Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Bekijk resultaten poll: Voor het eerst 'echte' sex met je partner. wat gebruik je als voorbehoedsmiddel?
Alleen de pil 77 53.85%
Alleen een condoom 21 14.69%
de pil en een condoom 36 25.17%
niets 5 3.50%
iets anders; bv spiraaltje of iets dergelijks. 4 2.80%
Aantal stemmers: 143. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2003, 19:51
elledc
elledc is offline
Wat als het condoom de lol wegneemt voor mijn vriend.
En wat als de pil voor nadelen zorgt bij mij? (zoals borstpijn, iets dikkere billen...)

Dan ja misschien is een spiraaltje een oplossing... of misschien helemaal niks, dan word ik zwanger
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 20:15
prutske21
prutske21 is offline
Citaat:
alfa schreef op 08-12-2003 @ 19:47:
Ik heb de indruk, maar kan verkeerd zijn, dat sommigen hier denken in de zin van : "Even testen en alles in orde". Maar normaal gezien mag je dan 3 maand nix onveilig gedaan hebben, want je lichaam heeft maximaal 3 maand nodig om anti-lichaampjes aan te maken tegen bijv. HIV.
Ook al helpen anti-lichaampjes in dat geval niet, toch zijn ze aanwezig.
Tijdens een HIV test , bekijkt men het bloed en gaat men na of er zo geen anti-lichaampjes aanwezig zijn in 't bloed.

Ik wou zeker niet met de vinger wijzen, maar toch even duidelijkheid scheppen.

Persoonlijk, na de test van mijn vriendin en mezelf doen we't ook zonder condoom, enkel de pil (99.8 % zekerheid als ik me niet vergis)

Alfa
"Even testen en alles in orde" is niet echt veilig vind ik.
Het is zo zoals alfa zegt dat je na 3 maanden niks onveilig gedaan te hebben al antilichamen tegen HIV kan vinden in het bloed, maar dan ben je nog niet 100% zeker.
Het beste is na 6 maanden niks onveilig gedaan te hebben of 6 maanden na "onveilig contact" nog eens bloed laat trekken. Dan ben je wel 100% zeker of je HIV wel/niet hebt.

Ivm betrouwbaarheid van de pil is de tijdstip de belangrijkste factor. Hoe lichter de pil, hoe regelmatiger je ze moet nemen en daarmee bedoel elke dag opt zelfde uur (bijvoorbeeld om 7u 's morgens). Doe je dit niet als je een lichte pil neemt verhoog je je kans op zwangerschap.
Ik ben persoonlijk 6 jaar geleden begonnen met de pil om regelmatigere cyclussen te hebben. Het niet-zwanger kunnen worden nam ik er graag bij.

Ivm mijn relatie: pil zonder condoom. Mijn vriend en ik hebben ons laten testen.

En trouw zijn aan mekaar is natuurlijk ook belangrijk.

Greetz,
prutske
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 20:18
prutske21
prutske21 is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 10-12-2003 @ 20:51:
Wat als het condoom de lol wegneemt voor mijn vriend.
En wat als de pil voor nadelen zorgt bij mij? (zoals borstpijn, iets dikkere billen...)

Dan ja misschien is een spiraaltje een oplossing... of misschien helemaal niks, dan word ik zwanger
De pil van nu is zodanig gemaakt dat je geen borstpijn, hoofdpijn, ... kan krijgen.
Indien je dit wel hebt kan je altijd teruggaan naar je huisarts of gynaecoloog en vragen naar een andere pil.

Ivm condoom en lol wegnemen: daarmee ben ik akkoord. Je voelt een stuk minder als je met condoom vrijt.
Maar volledig het condoom uitsluiten doe ik niet met mijn vriend. We gebruiken regelmatig es een smaakcondoom. Tis een leuke afwisseling

Greetz,
prutske
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 08:58
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 10-12-2003 @ 20:51:
... of misschien helemaal niks, dan word ik zwanger
vanwaar de

zie je dat wel zitten?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 12:58
Verwijderd
alleen de pil
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 13:01
Verwijderd
Alleen de pil.
Ja, ik vind het genoeg. Ik neem hem elke dag in op hetzelfde tijdstip, vergeet hem nooit (meer) en daarbij is het toch zelden dat mn vriend daadwerkelijk in mij klaarkomt.

Condoom erbij zou nog veiliger zijn maar hij komt zelden klaar met condoom en bovendien word ik droog van die dingen en zijn ze ook nog eens walgelijk duur.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 16:58
snoopy
snoopy is offline
mijn vriend en ik zijn nu 10 maanden samen, en zijn allebei op soa's getest. Daarom gebruiken we nu alleen de pil. Voordat we getest waren gebruikten we pil+condoom.
Oud 15-12-2003, 22:52
Draakje83
Draakje83 is offline
Hmm wat nou als de Mannenpil er komt?

Dan krijgen mannen dezelfde pil-problemen. Missschien vinden ze het dan toch niet meer zo vervelend om een condoom om te doen.
Oud 16-12-2003, 00:37
Verwijderd
Nou, deze poll bewijst waarom er de laatste tijd zo'n soa-explosie is. Weten jullie allemaal wel dat de pil niet beschermt tegen soa's? En dat ze er ook kunnen zijn als je ze niet ziet?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Draakje83 schreef op 15-12-2003 @ 23:52:
Hmm wat nou als de Mannenpil er komt?

Dan krijgen mannen dezelfde pil-problemen. Missschien vinden ze het dan toch niet meer zo vervelend om een condoom om te doen.
Afgezien van het moeten onthouden om 'm te slikken, want als die er komt wordt het meer zoiets als de prikpil, had ik begrepen... dus eens in de drie maanden een hormooninjectie.

En james_25_cm_bond, is er een soa-explosie dan? Ik dacht dat het voorkomen van soa's in Nederland idd licht was gestegen, maar ik zou een lichte stijging toch geen explosie noemen... daarbij zijn de meeste mensen hier vrij jong, ik denk dat 't vrij vaak voorkomt dat ze vóór hun huidige relatie nog maagd waren. Hoe dan ook gaat het topic alleen over seks binnen relaties en niet over one night stands.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten