Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2004, 18:50
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 06-10-2004 @ 19:48 :
Verder geloof ik in mezelf. (Dat is niet eigendunk of opschepperig bedoeld, volgens mij zijn er weinig mensen die niet in zichzelf geloven..)
Het satanisme is gebaseerd op dit idee...
Oud 06-10-2004, 20:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Gothic schreef op 06-10-2004 @ 19:50 :
Maar er zijn denk ik weinig mensen die in het satanisme 'geloven'...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 20:34
Releric
Releric is offline
Citaat:
Je zegt dat iedereen die in zichzelf gelooft aanhanger van het satanisme is?
Oud 07-10-2004, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Releric schreef op 06-10-2004 @ 21:34 :
Je zegt dat iedereen die in zichzelf gelooft aanhanger van het satanisme is?
Lees eens goed. Ze zegt alleen dat het satanisme op dat idee is gebaseerd, niet dat iedereen meteen satanist is.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 07-10-2004 @ 10:21 :
Lees eens goed. Ze zegt alleen dat het satanisme op dat idee is gebaseerd, niet dat iedereen meteen satanist is.
Oui.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 18:50
Asskimo
Asskimo is offline
Citaat:
Dat is niet helemaal waar, de oorspronkelijke term is afkomstig van een geheime broederschap van wetenschappers uit de 16e eeuw die zich 'De verlichten/De Illuminatie' noemden. De echte satanisten waren van oorsprong ontwikkelde mensen EN GELOVIG alleen stelden ze szich als tegenstander van de kerk op.

Tussen wetenschap en religie is er altijd een diepe kloof geweest, geleerden die voor hun mening opkwamen werden vervolgd en vermoord. De godsdienst heeft de wetenschap altijd vervolgd, de kerk vermoordde omdat ze wetenschappelijke feiten aan het licht brachten.

De Illuminatie kwamen in het geheim bijeen omdat ze zich zorgen maakten over de onjuiste doctrine van de kerk. Ze vreesden dat de academische verlichting over de hele wereld werd bedreigd door het monopolie van de kerk op de ‘waarheid’; ze zetten zich in voor de wetenschappelijke waarheid.

Sterrenkundige Galileo Galilei was zo’n Illuminatus en vroom katholiek(!!!!). Hij was van mening dat wetenschap en religie geen vijanden waren, maar juist bondgenoten; twee verschillende talen die hetzelfde vertelden, een verhaal van symmetrie en evenwicht.. Deze werd door de kerk opgepakt en bijna vermoord omdat hij verklaarde dat de zon, en niet de aarde, het middelpunt van het zonnestelsel was. Ofschoon zijn gegevens apodictisch waren, werd de geleerde streng gestraft voor zijn suggestie dat God de mensheid een ander plek had toebedeeld dan het middelpunt van Zijn heelal.

Na Galilei’s arrestatie ontdekte de kerk de identiteit van een aantal andere leden, deze werden ondervraagd, gemarteld en vermoord – hun lijken werden in de straten van Rome gelegd als waarschuwing voor anderen die overwogen zich bij de Illuminati aan te sluiten. De overgebleven Illuminati ontvluchtten Italië en gingen diep ondergronds, ze vermengden zich met andere groepen die waren gevlucht voor de katholieke zuiveringsacties (mystici, joden, alchimisten, occultisten en moslims). De nieuwe soort Illuminati was obscuurder en zeer antichristelijk. De stroming kreeg veel invloed, bediende zich van mysterieuze riten en de diepste geheimhouding, en zwoer op een dag wraak te nemen op de katholieke kerk. Hun invloed werd zo groot dat de kerk hen beschouwde als de gevaarlijkste antichristelijke macht ter wereld.
Het Vaticaan verklaarde de broederschap tot ‘Shaitan’.
Een Arabisch woord voor ‘tegenstander’, de tegenstander van God. De kerk koos voor een Arabisch woord omdat ze die taal als abject beoordeelde. Later is het woord verbasterd tot ‘Satan’.

In ieder geval, het punt waar ik naartoe wil is dat de Illuminati satanisch waren. Niet in de tegenwoordige betekenis; meeste mensen denken dat satanische sekten de duivel aanbidden, satanisten waren ontwikkelde mensen die zich als tegenstanders van de kerk opstelden. Shaitan. De geruchten over satanische zwarte magie, dierenoffers en het ritueel met het pentagram waren alleen leugens, verspreid door de kerk als lastercampagne tegen hun vijanden. Het moderne satanisme is ontstaan na verloop van tijd door tegenstanders van de kerk die de Illuminatie wilden imiteren, ze geloven de leugens en brachten ze in praktijk; zo ook bij dingen als in je eigen (God zijn en) geloven.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 20:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
als je satanist moet zij om in jezelf te mogen geloven, laat mij dan maar lekker satanist zijn.

die 'Atheist tot in de kist' is trouwens wel een goeie.
Oud 14-10-2004, 08:06
Verwijderd
Ik ben een agnost.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 12:12
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 14-10-2004 @ 09:06 :
Ik ben een agnost.
wat is dat voor een stroming?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 12:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 15-10-2004 @ 13:12 :
wat is dat voor een stroming?
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...ken&lr=lang_nl
Oud 17-10-2004, 20:22
Allochthony
Allochthony is offline
The Nation Of Gods & Earths

http://www.allahsnation.net/

Het is geen geloof, het is leven.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 20:34
Verwijderd
Ik ben agnost en verwerp iedere mogelijkheid van de mens om een eventuele god te kunnen beschrijven; daarmee verwerp ik dus iedere religie, en tevens iedere mogelijke religie.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 13:41
LuthienCalaelen
LuthienCalaelen is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 06-10-2004 @ 21:29 :
Maar er zijn denk ik weinig mensen die in het satanisme 'geloven'...
^Late reactie op deze zin maar dat komt omdat ik zelden op dit forum zit...^

Er zijn inderdaad niet veel mensen die in het Satanisme 'geloven' maar ze zijn er wel degelijk, ik bijvoorbeeld. (Meteen een reactie op de grote vraag van dit topic.) Het Satanisme is zelfs een stuk groter dan het in eerste instantie lijkt. In jezelf geloven is inderdaad iets van het Satanisme maar niet iedereen die in zichzelf gelooft is meteen Satanist, dan zou namelijk iedereen een Satanist zijn. (Volgens mij dan...)

Met vriendelijke groeten, Luthien.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 20:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 17-10-2004 @ 21:22 :
Het is geen geloof, het is leven.
mijn volgende vraag is dan: waarom nog geloof? als het vervangen is een leefstijl heeft het elke boodschap en nut verloren.
Oud 19-10-2004, 21:31
Allochthony
Allochthony is offline
Stel je vraag anders, ik heb geen idee wat je probeert te vragen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 23:49
T_ID
T_ID is offline
als geloven een levensstijl is, dan is de religie overbodig, aangezien het al uit je stijl van leven zou komen.

met andere woorden: waarom een stelsel regels adopteren terwijl je vanwege externe factoren die regels altijd al volde?
Oud 20-10-2004, 20:52
Allochthony
Allochthony is offline
Duidelijk geval van een 85%er.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 21:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 20-10-2004 @ 21:52 :
Duidelijk geval van een 85%er.
?

logisch.

