Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2003, 11:13
Verwijderd
voor de mensen die het neit weten

hier kan je je naam meestal wil vinden..als je naam er niet bijstaat kijk dan bij de naam die het meest op de jouwe lijkt

en zet er ook even je echte naam bij..

Mn echte naam is dus Hester

Ester, Esther, Hester, Hestera. Mogelijk afgeleid van het oud Perzisch met de betekenis: ster (vergelijk Istar, de Mesopotamische godin der vruchtbaarheid). De naam is vooral bekend geworden door Ester, in de bijbel de gunstelinge van koning Ahasverus tijdens de Babylonische ballingschap.

mijn vader zei vroeger altijd dat mijn naam liefelijke jonkvrouw betekende maar volgens deze site is het toch iets anders

Laatst gewijzigd op 24-05-2003 om 11:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2003, 11:14
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Vrouw uit Magdala
Oud 24-05-2003, 11:15
GekkeWaus
GekkeWaus is offline
Afgeleid van het Germaanse 'maht', met de betekenis 'macht', en 'hild; met de betekenis 'strijd'. De naam betekent dus: machtige strijdster.

wtf
Oud 24-05-2003, 11:15
Thomas
Thomas is offline
Thomas, Thom, Tomas, Tom, Tommy, Thome (Fr.); Thoma, Thomasina, Thomasin (Eng.). Afgeleid van het Griekse Didymus; tweeling. Naam van een apostel, de 'ongelovige' Thomas, die aanvankelijk niet in de opstanding van Christus wilde geloven (Joh, zo e.v.). Thomas Becket, in de 12de eeuw aartsbisschop van Canterbury, waar hij in de kathedraal werd vermoord een feestdag is op 29 december.

Oeh, dat is best stoer om te weten.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 11:16
Qamra
Qamra is offline
volgens www.babynames.com , betekend mijn naam "Helper of Humanity".. En komt uit griekenland.

Bij jouw site --> sandra komt van alexandra (joh) en betekend "De beschermer" en komt uit het grieks
Oud 24-05-2003, 11:17
Stighting Kris
Stighting Kris is offline
Christiaan, Carsten, Chris, Christianus, Cors, Corstiaan, Cris, Cristian, Kars, Karsten, Korstiaan, Kris, Kristiaan, Chrétien (Fr), Christa, Christiana, Christien, Christiana, Christine, Kristien, Kristina, Stien, Stina, Tieneke, Tina, Tini, Chrétienne (Fr), Chris (Eng), Kirsten (Deens).

Afgeleid van het Griekse 'christos' wat 'gezalfde' betekend.

Voor het eerst in Antiochië gebruikt.

Fantastisch
Oud 24-05-2003, 11:18
Veenbes
Veenbes is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 24-05-2003 @ 12:16:
volgens www.babynames.com , betekend mijn naam "Helper of Humanity".. En komt uit griekenland.

Bij jouw site --> sandra komt van alexandra (joh) en betekend "De beschermer" en komt uit het grieks
Oud 24-05-2003, 11:20
Verwijderd
Citaat:

waar kan je dat zien op jouw site??
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 11:20
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
******** schreef op 24-05-2003 @ 12:20:
waar kan je dat zien op jouw site??
Ik bedoel met "jouw site" de site in de eerste post...

Oud 24-05-2003, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 24-05-2003 @ 12:20:
Ik bedoel met "jouw site" de site in de eerste post...

ik heb even op die site gekeken maar kon nergens vinden waar je de betekenis van namen zag staan

edit: ow laatmaar ik zie het al

sorry ik vind mijn site toch beter.. die klopt beter.. in alle boekjes staat dat mijn naam uti het hebreeuws komt, en alleen op die van jou betekent mijn naam opeens ster en komtie uit het grieks... tja ik vertrouw het gewoon neirt echt

Laatst gewijzigd op 24-05-2003 om 11:26.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 11:25
miro
miro is offline
Mijn naam staat er (natuurlijk) niet bij.

Maargoed:

Ran is een noorse zeegodin die van goud hield. Zij ving vissers in haar netten en sleepte ze mee naar de bodem waar ze voor eeuwig moesten blijven. Een goed leven kregen ze als ze veel goud bij zich hadden.

