Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Hoe oud was je toen je voor het eerst zoende?
12-13 71 18.68%
14-15 154 40.53%
16-17 93 24.47%
18-of anders? 62 16.32%
Aantal stemmers: 380. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2004, 20:13
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-04-2004 @ 21:02 :
Ik zou mezelf van kant maken. Tegenwoordig tel je gewoon niet meer mee als je op je dertiende niet minstens acht kerels hebt gepijpt, vier hebt geneukt en een abortus hebt laten plegen.
en jij bent 22, wat heb jij dan wel niet al allemaal gedaan
Oud 20-04-2004, 20:43
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik was bijna 17.
Laat je niet opjutten door anderen; gewoon je eigen gevoel en ideeen volgen; dan komt het vanzelf 'goed'. Forceren heeft sowieso geen zin.
Oud 20-04-2004, 21:33
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik was net 18 (had al wel andere dingen gedaan) en vond het vroeg zat.
Was er simpelweg niet eerder aan toe..
Heb me er trouwens wel voor geschaamd op m'n 14e-16e omdat het haast een schande was als je nog niet gezoend had.

Met zoenen bedoel ik dus wel tongzoenen en niet een kus op de mond!
Oud 20-04-2004, 22:16
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
Romie schreef op 20-04-2004 @ 18:44 :
daarom staat er ook 18- of ANDERS....k kan moeilijk ook alle kinderjaren dr nog bij gaan zetten

gefrustreerd zeker...
Oud 20-04-2004, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Arox schreef op 20-04-2004 @ 20:54 :
Erg he?
ja omg dan ben je echt kansloos.
Oud 20-04-2004, 22:34
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 20-04-2004 @ 21:13 :
en jij bent 22, wat heb jij dan wel niet al allemaal gedaan
Ik ben drie keer zwanger geweest.
Oud 20-04-2004, 22:45
Chris
Chris is offline
ik was 17 toen ik voor het eerst 'echt' zoende met een meisje waar ik nog steed van hou

Ik zou me niet al te druk maken over je leeftijd, het komt allemaal wel op z'n tijd. Ook moet je je niet druk maken om wat evt. vrienden ofzo je allemaal opdringen.
Oud 20-04-2004, 22:50
akumabito
akumabito is offline
Och mensen, wat een discussie

Uhhm, ik moet ff goed terugdenken, maar ik dacht dat ik 15 was toen ik voor het eerst zoende, bijna 16 misschien.

Anyways, 't is al een keer of dertig eerder gezegd: laat je niet gek maken door wat anderen zeggen. Nooit aan zoiets beginnen omerbij te horen, of om van 't gezeur af te zijn. Jouw tijd komt nog wel.
Oud 20-04-2004, 22:58
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-04-2004 @ 23:34 :
Ik ben drie keer zwanger geweest.
Abortus offcourse
Oud 20-04-2004, 23:10
Verwijderd
Nou ja, opzich valt het bij jou nog wel mee hoor. Ik ben 19 en heb ook nog nooit gezoend. Ik schaam me hier verder niet voor, maar vind het ook niet leuk. Maar ja, ik zie wel, zal heus nog wel een keer een leuke jongen tegenkomen die mij ook ziet staan.
Oud 20-04-2004, 23:15
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 21-04-2004 @ 00:10 :
Nou ja, opzich valt het bij jou nog wel mee hoor. Ik ben 19 en heb ook nog nooit gezoend. Ik schaam me hier verder niet voor, maar vind het ook niet leuk. Maar ja, ik zie wel, zal heus nog wel een keer een leuke jongen tegenkomen die mij ook ziet staan.
Nou zal ik je eens zeggen dat ik daar best wel respect voor op kan brengen. Ik heb meer respect voor een meisje wat 19 of 20 is en nog nooit heeft gezoen, als voor een meid van 13 die het alleen maar deed om erbij te horen.
Oud 21-04-2004, 11:01
Fortisi
Fortisi is offline
Ik was 17.
Ik ben nooit gepest of getreiterd omdat ik nog nooit gezoend had, Het kutte was wel dat mensen vaak zeggen "nou ik vind het goed van je dat je niet zomaar iemand zoent, hij moet bijzonder zijn he? "...nou ehm nee, er was gewoon niemand die me wóu zoenen .
Oud 21-04-2004, 11:13
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ik was bijna 16.
ik was (ben, hehe) niet populair en verlegen
het zat me toen geloof ik niet echt dwars, veel vriendinnen van me hadden al wel gezoend, maar dat kon me niet echt schelen. mensen die zich druk maken om het feit of jij al dan niet gezoend hebt vind ik maar zielig, alsof je niets beters te doen hebt dan daar over na te denken
Oud 21-04-2004, 13:58
The0
The0 is offline
16 was ik. Als niemand loog die ik kende was ik één van de laatste uit 'de groep', maarja, zelf nooit echt als probleem gezien..
Oud 21-04-2004, 16:41
Sunray
Sunray is offline
was 16, dacht toen dat ik een van de laatste van 'mijn' groep was. denk dat dat uiteindelijk wel mee viel
Oud 21-04-2004, 17:57
erwtje
erwtje is offline
11
Oud 21-04-2004, 19:56
Jules
Jules is offline
Ik was 15, ik vond de jongen in kwestie een zak maarja ik was wel benieuwd hoe dat nou was, zoenen. En ik vond er weinig aan omdat ik dus niet verliefd op hem was. Maar zo speciaal was het dus niet voor mij, die eerste kus.
Oud 21-04-2004, 20:01
Verwijderd
Ik was 14.
Oud 22-04-2004, 11:42
Verwijderd
Mensen zeuren dat jíj niet gezoend hebt? Waar bemoeien ze zich mee? Volgende keer zeg je gewoon 'ja, boeie' of 'nou en' ofzo. 't Zijn hun zaken toch niet.

