Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2004, 20:55
Jules
Jules is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 19-04-2004 @ 00:22 :

condooms in alle smaken, van spinazie condooms tot macaroni condooms.

Ik zou hier 'van spinazie tot macaroni' van maken.

Citaat:

Je tong hangt al op de grond, je ogen vallen al uit je oogkassen en je voelt je hart al in je keel.

Al al al.. herhaling is niet zo mooi.

Citaat:
Pasta. Lekkere pasta. Voor over de pasta. Ja logisch, dat kan iedere halve zool wel begrijpen. Pasta is niet voor over de bloemkool. Straks beginnen ze ook nog met pindakaas. Lekkere pindakaas. Voor op het brood. Of Slasaus. Lekkere slasaus. Voor door de sla.

Het is dus saus voor over de pasta. Deze alinea kan je dus sowieso schrappen want hij slaat nergens op.

^viel me op.
Oud 22-04-2004, 01:09
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Sooz schreef op 21-04-2004 @ 21:55 :

Ik zou hier 'van spinazie tot macaroni' van maken.

[/b]

Al al al.. herhaling is niet zo mooi.

[/b]

Het is dus saus voor over de pasta. Deze alinea kan je dus sowieso schrappen want hij slaat nergens op.

^viel me op. [/B]
1 heb je gelijk in 2: tja, das niet echt super I see 3: slaat op pasta reclame
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 12:29
Trebbor
Trebbor is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 21-04-2004 @ 18:55 :
Zucht....
Okee, sommige vinden hem slecht, sommige goed. Dat kan. Smaak verschild. Sommige dingen snap ik wel, sommige dingen ook niet. Maar hoe je het ook wend of keert, het komt allemaal op "smaak" neer.
Nee, het komt dus juist níet op smaak neer.
Het gaat er niet om of ik je column mooi of leuk of grappig vind, maar het gaat erom dat ik hem als column niet geslaagd vind.
Dat heeft onder meer te maken met je schrijfstijl, maar ook met de structuur van je stuk.
Verder denk ik dat het misschien niet verstandig om hier al te veel over door te gaan, aangezien jij toch niet inziet waar ik (en met mij anderen) het over hebben. Volgens mij wil je alleen maar en geen goedbedoelde adviezen om je stukjes te verbeteren.
Ik snap best dat je het niet leuk vind als andere mensen niet meteen je stuk bejubelen, maar weet wel dat niemand iets kwaads in de zin heeft. Volgens mij is het posten van een zelfgeschreven stuk tekst op een forum niet alleen bedoeld om lof toegezongen te krijgen, maar vooral om er van te leren.
Oud 22-04-2004, 15:34
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Trebbor schreef op 22-04-2004 @ 13:29 :
(knip)[/B]
Ik kom hier heus niet om alleen te horen. Ik krijg ook vaak genoeg kritiek waar ik me wel wat van aantrek. Renard had vooral kritiek om de inhoud. Dan gaat wel grotendeels om smaak. En als ik al het kritiek van hem zou moeten aannemen, dan zou ik beter deze hele column kunnen wegmieteren
En dat doe ik maar niet, omdat er nog zat andere zijn die hem wel leuk vinden om te lezen. Misschien niet als column, maar in elk geval wel als verhaal.
Voortaan zal ik er wel geen column bijzetten, maar verhaal, dat is misschien een betere naam ervoor.
En ik bijt niemands hoofd eraf, ik waardeer iedereen hun mening echt wel.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Renard schreef op 20-04-2004 @ 16:05 :
Hier volgt het commentaar op je column. Hierbij bespreek ik eerst het stuk op inhoudelijke zaken, waarna ik in de conclusie het over de vorm, de bedoeling, het kader en dergelijke zal uitweiden. Aan dit commentaar kunnen geen rechten ontleend worden.

Zoenen, zoenen, maak me geil ! Wat? Een dansende neger, zwaaiend met een ultra dunne tampon die reclame maakt voor Durex condooms met Coca Cola vanilla smaak? – Wat een enorm overdreven provocerende uitspraak.

Vroeger was alles veel beter. – Dit maakt waarschijnlijk geen indruk op je leeftijdsgenoten, aangenomen dat je werkelijk achttien jaar bent. Zelfs niet als de ondertoon sarcastisch bedoeld was.

Zo’n geil mokkel met een dildo in de vorm van het hoofd van Balkenende helemaal opgeslokt door die ondeugende poes. – Totaal respectloos, eveneens schiet het zijn doel voorbij.

Straks beginnen ze ook nog met pindakaas. Lekkere pindakaas. Voor op het brood. Of Slasaus. Lekkere slasaus. Voor door de sla. – Je herhaalt hier veel te veel, het voorbeeld was al lang duidelijk, of ben jij soms degene die iets voor ‘halve zolen’ schrijft? In dat geval had ik het beter niet kunnen lezen.

