Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2002, 19:35
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
arvid_18 schreef:
damn wat is dutchy15 bevooroordeeld
niet te zuining
hij weet echt alles goed te praten als het buitenlanders betreft.
zielig figuur......

stoere praatjes hoor, niet echt persoonlijk gericht natuurlijk verder met een gewelidige inhoud die ook nog es perfect onderbouwd wordt ja, jij bent de man
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2002, 19:44
waaromniet?
waaromniet? is offline
arvid en dutchy, ik heb jullie vaker gewaarschuwt, als ik nog een keer van 1 van beide van jullie een persoonlijke reactie tegen kom, en het kan me niet schelen wie er begint, volgen er sancties.
Oud 17-04-2002, 21:18
Cart?
Cart? is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

waar heb je t over

LOL

Met zo'n attitude reageer je beter gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:30
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Cart? schreef:

LOL

Met zo'n attitude reageer je beter gewoon niet.
Je reply slaat gewoon nergens op? Het is toch logisch dat je emoties iets gebruikt? Menselijk hoor

Lees de reply boven die van jou(deze) es...

Verder houd ik me kop wel(zeik maar tegen me aan als je zo graag gebanned wilt worden)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:56
twiety
twiety is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
.....Om een of andere reden zijn veel allochtone jongeren erg baldadig en we moeten erachter komen hoe dat komt...... En die reden is vindbaar.
Inderdaad. Politiek correct (op z'n PvdA's) komt dit door hun 'temperament'.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 22:09
Cart?
Cart? is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Je reply slaat gewoon nergens op? Het is toch logisch dat je emoties iets gebruikt? Menselijk hoor

Lees de reply boven die van jou(deze) es...

Verder houd ik me kop wel(zeik maar tegen me aan als je zo graag gebanned wilt worden)
Omdat mijnheertje denkt dat de reply op niks slaagt pffffff
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 22:26
twiety
twiety is offline
Om te beginnen een klein woordje naar PFP over het emigreren: Al kan 't zo zijn dat Pim er zo over denkt, hij ziet in dat dit niet haalbaar is. Ik heb er geen problemen mee als je je mening hier neer zet, maar doe niet alsof Pim dit van plan is.

En dan nu Miss Maroc:

Citaat:
Miss_Maroc schreef:
Ach kindjes toch....

GAAN WE WEER??

Jullie zijn al net zo besmet als al die andere journalisten, ik dacht dat hier nog wat helderdenkende mensen rondsurften.. Maar goed, mijn vermoedens zijn weer is bevestigt; WAT ZIJN JULLIE GOED IN GENERALISEREN!!

*Aplausje voor jezelf*

Het wordt erg vermoeiend om het iedere keer over 'een aanzienlijk gedeelte van de Marokkanen, met name jongeren' te zeggen' als we het over de negatieve effecten hebben die <vul hier die zin dan maar weer in> Marokkanen in de Nederlandse samenleving veroorzaken.

Jij zegt ook 'jullie', terwijl je niet iedereen op dit forum bedoelt, even daargelaten of 'wij' helder denken of niet.

Ik ben hier nu niet mijn tijd aan het verspillen omdat ik wil opkomen voor de Marokkaanse gemeenschap maar omdat ik jullie aan het verstand wil brengen dat je geen dingen moet roepen als je niet weet waar je het over hebt.

Mooie inleiding, laat maar komen dan.

We , Marokkanen, gaan toch niet weg hier in Nederland. We zijn hier en we blijven hier. Punt uit.
Hoeft van mij ook niet. Ik wil alleen dat mensen (ook autochtonen) met crimineel gedrag (met name straatgeweld) 's wat sneller in dit land (ja, je mag blijven) in een cel worden gesmeten.

Accepteer je ons niet?
Ik wel, ik tolereer alleen niet dat <weer die zin, voor de laatste keer, nu moet je 't maar snappen, ik tik me lam hier> zorgen dat mensen bang de straat op gaan.

Rot dan lekker zelf op.
Hiertegen wil ik politiek en democratisch een oplossing, lijkt me beter dan iemand voor het uiten van zijn mening richting de grens te verwijzen.

Doen jullie makkelijk?
Ik niet, maar ik kan aan 'jullie' niet zien dat je mij niet bedoelt.

DOe ik ook makkelijK! Makkelijk zat. Goh wat hou ik van de Nederlandse taal, zo lekker duidelijk
Was 't maar zo dat meer mensen willen integreren en daarvan hielden, dan gaan die inburgeringscursussen vast een stuk beter.
O, dan heb ik nog een mooi boek voor je trouwens, met duidelijke Nederlandse taal (ja, van Pim ja).

Ik heb geen eens zin meer om aan jullie te vertellen hoe goed geintegreerd de Marokkaanse jeugd is, en dat maar een zeer klein deel van de Marokkaanse gemeenschap het verpest voor de anderen, omdat jullie toch geloven wat jullie willen geloven..

De hele gemeenschap bekeken zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Maar 1 klein vervelend groepje in een stad kan erg lastig zijn voor heel veel mensen. En veel niet-criminele allochtone ouders hebben zoiets van 'wat mijn zoon op straat doet is niet mij pakkie an', dus ze dragen wel bij aan het verpesten.

Weet je wat: Het zal mij een zorg zijn!
Blijkbaar wel, aangezien je hier reageert.

Multiculturele samenleving= openstaan voor anderen,
Klopt, in gedachten openstaan voor opvattingen, niet per se zolang onze instellingen dat niet aankunnen de grenzen laten openstaan. En die eerder genoemde opvattingen moeten niet in strijd zijn met onze wet. Wil je dit veranderen, probeer 't 's met de politiek, zoals het hoort in een democratie.

Wij Marokkanen moeten de kans krijgen van jullie om hier te integreren.
Vandaar Pim's idee om via stichtingen goedkoop wonen voor allochtonen in rijkere buurten mogelijk te maken (en mocht dit niet helpen (d.w.z. dat allochtonen toch in hun armere wijken blijven), hierop dwang uitoefenen).

Jullie Nederlanders moeten ook openstaan voor ons, net als dat wij proberen open te staan voor jullie.
Inderdaad, maar vind je 't gek dat we niet openstaan voor een groep terroriserende jongeren (al is 't een kleine groep) die het woord integratie waarschijnlijk niet eens kennen.

Willen the slaves van Pim Fortuyn (pim TOZtuyn) hun mond aub gaan spoelen. Bij voorbaat dank, weer een hopeloos geval minder!
TOZ? Tegen Overlastveroorzakende Zwerfjongeren?
Ik denk er niet eens aan om het hier niet over te hebben. Daarvoor is dit land me te dierbaar...en dat zou voor jou ook moeten gelden!

De groeten!
Groeten terug.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 22:28
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
twiety schreef:

Het kabinet bestond niet alleen uit PvdA hoor, zelfs een rechtse partij zat erin
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 22:51
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Het kabinet bestond niet alleen uit PvdA hoor, zelfs een rechtse partij zat erin
Klopt, en veel goede ideeën van 't VVD (natuurlijk nog lang niet zo goed als die van Pim, ook over de hele linie genomen) werden onder het mom van racisme of asocialiteit door 't PvdA de kop ingedrukt.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 23:48
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
twiety schreef:

Klopt, en veel goede ideeën van 't VVD (natuurlijk nog lang niet zo goed als die van Pim, ook over de hele linie genomen) werden onder het mom van racisme of asocialiteit door 't PvdA de kop ingedrukt.
Zo ken ik er ook wel 1: veel goede ideeen over zorg, onderwijs en veiligheid werden door het gierige VVD de kop ingedrukt.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 00:03
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Zo ken ik er ook wel 1: veel goede ideeen over zorg, onderwijs en veiligheid werden door het gierige VVD de kop ingedrukt.
Vandaar mijn opmerking dat Pim's ideeën over de hele linie beter zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 08:30
Verwijderd
Citaat:
twiety schreef:

Dat geloof ik niet. Dan zouden temperamentvolle mensen
per definitie baldadig/crimineel moeten zijn. En dat is niet zo.
Maar wat de reden wel is?
Misschien dat ze, als ze zich vreemdeling voelen, zich niet een voelen met het land waarin ze leven en er daarom ook minder waardering voor hebben.
Alleen in dit geval moet daar ook iets van een disrespect voor alles wat leeft bijkomen, zie hondje.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 10:43
digga
digga is offline
Citaat:
FLH schreef:

mag ik het doen?

Ga je gang, wat die jongens hebben gedaan is inderdaad onmenselijk en harteloos.

Waarom doen Marrokanen dit en hoor je zo weinig dat Nederlanders het doen?

Ahum... Volgens mij is dit niet 100% waar. '...en hoor je zo weinig dat Nederlanders het doen' --> OOK 'de o zo brave' Nederlanders doen dit soort dingen, dus hiermee hoef je niet aan te komen.

Is dat een onderdeel van de Marrokaanse 'cultuur' ofzo om hondjes te trappen en mensen lastig te vallen?

Ben wel blij dat je dit vraagt. Ik kan je namelijk een antwoord geven: NEE, dit is geen onderdeel van de Marokkaanse cultuur.

kots kots!

idem
Oud 18-04-2002, 10:53
twiety
twiety is offline
Citaat:
KontraDix schreef:

Dat geloof ik niet. Dan zouden temperamentvolle mensen
per definitie baldadig/crimineel moeten zijn. En dat is niet zo.

Niet per definitie, alleen sneller/eerder, vandaar dat ook niet alle allochtonen zo baldadig zijn.

Maar wat de reden wel is?
Misschien dat ze, als ze zich vreemdeling voelen, zich niet een voelen met het land waarin ze leven en er daarom ook minder waardering voor hebben.

Krijgen we dat verhaal weer. Ik voel me in het buitenland ook een vreemdeling, is nog geen reden om aggressief te worden. Jaja, nou krijg ik hier als reactie op dat je bedoelt dat ze zich in het woonland buitengesloten voelen. Vandaar Pim's huisvestigingsintegratievoorstel.

Alleen in dit geval moet daar ook iets van een disrespect voor alles wat leeft bijkomen, zie hondje.
Zegt-ie even tussen neus en lippen. Dit lijkt dus juist vaker voor te komen bij allochtone jongeren.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 11:18
Verwijderd
Citaat:
twiety schreef:
Niet per definitie, alleen sneller/eerder, vandaar dat ook niet alle allochtonen zo baldadig zijn.
Zijn marokkanen een temperamentvol volk?
Maar goed, het zou best kunnen dat temperament er mee te maken heeft dat je sneller opgefokt bent en heftiger reageert, maar toch denk ik dat dit weinig uitmaakt anders zouden de landen waar deze mensen vandaan komen een grote bende zijn.

Citaat:

Krijgen we dat verhaal weer. Ik voel me in het buitenland ook een vreemdeling, is nog geen reden om aggressief te worden. Jaja, nou krijg ik hier als reactie op dat je bedoelt dat ze zich in het woonland buitengesloten voelen. Vandaar Pim's huisvestigingsintegratievoorstel.
Het gaat hier niet om toerisme, maar om wónen in een ander land.

Citaat:

Zegt-ie even tussen neus en lippen. Dit lijkt dus juist vaker voor te komen bij allochtone jongeren.
Laat mij dat onderzoek zien.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 12:46
J
J is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef:

Welke waarden? Hebben jullie die dan? Ik zie ofmerk er niets van. Nederlandse Jeugd die ouderen geen greintje respect tonen. zelfs hun ouders niet. Grote bek geven, enz.
Allochtonen daarentegen hebben heel veel respect voor ouderen.
Overspel, iedereen die het maar met iedereen en alles doet, homoseksualiteit. Allemaal walging. en wat voor Norm of waarde bindt de nederlander er aan? geen. Alles mag maar kennelijk.
En zo kan ik verder blijven gaan.
Kom dus niet zeuren over allochtonen die in niet in de samenleving geintegreerd zijn als jullie zelf niet in de fatsoen en beschaving geintegreerd zijn.
Wat je nu aanhaalt met homosexualiteit en iedereen en alles met elkaar doen........ dat is dus ONZE cultuur en we zitten hier in Nederland dus men hoort zich aan te passen aan onze cultuur, of die cultuur nou goed of slecht is, mensen die hierkomen zijn "gasten".
Oud 18-04-2002, 12:53
J
J is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:
Ach kindjes toch....

GAAN WE WEER??

Jullie zijn al net zo besmet als al die andere journalisten, ik dacht dat hier nog wat helderdenkende mensen rondsurften.. Maar goed, mijn vermoedens zijn weer is bevestigt; WAT ZIJN JULLIE GOED IN GENERALISEREN!!

*Aplausje voor jezelf*

Ik ben hier nu niet mijn tijd aan het verspillen omdat ik wil opkomen voor de Marokkaanse gemeenschap maar omdat ik jullie aan het verstand wil brengen dat je geen dingen moet roepen als je niet weet waar je het over hebt.

We , Marokkanen, gaan toch niet weg hier in Nederland. We zijn hier en we blijven hier. Punt uit. Accepteer je ons niet? Rot dan lekker zelf op. Doen jullie makkelijk? DOe ik ook makkelijK! Makkelijk zat. Goh wat hou ik van de Nederlandse taal, zo lekker duidelijk

Ik heb geen eens zin meer om aan jullie te vertellen hoe goed geintegreerd de Marokkaanse jeugd is, en dat maar een zeer klein deel van de Marokkaanse gemeenschap het verpest voor de anderen, omdat jullie toch geloven wat jullie willen geloven.. Weet je wat: Het zal mij een zorg zijn!

Wij Marokkanen moeten de kans krijgen van jullie om hier te integreren. Jullie Nederlanders moeten ook openstaan voor ons, net als dat wij proberen open te staan voor jullie.

Willen the slaves van Pim Fortuyn (pim TOZtuyn) hun mond aub gaan spoelen. Bij voorbaat dank, weer een hopeloos geval minder!

De groeten!
Damn jij bent echt tirest.......... Wat lul je nou ,"wij blijven lekker toch hier.." En rot zelf op als je ons niet accepteert.... pfff.... Die multiculturele samenleving hier, daar hebben wij hier in nederland niet voor gekozen...

En waarom zeg je dat laatste over pim fortuyn??? Je weet niet half wat hij zegt of wat hij lult, je hebt hem alleen toevallig een keer horen zeggen dat nederland vol is. En dat schiet jullie "goed" ( ahum ) geintegreerde buitenlanders in het verkeerde keelgat. Kijk bijvoorbeeld us naar de onderbouwing van die 3 woorden ( nederland is vol ) maar neej dat hoeven jullie allemaal niet te weten..........
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 12:58
twiety
twiety is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Het gaat hier niet om toerisme, maar om wónen in een ander land.
Ik zei al dat ik deze opmerking verwachtte, en heb al antwoord gegeven:
Vandaar Pim's huisvestigingsintegratievoorstel.