mijn antwoord: marenueti
Oud 28-10-2004, 18:11
DvoorA
DvoorA is offline
ik geloof in de natuur, het lot, het toeval, maar achter al deze dingen zit een leidende hand en die hand noem ik God. God zorgt ervoor dat de dingen lopen zoals ze lopen, dat dingen zijn zoals ze zijn. God is volmaakt en gaat ons verstand te boven. God is geen persoon of object maar een kracht, God zit in alles. Maar soms heb ik het gevoel dat God ook een persoon is die naar me luistert als het tegenzit.
Oud 04-11-2004, 12:17
Mr_Akkerhuis
Mr_Akkerhuis is offline
Ik geloof - net zoals Marx, althans ik meen me van geschiedenisles te herinneren dat dat Marx was - dat God (of meerdere Goden) een verzinsel is (zijn) van en voor die mensen die op de vragen des levens een antwoord willen hebben. Zo kunnen die mensen zich ergens aan vast houden, en met een doel voor ogen leven.
De kans dat dat verzinsel werkelijkheid is lijkt mij vrij klein, maar er is maar weinig echt onmogelijk. Dat God bestaat is in mijn ogen onwaar, maar dat hij een grote waarde heeft voor sommige mensen weet ik wel zeker.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:33
Verwijderd
Ik geloof ik God. Niet meer niet minder.

Als je goed probeert te leven, en geen mensen kwaad probeert te doen vind ik het goed genoeg. Ik geloof niet in die lulkoek dat God je zo even naar de hel stuurt als je het niet zeker weer van Jezus. Ontkennen doe ik het niet, maar ik kan niks met het "Jezus-verhaal". Als God je daarom naar de hel zou sturen dan zou Hij niet rechtvaardig zijn in mijn ogen.

Laatst gewijzigd op 04-11-2004 om 19:36.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 21:25
Tara Masquerade
Tara Masquerade is offline
Ik geloof in een natuurreligie. Wicca, als ik dat zo mag zeggen.
Ik vind het mooi dat die religie uit gaat van een god en godin.
Van balans. Wicca leert je ook van jezelf te houden. Dit komt doordat de god en de godin zich ook in jou bevinden. Als je jezelf niet lief hebt, heb je hen ook niet lief. En daarbij zie ik ze meer als energien die je verbinden met het boven natuurlijke.
Zoals Scott Cunningham dat ook zei.

Blessed be!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 21:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Solero schreef op 05-10-2004 @ 18:28 :

Ken gebeerte als oorzaak van lijden.

Een onderdeel van het Boeddhisme

En jullie?

gebeerte?
Oud 04-11-2004, 22:49
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-11-2004 @ 22:52 :

gebeerte?
flauw

begeerte
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 23:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
professor2 schreef op 04-11-2004 @ 23:49 :
flauw

begeerte
ow lol

ik had dat er echt niet in gezien

lol
Oud 05-11-2004, 13:43
Inside Outsider
Inside Outsider is offline
Ik zit ergens tussen de agnost en atheist in geloof ik. Ik weet het de laatste tijd niet meer precies. Verder vind ik boedisme een mooi "religie", in veel dingen kan ik me wel vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 16:27
Wiltine
Wiltine is offline
Ik ben een christen en geloof in de God. ik neem de Bijbel letterlijk en beleid de christelijke leer.
Oud 09-11-2004, 17:32
wilco984
wilco984 is offline
Ik geloof in God de Vader,
almachtige schepper van hemel en aarde.
In Jezus, Gods eniggeboren zoon die gestorven is voor
de mensheid.
Na 3 dagen weer is opgestaan. Later opgevaren is ten hemel.
Hij zit nu aan de rechterhand van God.
Daarvandaan zal hij komen om de levenden en de doden te oordelen.
Ik geloof in het werk van de Heilige Geest.

Even kort de apostolische geloofsbelijdenis samengevat.
Maar ja, ik stem daar dus wel mee in!
Oud 09-11-2004, 17:33
Wiltine
Wiltine is offline
Citaat:
wilco984 schreef op 09-11-2004 @ 18:32 :
de mensheid.

deze christelijke leer dus
Oud 09-11-2004, 18:06
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
wilco984 schreef op 09-11-2004 @ 18:32 :
de mensheid.

geloof je ook dat hij uit Maria geboren is en nedergedaald is ter helle ? en de vergeving der zonde en een heilig leven ofzo?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:46
wilco984
wilco984 is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 09-11-2004 @ 19:06 :
geloof je ook dat hij uit Maria geboren is en nedergedaald is ter helle ? en de vergeving der zonde en een heilig leven ofzo?
Jep geloof ik allemaal..
Staat er ook in he! Gestorven voor de mensheid!
Gestorven dus voor onze zonden!
Oud 09-11-2004, 18:48
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
wilco984 schreef op 09-11-2004 @ 19:46 :
Jep geloof ik allemaal..
Staat er ook in he! Gestorven voor de mensheid!
Gestorven dus voor onze zonden!
fijn voor ons.

alleen dat nedergedaald ter helle, daar schijnt onder christentjes nog wel wat verwarring over te bestaan. dat het eigenlijk niet klopt, of dat het een dwaling is ofzo. maar aangezien jij JA gaat zeggen, weet je het vast wel .
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:53
wilco984
wilco984 is offline
Voor dat ik Ja ga zeggen krijg ik natuurlijk nog een hele tijd belijdenis catechesatie..

Zoals ik er nu tegen aankijk weet ik niet of je letterlijk zal moeten zeggen JEZUS IS IN DE HEL GEWEEST.. Wel is het feit dat het ergste voor hem is dat God hem heel even verlaten heeft. Hem heel even verlaten, dat was nog erger dan de hele kruisiging..
MIJN GOD! MIJN GOD! WAAROM VERLAAT GIJ MIJ
ELI ELI LAMA SABACHTANI of zoiets..
Nou zou je dus kunnen concluderen waar ga je heen als God je niet wil kennen en je sterft ?? Juist ja!..
Maar goed.. of dit dus echt zo is of een interpretatie daarvan hoop ik nog te leren of in ieder geval nog te begrijpen.
Misschien moet je HELLE wel zien in de context: "Zonder God".. Dan klopt dat. Hij was een moment alleen..
Zodat wij dat niet hoeven te zijn als we zijn offer willen accepteren..

Ik hoop dat je dit begrijpt!
Oud 09-11-2004, 19:20
Wiltine
Wiltine is offline
Ik heb altijd geleerd dat Hij in de drie-urige duisternis van Zijn Vader verlaten was en in de hel is nedergedaald om daar de satan Zijn overwinning te verkondigen. dat Hij dus ook echt in de hel is geweest. maar daar heb ik ook geen bewijzen voor en weet ik niet zeker.
Oud 09-11-2004, 19:25
wilco984
wilco984 is offline
Citaat:
Wiltine schreef op 09-11-2004 @ 20:20 :
Ik heb altijd geleerd dat Hij in de drie-urige duisternis van Zijn Vader verlaten was en in de hel is nedergedaald om daar de satan Zijn overwinning te verkondigen. dat Hij dus ook echt in de hel is geweest. maar daar heb ik ook geen bewijzen voor en weet ik niet zeker.
In beide redeneringen zowel die van mij als die van jou zit een kern van waarheid.. dat is 1 ding wat ik zeker weet!
Oud 09-11-2004, 19:27
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Wiltine schreef op 09-11-2004 @ 20:20 :
staat Jezus in de hel temidden van hartverscheurend huilende demonen: IK HEB GEWONNEN! WHAOU, GOD IS DE STERKSTE! LAFFAARDS! IK ZAL EENS EVEN LATEN ZIEN WIE IK BEN! NOU, HIER BEN IK!
ik zie het al voor me .

ik denk, dat als jezus heeft gezegd: het is volbracht, dat hij dan niet meer in de hel kan nederdalen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 19:36
Wiltine
Wiltine is offline
nouja, laat ik me hier maar niks bij voorstellen, heb zelf ook nog nooit de hel vanbinnen gezien.

en toen had Jezus nog niet gezegt: het is volbracht. dat zei hij na de drie-urige duisternis.
Oud 10-11-2004, 18:17
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Beste manier om duidelijk te maken wat ik geloof is m.b.v. de dertien principes van het geloof, van Rambam (Maimonides).

