Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Bekijk resultaten poll: Wie wint dit jaar de Tour?
Lance Armstrong 32 46.38%
Jan Ullrich 17 24.64%
Joseba Beloki 4 5.80%
Tyler Hamilton 2 2.90%
Alexander Vinokourov 2 2.90%
Iban Mayo 4 5.80%
Roberto Heras 3 4.35%
iemand anders, namelijk: 5 7.25%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2004, 14:06
Verwijderd
Citaat:
crazy me schreef op 11-06-2004 @ 13:50 :
als hij in een tijdrit al zoveel verliest op mayo
wat moet dat dan in godsnaam worden op ullrich
Een bergtijdrit een een vlakke tijdrit valt niet echt te vergelijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2004, 20:00
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hmz... Armstrong toch 2 minuten 8er Mayo...
Ach ja, wat zegt het, een klimtijdrit en misschien heeft hij zich gespaard en bluft hij, zodat de anderen nu iets makkelijker denken dat ze kunnen winnen...
Ik ga nog altijd voor Lance dit jaar.

Weet iemand al wat over Boogie? Hoe zijn vorm is op dit moment?
Oud 11-06-2004, 20:10
Verwijderd
Hij had wel gezegd dat hij voluit ging gaan. Of hij dat ook gedaan heeft is een andere kwestie.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 21:26
Infern0
Infern0 is offline
Armstrong gaat het natuurlijk weer winnen. Hij is toch van een ander niveau, de enigste concurrent is Ullrich.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 23:26
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Spare schreef op 11-06-2004 @ 21:10 :
Hij had wel gezegd dat hij voluit ging gaan. Of hij dat ook gedaan heeft is een andere kwestie.
Dat is altijd de vraag bij Lance. Hij speelt 1 groot spel tijdens zijn wedstrijden. De vraag is altijd of hij het zo gepland had of niet.

2 minuten verliezen op de Mont Ventoux zegt daarom ook niks over de komende tijdrit naar Alpe d'Huez. De Dauphine is geen Tour.
Oud 13-06-2004, 00:09
Hannibal
Hannibal is offline
Zes tourzeges zou te legendarsch zijn, al gun ik het Lance wel. Ik stem voor Ullrich.
Oud 14-06-2004, 14:22
Tejay
Tejay is offline
Hij zal wel geschrokken zijn van die 2 minuten. Akkoord dat ie mss niet helemaal planché ging, maar 2 minuten is pijnlijk veel denk ik.
Het zou wel eens een spannende Tour kunnen worden.
Ploegleider Bruyneel zei dat Lance nog niet top is. Dat hoeft ook niet zei ie, want alles gebeurt in de laatste week van de Tour (de ritten in de Pyreneëen).
Oud 14-06-2004, 14:29
Verwijderd
Is er al iets bekend van een tour-manager ofzo
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 14:36
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 14-06-2004 @ 15:29 :
Is er al iets bekend van een tour-manager ofzo
Ik doe er aan 1 mee maar dat kost 3€, mocht je mee willen doen PM me dan voor een link, ik mag die hier niet neer zetten.
Oud 14-06-2004, 14:40
Verwijderd
Citaat:
EmilioFCG schreef op 14-06-2004 @ 15:36 :
Ik doe er aan 1 mee maar dat kost 3€, mocht je mee willen doen PM me dan voor een link, ik mag die hier niet neer zetten.
ik wil alleen gratis meedoen
PM de link toch maar, mocht ik me nog bedenken, heb niets te doen in m'n vrije tijd.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 21:07
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Tejay schreef op 14-06-2004 @ 15:22 :
Hij zal wel geschrokken zijn van die 2 minuten. Akkoord dat ie mss niet helemaal planché ging, maar 2 minuten is pijnlijk veel denk ik.
Het zou wel eens een spannende Tour kunnen worden.
Ploegleider Bruyneel zei dat Lance nog niet top is. Dat hoeft ook niet zei ie, want alles gebeurt in de laatste week van de Tour (de ritten in de Pyreneëen).
Wat een onzin eigelijk. Als je de Tour wil winnen, moet je in mijn ogen de hele wedstrijd fit zijn, dus die hele 3 weken, en niet alleen maar de laatste week. Op de Alpe d'Huez zal de Tour beslist gaan worden, maar als Lance dan al zoveel tijd verloren heeft op de concurrentie...

Ullrich zei in een reactie op het tegenvallende rijden van Armstrong: "Dat zegt niks. Allemaal pure tactiek."
Oud 15-06-2004, 13:54
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 14-06-2004 @ 22:07 :
Wat een onzin eigelijk. Als je de Tour wil winnen, moet je in mijn ogen de hele wedstrijd fit zijn, dus die hele 3 weken, en niet alleen maar de laatste week. Op de Alpe d'Huez zal de Tour beslist gaan worden, maar als Lance dan al zoveel tijd verloren heeft op de concurrentie...

