|
|
Bekijk resultaten poll: Wat voor geloof hebben jullie? | |||
Islam |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 16.46% |
Christendom |
19 | 24.05% |
Jodendom |
5 | 6.33% |
Boedhisme |
1 | 1.27% |
Hindoeisme |
1 | 1.27% |
Anders, namelijk.... |
6 | 7.59% |
Niet gelovig |
34 | 43.04% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-06-2004 om 12:48. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Persoonlijk vind ik het atheïsme net zo krom als het geloof, je kunt niet bewijzen dat God bestaat, en ook niet dat God niet bestaat. Daarom zie ik het al dan niet bestaan van een God als onwaarschijnlijk, niet onmogelijk, maar zeker irrelevant. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien iets beter lezen de volgende keer? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
athe·ïs·me (het ~) 1 levensbeschouwing die uitgaat van niet-bestaan of niet-bestaanbaarheid van een god Ervan uitgaan dat iets niet bestaat. Dat is toch krom? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nee dus. Als er voor een bepaalde claim (bv. de claim dat deze roze olifant bestaat) geen enkel bewijs of sterke aanwijzing is, kun je ervan uitgaan dat deze claim foutief is. Sterker nog, de quantum mechanica zegt dat iets niet bestaat totdat het op de een of andere manier wordt waargenomen.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() je moet naar de feiten kijken en daar de eenvoudigste theorie bij maken om uiteindelijk de juiste theorie over te houden
||
Verwijderd
|
Citaat:
Uiteindelijk is het toch niet relevant. |
![]() |
||
Citaat:
![]() volgens mij bestaat god niet maar als ik na mijn dood opeens voor hem sta is het toch wel relevant ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat als God wel bestaat, maar een hekel heeft aan degenen die in hem geloven? Had je niet aan gedacht hè... |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het quantummechanicamodel geeft tot nu een goede verklaring van onze waarnemingen. Je moet een natuurkundige theorie nooit als absolute waarheid zien! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
demi-Discordian.
![]() |
![]() |
|
Niet gelovig, ben gister in genenis (hoop dat ik het goed schrijf) begonne en het zal wel aan mij liggen:
Eerst geeft hij de mens heerschappij over alles dat leeft? Vervolgen vergeeft hij de zonde van Eva niet en geeft de man heerschappij over de vrouw -> God creert verdeeldheid. Vervolgens accepteert hij het offer van 1 van de broers niet en de ander wel waarop de 1 de ander doodslaat. -> God creert verdeeldheid. Verderop geniet god van de levensgeur van een dierlijk offer??? Dan is de mensheid zo slecht dat hij op zijn gemak de hele wereld verdrinkt. Dan sluit hij een verbond met Noach en nog een aantal dat zij "machtige volken worden" Dan krijgen ze land waar al andere mensen wonen?? Toren van Babel -> verdeeldheid, vermorzeld nog een stad tussendoor. Wat oorlogen verder ben ik van ellende maar gestopt. Heb nog wel is wat gelezen: Plagen over egypte, wat voor een God doet zo iets? Eerst dieren slachten om bloed op de deuren te smeren zodat de engel des doods geloof ik weet welke kinderen er wel en niet vermoord moeten worden. Dat leger in de rode zee, hij had ze toch ook terug kunnen dringen, het blijven mensen Opeens vind ik het niet meer zo raar al die ellende in afrika (oorlogen), israel, ierland enz. enz... Ik vind het eerder meer met Satan (genieten van de geur van een offer??) dan met God te maken hebben. Wil een Christen me dit allemaal is uitleggen? Maar wat ik al zei, het zal wel aan mij liggen en in het nieuwe testament zal het allemaal wel weer andersom staan of zo.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
hoezo? |
![]() |
|
Ik ben wat ze ook wel noemen: Een ongelovige
![]() Maar ik geloof niet in god. ofzo. ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Wat voor lifestyle-verantwoorde truukjes heb jij? Verwijderd | 28 | 15-12-2005 17:37 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Vraag voor de gelovigen onder ons Joyfulness | 51 | 19-11-2005 21:40 | |
Software & Hardware |
[server] wat voor systeem ? J-roenn | 36 | 29-08-2005 10:04 | |
Geloof??? S.I.V.A.S | 0 | 26-12-2003 11:11 | |
Wie gelooft er en wie geloofter niet grapjas | 1 | 18-03-2003 17:48 | |
vanuit een geloofsovertuigen tegen/voor een basisinkomen?!! Fantôme | 1 | 27-02-2003 12:52 |