-05-2003 @ 18:40:
Ik geloof dat in een eerdere topic beide van mijn samengestelde naam enorm werden afgekraakt al vinden de meesten mijn naam zoals hij is, erg mooi. Ik ben er iig erg blij mee
Het betekent letterlijk vanuit het engels: Om de vreugde te delen -> To share the joy -> Sharon-Joy
Zijn mijn ouders zelf opgekomen, hoewel ze toch nietecht creatief aangelegd zijn .
ben jij blank
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 11:02
checko
checko is offline
Marcus, Markus, Mark, Marc, Marco, Marchetto (Ital), Marx (Du), Afgeleid van het Grieks met de betekenis: parel.

Op 25 april is er een feestdag ter ere van Marcus, apostel, evangelist en schutspatroon van Venetie, waar sinds 829 zijn relikwieen rusten. In Italie een zeer populaire naam.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 11:12
Boogie
Boogie is offline
Mijn naam staat er uiteraard niet tussen.
Oud 27-05-2003, 16:24
melkpakje
melkpakje is offline
Mijn naam (Nina) komt van het spaans en is weer afgeleid van Anna, Karolina enz. Veel gebruikt als modenaam.
Anna: Afgeleid van het Hebreeuwse 'hanna', met de betekenis 'genade of begenadigde'.
niet veel wijzer geworden
Oud 27-05-2003, 22:17
Verwijderd
Sarah: Vorstin, prinses
Johanna: Heilige
Maria: Van de Zee (mijn oude beduimelde namenbetekenis-pocket zegt Zee, maar mijn kennis van Latijnse rijtjes zegt Van de Zee)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 23:05
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
ach mijn naam betekent gewoon: Christmas Day,....
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 08:09
Verwijderd
Maarten----} Martinus----}
Afgeleid van het Germaanse 'maht', met de betekenis 'macht', en 'hild; met de betekenis 'strijd'. De naam betekent dus: machtige strijdster

De naam is vooral bekend van de Heilige Martinus, rond ca. 370 de bisschop van Tours in Frankrijk en daarbuiten zeer vereerde heilige. Volgens de legende zou hij, nog Romeins soldaat zijnde, zijn mantel hebben gedeeld met een bedelaar.

zo, u happy now!?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 09:53
confabulatie
confabulatie is offline

Afgeleid van het Hebreeuws met de betekenis: Jahweh richt op.

De naam is vooral bekend van Jojakim, koning van Juda (2 Kon. 23). Op 16 augustus is er een feestdag ter ere van de Heilige Joachim, de vader van de Heilige Maagd Maria.
Oud 18-07-2003, 23:38
sweetkrissy
sweetkrissy is offline
Mutiara = Parel

Ik heb nix gevonden op die web... jammer eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 23:41
thunder110
thunder110 is offline
Eerste naam; de vorstelijke.
Tweede naam; de vredelievende.
Oud 18-07-2003, 23:42
rockyj
rockyj is offline
Mijn naam, Rocky, staat er natuurlijk weer niet bij...
Oud 18-07-2003, 23:57
Mononoke
Mononoke is offline
Elke staat er weer niet bij, hoor.
Aaawwww..

Nou ja, Else komt ook wel in de buurt.

'God is mijn getuigenis'

Maar dat is leuk.

Oud 19-07-2003, 00:15
Warsocket
Warsocket is offline
Afgeleid van het Hebreeuws. Er is geen betekenis van de naam bekend.

Bram dus
Oud 19-07-2003, 00:27
pessimistje
pessimistje is offline
wat zou mijn naam nou betekenen>?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 00:35
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Ellen:

[Helena, Elena, Ellen, Heleentje, Leentje, Lena, Lenie, Leny, Eileen (Ier.), Hélene (Fr.), Hella (Du.), Lene(Du.), Helen (Eng.), Ilona (Hong.), Ilonka (Hong.), Helenius.

Afgeleid van het Grieks, met waarschijnlijk de betekenis; stralende, lichtgevende.

Een bekende naamdraagster was Helena, in de Griekse mythologie de vrouw van Menelaos, koning van Sparta, die door Paris van Troje werd geschaakt. Daardoor ontbrandde de Trojaanse oorlog.
Oud 19-07-2003, 01:09
Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Eshly. Euhh??

Naja, laatst hoorde ik iemand zeggen dat de 'amerikaanse' versie van m'n naam (Ashley) bloem betekent.

Oeh, ik hoop het niet..
Oud 19-07-2003, 01:11
MickeyV
MickeyV is offline
Vooruit dan maar. Michael (uitgespr. als Michaël, d. w. z. Hebreeuwse uitspraak). Is Hebreeuws, en zou, volgens mama (en die kan het weten) moeten betekenen: "wie is als God". Een vraag dus, maar retorisch. Niemand!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 08:23
Cinamon
Cinamon is offline
drankjes bij mij thuis

Maar even serieus:
Jenny
Guenevere,
Afgeleid van het Welsh met de betekenis; de vruchtbare.
Vooral in Engeland voorkomende naam.

Reageren

Regels voor berichten