Ullrich zei in een reactie op het tegenvallende rijden van Armstrong: "Dat zegt niks. Allemaal pure tactiek."
Maar de eerste 2 weken is het tempo nog niet zo hoog als in de laatste week waar de bergen komen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 13:57
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
hmm Vino geblesseerd, kansen van Ullrich dalen. Armstrong ook (nog) niet op zijn best, Hamilton viel in de Dauphiné maar heeft gelukkig geen schade opgelopen
Oud 15-06-2004, 13:57
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 15-06-2004 @ 14:57 :
hmm Vino geblesseerd, kansen van Ullrich dalen. Armstrong ook (nog) niet op zijn best, Hamilton viel in de Dauphiné maar heeft gelukkig geen schade opgelopen
Iban Mayo doet het wel goed laatste weken mischien iemand om in de gaten te houden
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 14:02
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
tja altijd, hoor ook nog weinig van Menchov. Heeft vorig jaar goede dingen laten zien voor zo'n jong ventje!
Oud 15-06-2004, 14:02
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 15-06-2004 @ 15:02 :
tja altijd, hoor ook nog weinig van Menchov. Heeft vorig jaar goede dingen laten zien voor zo'n jong ventje!
Hij had wel 2 ritten gewonnen in begin van seizoen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 14:04
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Outsider?
Oud 15-06-2004, 14:05
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Menchov won wel jongerenklassement vorig jaar
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 14:06
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 15-06-2004 @ 15:05 :
Menchov won wel jongerenklassement vorig jaar
Jup, ff in de gaten houden
Oud 15-06-2004, 14:07
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Gilberto Simoni moet je ook in de gaten houden hij wil een grote ronde nog winnen na het verliezen van de giro
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 19:54
peaceflower
peaceflower is offline
Beloki waarschijnlijk ook niet naar de Tour!

Hij zou gedumpt zijn door zijn Franse Boulangere-ploeg, las ik net op teletekst. Waarom werd me niet helemaal duidelijk, maar hij kan nu waarschijnlijk niet meedoen aan de Tour.
Oud 16-06-2004, 19:55
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 15-06-2004 @ 15:07 :
Gilberto Simoni moet je ook in de gaten houden hij wil een grote ronde nog winnen na het verliezen van de giro
Simoni wil wel meer.
Ik zie hem niet als grote bedreiging voor mannen als Armstrong, Hamilton en Ullrich.
Oud 18-06-2004, 00:22
Boogie
Boogie is offline
Lance Armstrong: hij is de meeste complete renner, hij kan tijdritten winnen en bergritten. Vooral in de Tour, omdat de bergen in Frankrijk minder stijl zijn dan in de Dolomieten en de Asturias. Het is ieder jaar wachten op het moment dat er sleet op hem komt, misschien is het wel dit jaar, misschien is dat pas volgend jaar. Ik stem toch op hem.

Jan Ullrich: is de belangrijkste uitdager van Armstrong, omdat hij ongeveer net zo compleet is als de Amerikaan. En hij is in vorm, bewijst hij momenteel in de Ronde van Zwisterland.

Joseba Beloki: leek vorig jaar naar de troon van Armstrong te steken maar is er dit jaar niet bij vanwege niet in vorm/ziekte/ruzie met ploeg.

Tyler Hamilton: ook hij is een complete renner, maar mist de 'dash' omdat bergop te kunnen demarreren.

Alexander Vinokourov: vorig jaar een lichte toevalstreffer dat hij derde werd, zie ik hem niet zo snel weer doen in een grote ronde. Rijdt niet mee vanwege een val in Zwisterland. Jammer voor Ullrich.

Iban Mayo: is misschien wel een betere klimmer dan Ullrich en Armstrong en kan de schade beperken in de tijdrit. Heeft dit seizoen (vooral in de Dauphiné) laten zien dat hij er weer zal staan. Alleen heeft hij nog niet laten blijken dat hij drie weken top kan zijn.

Roberto Heras: kan zeker drie weken top zijn. Heeft de afgelopen jaren steeds lopen hikken tussen Tour en Vuelta. Dit jaar zet hij allereerst alles op de Tour, waar hij eindelijk kopman is. Hij kan zeker het verschil maken bergop. Het wordt afwachten hoe het met zijn vorm staat, maar ik wil hem wel eens in de bergritten zien. Jammergenoeg voor hem is de Tour relatief vlak dit jaar.

Verder:

Haimar Zubeldia: is nog relatief jong. Vorig jaar al goed mee, maar was nog te jong om echt iets te kunnen laten zien. Is inmiddels een jaartje en ouder en misschien uit zich dat deze Tour.

Dario Cioni: zowel een elegante klimmer als een tijdrijder. Heeft echter al een zware Giro in de benen en dat is geen voordeel. Wel iemand voor de toekomst.

Michael Rasmussen: reed 140 km op kop en won de rit in de Dauphiné. Vorig jaar de beste klimmer in de Vuelta. Is verderlicht en daarom een kanshebber om bergetappes te winnen. Is helaas geen goeie tijdrijder en heeft ook nog niet bewezen om over drie weken bij iedere rit mee te zijn.

Ivan Basso: zal bij CSC moeten laten zien dat hij eindelijk ook eens zelf kan aanvallen. Is sterk bergop, maar meestal vooral in meerijden.

Denis Menchov: liet in april zien dat hij een groot talent is, soepele tred bergop. Kan een grote stap voorwaarts maken dit jaar, dus waarom niet in deze Tour?
Oud 18-06-2004, 12:10
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Wie zou de Rabobank moeten meenemen? Of staat dat al vast?

Ik ga voor de volgende 9 man:
- Boogerd (voor in hooggebergte)
- Leipheimer (kopman, ook voor in hooggebergte)
- Rasmussen (als Leipheimer tegenvalt, dan hij in het hooggebergte, erg goede courreur )
- Dekker (uiteraard...)
- Hunter (laatste weken zijn goed)
- Freire (sprint)
- De Groot (trouwe knecht, goed voor in een ontsnapping!)
- Lotz (ook goede knecht en Limburger he )
- Kroon / Den Bakker / Boven / Wauters???
Oud 18-06-2004, 18:11
peaceflower
peaceflower is offline
Gave analyse, Boogie!! Veel beter en uitgebreider dan de beginpost.
Je hebt Simoni er niet bij gezet. Terecht!
Oud 18-06-2004, 18:16
peaceflower
peaceflower is offline
Wat betreft Rabobank: Leipheimer en Rasmussen in ieder geval meenemen. Boogerd heb ik laatst ergens iets horen zeggen dat ie niet mee zou doen, maar dat heb ik niet goed gehoord dan, of hij heeft het weer ingetrokken.
Verder zou ik De Groot en Wauters zeker meenemen. De Groot was vorig jaar super in ontsnappingen, Wauters is een zeer goeie knecht met ervaring.
Dekker en Freire zijn eigelijk ook vanzelfsprekend dat je die meeneemt naar de Tour.
Voor de laatste 2 plekken wordt het dan inderdaad kiezen. Kroon, Hunter en Lotz zouden het alle 3 goed kunnen doen.
Wielinga zal wel geen tweede kans krijgen.
Oud 19-06-2004, 13:50
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Of misschien Steven de Jongh meenemen, had ik nog ff vergeten te vermelden, maar volgens mij was die betrokken bij een ongeluk in een of andere ronde gister waar een wagen in het peleton reed.
Oud 19-06-2004, 14:24
peaceflower
peaceflower is offline
Freire niet naar Tour

VALKENBURG (ANP) - Rabobank-wielrenner Oscar Freire kan niet deelnemen aan de Ronde van Frankrijk. De tweevoudig wereldkampioen uit Spanje heeft last van blessure aan zijn zitvlak en moet zaterdagmiddag een operatie ondergaan.

Daardoor is hij niet op tijd fit voor de Tour. Wegens de kwetsuur zal Freire zaterdag ook niet meer aan de start van de Ster Elekotroer verschijnen. Het uitvallen van de Spanjaard is een grote tegenslag voor de Rabobank dat de coureur tijdens de Tour graag had willen uitspelen tijdens de massasprints. Freire boekte dit seizoen vier zeges waarvan zijn overwinning in de klassieker Milaan-Sanremo het opvallendst was.

De Spaanse spurter heeft een bekende wielerkwaal - een derde bal - die hem al een fikse trainingsachterstand had bezorgd. De Rabo-dokter sprak over een ingegroeide haarwortel. Freire gaat zaterdag onder het mes in het Meander Medisch Centrum in Amersfoort. Het herstel gaat zeker tien dagen duren. Pas daarna kan Freire de training hervatten. De definitieve samenstelling van de Tourploeg van Rabobank is nog niet bekend. Die lijst wordt pas na de nationale kampioenschappen, volgend weekeinde, opgesteld.
Oud 20-06-2004, 11:16
geen punt.
geen punt. is offline
Idd, jammer dat Freire niet naar de tour gaat. Toch vind ik dat ze Hunter nu echt wel mee moeten nemen.