Laat mij dat onderzoek zien.
Ik zal straks nog eens even verder zoeken naar specifieke onderwerpen over de uitwassen. Tussendoor wat gerelateerd leesvoer over allochtone criminaliteit: http://www.trouw.nl/artikelactueel/984384811152.html
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 13:13
Verwijderd
Citaat:

Ik zei al dat ik deze opmerking verwachtte, en heb al antwoord gegeven:
Vandaar Pim's huisvestigingsintegratievoorstel.
Je zult wel huisvesting bedoelen.
En wat houdt dat voorstel in dan? Spreiding?

Citaat:

Ik zal straks nog eens even verder zoeken naar specifieke onderwerpen over de uitwassen. Tussendoor wat gerelateerd leesvoer over allochtone criminaliteit:
Dat gaat dus totaal niet over disrespect tegenover alles wat leeft. Je uitspraak dat dit vaker voorkomt bij allochtonen is dus uit de lucht gegrepen.
En als je gaat zoeken naar meer van dit soort uitwassen zul je zien dat die op dit niveau verhoudingsgewijs net zoveel gepleegd worden door autochtonen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 13:28
twiety
twiety is offline
Citaat:
KontraDix schreef:

Je zult wel huisvesting bedoelen.
En wat houdt dat voorstel in dan? Spreiding?

Dat gaat dus totaal niet over disrespect tegenover alles wat leeft. Je uitspraak dat dit vaker voorkomt bij allochtonen is dus uit de lucht gegrepen.
En als je gaat zoeken naar meer van dit soort uitwassen zul je zien dat die op dit niveau verhoudingsgewijs net zoveel gepleegd worden door autochtonen.
Inderdaad, spreiding.

We zullen zien of dit verhoudingsgewijs net zoveel is. Alhoewel ik de term niet goed vind, lijkt me dit onder het kopje 'zinloos geweld' te vallen, dit soort uitwassen en disrespect tegenover alles wat leeft. Ik laat je nog weten of ik er wat over vind, en zo ja wat.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 15:33
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
J schreef:

Wat je nu aanhaalt met homosexualiteit en iedereen en alles met elkaar doen........ dat is dus ONZE cultuur en we zitten hier in Nederland dus men hoort zich aan te passen aan onze cultuur, of die cultuur nou goed of slecht is, mensen die hierkomen zijn "gasten".

onze cultuur, man nederland heeft niet eens een eigen cultuur gehad
waarom zou men zich aan de volgens jou slechte cultuur, zich aan moeten passen?
zijn geen gasten, komen hier meestal voor de rest van hun leven en dat kun je moeilijk gast noemen
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 15:34
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
twiety schreef:

Vandaar mijn opmerking dat Pim's ideeën over de hele linie beter zijn.
De ideeen kunnen dan wel goed zijn, maar het gaat erom dat het haalbaar is, en dat is bijna altijd niet zo, dus dan heb je ook weinig aan die ideeen he
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 15:36
J
J is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

waarom zou men zich aan de volgens jou slechte cultuur, zich aan moeten passen?
zijn geen gasten, komen hier meestal voor de rest van hun leven en dat kun je moeilijk gast noemen
Omdat dit ons land is...
Als ik iemand in huis neem heeftie zich te houden aan mijn regels, alstie daar niet mee instemd dan tieft ie op he.... En je hoort mij niet zeggen dat onze cultuur slecht is
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 15:53
@pie
@pie is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

hiermee doe je echt n goeie uitspraak ja
Oud 18-04-2002, 15:55
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
J schreef:

Omdat dit ons land is...
Als ik iemand in huis neem heeftie zich te houden aan mijn regels, alstie daar niet mee instemd dan tieft ie op he.... En je hoort mij niet zeggen dat onze cultuur slecht is

ook niet dat ie goed is anders..

een huis is een eigendom, een land is niet jouw eigendom, ik weet niet of je dat door hebt ofzo.. je betaalt niet per vierkante meter stuk als je op straat loopt ofzo, dat ons heeft iedereen andere meningen over
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 15:55
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
@pie schreef:

hiermee doe je echt n goeie uitspraak ja

mag jij mij nu gaan vertellen in welke jaren nederland een echte nederlandse cultuur heeft gehad?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 15:58
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

een huis is een eigendom, een land is niet jouw eigendom, ik weet niet of je dat door hebt ofzo.. je betaalt niet per vierkante meter stuk als je op straat loopt ofzo, dat ons heeft iedereen andere meningen over
Die straat is anders wel aangelegd met belastinggeld, een reden temeer dat hier indirect door burgers, direct door de politiek beslissingen over mogen (nee, zelfs moeten!) worden genomen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 16:01
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

