Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sharon en al zijn aanhangers zijn in mijn ogen de collectieve wederopstanding van een zeker fascistje die een jaar of 55 geleden de wereld in rep en roer bracht, en (onder vele anderen) een partij Joden voortijdig de dood in joeg. Bah. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Wel ik vind het eeuwige gezanik op de palastijnen gewoon dom, en het is niet alleen hun schuld dat er geen vrede is, en daarom ben ik pro Palastijns Citaat:
Citaat:
Ook niet van Joodse ![]() |
![]() |
|
![]() |
Bezette gebieden... Bah. Als de Arabische buurlanden een oorlog beginnen, moeten ze de risico's mee in gedachten nemen. ja, ook dat het mogelijk is dat grond wordt veroverd. Als dat gebeurt, dan is niemand verplicht dat zomaar op te geven, omdat die "oorlogstarters" dat willen/eisen. De sterkste moet bepaalde plichten uitvoeren... Ja, misschien wel, maar men moet toch niet tolereren dat honderden mensen worden opgeblazen?! En als men dan terugslaat, met een bepaalde doel trouwens, en er vallen met de terroristen, andere burgerslachtoffers, dan schreeuwt iedereen moord en brand. De sterkste heeft bepaalde plichten... misschien wel ja, maar als je al zovele voorstellen hebt gegeven, met enorme concessies, en ze worden geweigerd, dan toont dat geen grote vredeswil. Maar nee. Israel blijft maar concessies doen, breekt "nederzettingen" af (kom me nu niet zeggen dat ze weer oipgebouwd worden), en de Palestijnen willen meer... Concessie, ja, overdreven concessies, nee. Dat "berlijns muur" is nodig om de terroristen buiten te houden. Arafat en co, herinneren me een zekere Duits fascist (niet facsistJE) en zijn partij, die eenzelfde slogan had al die van Arafat en zijn medewerkers: "Dood aan de joden. "Alle joden in de zee"...
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En de nederzettingen worden wèl herbouwen. En die muur gaat wèl ten koste van Palestijns grondgebied. Weet je hoe je die terroristen uit je godvergetese kloteland houdt, mevrouw? Door zèlf geen gebieden te bezetten! Ik begin een steeds grotere hekel te hebben aan de joden. En ja, ik generaliseer. Dat weet ik. Maar ze maken het er zèlf naar! Met hun smerige lobby vanuit o.a. Amerika. En als iemand er kritiek op heeft is er weer een neonazi, laat me niet lachen. Alle Zionisten hadden wat mij betreft meegenomen mogen worden in het Arbeid Macht Frei-principe, helaas is het dat rare kleine mannetje niet gelukt. Mocht ik een ban krijgen omwille deze tamelijk provocerende zin ga ik daar volledig in mee. Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 21:02. |
![]() |
|
Peace, ik begrijp de bouw van de muur heel goed;
- men denkt daar het terrorisme in eigen land te laten verminderen, omdat het moeilijker wordt om voor terroristen Israel binnen te komen; - het zal bij een eventuele tweedeling van de staat in een staat Israel en staat Palestina ervoor zorgen dat in de toekomst (vanwege het de demografische oorlog die Israel zal verliezen) de Arabieren hun grondgebied kunnen proberen uit te breiden via Israelisch grondgebied. - omdat er verschillende Arabische entiteiten zijn die nog steeds niet de staat Israel accepteren en die zo minder kans krijgen hun onvrede via militair geweld te laten tonen in Israel. Waaronder de Iraanse geestelijken. Iran, dat ook al de Hezbollah zou steunen. Maar waaron moet Israel mijn woede dan opwekken door: - Palestijns grondgebied erbij te pikken; - ervoor te zorgen dat door die muur de Palestijnen in de Palestijnse gebieden geen toegang tot de waterreserves meer krijgen (toch erg belangrijk in dat droge gebied), terwijl ze 39% van hun inkomen moeten afstaan als belasting voor water (!); - Veel Palestijnen nu aan de andere kant van hun muur hun werk hebben en/of bouwland (mede doordat Israel illegitiem er domweg grond bijpakt); - Vele akkers vlak aan de muur niet geschikt worden voor landbouw, doordat de heuvel al het water naar de muur toe laat stromen en het water daar blijft staan (en niet verder stroomt), omdat de muur ook 1 meter onder grond door gaat. Wat betref antisemitisme: ik denk niet dat je kunt ontkennen dat haat jegens joden mede veroorzaakt wordt door het beleid van Israel.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waar dat door komt? Door 'n andere muur. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik ben het helemaal met doberman eens. Alleen begin ik geen grote hekel te krijgen aan joden. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
snap je dan niet dat je dom bezig bent? |
![]() |
|
![]() |
@dobermann: Het enige verschil tussen de moorden van het Israelisch leger en de moorden van de Palestijnen, is: Het Israelisch leger heeft nooit opdracht gekregen om zomaar een burgertje te gaan doden in Gaza-stad of waar dan ook, al hun liquidaties waren met een bepaalde doel. In tegenstelling tot de Palestijnen, die gewoon opdracht geven aan hun o zo wanhopige jongeren om zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers te maken. Gewoon walgelijk hoe jij de liquidaties van het Israelisch leger vergelijkt met de zelfmoordaanslagen van de Palestijnen!!!
