Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2004, 11:32
NN
NN is offline
Citaat:
Winner schreef op 28-05-2004 @ 21:06 :

Daarnaast haat ik de JFV (juridische faculteitsvereniging) in Nijmegen die over elk shitnieuwtje een powerpointpresentatie met muziek van Gloria Estefan maakt en aan het begin van hoorcolleges afdraait.
Dat doet de JFV Groningen ook altijd. Soms zie je als nominaal lopende student in jouw studiejaar drie keer dezelfde presentatie voorbij komen in één week.

Dan krijg je weer een mislukte powerpointshow over één of ander congres waar weer wat media-advocaten worden opgetrommeld.
Oud 29-05-2004, 12:01
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 29-05-2004 @ 12:32 :
Dan krijg je weer een mislukte powerpointshow over één of ander congres waar weer wat media-advocaten worden opgetrommeld. [/B]
Hmm, dit soort onzin is bij ons in Tilburg gelukkig minimaal. Dat blijft meestal beperkt tot een heel kort praatje of het uitdelen van een foldertje bij de ingang.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:11
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
NN schreef op 29-05-2004 @ 12:21 :
Roostermakers en andere facultaire bureaucraten zien dat niet zo zitten. Werkgroepen om 9 uur 's ochtends zit dan geen kip meer, en ergens op de middag komen dan 90 man aanzettenin een lokaaltje voor 30.
Ach, daar trek ik me gewoon weinig van aan
Oud 30-05-2004, 20:30
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
NN schreef op 29-05-2004 @ 12:32 :
Dat doet de JFV Groningen ook altijd. Soms zie je als nominaal lopende student in jouw studiejaar drie keer dezelfde presentatie voorbij komen in één week.

Dan krijg je weer een mislukte powerpointshow over één of ander congres waar weer wat media-advocaten worden opgetrommeld.
En bij de VU schrijven ze het gewoon met krijt op het bord van de betreffende collegezaal
Oud 31-05-2004, 12:21
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 30-05-2004 @ 21:30 :
En bij de VU schrijven ze het gewoon met krijt op het bord van de betreffende collegezaal
Ouderwets

Kun je het dan nog wel lezen?
Oud 01-06-2004, 11:54
NN
NN is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 31-05-2004 @ 13:21 :
Ouderwets

Kun je het dan nog wel lezen?
Liever iets ouderwets wat je kunt negeren dan zo'n opzichtige en lawaaiige powerpointshow.
Oud 01-06-2004, 15:55
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
NN schreef op 01-06-2004 @ 12:54 :
Liever iets ouderwets wat je kunt negeren dan zo'n opzichtige en lawaaiige powerpointshow.
Mja, wij zijn natuurlijk ook een moderne studie hé Maar goed, als ze op het bord schrijven bij ons is dat echt niet te lezen Handig voor als je aantekeningen wil maken
Oud 02-06-2004, 11:00
NN
NN is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 01-06-2004 @ 16:55 :
Mja, wij zijn natuurlijk ook een moderne studie hé Maar goed, als ze op het bord schrijven bij ons is dat echt niet te lezen Handig voor als je aantekeningen wil maken
Wie wil nou aantekeningen maken van die onzin?
Oud 02-06-2004, 11:43
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
NN schreef op 02-06-2004 @ 12:00 :
Wie wil nou aantekeningen maken van die onzin?
Ik Maar wij zien ook niet 3x dezelfde powerpointpresentatie
Oud 02-06-2004, 20:32
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Mensen.......ff voor de duidelijkheid. Alleen de faculteitsvereniging QBD schrijft info op het bord over bijvoorbeeld een feest. De colleges zelf zijn met sheets of powerpoint......
Oud 21-01-2005, 20:49
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
Winner schreef op 20-05-2004 @ 12:52 :
Oud 21-01-2005, 21:01
Verwijderd
Let your hip go hippety up-up.

Oftewel:

up!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 12:07
NN
NN is offline
Citaat:
Sylph schreef op 21-01-2005 @ 22:01 :
Let your hip go hippety up-up.