De ideeen kunnen dan wel goed zijn, maar het gaat erom dat het haalbaar is, en dat is bijna altijd niet zo, dus dan heb je ook weinig aan die ideeen he
Haalbaarheid hangt ook af van inzet. Bij Paars was bijna niets haalbaar.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 16:03
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
twiety schreef:

Die straat is anders wel aangelegd met belastinggeld, een reden temeer dat hier indirect door burgers, direct door de politiek beslissingen over mogen (nee, zelfs moeten!) worden genomen.
alsof ik dat niet weet

het verschil zit m echt er in het welk deel jou toebehoort, als jij een huis koopt is dat huis van jou, als jij belasting betaald en daar worden wegen enzo van aangelegd, onderhouden etc. dan wordt er niet gezegd van ''ah, jij hebt zoveel belasting betaald, dus jij mag deze 10 meter hebben, je complete eigendom en doe ermee wat je wilt''
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 16:04
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
twiety schreef:

Haalbaarheid hangt ook af van inzet. Bij Paars was bijna niets haalbaar.

en verder hangt t af van GELD, tja daar hoor ik m nou net nooit over(, ja behalve dat we moeten bezuinigen )
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 16:08
@pie
@pie is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
mag jij mij nu gaan vertellen in welke jaren nederland een echte nederlandse cultuur heeft gehad?
zeg maar gerust: tot 1914

ennuh, wel eens gehoord van de gouden eeuw?

-edit na de post van twietie -

taal is een cultuureigenschap

Laatst gewijzigd op 18-04-2002 om 16:15.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 16:09
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Zie http://www.nrc.nl/cultuur/991372603695.html

Enkele quotes uit dit artikel:

Daar had je het! Praten over nationale cultuur = nationalisme = fascisme = fout, zo luidt de formulering van het taboe, dat in linkse, politiek en cultureel correcte kringen zo sterk leeft. Het geeft aan hoezeer het denken verlamd kan worden door gefossiliseerde angsten in samenhang met de Tweede Wereldoorlog. Wat zijn dat voor dinosaurussen-standpunten, om net te doen alsof alleen al door de woorden `nationale cultuur' te fluisteren, het Zwart Front alweer marcheert?

Lekker makkelijk ook: zeggen, de `Nederlandse cultuur' bestaat niet, dus integratie van allochtonen in de Nederlandse cultuur vormt geen probleem zo'n cultuur bestaat immers niet!

..........

Met die stelling ben ik het volledig oneens. Ik zou hem zelfs willen omdraaien: door voortdurend te ontkennen dat er zoiets bestaat als een Nederlandse cultuur belemmer je de integratie. (Paul Scheffer heeft daar zich de vingers al blauw over geschreven). Sterker nog, dat de integratie van sommige groepen buitenlanders in Nederland mislukt, komt voor een deel door die aanhoudende, hardnekkige ontkenning. De Nederlandse cultuur ontkennen is de dominante cultuur in Nederland. Dat is al decennia het geval, anders is het niet te verklaren dat aan de aanwassende stroom nieuwe Nederlanders die zich hier gevestigd hebben, nooit eerder, tot pas een jaar geleden, serieus gevraagd is om Nederlands te leren een van onze meest typische cultuuruitingen, de taal, die niet alleen een brug vormt voor culturele integratie, maar ook voor de (nog veel belangrijker) economische integratie.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 16:51
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
@pie schreef:

wat boeit mij het jaar 18xx nou weer, als we zover teruggaan ken ik ook nog wel een groot aantal landen dat anders was dan nu.

hebben de zwisters een echte eigen cultuur volgens jou?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 16:54
Dutchy15
Dutchy15 is offline
grootse fout die je maakt: kijk altijd als eerst door wie de bron is samengesteld, antwoord: door Paul Steenhuis
dus niet objectief, daar houdt t op.
ik merk tegenwoordig echt geen typische echt oerhollandse dingen in dit land?

Laatst gewijzigd op 18-04-2002 om 17:28.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 17:12
twiety
twiety is offline
- Dit heb ik niet geschreven, wel goed quoten he!
- Ik ventileer mijn mening m.b.v. een andere mening. Lijkt me niks mis mee. Dit was geen onderzoek ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 19:20
J
J is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Jij weet ook alles recht te praten voor buitenlanders he. Of wij nou wel of niet een cultuur hebben ( we hebben natuurlijk wel degelijk een eigen cultuur ) dan nog komen ze hier in nederland. En dan hoort men zich aan te passen!!!!! A - a -n -p -a -s -s -e -n...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 19:41
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:

hoe kom je daar nu weer bij. Temperament . Ten eerste wonen veel allochtonen in achterstandswijken. Het verschil tussen criminaliteit onder allochtonen en onder de gemiddelde bewoner van een achterstandswijk is miniem. Tel daarbij de stigmatisering en de interculturele problemen op en je hebt genoeg reden.
Oud 18-04-2002, 19:58
Joostje
Joostje is offline
Het wordt erg vermoeiend om het iedere keer over 'een aanzienlijk gedeelte van de Marokkanen, met name jongeren' te zeggen' als we het over de negatieve effecten hebben die <vul hier die zin dan maar weer in> Marokkanen in de Nederlandse samenleving veroorzaken.

Ja. Wil je zeggen dat alle Marokkanen, of zelfs maar een meerderheid van de Marokkanen, een negatieve invloed uitoefenen op de Nederlandse maatschappij?

Hoeft van mij ook niet. Ik wil alleen dat mensen (ook autochtonen) met crimineel gedrag (met name straatgeweld) 's wat sneller in dit land (ja, je mag blijven) in een cel worden gesmeten.

1) Alleen in de cel gooien werkt niet.
2) Als je bedoel dat het justitieel apparaat sneller en effectiever gaat werken, dan is iedereen het natuurlijk met je eens.

Ik wel, ik tolereer alleen niet dat <weer die zin, voor de laatste keer, nu moet je 't maar snappen, ik tik me lam hier> zorgen dat mensen bang de straat op gaan.

Sterker nog, dat tolereer ik van niemand

Ik heb geen eens zin meer om aan jullie te vertellen hoe goed geintegreerd de Marokkaanse jeugd is, en dat maar een zeer klein deel van de Marokkaanse gemeenschap het verpest voor de anderen, omdat jullie toch geloven wat jullie willen geloven..

De hele gemeenschap bekeken zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Maar 1 klein vervelend groepje in een stad kan erg lastig zijn voor heel veel mensen. En veel niet-criminele allochtone ouders hebben zoiets van 'wat mijn zoon op straat doet is niet mij pakkie an', dus ze dragen wel bij aan het verpesten.

Ze dragen er niet direct aan bij. Net zoals Pim Fortuyn (hoewel misschien niet bedoeld) het racisme gangbaarder maakt, Nederland helpt te verpesten.

Klopt, in gedachten openstaan voor opvattingen, niet per se zolang onze instellingen dat niet aankunnen de grenzen laten openstaan. En die eerder genoemde opvattingen moeten niet in strijd zijn met onze wet. Wil je dit veranderen, probeer 't 's met de politiek, zoals het hoort in een democratie.

De meeste islamitische opvattingen zijn niet in strijd met de Nederlandse wet, maar ondersteunen die juist. Daarnaast is de grens-kwestie een hele andere, offtopic enz enz. Ik zou er best op in willen gaan weet jezelf ook wel

Wij Marokkanen moeten de kans krijgen van jullie om hier te integreren.
Vandaar Pim's idee om via stichtingen goedkoop wonen voor allochtonen in rijkere buurten mogelijk te maken (en mocht dit niet helpen (d.w.z. dat allochtonen toch in hun armere wijken blijven), hierop dwang uitoefenen).

Er zijn waarschijnlijk wel betere ideen. gezamenlijke scholen, Betere taalcursussen, het beter wegwijs maken in Nederlandse instanties, waardoor ze beter aan een baan kunnen komen, ezn enz

Jullie Nederlanders moeten ook openstaan voor ons, net als dat wij proberen open te staan voor jullie.
Inderdaad, maar vind je 't gek dat we niet openstaan voor een groep terroriserende jongeren (al is 't een kleine groep) die het woord integratie waarschijnlijk niet eens kennen.

Nee. Wel als je in dat ene groepje (of ze nu wel of niet geintegreerd zijn laat ik even buiten sprake) ziet als de totale marokkaanse gemeenschap.

Groeten terug.
mazzeltov
Oud 18-04-2002, 20:00
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:

noem eens wat van die prachtideen van de vvd
Oud 18-04-2002, 20:05
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
J schreef:

Ze hoeven zich helemaal niet aan te passen aan onze cultuur, ze hoeven slechts het Nederlands wetboek te accepteren, Nederlands te leren. Enige kennis van de Nederlandse cultuur zou ook mooi zijn. Ze hoeven echter niet de Nederlandse cultuur over te nemen.
Oud 18-04-2002, 20:12
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
@pie schreef:

taal is aan veranderingen onderhevig net als cultuur. Daarnaast is de gouden eeuw grotendeels tot stand gekomen door de vlucht van kapitaal en kooplieden uit Antwerpen.
Oud 18-04-2002, 20:15
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
J schreef:

Jij weet ook alles recht te praten voor buitenlanders he. Of wij nou wel of niet een cultuur hebben ( we hebben natuurlijk wel degelijk een eigen cultuur ) dan nog komen ze hier in nederland. En dan hoort men zich aan te passen!!!!! A - a -n -p -a -s -s -e -n...
Wat is dan die cultuur? Aanpassen moet slechts tot een beperkte hoogte (zoals ik al zei, Wetboek en nederlandse taal)
Oud 19-04-2002, 00:20
twiety
twiety is offline
Goed, even van tevoren een waarschuwing. Ik ontkom er bij dit onderwerp natuurlijk weer niet aan om Pim er weer bij te halen. Je dwingt me gewoon!