Echt, die kinderen krijgen straks ook nog last van een burn-out of hoe het ook mag heten. – Weet waar je over praat als je een column schrijft. Bovendien kan hier dezelfde noot bij geplaatst worden als al eerder vernoemd, je schrijft respectloos. Ik ben van mening dat een goede column een zekere vorm van respect moet bevatten.

De hele dag achter een bureau met pasta die ze als shampoo in hun haar smeren om te voorkomen dat ze last krijgen van geile negers met roos in hun konthaar en ze laten hun kinderen koekhappen om te voorkomen dat ze anders gaan voetballen met kutmarrokanen. – Bar slechte afsluiter. Hoewel de herhaling van de verschillende onderdelen van de column wellicht licht ironisch/humoristisch bedoeld was, krijg ik een gevoel alsof de hele column eigenlijk nogal bekrompen geschreven is.

Conclusie:
Je column is, naar mijn mening, slecht. Je schrijft zoals een veertienjarige zou spreken. Verder vind ik dat je een soort natuurlijk respect mist, daarnaast is er nog de factor van ‘talent’ die ik niet goed kan omschrijven maar die ik bij jou ook niet herken.
De vorm van het bespreken van voorbeelden wordt nogal eentonig, bovendien is het wel heel eenvoudig om dit bij een onderwerp als reclame te doen. Bovendien vind ik dat in het kader van je onderwerp je je er sowieso wel erg gemakkelijk van af maakt, na het lezen van je column heb je niets nieuws gemeld noch mij enig nieuw inzicht gegeven in de reclamewereld. Ik snap dan ook niet goed wat je met deze column wil bereiken, anders dan reclame voor jezelf. Wat een paradox is dat trouwens, je maakt met deze column op eenzelfde manier reclame voor jou als persoon als de ‘reclamebonzen’ dat doen voor producten. Tragisch.
Als je iemand afkraakt fine with me. Maar doe het dan wel opbouwend zodat die ander er wat aan heeft en niet alleen maar van zeggen wat jij ervan vindt. Want de wereld draait niet om een persoon...

Verder vind ik het stukje goed en lachwekkend en dat is denk ik ook wel de bedoeling van een collumn.

Dus ga vooral door met ze te schrijven..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 16:28
Trebbor
Trebbor is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 22-04-2004 @ 16:34 :
En ik bijt niemands hoofd eraf, ik waardeer iedereen hun mening echt wel.
oke
Oud 22-04-2004, 16:28
Mux
Mux is offline
leuk
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 17:57
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Trebbor schreef op 22-04-2004 @ 17:28 :
oke

peace bro

Thx voor de andere reactie's nog
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 21:38
Verwijderd
Mm, ik vind 'm niet bijster sterk. Ik houd over 't algemeen wel van gezeik, maar dit leest niet lekker weg.

En mja, ik zou wel kritiekpunten kunnen noemen, maar ik ben te lui.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 13:00
Jules
Jules is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 22-04-2004 @ 02:09 :
3: slaat op pasta reclame
Ja dat begrijp ik, maar die reclameleus is niet 'pasta voor over de pasta' maar 'saus voor over de pasta', en dus klopt je verhaal daar dan niet.
Oud 25-04-2004, 15:17
Liss
Liss is offline
Hij is leuk
Oud 25-04-2004, 16:43
snarl
snarl is offline
ik vind je column wel grappig, hij heeft alleen geen inhoud en dat is jammer. je taalgebruik leest niet echt lekker, het is nogal schokkerig of zo. verder ben ik het in sommige opzichten eens met renard en charlotte. maar niet in alle!

oja ik vind niet dat je echt goed reageert op kritiek. (ik heb btw maar één blz gelezen van dit topic dus als dat ondertussen beter is geworden heb ik niks gezegd )
Oud 10-05-2004, 17:55
Blues
Blues is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 20-04-2004 @ 20:42 :
perfectie bestaat niet
Klopt...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 18:52
Surjirro
Surjirro is offline
IK vind em top
Oud 10-05-2004, 21:36
WinterQueen
WinterQueen is offline
Om me er ook maar even mee te bemoeien, dit heeft helemaal níks met smaak te maken, er zit een groot verschil tussen 'slecht' en 'niet leuk'.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:52
hippie jesse
hippie jesse is offline
Hoi

leuk hoor

ER mist een clou, een leuke wending die de lezer aan het denken zet
het perspectief waar vanuit het geschreven is leest niet lekker

verder wel oke
Oud 10-05-2004, 21:53
Reynaert
Reynaert is offline
Ik heb wel leuk reclame gemaakt voor je, Shitonya.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 23:29
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Renard schreef op 10-05-2004 @ 22:53 :
Ik heb wel leuk reclame gemaakt voor je, Shitonya.

Reactie geven op een column...noem je dat reclame
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 11:30
Reynaert
Reynaert is offline
In principe niet, maar wel als dat nog veel meer reacties uitlokt die anders niet waren geplaatst.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 15:16
remco_15
remco_15 is offline
lol
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 16:26
Verwijderd
Een up van drieënhalf jaar oud? Wij doen niet aan draadnecromantie!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten