Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Sorry Concord, ik ben het helemaal met je eens dat alleen negatief geen kunst maakt, maar alle photoshop filters erover heen gooien maakt dat nog minder imho. Met filters kloten kan iedereen. Het doel van photoshop is juist iets origineels maken met zo min mogelijk gebruik te maken van filters, en ze op goede plaatsen, tijden etc toe te passen. Laat die bevel&emboss zitten als'ie niet nodig is, ga geen filter-overkills toepassen, het enige dat je krijgt is een veel te druk hyperplaatje, waar het woord 'newbie' vanaf springt. Als je echt met photoshop en foto's wil gaan werken, zorg dan eerst dat je oog krijgt voor goede compositie, dat je een goede camera krijgt, dat je belichting in kan schatten, en dat je met de subtiliteit van photoshop overweg kan. Want die dingen maken een foto-kunstwerk, niet het roekeloos toepassen van filter na filter...
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
ok, tijd voor mijn dagelijkse roloog ![]() filters moet je gericht toepassen, als je ze al toepast. Niet 20 filters, en een layer effect, en dat 10 keer herhalen. Dat is gewoon op goed geluk. Het wordt juist mooi als je je best doet.
||
Citaat:
![]() en met alle filters tegelijk is iets geen kunst meer, maar kitsch, troep, rotzooi, bagger... Zoals Karp al zei hierboven, filters moet je gericht toepassen.
|
Niet alleen filters. Photoshop heeft zoveel meer dan alleen die paar filtertjes. Inderdaad levert 20 filters achter elkaar maar weinig boeiends op. Dat is net als je plaatje volgooien met allerlei brushes. Tis allemaal een combinatie van.
Over de plaatjes.... zet ze nou niet telkens in het negatief. Het wordt er allemaal slechter op. Ik had je ook een link gegeven voor PS-tutorials. Waarom kijk je daar niet eens serieus na? En las ik niet ergens dat je fotograaf wilt worden ofzo en zo ja, wat van soort fotograaf dan? Kan best zwaar wezen namelijk zover ik van anderen wel eens hoor. |
![]() |
|
Feit dat het ondersteboven is voegt imho niet echt iets toe aan de foto, aan de belichting is te zien dat het een 'vakantiekiekje' is, en ik gok dat er ook niet echt lang over de compositie nagedacht is.
Klopt dat?
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik weet ook wel dat photoshop meer heeft, en ik gebruik ook meer, maar ik gaf hem gewoon wat tips... |
![]() |
|
Over je negatief foto's gaak al niet eens meer beginnen, als ik zeg dat ik het met iedereen eens ben (behalve Skyrise
![]() Je laatste foto, vanaf de Eiffeltoren...: Zet 'm op z'n minst even goed (niet op de kop dus) Verklein 'm dan ook meteen even Verwijder 'm dan meteen maar, want dit is géén kunst. Dat beaam je zelf ook al geloof ik...
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
op dit hele forum is geen kunst te vinden dude. hoe graag je het ook wilt... en als iets geen kunst is zou het hier niet horen? hoe zit het dan met vormgeving dingen? of cartoons ect? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Vader vertelt een briefverhaal Ieke | 0 | 11-04-2005 17:48 | |
Verhalen & Gedichten |
niet zelf geschreven, maar Verwijderd | 13 | 25-03-2004 22:08 | |
Psychologie |
ff van me afschrijven.. Still-Alive | 24 | 02-12-2003 18:15 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 |