Citaat:
Joostje schreef:
hoe kom je daar nu weer bij. Temperament . Ten eerste wonen veel allochtonen in achterstandswijken. Het verschil tussen criminaliteit onder allochtonen en onder de gemiddelde bewoner van een achterstandswijk is miniem. Tel daarbij de stigmatisering en de interculturele problemen op en je hebt genoeg reden.
Voor – met name zinloos (rotterm) - geweld is geen reden, hooguit een aanleiding. En ‘t feit dat je ‘t doet, voornamelijk tegen autochtonen, moet ik daar iets van wraak of onvrede uit afleiden? Hier is hoe ik erover denk:
- achterstandswijken: ik vraag me af hoeveel dit aan ‘t probleem bijdraagt, maar dat het zo is is wel een feit. Hier stel ik de politiek ook voor aansprakelijk (en hiervoor kan een oplossing komen als Pim aan de macht komt).
- stigmatisering: Al ben ik het ermee eens dat je niet bevolkingsgroepen in het algemeen ergens van moet beschuldigen, wil ik wel even kwijt dat het groepen (sowieso al zwak btw, vaak tegen 1 iemand, ‘t liefst zo zwak mogelijk) van deze allochtonen zijn die gezorgd hebben voor zo’n slechte naam. Dat is geen verzinsel en daarmee ligt de oorzaak dus niet bij autochtonen (ja, ook niet bij alle allochtonen). Wel geeft het gevolg zich op een verkeerde manier weer af en toe bij autochtonen en zullen we er beter aan doen op inventieve manieren dit te verhelpen, met stimulering, aansporing en zo nodig dwang op verschillende vlakken (beginnend met een stimuleringsbeleid voor huisvesting van armeren in rijkere buurten via stichtingen, is echt nodig voor integratie), maar altijd op een politieke manier en zo mogelijk zonder geweld. Al met al klinkt dit toch mild, al is ‘t wat Pim wil
- interculturele problemen: Tja, vage term, moet toch dan als eerste denken aan standpunten over o.a. homo’s en vrouwen en daar heb ik bij veel mensen nogal onbegrip over. Kweetniet of je ook nog andere problemen bedoelt hier? Zo ja, noem ‘s wat.
Nu is ‘t mijn beurt om jou ‘s om cijfers te vragen over deze stelling: “Het verschil tussen criminaliteit onder allochtonen en onder de gemiddelde bewoner van een achterstandswijk is miniem”.

Ja. Wil je zeggen dat alle Marokkanen, of zelfs maar een meerderheid van de Marokkanen, een negatieve invloed uitoefenen op de Nederlandse maatschappij?
Nee, ik bedoel precies wat ik zeg en ik ga ‘t niet nog ‘s zeggen.

1) Alleen in de cel gooien werkt niet.
Klopt.
2) Als je bedoel dat het justitieel apparaat sneller en effectiever gaat werken, dan is iedereen het natuurlijk met je eens.
Uiteraard, maar laat iedereen dan ook stemmen op een partij die daar voor gaat zorgen!

(….)Sterker nog, dat tolereer ik van niemand
Inderdaad, mee eens, maar ik had het nu even over groepjes allochtone criminelen, die nou eenmaal vaker voorkomen en lastiger zijn dan anderen die hiervoor zorgen en hierdoor overigens ook de kern van de angst zijn bij veel mensen om de straat op te gaan en waarvoor de politiek kan zorgen om dit weg te nemen of op z’n minst te verkleinen.

Ze dragen er niet direct aan bij. Net zoals Pim Fortuyn (hoewel misschien niet bedoeld) het racisme gangbaarder maakt, Nederland helpt te verpesten.
Wat Pim betreft heb je geen gelijk, integendeel. Als er maar van beide kanten (all. en aut. o.a. d.m.v. & m.b.v. herindeling) eens wat meer interactie op menselijk gebied zou zijn, zou de opvoeding ook beter gaan en vooral ook meer verantwoordelijk voor wat er buitenshuis gebeurt, en hierdoor meer volgens de wetten. Ook de herstructurering van de politie kan er aan bijdragen dat het buitenshuis minder gebeurt uiteraard, maar ‘t stuk wordt nu al erg lang, dus dat laat ik ff zitten hier. Ik wilde het alleen even wel erbij noemen, aangezien ‘t mes aan 2 kanten moet snijden en je de huidige criminelen die niet meer te redden zijn ook wilt aanpakken. Dit alles wordt i.i.g. echt geprobeerd met de standpunten van Pim.

De meeste islamitische opvattingen zijn niet in strijd met de Nederlandse wet, maar ondersteunen die juist. Daarnaast is de grens-kwestie een hele andere, offtopic enz enz. Ik zou er best op in willen gaan weet jezelf ook wel
Weet ik i.d.d. En de grenskwestie zullen we er ff buiten houden, is goed.
En dat eerste heb ik volgens mij niet tegengesproken.

Er zijn waarschijnlijk wel betere ideen. gezamenlijke scholen,
Krijg je vanzelf meer als je meer door elkaar gaat wonen.

Betere taalcursussen,
Uiteraard, en het kan altijd beter, alleen vraag ik me af of het lage percentage geslaagden van zo’n cursus zoveel aan de huide kwaliteit ligt.

het beter wegwijs maken in Nederlandse instanties, waardoor ze beter aan een baan kunnen komen, ezn enz
Idem, hoort ook bij de inburgeringscursus.

Nee. Wel als je in dat ene groepje (of ze nu wel of niet geintegreerd zijn laat ik even buiten sprake) ziet als de totale marokkaanse gemeenschap.
Doe ik niet.

noem eens wat van die prachtideen van de vvd
Nee, moet al genoeg typen om Fortuyn bij je aan ‘t verstand te krijgen en ik ga niet de VVD zitten steunen hier.

Ze hoeven zich helemaal niet aan te passen aan onze cultuur, ze hoeven slechts het Nederlands wetboek te accepteren, Nederlands te leren. Enige kennis van de Nederlandse cultuur zou ook mooi zijn. Ze hoeven echter niet de Nederlandse cultuur over te nemen.
Maar wel bijv. openstaan voor herindeling, ook ‘over buitenshuis’ opvoeden en hiermee ook rekening houden met wetten, evt. zelfs gangbare normen en waarden, meer moeite doen voor het (willen) leren van de ned. taal enzo.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 17:48
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Kijk sommige mensen kammen gewoon alles onder een kam!
En daar begint de domheid van de mens!
Want ik snap geen ene fok waarom ik word aangeken omdat toevallig een marokkaanse jongen ergerns op dit wereld kloot een winkel heeft beroofd!
Dat is toch krankzinnig voor woorden!

Jezus als ik dit zo vertel lijkt het net dat ik kinderen van 8 a 10 jaar moet wat gaan leren over de maatschappij

terribel shit

Met vriendlijke beterschap!!

PeaCe
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 19:25
PFP
PFP is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:
Kijk sommige mensen kammen gewoon alles onder een kam!
En daar begint de domheid van de mens!
Want ik snap geen ene fok waarom ik word aangeken omdat toevallig een marokkaanse jongen ergerns op dit wereld kloot een winkel heeft beroofd!
Dat is toch krankzinnig voor woorden!

Jezus als ik dit zo vertel lijkt het net dat ik kinderen van 8 a 10 jaar moet wat gaan leren over de maatschappij

terribel shit

Met vriendlijke beterschap!!

PeaCe
dat kan je zeggen als het 1 keer gebeurd. Zelfs als het 1000 keer gebeurd. maar het gebeurd wel 100000 keer dat marrokanen gewoon overlast veroorzaken. Dat kunnen mensen gewoon niet ontkennen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 19:46
Verwijderd
En het gebeurt een veelvoud daarvan dat niet-Marokkanen overlast veroorzaken.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 19:55
PFP
PFP is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
En het gebeurt een veelvoud daarvan dat niet-Marokkanen overlast veroorzaken.
kom op nou toch hoe naief. Het zal inderdaad ook vaak door NL overlast worden veroorzaakt maar vergeet niet dat de marrokanen met 20 keer zo weinig zijn en toch nog zo veel overlast bezorgen vooral in de grote steden.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 20:33
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
PFP schreef:
kom op nou toch hoe naief. Het zal inderdaad ook vaak door NL overlast worden veroorzaakt maar vergeet niet dat de marrokanen met 20 keer zo weinig zijn en toch nog zo veel overlast bezorgen vooral in de grote steden.
Naar Marokkanen (en andere 'niet-Nederlanders') wordt dan ook met een twintig keer zo sterke bril gekeken...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 21:36
twiety
twiety is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Naar Marokkanen (en andere 'niet-Nederlanders') wordt dan ook met een twintig keer zo sterke bril gekeken...
Ik denk dan eerder dat het komt omdat ze met 20 man tezamen ongein uithalen. Als je bedoelt dat er beter op gelet wordt, zal daar wel een reden voor zijn. En ik vind dat het niet zo is, en juist veel misdaden onder het tapijt zijn geveegd uit angst voor aanklachten wegens racisme, discriminatie en vrijheid van geloof, waarschijnlijk om nog maar niet te spreken van een kleiner aangiftepercentage onder slachtoffers wegens bedreigingen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 13:59
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
twiety schreef:
Ik denk dan eerder dat het komt omdat ze met 20 man tezamen ongein uithalen. Als je bedoelt dat er beter op gelet wordt, zal daar wel een reden voor zijn. En ik vind dat het niet zo is, en juist veel misdaden onder het tapijt zijn geveegd uit angst voor aanklachten wegens racisme, discriminatie en vrijheid van geloof, waarschijnlijk om nog maar niet te spreken van een kleiner aangiftepercentage onder slachtoffers wegens bedreigingen.
al zouden buitenlanders crimineler zijn, ligt dat dan aan het feit dat het buitenlanders zijn?
Reageren

Regels voor berichten