Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar, weet je... een Nederlands arts krijgt als titel 'drs.'. En een Oostenrijker krijgt 'Dr. med. univ.' ![]() Dr. med. univ. 'Fleet Admiral' klinkt wel aardig. ![]() ![]() En inderdaad, fuck dat BaMa-stelsel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Waar staat die titel dan voor? Als het nou de Amerikaanse titel (MD) zou zijn zou ik het nog begrijpen... Maar een mr.-titel? Oh, je bedoelt Masters? ![]() Ach, ik sluit me aan bij nare. Ik word gewoon drs (en laat ik daar eerst maar eens voor zorgen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() en die hele BaMa... ach, er is voor mij (denk ik) een voordeel, aangezien ik straks uit 6 masters kan kiezen (als ik goede studieresultaten behaal natuurlijk ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
Ik zou als je je VWO hebt gewoon WO studeren, gezien de studiestof (ik doe het niet zelf) is het niet echt een moeilijke studie (tenminste niet de algemene variant)
Maar waarom wil iedereen zo graag rechten studeren? Lijkt het je echt zo leuk? Of denk je zoiets te worden als op tv? Mooi verhaal houden en dan iemand vrijpleiten? Wat ik ervan gezien heb zitten heel veel meesters in de rechten gewoon op een kantoor een normaal loon te verdienen. En dan controleren ze bijvoorbeeld producten die verzekeringsmaatschappijen maken of ze wettelijk kloppen. En zo heb je nog meer van dat soort banen waar je inrolt. Misschien kan je beter een variant kiezen met iets van economie erbij. Zoiets als bedrijfseconomisch recht ofzo (ik weet niet of dat bestaat) Zou misschien iemand die rechten heeft gestudeerd en nu werkt daar iets over kunnen vertellen? Of iemand die iemand kent die dat heeft gedaan? Ik ben er ook heel benieuwd naar. Ik heb op het moment nog niet dat ik zo ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oude jurisprudentie is heel erg. ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Wanneer een HBO'er een master wil gaan doen, moet hij extra werk doen om op universitair niveau te komen. Als HBO'er slaag je er dus niet in om een master in een jaar te doen, als uni-bachelor wel.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik denk ook dat mr. meer duidelijkheid verschaft over hetgeen wat je gedaan hebt. Deze titel is bekend, wie kent LL.M nou?
||
Verwijderd
|
Citaat:
De juristerij is wetenschap. Voor het verwezenlijken en ontwikkelen van een volwassen rechtsstaat zijn academisch gevormde juristen onontbeerlijk, zoals Schoordijk ook nog eens onderstreept in het NJB van drie weken geleden. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Zij was vorig jaar zelfs vergeten de LL.M titel officiëel te erkennen. Iederaan kon zich dus deze titel aanmeten.
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat een medicus een M.Sc. wordt, een Master of (Medical?) Science.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Je hebt gelijk, HBO'ers zijn veel te schools om zelfstandig op de unikennis te verwerven. Vandaar dat ze ook altijd in grote getal vastlopen.
||
Citaat:
Maar ach, ik zit hier wat te blaten, laat ik eerst maar eens mijn eerste jaar afmaken ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Offtopic: Even een korte uitleg: ik ben met mijn p overgestapt. Dat ik geen VWO diploma heb, ligt aan omstandigheden en dat ik het nooit gehaald heb na de havo was omdat ik dacht dat ik op het HBO eindelijk goed onderwijs zou krijgen (en daarna wel zou kunnen doorstromen). Niet dus ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar ik ga zaterdag wel ff kijken bij hob-rechten ik wil iig ff kijken of t wat is ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het kan best zijn dat HBO-rechten aantrekkelijker lijkt omdat ze meer met leuke praktijkvoorbeeldjes komen, maar je neemt gewoon een risico. Leuke promotieverhaaltjes over praktijkgerichte mensen die zulke goede kansen op de arbeidsmarkt hebben, zijn niet te bewijzen - er zijn nog geen mensen met HBO-rechten op de arbeidsmarkt.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat kun je niet met HBO-recht: 1 togaberoepen, t.w. advocaat, officier van justitie, rechter 2 beleidsmatige functies bij de overheid 3 juridisch docent worden in het hoger onderwijs 4 etc. Zo kunnen we wel even door gaan.... Blijft dus over de vraag: wat kun je wél met HBO-recht? Wat voor interessante baan kun je met HBO-recht gaan uitoefenen? Ik zou het niet weten.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Op zijn hoogst kun je bij een rechtsbureau gaan werken als adviseur lijkt me. Met name bij die jongerenbureaus (ik ben de naam even kwijt), maar daar wordt de subsidie weer van ingetrokken als ik de krant goed gelezen heb (stond er al een poosje geleden in). Nee, lekkere arbeidskansen ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Erasmus Uni Nederlands Recht sanasoufi | 3 | 21-11-2012 21:52 | |
Werk, Geld & Recht |
2 cases ivm Int. Privaat Recht Verwijderd | 4 | 03-05-2008 00:18 | |
Studeren |