Ik was net 16 trouwens.
Oud 22-04-2004, 12:06
Cinamon
Cinamon is offline
Ik heb een paar maanden geleden voor het eerst gezoend.
En ik vond het echt afgrijselijk, totaal tegen m'n principes in.
Het was in een discotheek, met een jongen die ik ongeveer 2 liedjes kende. (daar hadden we samen op gedanst, maar goed dat doe ik wel vaker, dan gebeurt er ook niks)
Goed nu dus wel en ik had er echt totaal geen behoefte aan, maar zoende wel terug, geen idee waarom eigenlijk.
Ik heb eigenlijk altijd gevonden dat je pas met iemand moest zoenen als je diegene echt leuk vond.
Maar goed.. Een heleboel van mijn vriendinnen hebben ook nog nooit met iemand gezoend, wij hebben altijd zoiets van ja, doen als je er aan toe bent. We dwingen het elkaar echt niet af ofzo, dat vind ik toch wel niet zo misselijk. Maar je krijgt van anderen toch wel weer zo'n gevoel soms van: "Je bent 15? En je hebt nog nóóit iemand gezoend?!"
Ik kan er zelf echt niet mee zitten.
Oud 22-04-2004, 12:07
Verwijderd
Citaat:
drinks@myplace schreef op 22-04-2004 @ 13:06 :
Ik heb eigenlijk altijd gevonden dat je pas met iemand moest zoenen als je diegene echt leuk vond.
Dat is dus juist de instelling waardoor mensen eeuwig zoenmaagd blijven.
Oud 22-04-2004, 12:10
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-04-2004 @ 13:07 :
Dat is dus juist de instelling waardoor mensen eeuwig zoenmaagd blijven.
Vind je? Nou ik vind het ook zeer goedkoop als je zomaar jan en alleman gaat zoenen puur alleen om de ervaring.
Hoe moeilijk is het om iemand leuks te vinden, die jou ook leuk vind? Naar mijn mening heeft iedereen toch rond z'n 17e wel eens iemand ontmoet die hij/zij echt leuk vond/vind. Niet dan?
Je kan het zoenen natuurlijk ook met opzet uitstellen, niet durven of wat dan ook. Ik denk dat de meesten op die manier 'zoenmaagd' blijven.
Oud 22-04-2004, 12:13
Verwijderd
Oh, je hebt ook op je vijftiende wel iemand ontmoet waar je helemaal van ondersteboven bent, hoor. Het probleem is alleen dat die persoon ook nog iets in jou moet zien, voor hij of zij met je gaat zoenen. Daar wringt vaak de schoen

Ik zie het gewoon vaak en ik heb het zelf ook gehad, dat je op een gegeven moment superveel waarde aan zoenen gaat hechten. Stel, het duurt wat langer (gemiddelde is dertien ofzo maar je hebt op je vijftiende nog niet gezoend). Dan ga je vanzelf uitvluchten bedenken wáárom je nog niet hebt gezoend - ik vond hem niet leuk genoeg, ik wil wachten op de ware, et cetera.