Oftewel:

up!
Rechten op VU of UvA ?

Ik dacht dat jij niet naar A'dam wilde?
Oud 22-01-2005, 12:21
Verwijderd
Zou ik ook niet doen. El Kim kan beamen dat de organisatie van de UvA verschrikkelijk is en wat de VU betreft, dat schijnt een fantasieloos betonblok te zijn. Als je nou een studie wilt doen die alleen of vrijwel alleen in Amsterdam kan, oké. Maar rechten kun je overal doen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 22-01-2005 @ 13:07 :
Rechten op VU of UvA ?

Ik dacht dat jij niet naar A'dam wilde?
Nee, maar het is wel een grote up door Sartre.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 12:26
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2005 @ 13:21 :
Zou ik ook niet doen. El Kim kan beamen dat de organisatie van de UvA verschrikkelijk is en wat de VU betreft, dat schijnt een fantasieloos betonblok te zijn. Als je nou een studie wilt doen die alleen of vrijwel alleen in Amsterdam kan, oké. Maar rechten kun je overal doen.
Op de VU zitten de gristelijke juristen die moeite hebben met de scheiding van kerk en staat.
Oud 22-01-2005, 13:39
Sovereign
Sovereign is offline
Maar Nare vindt ook Tilburg een saai betonblok. Voor wat betreft die opmerking, I poop on him.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:41
Verwijderd
Tilburg ís ook een saai betonblok. Maar wel met een goede universiteit.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:52
NN
NN is offline
Citaat:
Sylph schreef op 22-01-2005 @ 14:41 :
Tilburg ís ook een saai betonblok. Maar wel met een goede universiteit.
Tilburg behoort bij de Nederlandse top drie. Maar gelukkig zijn de verschillen in Nederland niet zo heel erg groot.
Oud 22-01-2005, 23:55
dingokoning
dingokoning is offline
Nja dit is dus ook moeilijk voor mij. 2 nichten van me (1 geneeskunde en 1 rechten) zitten beide op de VU en die zeggen dat de VU erg goed is etc. Maar ik neig zelf meer naar de UvA, maar is het zo dat je op de UvA in grotere groepen college krijgt en op de VU in kleinere groepjes?

En zitten er eigelijk voornamelijk meer meisjes bij de rechtenstudies op de VU/Uva?
Oud 23-01-2005, 11:08
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
je zegt het al zelf: 'ik wil studeren in amsterdam', de VU zit buiten amsterdam in buitenveldert een groot saai gebouw met niet veel eromheen..

dus ik denk dat je het leuker zal hebben op de UvA
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 12:37
NN
NN is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 23-01-2005 @ 00:55 :
Nja dit is dus ook moeilijk voor mij. 2 nichten van me (1 geneeskunde en 1 rechten) zitten beide op de VU en die zeggen dat de VU erg goed is etc. Maar ik neig zelf meer naar de UvA, maar is het zo dat je op de UvA in grotere groepen college krijgt en op de VU in kleinere groepjes?

En zitten er eigelijk voornamelijk meer meisjes bij de rechtenstudies op de VU/Uva?
Aan opleidingskwaliteit ontlopen VU en UvA elkaar niet zo veel. De UvA is alleen wel veel groter dan de VU en vaak hoor je van UvA-studenten dat de organisatie niet echt geweldig is.

De VU lijkt mij een erg saaie uni. Als ik tussen beide moest kiezen, zou ik voor de UvA gaan..
Oud 23-01-2005, 13:00
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
NN schreef op 23-01-2005 @ 13:37 :
Aan opleidingskwaliteit ontlopen VU en UvA elkaar niet zo veel. De UvA is alleen wel veel groter dan de VU en vaak hoor je van UvA-studenten dat de organisatie niet echt geweldig is.

De VU lijkt mij een erg saaie uni. Als ik tussen beide moest kiezen, zou ik voor de UvA gaan..
Ja die indruk kreeg ik ook al toen ik naar de open dag was gegaan van de VU.

Zitten er hier veel mensen op de UvA die ook rechten studeren? Zoja, hoe bevalt het? Saai of valt het wel mee
Oud 23-01-2005, 15:23
Verwijderd
Citaat:
dem schreef op 23-01-2005 @ 12:08 :
je zegt het al zelf: 'ik wil studeren in amsterdam', de VU zit buiten amsterdam in buitenveldert een groot saai gebouw met niet veel eromheen..

dus ik denk dat je het leuker zal hebben op de UvA
Want 10 minuten minder met de tram/metro reizen om in het centrum te komen is ook echt dé reden om voor een universiteit te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 21:18
hardhitter
hardhitter is offline
niveau verschilt niet veel hoor ik? Dan maakt t volgens mij echt geen fuck uit waar je heen gaat.
je moet het gewoon gezellig maken. en geloof mij nou... waar je uni staat is veel minder belangrijk dan waar je woont (in amsterdam)
Oud 24-01-2005, 12:30
NN
NN is offline
Citaat:
hardhitter schreef op 23-01-2005 @ 22:18 :
niveau verschilt niet veel hoor ik? Dan maakt t volgens mij echt geen fuck uit waar je heen gaat.
je moet het gewoon gezellig maken. en geloof mij nou... waar je uni staat is veel minder belangrijk dan waar je woont (in amsterdam)
Er is wel verschil in de opbouw van de opleidingen en de mate van verantwoordelijkheid voor de student.
Oud 24-01-2005, 12:46
Verwijderd
Precies. De UvA schijnt wel een ongelooflijke ramp te maken van administratie, studentenzaken en de indeling van opleidingen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 21:21
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-01-2005 @ 13:46 :
Precies. De UvA schijnt wel een ongelooflijke ramp te maken van administratie, studentenzaken en de indeling van opleidingen.
Ja. Maar goed daar moet je mee leren omgaan, waarom denk je dan dat de uva zoveel grote creatieve geersten heeft voortgebracht?
Oud 25-01-2005, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Sartre schreef op 24-01-2005 @ 22:21 :
Ja. Maar goed daar moet je mee leren omgaan, waarom denk je dan dat de uva zoveel grote creatieve geersten heeft voortgebracht?
Niet meer dan andere universiteiten, in elk geval. Maar grappig gevonden.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 07:21
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
ik vind UvA wel goed georganiseerd heb nog geen problemen ondervonden..

overigens hoeft niet alles perfect geregeld te zijn lijkt me, je bent een student, dus kan ook wel e je eigen boontjes doppen..

reactie op mijn post hierboven:
met IN amsterdam, doel ik niet alleen op de absolute afstand, maar ook nabijheid van cafe's, sfeer, verbindingen etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 11:51
Solid
Solid is offline
wat een gezeik toch altijd over het fantasieloze gebouw van de VU! Ja dat weten we nou wel mijn god zeg, het gaat uiteindelijk toch om de inhoud, je zou van wo studenten toch meer verwachten...

VU heeft gewoon een goede sfeer, goedlopende organisatie etc. En buiten het centrum? ach gut stel je voor dat je 10 min langer moet reizen met de 5 ben je zo in het centrum, met de 51 nog sneller...

Ik heb niks tegen de UVA, maar kom aub niet met dit soort standaard afgezaagde argumenten..als je bang bent dat studeren op een bepaalde plek saai zou zijn, moet je sowieso niet gaan studeren.
Oud 27-01-2005, 21:19
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Citaat:
El Kim schreef op 19-05-2004 @ 18:18 :
Hehe

Had ik laatst toen heel fijn de sneltrein naar Utrecht uitviel (beter over Schiphol-Duivendrecht kunnen reizen), aansluiting gemist en heel fijn een uur wachten. Lang leve de stations restauratie en de BK!
hou het ontopic of installeer msn. bellen is ook niet verboden.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 13:41
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
snookdogg85 schreef op 27-01-2005 @ 22:19 :
hou het ontopic of installeer msn. bellen is ook niet verboden.
Een post van 8 maanden geleden
Reageren

Regels voor berichten