Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Lees de reply boven die van jou(deze) es... Verder houd ik me kop wel(zeik maar tegen me aan als je zo graag gebanned wilt worden) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Om te beginnen een klein woordje naar PFP over het emigreren: Al kan 't zo zijn dat Pim er zo over denkt, hij ziet in dat dit niet haalbaar is. Ik heb er geen problemen mee als je je mening hier neer zet, maar doe niet alsof Pim dit van plan is.
En dan nu Miss Maroc: Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
per definitie baldadig/crimineel moeten zijn. En dat is niet zo. Maar wat de reden wel is? Misschien dat ze, als ze zich vreemdeling voelen, zich niet een voelen met het land waarin ze leven en er daarom ook minder waardering voor hebben. Alleen in dit geval moet daar ook iets van een disrespect voor alles wat leeft bijkomen, zie hondje. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, het zou best kunnen dat temperament er mee te maken heeft dat je sneller opgefokt bent en heftiger reageert, maar toch denk ik dat dit weinig uitmaakt anders zouden de landen waar deze mensen vandaan komen een grote bende zijn. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En waarom zeg je dat laatste over pim fortuyn??? Je weet niet half wat hij zegt of wat hij lult, je hebt hem alleen toevallig een keer horen zeggen dat nederland vol is. En dat schiet jullie "goed" ( ahum ) geintegreerde buitenlanders in het verkeerde keelgat. Kijk bijvoorbeeld us naar de onderbouwing van die 3 woorden ( nederland is vol ) maar neej dat hoeven jullie allemaal niet te weten.......... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat houdt dat voorstel in dan? Spreiding? Citaat:
En als je gaat zoeken naar meer van dit soort uitwassen zul je zien dat die op dit niveau verhoudingsgewijs net zoveel gepleegd worden door autochtonen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
We zullen zien of dit verhoudingsgewijs net zoveel is. Alhoewel ik de term niet goed vind, lijkt me dit onder het kopje 'zinloos geweld' te vallen, dit soort uitwassen en disrespect tegenover alles wat leeft. Ik laat je nog weten of ik er wat over vind, en zo ja wat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
onze cultuur, man nederland heeft niet eens een eigen cultuur gehad ![]() waarom zou men zich aan de volgens jou slechte cultuur, zich aan moeten passen? zijn geen gasten, komen hier meestal voor de rest van hun leven en dat kun je moeilijk gast noemen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als ik iemand in huis neem heeftie zich te houden aan mijn regels, alstie daar niet mee instemd dan tieft ie op he.... En je hoort mij niet zeggen dat onze cultuur slecht is |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ook niet dat ie goed is anders.. een huis is een eigendom, een land is niet jouw eigendom, ik weet niet of je dat door hebt ofzo.. je betaalt niet per vierkante meter stuk als je op straat loopt ofzo, dat ons heeft iedereen andere meningen over |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() het verschil zit m echt er in het welk deel jou toebehoort, als jij een huis koopt is dat huis van jou, als jij belasting betaald en daar worden wegen enzo van aangelegd, onderhouden etc. dan wordt er niet gezegd van ''ah, jij hebt zoveel belasting betaald, dus jij mag deze 10 meter hebben, je complete eigendom en doe ermee wat je wilt'' ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ennuh, wel eens gehoord van de gouden eeuw? -edit na de post van twietie ![]() taal is een cultuureigenschap
Laatst gewijzigd op 18-04-2002 om 16:15. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Enkele quotes uit dit artikel: Daar had je het! Praten over nationale cultuur = nationalisme = fascisme = fout, zo luidt de formulering van het taboe, dat in linkse, politiek en cultureel correcte kringen zo sterk leeft. Het geeft aan hoezeer het denken verlamd kan worden door gefossiliseerde angsten in samenhang met de Tweede Wereldoorlog. Wat zijn dat voor dinosaurussen-standpunten, om net te doen alsof alleen al door de woorden `nationale cultuur' te fluisteren, het Zwart Front alweer marcheert? Lekker makkelijk ook: zeggen, de `Nederlandse cultuur' bestaat niet, dus integratie van allochtonen in de Nederlandse cultuur vormt geen probleem zo'n cultuur bestaat immers niet! .......... Met die stelling ben ik het volledig oneens. Ik zou hem zelfs willen omdraaien: door voortdurend te ontkennen dat er zoiets bestaat als een Nederlandse cultuur belemmer je de integratie. (Paul Scheffer heeft daar zich de vingers al blauw over geschreven). Sterker nog, dat de integratie van sommige groepen buitenlanders in Nederland mislukt, komt voor een deel door die aanhoudende, hardnekkige ontkenning. De Nederlandse cultuur ontkennen is de dominante cultuur in Nederland. Dat is al decennia het geval, anders is het niet te verklaren dat aan de aanwassende stroom nieuwe Nederlanders die zich hier gevestigd hebben, nooit eerder, tot pas een jaar geleden, serieus gevraagd is om Nederlands te leren een van onze meest typische cultuuruitingen, de taal, die niet alleen een brug vormt voor culturele integratie, maar ook voor de (nog veel belangrijker) economische integratie. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
wat boeit mij het jaar 18xx nou weer, als we zover teruggaan ken ik ook nog wel een groot aantal landen dat anders was dan nu. hebben de zwisters een echte eigen cultuur volgens jou? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Het wordt erg vermoeiend om het iedere keer over 'een aanzienlijk gedeelte van de Marokkanen, met name jongeren' te zeggen' als we het over de negatieve effecten hebben die <vul hier die zin dan maar weer in> Marokkanen in de Nederlandse samenleving veroorzaken.
Ja. Wil je zeggen dat alle Marokkanen, of zelfs maar een meerderheid van de Marokkanen, een negatieve invloed uitoefenen op de Nederlandse maatschappij? Hoeft van mij ook niet. Ik wil alleen dat mensen (ook autochtonen) met crimineel gedrag (met name straatgeweld) 's wat sneller in dit land (ja, je mag blijven) in een cel worden gesmeten. 1) Alleen in de cel gooien werkt niet. 2) Als je bedoel dat het justitieel apparaat sneller en effectiever gaat werken, dan is iedereen het natuurlijk met je eens. Ik wel, ik tolereer alleen niet dat <weer die zin, voor de laatste keer, nu moet je 't maar snappen, ik tik me lam hier> zorgen dat mensen bang de straat op gaan. Sterker nog, dat tolereer ik van niemand Ik heb geen eens zin meer om aan jullie te vertellen hoe goed geintegreerd de Marokkaanse jeugd is, en dat maar een zeer klein deel van de Marokkaanse gemeenschap het verpest voor de anderen, omdat jullie toch geloven wat jullie willen geloven.. De hele gemeenschap bekeken zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Maar 1 klein vervelend groepje in een stad kan erg lastig zijn voor heel veel mensen. En veel niet-criminele allochtone ouders hebben zoiets van 'wat mijn zoon op straat doet is niet mij pakkie an', dus ze dragen wel bij aan het verpesten. Ze dragen er niet direct aan bij. Net zoals Pim Fortuyn (hoewel misschien niet bedoeld) het racisme gangbaarder maakt, Nederland helpt te verpesten. Multiculturele samenleving= openstaan voor anderen, Klopt, in gedachten openstaan voor opvattingen, niet per se zolang onze instellingen dat niet aankunnen de grenzen laten openstaan. En die eerder genoemde opvattingen moeten niet in strijd zijn met onze wet. Wil je dit veranderen, probeer 't 's met de politiek, zoals het hoort in een democratie. De meeste islamitische opvattingen zijn niet in strijd met de Nederlandse wet, maar ondersteunen die juist. Daarnaast is de grens-kwestie een hele andere, offtopic enz enz. Ik zou er best op in willen gaan weet jezelf ook wel ![]() Wij Marokkanen moeten de kans krijgen van jullie om hier te integreren. Vandaar Pim's idee om via stichtingen goedkoop wonen voor allochtonen in rijkere buurten mogelijk te maken (en mocht dit niet helpen (d.w.z. dat allochtonen toch in hun armere wijken blijven), hierop dwang uitoefenen). Er zijn waarschijnlijk wel betere ideen. gezamenlijke scholen, Betere taalcursussen, het beter wegwijs maken in Nederlandse instanties, waardoor ze beter aan een baan kunnen komen, ezn enz Jullie Nederlanders moeten ook openstaan voor ons, net als dat wij proberen open te staan voor jullie. Inderdaad, maar vind je 't gek dat we niet openstaan voor een groep terroriserende jongeren (al is 't een kleine groep) die het woord integratie waarschijnlijk niet eens kennen. Nee. Wel als je in dat ene groepje (of ze nu wel of niet geintegreerd zijn laat ik even buiten sprake) ziet als de totale marokkaanse gemeenschap. Groeten terug. mazzeltov
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Goed, even van tevoren een waarschuwing. Ik ontkom er bij dit onderwerp natuurlijk weer niet aan om Pim er weer bij te halen. Je dwingt me gewoon!
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Kijk sommige mensen kammen gewoon alles onder een kam!
En daar begint de domheid van de mens! Want ik snap geen ene fok waarom ik word aangeken omdat toevallig een marokkaanse jongen ergerns op dit wereld kloot een winkel heeft beroofd! Dat is toch krankzinnig voor woorden! Jezus als ik dit zo vertel lijkt het net dat ik kinderen van 8 a 10 jaar moet wat gaan leren over de maatschappij terribel shit Met vriendlijke beterschap!! PeaCe ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Voorstel PVV om kosten van immigratie te onderzoeken hhendrikxx | 421 | 16-10-2009 21:11 | |
Geen paniek rustig aan ik ben maar een marokkaan ali94 | 1 | 14-10-2005 02:20 | |
Integratie Marokkanen? Deel II Gatara | 163 | 13-08-2003 12:40 | |
De standpunten van Abu JahJah SSER | 24 | 30-06-2003 19:01 | |
Integratie tegen Wil en Dank (Debat) Falku | 0 | 01-04-2002 19:16 | |
Van Boxtel: betalen om bruid te halen Vincent Vega | 30 | 27-01-2002 16:02 |