Ik ben een groot voorstander van er maar zo snel mogelijk vanaf zijn en daarna jezelf niet meer raar te hoeven vinden.
Oud 22-04-2004, 12:18
Cinamon
Cinamon is offline
Dat ligt dan aan ieder voor zich, of je een excuus zoekt waarom je nog niet hebt gezoend. En Nederlanders zijn over het algemeen toch nuchtere mensen? Ik denk niet dat velen erover zullen doordromen of het nu wel of niet hun schuld was.
Hierdoor creeër je twijfel, word je onzeker en dan gaat het helemaal niet gebeuren omdat je dan juist jezelf in de weg staat. Maar des te zelfverzekerder je bent, des te leuker je overkomt, des te eerder iemand zoiets heeft van: mm, daar zou ik best wel eens mee willen zoenen.
Maar om een lang verhaal kort te maken, ik gebruikte het niet als excuus, het is gewoon mijn mening. Het moet van beide kanten komen, natuurlijk. Maar of het van beide kanten komt heb je vaak ook een klein beetje zelf in de hand.
Oud 22-04-2004, 14:53
Allures
Allures is offline
Zoenen met iemand waar je verliefd op bent is sowieso véél leuker dan met één of andere vreemde..

Maar eeuwen wachten.. ik weet niet dan verwacht je er volgens mij veel te veel van en -laten we wel zijn- het stelt echt niet zoveel voor..

ik was trouwens net twee weken 15 (met carnaval jah daar valt ook nog wat van te zeggen )
Oud 22-04-2004, 15:06
Silvie
Silvie is offline
Ik was 14 en een paar maanden oud toen ik voor het eerst zoende... En heb er ook geen spijt van ofzo en vond het achteraf allemaal meevallen...
Oud 22-04-2004, 15:11
Briseïs
Briseïs is offline
Waar is de optie 'nog nooit gezoend'?

Nouja, dan ga ik maar voor '18 of anders'
Oud 22-04-2004, 16:56
KIET
KIET is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 22-04-2004 @ 16:11 :

Heb ik ook maar gedaan Zelf maak ik me er ook niet druk om, en bij de weinigen wie ik ken zal het ongetwijfeld ook niets uitmaken. Ik ga me er ook niet in haasten (met een beetje pech heb ik nog 60 jaar voor de boeg), en ik ga het ook niet doen vanwege de ervaringen of omdat anderen vinden dat ik het moet doen. Bovendien zou ik waarschijnlijk toch op dat moment zo nerveus worden dat er geen beginnen meer mee aan is. En daarnaast neem ik het ook niemand kwalijk, als zij dat niet met mij willen doen.