Hieronder de aangepaste (gepoetiseerde) versie die als gebed gebruikt wordt.

1. I believe with complete faith that the Creator, blessed be His name, is the Creator and Guide of all the created beings, and that He alone has made, does make, and will make all things.

2. I believe with complete faith that the Creator, blessed be His name, is One and Alone; that there is no oneness in any way like Him; and that He alone is our G-d - was, is and will be.

3. I believe with complete faith that the Creator, blessed be His name, is incorporeal; that He is free from all anthropomorphic properties; and that He has no likeness at all.

4. I believe with complete faith that the Creator, blessed be His name, is the first and the last.

5. I believe with complete faith that the Creator, blessed be His name, is the only one to whom it is proper to pray, and that it is inappropriate to pray to anyone else.

6. I believe with complete faith that all the words of the Prophets are true.

7. I believe with complete faith that the prophecy of Moses our teacher, peace unto him, was true; and that he was the father of the prophets, both of those who preceded and of those who followed him.

8. I believe with complete faith that the whole Torah which we now possess was given to Moses, our teacher, peace unto him.

9. I believe with complete faith that this Torah will not be changed, and that there will be no other Torah given by the Creator, blessed be His name.

10. I believe with complete faith that the Creator, blessed be His name, knows all the deeds and thoughts of human beings, as it is said, "It is He who fashions the hearts of them all, He who perceives all their actions." (Psalms 33:15).

11. I believe with complete faith that the Creator, blessed be His name, rewards those who observe His commandments, and punishes those who transgress His commandments.

12. I believe with complete faith in the coming of Moshiach, and although he may tarry, nevertheless, I wait every day for him to come.

13. I believe with complete faith that there will be resurrection of the dead at the time when it will be the will of the Creator, blessed be His name and exalted be His remembrance forever and ever.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 10-11-2004 @ 19:17 :
6. I believe with complete faith that all the words of the Prophets are true.[/i]
hoeveel homo's heb jij al vermoord en hoeveel steden al afgebrand?

beetje schijnheilig om te claimen werkelijk alles te volgen.

(niet dat dat wel doen zou getuigen van intellect, maar dat terzijde)
Oud 11-11-2004, 15:58
yavanna
yavanna is offline
Ik heb volledig een eigen geloof. Het heeft geen naam maar het ligt wel dicht bij het geloof hekserij. Ik eer zeg maar de natuur en haar verschijnselen (de maan, de sterren, de zon, wolken, water, wind, dieren en planten bijvoorbeeld). Denk nu ff niet dat dit een of ander prehistorisch geloof is want dat is het dus niet.
Ik geloof echt wel in wetenschappelijke dingen als moleculen en magnetisme en evolutie en DNA e.d. ik vind dat het heel goed samengaat.

Ik denk niet dat er ergens een god(in) is die alles heeft gemaakt, ik geloof in de oerknaltheorie. Maar ik weet niet wat er voor de oerknal was. Ik denk dat dat het menselijk begrip te boven gaat. Dat kunnen wij ons niet voorstellen.
Ik denk dat de oerknal de natuurkrachten die ik eer heeft voortgebracht, en dat zij op hun beurt zorgen dat wij leven, maar ook dat wij sterven.

Ik denk dat de mens bij de dieren valt. Er zijn zoveel overeenkomsten dat dat haast wel moet zijn. Ik heb daarom wel een bijzondere band met dieren.
De mens is de oorzaak van het ten onder gaan van de aarde nu, doordat we egoïstisch zijn, altijd gelijk willen hebben en denken dat we alles kunnen doen. Ik vind absoluut NIET dat we de aarde om moeten vormen tot een leefbare wereld. Natuurlijk mag je huisjes bouwen, maar om nou kerncentrales te maken, dat vind ik nergens op slaan. het is alleen maar levensgevaarlijk voor de omgeving.

Ik geloof dat als het zo doorgaat als het nu gaat, de natuurkrachten ons ervoor zullen straffen. Wraak nemen.
Wanneer dat gebeurt, zijn wij voor altijd verdwenen, misschien overleven er nog enkelen, zij zullen hopelijk leren van hun fouten.
De aarde zal zich weer herstellen in zijn glorie, en lang verder leven, totdat onze zon het begeeft...
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 17:26
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Wiltine schreef op 09-11-2004 @ 20:36 :
nouja, laat ik me hier maar niks bij voorstellen, heb zelf ook nog nooit de hel vanbinnen gezien.

en toen had Jezus nog niet gezegt: het is volbracht. dat zei hij na de drie-urige duisternis.
sowieso staat 'nedergedaald ter helle' nergens in de bijbel. het komt uit de een of andere geloofsbelijdenis. het staat daar duidelijk na de 3 urige duisterenis ofzo.

4. die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven , nedergedaald ter helle.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 20:25
Wiltine
Wiltine is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 12-11-2004 @ 18:26 :
sowieso staat 'nedergedaald ter helle' nergens in de bijbel. het komt uit de een of andere geloofsbelijdenis. het staat daar duidelijk na de 3 urige duisterenis ofzo.

4. die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven , nedergedaald ter helle.
klopt, staat in de 12 artikelen des geloofs. maar ik heb ook wel eens gehoort dat dat niet chronologisch is, maar op volgorde van zwaarte ofzo, hoe precies weet ik ook niet
maar je hebt gelijk: als Hij al heeft gezegt: het is volbracht, kan hij niet meer in de hel zijn nedergedaald.
Oud 13-11-2004, 19:02
Ragnar
Ragnar is offline
Ik geloof dat sommige mensen het een beetje overdrijven.
Oud 13-11-2004, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Wiltine schreef op 12-11-2004 @ 21:25 :
klopt, staat in de 12 artikelen des geloofs. maar ik heb ook wel eens gehoort dat dat niet chronologisch is, maar op volgorde van zwaarte ofzo, hoe precies weet ik ook niet
maar je hebt gelijk: als Hij al heeft gezegt: het is volbracht, kan hij niet meer in de hel zijn nedergedaald.
Wist je dat in de bijbel staat dat de hel kouder is dan de hemel?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 21:48
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-10-2004 @ 21:34 :
Ik ben agnost en verwerp iedere mogelijkheid van de mens om een eventuele god te kunnen beschrijven; daarmee verwerp ik dus iedere religie, en tevens iedere mogelijke religie.
dan ben je niet helemaal een agnost
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 21:50
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-11-2004 @ 00:25 :
ow lol

ik had dat er echt niet in gezien

lol
whehe ik merkte eerst niet eens op dat het fout was
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 21:57
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 13-11-2004 @ 22:48 :
Wat is het verschil? Ik heb me niet echt verdiept in wat nou precies de definitie van 'agnost' is.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 22:28
Dinalfos
Dinalfos is offline
Op de momenten dat het me WEL wat kan schelen, schommel ik heen en weer tussen zwak en sterk atheisme.
Oud 13-11-2004, 22:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
professor2 schreef op 13-11-2004 @ 22:48 :
Jawel hoor. Een agnost laat de vraag of er een god is of niet open staan en heeft er vrede mee dat hij het nooit echt te weten zal komen. Dat staat verder los van religie als lifestyle. Toch?
Oud 13-11-2004, 22:38
Wiltine
Wiltine is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-11-2004 @ 21:46 :
Wist je dat in de bijbel staat dat de hel kouder is dan de hemel?
nee, waar staat dat dan???
Reageren

Regels voor berichten