![]() |
|
Verwijderd
|
voor de mensen die het neit weten
hier kan je je naam meestal wil vinden..als je naam er niet bijstaat kijk dan bij de naam die het meest op de jouwe lijkt en zet er ook even je echte naam bij.. Mn echte naam is dus Hester Ester, Esther, Hester, Hestera. Mogelijk afgeleid van het oud Perzisch met de betekenis: ster (vergelijk Istar, de Mesopotamische godin der vruchtbaarheid). De naam is vooral bekend geworden door Ester, in de bijbel de gunstelinge van koning Ahasverus tijdens de Babylonische ballingschap. mijn vader zei vroeger altijd dat mijn naam liefelijke jonkvrouw betekende maar volgens deze site is het toch iets anders Laatst gewijzigd op 24-05-2003 om 11:17. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
volgens www.babynames.com , betekend mijn naam "Helper of Humanity".. En komt uit griekenland.
Bij jouw site --> sandra komt van alexandra (joh) en betekend "De beschermer" en komt uit het grieks ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik heb even op die site gekeken maar kon nergens vinden waar je de betekenis van namen zag staan edit: ow laatmaar ik zie het al sorry ik vind mijn site toch beter.. die klopt beter.. in alle boekjes staat dat mijn naam uti het hebreeuws komt, en alleen op die van jou betekent mijn naam opeens ster en komtie uit het grieks... tja ik vertrouw het gewoon neirt echt Laatst gewijzigd op 24-05-2003 om 11:26. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Andreas, André, Andreus, Andries, Dries, Andres (SP.), Andrea, Andria, Dreesje. Afgeleid van het Griekse 'andreios', met de betekenis 'mannelijk en dapper'. De Heilige Andreas was de eerste discipel van Jezus. Hij werd in Griekenland gekruisigd aan een X- vormig kruis. Later zou deze kruisvorm bekend worden als het Andreaskruis.
Maar dat wist ik allang ![]() M'n vriend: Rutger, Rodger, Roger, Rogier, Rüdiger (Du.), Rodge (Eng.). Afgeleid van het Germaanse 'rod', met de betekenis 'roem', en 'ger', met de betekenis 'speer'. De betekenis is dus: de beroemde speer (drager) . De Franse vorm Roger werd in ons land bekend door middeleeuwse ridderromansen die de naam veranderde in Rogier. De Duitse vorm Riidiger was de naam van een van de helden in het Nibelungenlied. |
![]() |
|
Martinus, Maarten, Maart, Maerten, Marten, Martianus, Martin, Martijn , Ties, Tinus, Merten (Du.), Morten (De.); Ma, Maartje, Maatje, Marte, Martien, Martje, Martijntje, Tieneke, Tina, Tine, Tineke, Tini, Tinie, arti (Du.), Martina (Du.).
Afgeleid van het Germaanse 'maht', met de betekenis 'macht', en 'hild; met de betekenis 'strijd'. De naam betekent dus: machtige strijdster. De naam is vooral bekend van de Heilige Martinus, rond ca. 370 de bisschop van Tours in Frankrijk en daarbuiten zeer vereerde heilige. Volgens de legende zou hij, nog Romeins soldaat zijnde, zijn mantel hebben gedeeld met een bedelaar. |
![]() |
|
Joachim, Jochem, Achim (Du), Jochen (Du), Kim (Eng), Jochemina, Jochemke. Afgeleid van het Hebreeuws met de betekenis: Jahweh richt op. De naam is vooral bekend van Jojakim, koning van Juda (2 Kon. 23). Op 16 augustus is er een feestdag ter ere van de Heilige Joachim, de vader van de Heilige Maagd Maria.
he getver... het is christelijk ![]()
|
Michaël: Afgeleid van het Germaanse 'amalaswintha', met de betekenis; sterk in de strijd.
Op 29 september is er een feestdag ter ere van de aardsengel Michaël (Daniel 10;13, 21). Hij is tevens patroon van de R.-K. Kerk en schutspatroon van Duitsland. Zo zie je maar weer, Deutschland über alles!! ![]() |
![]() |
|
Walter, Walther, Wolter, Wouter, Wolter (Du.), Waldo (Du.), Gaultier (Fr.), Gauthier (Fr.), Valter (Zwe.).
Afgeleid van het Germaanse wald-; heersen, en -her; leger. De naam betekent waarschijnlijk; legeraanvoerder. mja, dit wist ik eigenlijk al is verder niet veel nieuws voor mij
|
Nicolaas, Claas, Cola, Colijn, Klaas, Nico, Niek, Nikolaas, Colin (Fr.), Klaus (Du.), Niklaus (Du.), Nicholas (Eng.), Nick (Eng.), Niels (Scand.), Nikita (Slav.); Clasina, Klaasje, Klasina, Coletta (Fr., Eng.), Nicolette (Fr.,"Eng.), Nicoline (Fr.), Nicole (Fr., Eng.), Koletta (DII.). Afgeleid van het Grieks met de betekenis: overwinnaar des volks. Op 6 december is er een feestdag ter ere van de Heilige St. Nicolaas, bisschop van Myra te Turkije, gestorven ca. 345. Nicolaas is schutspatroon der zeevarenden, vissers en schoolkinderen, en beschermheilige van Rusland. In Nederland vieren we het een dag eerder, beter bekend als pakjesavond.
Right, ik ben dus vernoemd naar de man met de witte baard en de rooie muts...
||
Citaat:
alleen mijn naam is esther |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Afgeleid van het Hebreeuws met de betekenis: Jahweh is genadig. Op 29 juni is er een feestdag ter ere van Johannes de Doper, discipel van Jezus. Jan is tevens de tweede naam van onze algemeen directeur Christiaan Jan van Dipten.
haha, grappig! ![]()
|
![]() |
Ik wist het al, maar ik heb het voor de zekerheid even gekeken en het klopte.
Camillus , Camiel, Camille, Miel, Camilla , Camille. Afgeleid van het Griekse woord 'gamelios' wat feestelijk betekend. Camillus van Lellis, hervormer van het ziekenhuiswezen. Mijn naam betekent dus feestelijk ![]() Ik heet Kamilla, maar die staat er niet bij en het is 'afgeleid' van Camilla. |
![]() |
|
Mijn echte naam is Dana maar dat stond er niet bij, dus heb ik gekeken bij Danielle (mijn doopnaam), dat komt van Daniel en dat betekent: mijn rechter is God.
|
Afgeleid van het Grieks met de betekenis: parel.
Op 25 april is er een feestdag ter ere van Marcus, apostel, evangelist en schutspatroon van Venetie, waar sinds 829 zijn relikwieen rusten. In Italie een zeer populaire naam. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Wat betekent jouw forumnaam? Cootje01 | 62 | 15-11-2015 21:35 | |
De Kantine |
Pwèppen is niet saai! #koekje Verwijderd | 500 | 17-05-2010 17:40 | |
De Kantine |
Maak een opmerking over de forummer boven je Dminor | 499 | 25-05-2003 10:21 | |
De Kantine |
Wat betekent jouw nickname? Demeter | 68 | 07-09-2002 14:20 | |
De Kantine |
Wat betekent jouw (echte!) naam? Anne | 83 | 20-06-2002 13:13 |