Ran betekent in het Japans: Chaos

Laatst gewijzigd op 24-05-2003 om 11:37.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 11:25
Fantôme
Fantôme is offline
Wendy staat er niet bij... wel Wendela enzow.
maar ik weet het zelf wel ongeveer.

het heeft (ja idd) met Peter Pan te maken. Degene die Peterpan enzow verzonnen had, heeft ook de naam Wendy verzonnen.

mja, ik heb ook een tweede naam: Neliesa...
afgeleid van Nelie, zo heette de moeder van mijn moeder, die op 23-jarige leeftijd tijdens de bevalling van mn moeders broertje is gestorven... Mja, er zit nog een verheel aanvast, maar een beetje persoonlijk en lullig voor mn moeder om hier te plaatsen.

-xxx-
Oud 24-05-2003, 11:35
rare kwast
rare kwast is offline
mijn naam bestaat uit twee stukken
Jo=Afgeleid van het Hebreeuws met de betekenis: Jahweh is genadig. (iets met een feestdag)

Anne= Afgeleid van het Latijn. De naam betekend 'afkomstig uit Adria' (een plaats bij Venetië).

wel cool
Oud 24-05-2003, 11:36
Talon
Talon is offline
Citaat:
volgens www.babynames.com , betekend mijn naam...
Keltisch voor Koning
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 11:36
Stepsje
Stepsje is offline
Stefanus, Steef, Stef, Stefan, Steffen, Steffert, Stephaan, Steven, Etienne (Fr.), Stephane (Fr.), Stephan (Eng.), Steve (Eng.), Esteban (Sp.). Fanie, Steefje, Stefana, Stefanie, Stephanie , Stevina, Fanny (Eng.). Afgeleid van het Griekse 'stephanos' wat krans betekend. De betekenis is waarschijnlijk: de bekroonde (overwinnaar). Er is een feestdag op 26 december ter ere van Stefanus, de eerste martelaar uit de 1ste eeuw, die is gestenigd.

Dat stond ook al een keer op een kaart!
Oud 24-05-2003, 11:38
Basia
Basia is offline
mijn naam is geloof ik afgeleid van barbara:

Afgeleid van het Griekse 'barbaros', met de betekenis 'vreemd'. De naam betekend 'in het buitenland geboren'.

jow, leuk om te weten
Oud 24-05-2003, 11:39
Talon
Talon is offline
Citaat:
Basia schreef op 24-05-2003 @ 12:38:
mijn naam is geloof ik afgeleid van barbara:

Afgeleid van het Griekse 'barbaros', met de betekenis 'vreemd'. De naam betekend 'in het buitenland geboren'.

jow, leuk om te weten
barbapapa ja
Dr moeder was zwanger, en opeens:
huup huup huup barbatruuk, en Basia was geboren
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 11:39
Verwijderd
Andreas, André, Andreus, Andries, Dries, Andres (SP.), Andrea, Andria, Dreesje. Afgeleid van het Griekse 'andreios', met de betekenis 'mannelijk en dapper'. De Heilige Andreas was de eerste discipel van Jezus. Hij werd in Griekenland gekruisigd aan een X- vormig kruis. Later zou deze kruisvorm bekend worden als het Andreaskruis.

Maar dat wist ik allang

M'n vriend:

Rutger, Rodger, Roger, Rogier, Rüdiger (Du.), Rodge (Eng.). Afgeleid van het Germaanse 'rod', met de betekenis 'roem', en 'ger', met de betekenis 'speer'. De betekenis is dus: de beroemde speer (drager) . De Franse vorm Roger werd in ons land bekend door middeleeuwse ridderromansen die de naam veranderde in Rogier. De Duitse vorm Riidiger was de naam van een van de helden in het Nibelungenlied.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 11:41
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
Ester, Esther, Hester, Hestera. Mogelijk afgeleid van het oud Perzisch met de betekenis: ster (vergelijk Istar, de Mesopotamische godin der vruchtbaarheid).
ik heet Esther
Oud 24-05-2003, 11:45
Smartie
Smartie is offline
Martinus, Maarten, Maart, Maerten, Marten, Martianus, Martin, Martijn , Ties, Tinus, Merten (Du.), Morten (De.); Ma, Maartje, Maatje, Marte, Martien, Martje, Martijntje, Tieneke, Tina, Tine, Tineke, Tini, Tinie, arti (Du.), Martina (Du.).

Afgeleid van het Germaanse 'maht', met de betekenis 'macht', en 'hild; met de betekenis 'strijd'. De naam betekent dus: machtige strijdster.

De naam is vooral bekend van de Heilige Martinus, rond ca. 370 de bisschop van Tours in Frankrijk en daarbuiten zeer vereerde heilige. Volgens de legende zou hij, nog Romeins soldaat zijnde, zijn mantel hebben gedeeld met een bedelaar.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 11:46
Miracle
Miracle is offline
Beschermer der mannen (oid)
Oud 24-05-2003, 11:48
Basia
Basia is offline
Citaat:
Talon schreef op 24-05-2003 @ 12:39:
barbapapa ja
Dr moeder was zwanger, en opeens:
huup huup huup barbatruuk, en Basia was geboren
mjah, zoiets ?
Oud 24-05-2003, 11:49
Qimm
Qimm is offline
Joachim, Jochem, Achim (Du), Jochen (Du), Kim (Eng), Jochemina, Jochemke. Afgeleid van het Hebreeuws met de betekenis: Jahweh richt op. De naam is vooral bekend van Jojakim, koning van Juda (2 Kon. 23). Op 16 augustus is er een feestdag ter ere van de Heilige Joachim, de vader van de Heilige Maagd Maria.

he getver... het is christelijk
Oud 24-05-2003, 11:57
poesiefox
poesiefox is offline
Caroline, van Karel, uit het germaanse kerel, vrije man, niet van adel

Mijn vriend, Max, ook germaans, zijn naam betekent kracht. En de christelijke martelaar Maximiliaan is in 295 gedood wegens dienstweigering.
Oud 24-05-2003, 12:01
Qimm
Qimm is offline
Ah ik heb even de keltische betekenis opgezocht van de mijne, veel beter: Aanvoerder
Oud 24-05-2003, 12:01
NERD
NERD is offline
Michaël: Afgeleid van het Germaanse 'amalaswintha', met de betekenis; sterk in de strijd.

Op 29 september is er een feestdag ter ere van de aardsengel Michaël (Daniel 10;13, 21). Hij is tevens patroon van de R.-K. Kerk en schutspatroon van Duitsland.

Zo zie je maar weer, Deutschland über alles!!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 12:03
WolterB
WolterB is offline
Walter, Walther, Wolter, Wouter, Wolter (Du.), Waldo (Du.), Gaultier (Fr.), Gauthier (Fr.), Valter (Zwe.).

Afgeleid van het Germaanse wald-; heersen, en -her; leger. De naam betekent waarschijnlijk; legeraanvoerder.

mja, dit wist ik eigenlijk al
is verder niet veel nieuws voor mij
Oud 24-05-2003, 12:19
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Nicolaas, Claas, Cola, Colijn, Klaas, Nico, Niek, Nikolaas, Colin (Fr.), Klaus (Du.), Niklaus (Du.), Nicholas (Eng.), Nick (Eng.), Niels (Scand.), Nikita (Slav.); Clasina, Klaasje, Klasina, Coletta (Fr., Eng.), Nicolette (Fr.,"Eng.), Nicoline (Fr.), Nicole (Fr., Eng.), Koletta (DII.). Afgeleid van het Grieks met de betekenis: overwinnaar des volks. Op 6 december is er een feestdag ter ere van de Heilige St. Nicolaas, bisschop van Myra te Turkije, gestorven ca. 345. Nicolaas is schutspatroon der zeevarenden, vissers en schoolkinderen, en beschermheilige van Rusland. In Nederland vieren we het een dag eerder, beter bekend als pakjesavond.

Right, ik ben dus vernoemd naar de man met de witte baard en de rooie muts...
Oud 24-05-2003, 12:21
Verwijderd
Mijn echte naam is Inge.
Ingeborg, Inge, Ingebarg. Van Scandinavische herkomst met de mogelijke betekenis: door de goden beschermd.

En volgens babynames.com: Inge, meaning: Island, origin: Scandinavian. Leuk
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 12:21
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heet Michaëla, die naam zal je hier niet tegenkomen aangezien hij Duits is.
Hij is iig afgeleid van Aardsengel Michael
Oud 24-05-2003, 12:24
miss lola
miss lola is offline
Cindy komt van de naam Cynthia
Me naam is grieks ....mmm leuk om te wten
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 12:27
Verwijderd
Tamar, Tamara
Afgeleid van het Hebreeuws met de betekenis: dadelpalm, palm.
Jeej, dat wist ik al, wat ze er niet bij zetten is dat een dadelpalm een teken van vruchtbaarheid is.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 12:30
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
******** schreef op 24-05-2003 @ 12:13:

Mn echte naam is dus Hester

Ester, Esther, Hester, Hestera. Mogelijk afgeleid van het oud Perzisch met de betekenis: ster (vergelijk Istar, de Mesopotamische godin der vruchtbaarheid). De naam is vooral bekend geworden door Ester, in de bijbel de gunstelinge van koning Ahasverus tijdens de Babylonische ballingschap.

mijn vader zei vroeger altijd dat mijn naam liefelijke jonkvrouw betekende maar volgens deze site is het toch iets anders

alleen mijn naam is esther
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 12:32
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 24-05-2003 @ 13:03:
Walter, Walther, Wolter, Wouter, Wolter (Du.), Waldo (Du.), Gaultier (Fr.), Gauthier (Fr.), Valter (Zwe.).

Afgeleid van het Germaanse wald-; heersen, en -her; leger. De naam betekent waarschijnlijk; legeraanvoerder.
Inderdaad. Wouter de gekste.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 12:44
Shock
Shock is offline
"schitterend door roem" en "Jahweh is genadig"
Oud 24-05-2003, 12:44
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Afgeleid van het Hebreeuws met de betekenis: Jahweh is genadig. Op 29 juni is er een feestdag ter ere van Johannes de Doper, discipel van Jezus. Jan is tevens de tweede naam van onze algemeen directeur Christiaan Jan van Dipten.

haha, grappig!
Oud 24-05-2003, 12:46
Verwijderd
Jelle, Jelke, Jelte, Jelto, Jeltse, Jelkje, Jelina, Jelske, Jeltske. Betekenis onbekend. Veel in Friesland voorkomende naam.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 12:50
Kamilla
Kamilla is offline
Ik wist het al, maar ik heb het voor de zekerheid even gekeken en het klopte.

Camillus , Camiel, Camille, Miel, Camilla , Camille.
Afgeleid van het Griekse woord 'gamelios' wat feestelijk betekend.
Camillus van Lellis, hervormer van het ziekenhuiswezen.

Mijn naam betekent dus feestelijk
Ik heet Kamilla, maar die staat er niet bij en het is 'afgeleid' van Camilla.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 12:51
thunder110
thunder110 is offline
Sara, vorstin.
Oud 24-05-2003, 12:57
Breg
Breg is offline
mijn naam staat er niet bij...
Oud 24-05-2003, 13:00
the tourist
the tourist is offline
Annelies=Samentrekking van Anna en Elizabeth (zie dus daar).

Anna=Afgeleid van het Hebreeuwse 'hanna', met de betekenis 'genade of begenadigde'.

Elizabeth=Afgeleid van het Hebreeuwse 'Eliseba', met de betekenis: op God is mijn getuigenis.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 13:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn echte naam is Dana maar dat stond er niet bij, dus heb ik gekeken bij Danielle (mijn doopnaam), dat komt van Daniel en dat betekent: mijn rechter is God.
Oud 24-05-2003, 13:03
freakje
freakje is offline
Rika

>>> Afgeleid van het Germaans 'fred' wat vrede en 'rik' wat machtig betekend. De naam wil dus zeggen; machtig door vrede.
Oud 24-05-2003, 13:07
pepijn 14
pepijn 14 is offline
pepijn

is keltisch (de kelten waren een stam die officieel uit schotland kwamen) . het betekent zoon
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 13:08
Sirenie
Sirenie is offline
Wauw, mijn naam is afgeleid van lieflijk
Didi namelijk.
Daarom hebben mijn ouders hem niet gekozen hoor. Ze zijn naar India geweest, en daar betekent Didi oudste zuster. Ik ben ook de oudste, vandaar
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 13:25
M@rco
M@rco is offline
Afgeleid van het Grieks met de betekenis: parel.

Op 25 april is er een feestdag ter ere van Marcus, apostel, evangelist en schutspatroon van Venetie, waar sinds 829 zijn relikwieen rusten. In Italie een zeer populaire naam.

Oud 24-05-2003, 13:31
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
A Flower in the Olive Family
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 13:36
wissie
wissie is offline
Monique (Fr.):

Waar deze naam vandaan komt is niet bekend. Op 4 mei is er een feestdag ter ere van Monica (332 – 387), moeder van de kerkvader Augustinus.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 14:15
Evito
Evito is offline
Jonathan: Godsgeschenk
Rocco (2e naam): de strijdlustige
Gerardo (3e naam): dapper met de speer
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 14:21
Sithan
Sithan is offline
Zoon van het volk...