Die nederzettingen worden NIET herbouwen en gaat NIET ten koste van Palestijns grondgebied. Weet je hoe men die kloteterroristen uit dat hemels land krijgt? Juist. Door dat muur te bouwen en zeker te maken dat de terroristen er niet door kunnen. Ik heb helemaal geen hekel aan de Arabieren. Ookal bezorgen ze me hopen problemen. Ja, ook hier in Belgie. En ik versta nu niet waarom je "die smerige lobby" uit Amrika erbij haalt. En waarom vermeng je de "joden" met de Israeli's? Verdomme! Lang niet alle Israeli's zijn joden! Wel, iemand die de joden, het arbeid-macht-frei principe toewenst, is wel degelijk een anti-semiet. En als je er nog bijzet dat het "helaas dat kleine niet is gelukt", dan ben je voor mij gebrandmerkt als neonazi! @Gatara: Er is geen Palestijns grondgebied ingepikt om die muur te bouwen! Dat ze geen water krijgen is pure bullshit! Ik heb een schets gezien, waarop men kan zien dat het water ook naar de palestijnen stroomt! En daarbij krijgen ze nog water van de Israeli's! Hoeveel zijn "veel" Palestijnen, die hun bouwgrond of landbouwgrond hebben verloren? En zoals ik al heb gezeggd. De akkers zijn wel bruikbaar want ze krijgen water! @Gaulois: Ik spreek niet over die "*****nederzettingen" die Israel nu "inpikt".c Ik heb het over de gebieden die Israel tijdens de oorlogen heeft veroverd. Dat moeten ze niet teruggeven. Als de Arabische buurlanden een oorlog beginnen, dan moeten ze de risico's accepteren. 1 van die risico's is dat grond verloren kan gaan aan de tegenpartij! En als jij ook het met dobberman eens bent dat het spijtig is dat de Zionisten niet allemaal zijn vemoord tijdens de WOII, dan geldt voor jouw hetzelfde als wat ik aan dobermann heb gezegd! |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Oo. De Palestijnen liegen? Alle nieuwsbronnen liegen die duidelijk laten zien dat bovenin niet gehouden wordt aan de 1967 grens, maar Israel er duidelijk overeen gaat? Citaat:
Laat die schets maar zien. Citaat:
Eén is al teveel. Citaat:
Je leest niet goed, wat ik schreef. Ze zijn niet bruikbaar, omdat de muur onder grond nog eens 1 meter verder gaat. Als fundering, zeg maar. Dit heeft tot resultaat dat het water niet goed weg kan stromen en DAAR de akkers aan Palestijnse kant (want daar gaat het heuvel op) onder water lopen.
|
![]() |
Achja! Dus je zegt dat terrorisme het enige middel is om zich te verweren. Als ze niet zouden beginnen, zouden ze geen van AL deze problemen hebben gehad. Jouw interesseert dus de Israelische slachtoffers niet. Maar de Palestijnen... oeh!
Ik gun de Palestijnen van harte een land. Maar als ze aan alles nee zeggen en blijven aanslagen plegen, dan mag je er zeker van zijn dat ze dat land op hun grote buik mogen schrijven. Ik ken hun probleem en gun hen vrijheid en al... Maar waarom zouden de zelfmoordaanslagen blijven gebeuren als er "mensen zoals jullie hier rondhobbelen"? Kom op, met die klotegeintjes. Nee! ik werd in elkaar geslagen door 4 laffe Moslims! Wat heb je daarop te zeggen? Waarschijnlijk dat het een "incidentje was, niet? Wat wil je me nu zeggen? Dat de VS-joden schuldig zijn aan de "wantoestanden" die in Israel, oeps sorry, Palestina plaatsvinden? Dat ik schuldig ben aan het feit dat zij in vluchtelingkampen wonen? Wil je zeggen dat de joden rijk zijn? Wat? Je laatste stukje is het ergste wat ik in mijn leven heb gezien, over de Israel/palestina conflict! Als jij de holocaust gaat vergelijken, met wat met de Palestijnen gebeurt, dan minimaliseer je de hele eigenlijke 2de wereldoorlog. Jouw ideaal lijkt wel hetzelfde als die van die achterlijke Duitser 60 jaar geleden... |
![]() |
|
![]() |
gatara: Welke 1967 grens? Waar heb je het over?
Die schets heb ik eens op de internet gezien, herinner me spijtig genoeg niet meer waar! Goed, misschien mocht dat grond van de Palestijnen niet worden afgepakt, maar die muur moest er wel komen! En als de Israelische regering die muur daar heeft gezet, dan is dat een teken dat het daar de minste verliezen veroorzaakt voor de Palestijnen! |
![]() |
||||||
Citaat:
Er is ook nog zoiets als vreedzaam verzet en als je dan toch geweld moet gebruiken gebruik het dan tegen militairen en niet tegen burgers die mischien wel voor een Palestijnse staat zijn. Zo vererger je alleen maar de haat tegen de Palestijnen.[/B][/QUOTE] Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
I Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Deze: ![]() Oftewel die grenzen die genoemd worden in resolutie 242 ingesteld door de Verenigde Naties: http://domino.un.org/unispal.nsf/0/5...9?OpenDocument Citaat:
Als je m vindt, laat t maar weten. Citaat:
Als die muur dan moet komen, dan moet Israel rekening houden met de nadelen voor de Palestijnen door die muur en oplossingen geven (voor bijvoorbeeld dat probleem met het water dat akkerland onbruikbaar zal maken) en ZEKER niet extra land daarbij af te pakken. [edit: typfoutje ![]()
Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 16:47. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Welke kutcliche? Wil je dan degelijk de WOII vergelijken met wat de Palestijnen nu overkomt?? zetten gigantische muren op... Ja. Weer alles vergroten. Er is 1 muur opgezet!!! Ja. Weer zo een kutcliche zal ik maar zeggen: Er wordt geen "volk" onderdrukt! Israel is (dacht ik toch) in staat van oorlog. En in een oorlog ga je nu eenmaal niet kijken hoe sterk je tegenstander is. Ten tweede: Het Israelische leger ging deur aan deur terroristen zoeken, opdat er geen burgerslachtoffers zouden vallen. (al een tijdje geleden) maar toen ze zagen dat ze in hinderlagen werden gelokt, hielden ze daarmee op! stelletje stenengooiers... |
![]() |
||
Citaat:
Je spreekt jezelf in je tweede stukje tegen. Eerst zeg je dat Israel in staat van oorlog is, en dat daar dus naar gehandeld wordt. Daarna veroordeel je de Palestijnen omdat ze hinderlagen leggen, alsof die op hun beurt ook niet in staat van oorlog zijn. Je hebt het goed, het is daar inderdaad oorlog. De ene partij vecht hier met moderne wapens, zoals tanks en helikopters, de andere met zelfmoordaanslagen, kleine wapens en stenen. Maken de wapens de ene partij minder dan de ander? Nee, mijns inziens niet. Als je een oorlog wil uitvechten, moet je de consequenties ook maar dragen. Als je geen burgerslachtoffers wil, moet je proberen vrede te sluiten, en niet verder gaan met oorlogvoeren. Veel mensen schijnen het "terrorisme" van de Palestijnen te zien als iets wat je met wapens en muren kan tegenhouden, maar dat lukt niet. Terrorisme gaat niet vanuit een leger, maar vanuit een volk. Het Nederlandse verzet in WOII zou je ook als terrorisme kunnen zien, bijvoorbeeld. Terrorisme is niet uit te roeien, tenzij je bereid bent om hele etnische zuiveringen te beginnen. Het is namelijk geen kwestie van een legertje overwinnen en een stukje land inpikken. Zolang er reden is om jezelf op te blazen, zullen mensen dat doen, maakt niet uit hoever de maatregelen van Israel zullen gaan. De enige manier om terrorisme dan ook goed uit te roeien, is het bij de bron aan te pakken. En die bron is ontevredenheid. Iemand die tevreden is met zijn situatie zal zichzelf niet zo heel snel opblazen. Als die persoon daarintegen compleet wanhopig is, is de stap veel een veel kleiner, en heeft hij bovendien nog redenen genoeg ook. Dus als Israel de Palestijnen hun rechten blijft ontzeggen en ze blijft onderdrukken, zal er nooit een eind komen aan de eindeloze stroom aanslagen. En het is al een aantal keer geprobeerd, met als meest succesvolle poging de Oslo-akkoorden (toch?). Die poging werd echter verijdeld door een Zionistische terrorist. Ook nu, met de "Roadmap" wordt er door beide partijen gewerkt, maar als Israel weigert sommige dingen na te komen, dan blijven de aanslagen doorgaan. Waarom de Palestijnen geen concessies doen? Omdat die niet kunnen, ze hebben immers nauwelijks iets en alles wat de Israeli's van ze willen wordt toch al afgedwongen. Behalve het geweld, maar ik heb net al uitgelegd hoe je dat moet aanpakken. Ik weet dat Israël bang is om concessies te doen, uit angst dat de Palestijnen nooit genoeg zullen hebben en alsnog alle Joden uit Israël weg willen hebben. Mij lijkt die angst ietwat overdreven. Zodra het meerendeel van het Palestijnse volk het goed heeft, zal die drang om alle Joden te verdrijven vanzelf afnemen. Natuurlijk zullen er extremisten en radicalen rond blijven lopen, maar die houd je toch wel aan beide zijden. Echter, juist de Zionisten zouden moeten weten wat het betekent om te moeten vechten voor je eigen staat door middel van terrorisme. En ook dat dat terrorisme wel degelijk stopt als die staat er uiteindelijk is. De staat Israël is komt ook voort uit terrorisme. Uiteindelijk is het conflict dus na al die jaren uitgegroeid tot een vicieuze cirkel, waarbij geen van de partijen de hele schuld heeft, noch onschuldig is. Het is wel zo, dat het voor het democratischer, rijkere en welvarender Israël makkelijker zou moeten zijn om enige concessies te doen waar het gaat om vrede. Helaas is blijkbaar de meerderheid van de bevolking nog steeds van mening dat geweld met geweld beantwoord dient te worden. Ook aan Palestijnse zijde ontbreekt het weliswaar aan inlevingsvermogen, maar zij worden, naast een voortdurende doodsangst, ook gekweld door allerlei dingen waar de gemiddelde Israëli geen last van heeft, wat niet erg bevorderend werkt op hun zin om iets toe te geven. Toch zouden de Palestijnen inderdaad misschien beter kunnen overstappen op vreedzaam demonstreren, in plaats van aanslagen. Dit zou weer minder represailles oproepen. Echter, noch de Palestijnen, noch de Israeli's zullen hun wapens neerleggen uit angst door de ander omvergelopen te worden. Om dan, na een heleboel off-tocip geblaat, terug te komen op het hoofdonderwerp. Ik denk dat het anti-semitisme wel meevalt. Er is in ieder geval nog geen partij in Nederland uitgeroepen die hardop schreeuwt dat het Jodendom een achterlijke cultuur is, de grenzen dicht moeten voor Joden en dan ook nog aanhang krijgt. Een stijging van meer dan 100% van de gemelde gevallen duidt nog maar op een verdubbeling van 150 naar ca. 300, ongeveer één per dag. Nu weet ik dat er meer incidenten zijn, maar men moet in gedachten houden dat zodra een Jood wordt aangevallen, het gelijk anti-semitisme is. Terwijl als ik bedreigd wordt, het gewoon criminaliteit is. Laat staan de algemene afkeer van moslims die er nu schijnt te heersen.
|||
Verwijderd
|
Ik ben het met doberman eens.
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 20:36. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Worden jullie trouwens niet moe van de Israël/Palestina-discussie? Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 20:42. |
![]() |
||
Citaat:
grote jongen, ga maar fijn bij mama klagen! |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat was zeer verstandig, het gaf precies weer wat ik denk, maar ik had het gewoon niet moeten posten. Maar, waarom mogen mensen die joods zijn wel palastijnen haten, en ik geen rechtse (facistische) joden? Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 01-08-2003 om 13:34. |
![]() |
||
Citaat:
Je speelde erg op de vrouw. Daarom. (en dit kon in een PM)
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bijna net als wij, de wortels van vreemdelingenhaat Verwijderd | 17 | 09-09-2006 14:56 | |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
antisemitisme Mr.Ed. | 15 | 11-12-2004 00:19 | |
marokkaanse jongeren tegenover joden THC1 | 122 | 13-11-2004 13:03 | |
Explosie Eindhoven Verwijderd | 152 | 08-11-2004 16:40 | |
Schrijfster Anja Meulenbelt vast in Gaza (wat zielig nou :p) Sweet_Hadar | 52 | 15-05-2003 14:43 |