![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tussen wetenschap en religie is er altijd een diepe kloof geweest, geleerden die voor hun mening opkwamen werden vervolgd en vermoord. De godsdienst heeft de wetenschap altijd vervolgd, de kerk vermoordde omdat ze wetenschappelijke feiten aan het licht brachten. De Illuminatie kwamen in het geheim bijeen omdat ze zich zorgen maakten over de onjuiste doctrine van de kerk. Ze vreesden dat de academische verlichting over de hele wereld werd bedreigd door het monopolie van de kerk op de ‘waarheid’; ze zetten zich in voor de wetenschappelijke waarheid. Sterrenkundige Galileo Galilei was zo’n Illuminatus en vroom katholiek(!!!!). Hij was van mening dat wetenschap en religie geen vijanden waren, maar juist bondgenoten; twee verschillende talen die hetzelfde vertelden, een verhaal van symmetrie en evenwicht.. Deze werd door de kerk opgepakt en bijna vermoord omdat hij verklaarde dat de zon, en niet de aarde, het middelpunt van het zonnestelsel was. Ofschoon zijn gegevens apodictisch waren, werd de geleerde streng gestraft voor zijn suggestie dat God de mensheid een ander plek had toebedeeld dan het middelpunt van Zijn heelal. Na Galilei’s arrestatie ontdekte de kerk de identiteit van een aantal andere leden, deze werden ondervraagd, gemarteld en vermoord – hun lijken werden in de straten van Rome gelegd als waarschuwing voor anderen die overwogen zich bij de Illuminati aan te sluiten. De overgebleven Illuminati ontvluchtten Italië en gingen diep ondergronds, ze vermengden zich met andere groepen die waren gevlucht voor de katholieke zuiveringsacties (mystici, joden, alchimisten, occultisten en moslims). De nieuwe soort Illuminati was obscuurder en zeer antichristelijk. De stroming kreeg veel invloed, bediende zich van mysterieuze riten en de diepste geheimhouding, en zwoer op een dag wraak te nemen op de katholieke kerk. Hun invloed werd zo groot dat de kerk hen beschouwde als de gevaarlijkste antichristelijke macht ter wereld. Het Vaticaan verklaarde de broederschap tot ‘Shaitan’. Een Arabisch woord voor ‘tegenstander’, de tegenstander van God. De kerk koos voor een Arabisch woord omdat ze die taal als abject beoordeelde. Later is het woord verbasterd tot ‘Satan’. In ieder geval, het punt waar ik naartoe wil is dat de Illuminati satanisch waren. Niet in de tegenwoordige betekenis; meeste mensen denken dat satanische sekten de duivel aanbidden, satanisten waren ontwikkelde mensen die zich als tegenstanders van de kerk opstelden. Shaitan. De geruchten over satanische zwarte magie, dierenoffers en het ritueel met het pentagram waren alleen leugens, verspreid door de kerk als lastercampagne tegen hun vijanden. Het moderne satanisme is ontstaan na verloop van tijd door tegenstanders van de kerk die de Illuminatie wilden imiteren, ze geloven de leugens en brachten ze in praktijk; zo ook bij dingen als in je eigen (God zijn en) geloven. |
![]() |
||
Citaat:
die 'Atheist tot in de kist' is trouwens wel een goeie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Er zijn inderdaad niet veel mensen die in het Satanisme 'geloven' maar ze zijn er wel degelijk, ik bijvoorbeeld. (Meteen een reactie op de grote vraag van dit topic.) Het Satanisme is zelfs een stuk groter dan het in eerste instantie lijkt. In jezelf geloven is inderdaad iets van het Satanisme maar niet iedereen die in zichzelf gelooft is meteen Satanist, dan zou namelijk iedereen een Satanist zijn. (Volgens mij dan...) Met vriendelijke groeten, Luthien. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
logisch. mijn antwoord: marenueti
||
Citaat:
![]() gebeerte?
||
Citaat:
ik had dat er echt niet in gezien ![]() ![]() lol
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Staat er ook in he! Gestorven voor de mensheid! Gestorven dus voor onze zonden!
||
Citaat:
alleen dat nedergedaald ter helle, daar schijnt onder christentjes nog wel wat verwarring over te bestaan. dat het eigenlijk niet klopt, of dat het een dwaling is ofzo. maar aangezien jij JA gaat zeggen, weet je het vast wel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ik zie het al voor me ![]() ik denk, dat als jezus heeft gezegd: het is volbracht, dat hij dan niet meer in de hel kan nederdalen. |
![]() |
||
Citaat:
beetje schijnheilig om te claimen werkelijk alles te volgen. (niet dat dat wel doen zou getuigen van intellect, maar dat terzijde)
||
Citaat:
4. die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven , nedergedaald ter helle. |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar je hebt gelijk: als Hij al heeft gezegt: het is volbracht, kan hij niet meer in de hel zijn nedergedaald.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Vragen aan gelovigen Juli-tje | 35 | 23-02-2006 19:31 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Vragen over muziek, dus als je tijd hebt... Bassist_of_JC | 18 | 26-02-2005 13:23 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Beleidszaken |
Religie LaResistance | 54 | 26-10-2004 17:18 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Ik vast....jij vast niet? kleinedraak | 32 | 06-03-2004 10:21 |