Zoenen is geen hype, of een verplichting. Het is een eigen keus, en dan mag jij dus ook bepalen met wie, wanneer en waarom.
Oud 22-04-2004, 19:12
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Zoenen is geen hype, of een verplichting. Het is een eigen keus, en dan mag jij dus ook bepalen met wie, wanneer en waarom. [/B]
Quoted for truth..
Oud 22-04-2004, 19:36
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik was 20 toen ik voor het eerst zoende.
Oud 22-04-2004, 19:36
zeep007
zeep007 is offline
12 en achteraf wou ik dat dat iets moois zou moeten zijn geweest, maar helaas, was het met een eikel die met 3 meisjes vreemd ging.
Doe maar lekker rustig aan, en doe het met een persoon die jij leuk vind, en doe het niet om anderen te plezieren, maar om jezelf te plezieren
Oud 22-04-2004, 19:39
Arox
Arox is offline
Citaat:
Reverend schreef op 20-04-2004 @ 23:24 :
ja omg dan ben je echt kansloos.
Ja dat wordt de rest van je leven in de goot liggen wachten
Oud 22-04-2004, 19:44
riq2000
riq2000 is offline
nou moe, k was jaartje of 4 / 5 en zat in de poppenhoek vadertje en moedertje te spelen . sjeee wat maakt t uit hoe jong of oud je met een ander op de bek gaat of anders gezecht gaat brommers kieken. Het gaat er toch om dat je dr zelf lekker bij voelt? Eerste echte zoen met 16 jaar, nou en?
Oud 22-04-2004, 19:55
NeoZero
NeoZero is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-04-2004 @ 21:02 :
Ik zou mezelf van kant maken. Tegenwoordig tel je gewoon niet meer mee als je op je dertiende niet minstens acht kerels hebt gepijpt, vier hebt geneukt en een abortus hebt laten plegen.
waar tf heb jij het over, je kent de verhouding zeker niet tussen pijpen, neuken) en zoenen, ik snap dit ff niet en trouwens zijn zin van reverend omg 15 hoef je niet zo serieus nemen.
Oud 22-04-2004, 19:59
Romie
Romie is offline
Citaat:
NeoZero schreef op 22-04-2004 @ 20:55 :
waar tf heb jij het over, je kent de verhouding zeker niet tussen pijpen, neuken) en zoenen, ik snap dit ff niet en trouwens zijn zin van reverend omg 15 hoef je niet zo serieus nemen.
dat doe ik ook niet...volgens mij is het sarcastisch bedoelt...tenminste dat neem ik aan...
Oud 22-04-2004, 22:27
Freshh~
Freshh~ is offline
ik zit iig zeker onder de 12 jaar
Oud 23-04-2004, 20:38
melkpakje
melkpakje is offline
Ik was 13 en dat is denk ik op zich wel een normale leeftijd. Ik denk dat in mijn klas ongeveer 60% nog nooit gezoend heeft...(en die zijn allemaal ongeveer 15,16,17) Het maakt mij echt totaal niet uit of iemand nou wel of niet gezoend heeft, ik denk dat de persoon is kwestie zich er eerder een beetje onzeker door kan gaat voelen. Maar als er mensen zijn die zo dom zijn om het erg te vinden als je (bijvoorbeeld) op je 16e nog niet gezoend hebt..so what..je tijd komt heus nog wel en je moet maar blij wezen dat je niet zo'n breezersletje met abortus achter de rug bent.
Oud 23-04-2004, 20:40
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
melkpakje schreef op 23-04-2004 @ 21:38 :
Ik was 13 en dat is denk ik op zich wel een normale leeftijd. Ik denk dat in mijn klas ongeveer 60% nog nooit gezoend heeft...(en die zijn allemaal ongeveer 15,16,17) Het maakt mij echt totaal niet uit of iemand nou wel of niet gezoend heeft, ik denk dat de persoon is kwestie zich er eerder een beetje onzeker door kan gaat voelen. Maar als er mensen zijn die zo dom zijn om het erg te vinden als je (bijvoorbeeld) op je 16e nog niet gezoend hebt..so what..je tijd komt heus nog wel en je moet maar blij wezen dat je niet zo'n breezersletje met abortus achter de rug bent.
Ik vind 13 best wel jong eigenlijk.. Maargoed, mij maakt het ook geen flikker uit wat andere mensen denken, daar gaat het ook helemaal niet om.
Oud 24-04-2004, 13:33
*** is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 22-04-2004 @ 16:11 :

geldt ook voor mij...

Maar gezeur heb ik er eigenlijk nog niet echt over gehad. Maar ik loop er dan ook niet mee te koop, m'n studiegenoten hebben geen idee dat ik nog nooit een vriend heb gehad (zonder liegen). Alleen pas vroeg iemand hoeveel vriendjes ik had gehad. Ik probeerde eroverheen te praten door te zeggen dat dat van je definitie afhangt, maar daar nam ie geen genoegen mee.
Iig zou ik me er niet teveel van aantrekken en proberen 't gesprek de goede kant op te leiden.
Oud 24-04-2004, 15:16
Verwijderd
Citaat:
iro·nie (de ~ (v.))
1 spot waarbij men het tegendeel zegt van wat men bedoelt te zeggen
Oud 24-04-2004, 15:46
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik was 14, met een jongen in een discotheek. Het was niet vies, maar ook niet boeiend maar nou had ik het eenmaal gehad. Ik vond hem wel leuk (hij was 18 en zat in 6vwo, eigenlijk best kansloos om dan met een 14jarige te zoenen maar goed dat is een ander verhaal) en hij mij ook wel. Zoveel waarde heb ik ook nooit gehecht als de eerste zoen ofzo, met elk nieuw persoon heb je weer een nieuwe eerste zoen. Het was wel weer een ervaring, leuk om te vertellen maar verder maakt het geen ene moer uit (je voelt je heus niet anders).
Maar er zijn ook genoeg mensen die er wel veel waarde aan hechten, en daar is ook niets mis mee. Iedereen moet dat lekker voor zichzelf bepalen en het een is niet beter als het andere.
Oud 24-04-2004, 16:00
saartjeh
saartjeh is offline
eerste keer dat ik écht zoende, goed zeg maar haha, dus niet shit van toen je 10 of 12 was, da was categorie 16-17
kheb wel es beetje over geluld hoor, over aantal jongens waar ik mee geweest was, sommige denken dak met heel weinig ben geweest, andere met heel veel heel stom want je denkt niet dat men over da eerste gaat liegen haha, ag ja.
Ik maak dr nie zo'n punt van, alleen als mensen me dr na vragen waarvan ik óf gewoon verwacht word te antwoorden, of dat het zo'n idee is van 'join the club if you tell us your story's' tja.., wa moe je daar dan mee
hi
Oud 24-04-2004, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Zero-Zero schreef op 20-04-2004 @ 23:16 :
gefrustreerd zeker...
how low can you go..

ontopic:
Nog niet. Simpelweg omdat ik mijn eerste zoen wil delen met iemand die iets voor mij betekend.. niet de eerste beste dronken snol in een disco.

En dan heeft nare man best gelijk dat het wat langer duurt, maar dat boeit me weinig.
Ik wacht liever en deel mn eerste zoen met een speciaal iemand ipv met iemand zoenen omdat he stoer is of omdat je het een keer moet gedaan hebben oid....
Oud 24-04-2004, 16:06
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
saartjeh schreef op 24-04-2004 @ 17:00 :
eerste keer dat ik écht zoende, goed zeg maar haha, dus niet shit van toen je 10 of 12 was, da was categorie 16-17
kheb wel es beetje over geluld hoor, over aantal jongens waar ik mee geweest was, sommige denken dak met heel weinig ben geweest, andere met heel veel heel stom want je denkt niet dat men over da eerste gaat liegen haha, ag ja.
Ik maak dr nie zo'n punt van, alleen als mensen me dr na vragen waarvan ik óf gewoon verwacht word te antwoorden, of dat het zo'n idee is van 'join the club if you tell us your story's' tja.., wa moe je daar dan mee
hi
Ik snap je niet.
Oud 24-04-2004, 17:57
thabomb1986
thabomb1986 is offline
@TS Tis helemaal niet erg hoor, dat je nog nooit hebt gezoend, ik gok dat uit mijn klas (20j en 4m) nog maar een stuk of 6 hebben gezoend... En iedereen in de klas is 16tm18 dus... dikke boeiuh... Ook het feit dat je rood wordt is helemaal niet erg. Ik heb er zelf ook een tijdje heel erg last van ghad, en toen kon ik mezelf er wel over opvreten. Nu word ik nog steeds wels rood alleen is het voor mezelf geen probleem meer. Dan ben je sowieso wat meer ontspannen en dan gebeurt t ook minder.

Zelf heb ik voor t eerst gezoend op mn 14e (shit wat was dat een ramp zeg) en daarna ook nog 1 xtje. Maar dat was met een meisje en zou nou liever met een jongen willen zoenen... Vaak zijn er ook mensen die tegen mij zeggen: "Goh zou je nou al 2jr droog"... maar dan reageer ik er altijd een beetje koel op en begin dan liever ergens anders over op een tactische manier of vraag dan: "Hoe zit t dan met JOU????!!!!"
Oud 24-04-2004, 18:16
Verwijderd
Ik was 17 (bijna 18). En ja die reacties uit je omgeving zijn vervelend, maar toch moet je je er niet teveel van aan trekken. Al is dit makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het.

Ik heb er zelf eigenlijk nooit mee ingezeten dat ik zo laat was, en alles is goed gekomen
Oud 24-04-2004, 19:00
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik weet niet wat ik zou zeggen.
iets in de trant voor mij is het geen probleem, dus waarom zouden jullie je er druk om maken?

ik was net 13 geloof ik.
Oud 25-04-2004, 11:36
Konijn
Konijn is offline
Ik was 17. Bij ons op school vrij laat, in mijn vriendengroep hoorde ik wel bij de eersten. Ik heb me er nooit wat van aangetrokken, er werden heus wel opmerkingen over gemaakt, maar ik heb gewacht tot ik ook echt een serieuze relatie had.
We hadden ook al 3 weken toen we voor het eerst zoenden.
Oud 25-04-2004, 12:18
Verwijderd
Citaat:
jij bent echt stom.
Oud 25-04-2004, 16:51
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
Reverend schreef op 25-04-2004 @ 13:18 :
jij bent echt stom.
haha

ho..sorry maar tis zo`n droge opmerking....
maar goed: ontopic.. ik was 15....

Regels voor berichten