Bij welke ploeg rijdt Heras nu eigenlijk? Zou van Heeswijk door Armstrong meegenomen worden? Zou mooi voor 'm zijn, maar ik verwacht het niet.

Ik denk dat Jan Ullrich de tour gaat winnen. Hij zit bij het beste team (zonder Vino, maargoed) en de tijd van Armstrong is hopelijk toch wel een beetje voorbij. Hamilton en Mayo moeten we ook in de gaten houden.

Ik verwacht ook weer veel van de CSC ploeg. Ze hebben nu Hamilton niet, maar vorig jaar toch de beste ploeg en ik neem aan dat ze Carlos Sastre (avatar) nog hebben gehouden.
Oud 20-06-2004, 11:18
geen punt.
geen punt. is offline
Die tourmanager van de rabobank zal toch wel weer starten dit jaar? Daar hoefden we vorig jaar niet voor te dokken, was een leuke tourmanager met subpoule scholieren.com. Eens kijken wat we daaraan kunnen doen. Mensen voor?

Edit: Rondemaster

Et voila daar is ie... kunnen we weer een subleague opstellen enzo. Je kunt je alvast inschrijven.

Laatst gewijzigd op 20-06-2004 om 11:27.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 14:14
checko
checko is offline
Ik hoop Iban Mayo..... is toch flink wat sterker geworden dit jaar
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 14:05
fruitdruifje
fruitdruifje is offline
Beloki gaat niet naar de tour:

Joseba Beloki zal op 3 juli niet aan de start staan van de 91ste Tour de France. De ploegleiding van Brioches la Boulangère nam het besluit om de Bask niet langer in dienst te houden. Door uitblijvende resultaten en verschillende strubbelingen werd het contract van Beloki opgezegd. Joseba Beloki maakte na zijn zware val in de Tour van vorig jaar en het verdwijnen van ONCE uit het peloton de overstap naar Frankrijk. Bij de ploeg van Jean-René Bernaudeau werd hij geplaagd door de ene blessure na de andere tegenslag. "Allemaal het gevolg van die val in de Tour", werd gezegd. Volgens Beloki zelf speelt ook mee dat de ploegart weigert om hem te behandelen tegen zijn astma. "Dit is niet mijn beslissing, maar ik kan me er in vinden", besloot Beloki.

dus ik hoop op mayo!
Oud 24-06-2004, 14:10
Gretha
Gretha is offline
Ik denk Armstrong, helaas.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 14:20
Ecthelion
Ecthelion is offline
Ging Mayo wel? Volgens mij had die ook al afgezegt, maar dat weet ik dus niet zeker.

Maar ik denk dat Armstrong weer gaat winnen. Ik denk dat hij nog niet het achterste van zijn tong heeft laten zien in de ritten waar hij dit jaar heeft gereden. Gezien zijn reactie na de tour van vorig jaar denk ik dat hij vol motivatie zit om dit jaar 'wel' een goeie tour te rijden. Natuurlijk was die van vorig jaar ook goed, maar hij vond het zelf minder. Tja, de perfectionist. Maar, 1 heel belangrijke kanttekening is het ontbreken van Heras in de US Postal ploeg. Ik weet eigenlijk nog niet wie de andere acht dit jaar zijn, maar Armstrong kennende zullen dat zeker ook 8 goeie zijn.

Grootste tegenstanders van Armstrong wordt denk ik Ullrich, en als hij meedoet Mayo. Heras gaat denk ik tekort komen. Nadeel voor Armstrong is dit jaar denk ik vooral het rittenschema. Niet zo heel zwaar kwa bergen, maar wel heel mooi, met de start in België onder anden. En een klimtijdrit naar L'Alpe d'Huez. Dat gaat sowieso een heel mooie tijdrit worden denk ik, maar als Armstrong in vorm is moet hij daar een klap kunnen uitdelen. Ik hoop het in ieder geval, want ik vind het enorm knap wat hij ieder jaar maar weer weet neer te zetten!

Edit: de US Postal ploeg:

Lance Armstrong, Floyd Landis, George Hincapie (VS), Manuel Beltran, José Luis Rubiera, Benjamin Noval (Spa), Viatcheslav Ekimov (Rus), Pavel Padrnos (Tsj) en José Azevedo (Por).

Die is dus weer behoorlijk sterk, ook zonder Heras.

Overigens, ook Rasmussen moet je niet onderschatten in het hooggebergte. Ik denk dat de Raboploeg zich op hem moet concentreren! Tijdritten is hij nog niet supersterk, maar bij het klimmen kan hij met de beste mee. Dan is hij zeker goed voor een plek in de top 10 van het klassement.

Laatst gewijzigd op 24-06-2004 om 14:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten