Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2005, 22:24
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Lilith schreef op 04-04-2005 @ 23:20 :
Om andere mensen op aarde te kunnen helpen met jouw advies.
Nee, dat bedoelde ik niet... misschien was ik ook even onduidelijk
Om het even simpel te zeggen: Hoe kom je erbij dat er een hemel is? Waarom geloof je erin?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2005, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Ruudje schreef op 04-04-2005 @ 23:24 :
Nee, dat bedoelde ik niet... misschien was ik ook even onduidelijk
Om het even simpel te zeggen: Hoe kom je erbij dat er een hemel is? Waarom geloof je erin?
Nou.. het is ontwikkelt uit meerdere ideeën. Ik begon natuurlijk met God in de hemel, waar je terecht komt als je doodgaat, als je een goed leven hebt gehad. Waarom ik dat "de Hemel" noem, weet ik niet. Het is een makkelijk woord voor iets dat je niet kunt omschrijven. Er is iig een plek, waar zielen terecht komen om de mensen op aarde advies te geven. Ook de mensen die in hun leven gezondigd hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 08:25
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Lilith schreef op 04-04-2005 @ 22:59 :
Je hebt 2 dingen.. Je hebt je lichaam.. en je hebt je ziel.

Je lichaam blijft op aarde en verteert, kan je niet om heen.. dat is zo.

Je ziel stijgt op en komt terecht in wat ik het best kan omschrijven als "de Hemel". Daar is het samen met alle andere zielen en geeft het raad aan mensen die via bidden hulp vragen aan God.
lijkt wel of je onder een steen woont
Oud 05-04-2005, 08:37
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
ratsja schreef op 05-04-2005 @ 09:25 :
bij haar zou ik wel onder de steen willen liggen
Oud 05-04-2005, 08:37
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
ratsja schreef op 05-04-2005 @ 09:25 :
Oud 05-04-2005, 10:22
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 05-04-2005 @ 09:37 :

.

Laatst gewijzigd op 05-04-2005 om 10:57.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 10:36
bindmiddel
bindmiddel is offline
hmm tsjah als je dood bent ben je dood er is niemand die ooit dood geweest is en mij heeft verteld hoe het was dus dat is een verrassing, alles te weten maakt niet gelukkig, het zal altijd een raadsel blijven, tot je dood bent.......

heb hier wel eens een hele nacht aan gespendeerd met me vrienden er over discusiëren over dat hemel gedoe maar dat wil er bij mij niet in.

Ik ben niet bang voor de dood, maar ik kijk er ook niet naar uit (niet meer).

En wat ik hier eerder las dat hemel en hel zijn bedacht om het idee van je bent dood, en je bent niks meer wat te verzachten, daar ben ik het mee eens.
Oud 05-04-2005, 13:36
Prog
Prog is offline
Citaat:
RIV schreef op 04-04-2005 @ 22:26 :
zelfmoord = hel volgens het geloof.
Ik ben niet geloofig opgeveod, maarja wat moet je als je geen andere toekomst ziet..
welk geloof?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 13:49
Prog
Prog is offline
Citaat:
bindmiddel schreef op 05-04-2005 @ 14:43 :
christelijk geloof een van de cardinal sins
hmm, mijn ouders zijn christelijk. Dat zelfmoord een reisje naar hel wordt is bull shit, maar er zijn natuurlijk wel christenen die dat zeggen. Hele nare mensen zijn dat.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 13:50
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
Prog schreef op 05-04-2005 @ 14:49 :
hmm, mijn ouders zijn christelijk. Dat zelfmoord een reisje naar hel wordt is bull shit, maar er zijn natuurlijk wel christenen die dat zeggen. Hele nare mensen zijn dat.
jep sorry zag het net in dogma maar kon er niks onfeilbaars over vinden verders op internet, dus mijn post verwijdert.
Oud 10-04-2005, 05:04
Verwijderd
Dood is het absoluute einde van alles hierna is geen hiernamaals geen reincarnatie geen hel of hemel maar niets en zelf niets is er niet stel je dat eens voor .............................

en ? enig idee hoe dat is ? niets is niets en niets bestaat niet daar ben ik blij van eindelijk ......... meer

(dit is overigens mijn eigen mening)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 11:37
Prog
Prog is offline
Citaat:
STARTOURSG24T schreef op 10-04-2005 @ 06:04 :
Dood is het absoluute einde van alles hierna is geen hiernamaals geen reincarnatie geen hel of hemel maar niets en zelf niets is er niet stel je dat eens voor .............................

en ? enig idee hoe dat is ? niets is niets en niets bestaat niet daar ben ik blij van eindelijk ......... meer

(dit is overigens mijn eigen mening)
Was het maar zo simpel.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 14:33
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Prog schreef op 10-04-2005 @ 12:37 :
Was het maar zo simpel.

dat is het ook, als je dat al niet ziet
Oud 10-04-2005, 20:42
Prog
Prog is offline
Citaat:
ratsja schreef op 10-04-2005 @ 15:33 :
dat is het ook, als je dat al niet ziet
en als je dom bent zeg dan gewoon niets.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 20:54
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Prog schreef op 10-04-2005 @ 21:42 :
en als je dom bent zeg dan gewoon niets.
dan snap ik niet waarom jij iets zegt.

jij bent christelijk opgevoed, maar zit op zondag wel doodleuk te internetten, lekker hypocriet
Oud 10-04-2005, 21:03
Prog
Prog is offline
Citaat:
ratsja schreef op 10-04-2005 @ 21:54 :
dan snap ik niet waarom jij iets zegt.

jij bent christelijk opgevoed, maar zit op zondag wel doodleuk te internetten, lekker hypocriet
Je bent nog dommer dan ik dacht.

M'n ouders zijn christelijk, maar hebben mij niet christelijk opgevoed, ik ga nooit naar de kerk en dat je niet zou mogen internetten op zondag dat heb je zo net helemaal zelf bedacht. Ik zie ook niet helemaal het verband, moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 21:22
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Prog schreef op 10-04-2005 @ 22:03 :
Je bent nog dommer dan ik dacht.

M'n ouders zijn christelijk, maar hebben mij niet christelijk opgevoed, ik ga nooit naar de kerk en dat je niet zou mogen internetten op zondag dat heb je zo net helemaal zelf bedacht. Ik zie ook niet helemaal het verband, moet ik zeggen.
dan zijn je ouders ook niet echt christelijk, zo simpel is dat, want dan hadden ze je wel zo opgevoed.

maar hoe kom je dan bij de gedachte van een hemel enzo,
toch wat van hemeltherapie gehad ?

en met termen, zoals dom, dommer, domst gaan smijten, prima, maar dat zegt meer over jou dan over mij
Oud 11-04-2005, 10:27
nl2suzy
nl2suzy is offline
Goed en nu weer over tot de orde van dit topic lijkt mij..

Ik geloof wel dat er iets is naar de dood, maar of dat een hemel of een hel is dat weet ik niet. Daar twijfel ik dan ook weer aan, en ook aan het feit dat al die zielen bij elkaar zouden moeten komen..

Een bizar iets wat ik nu vertel misschien maar, een kennis van ons had een kindje, van toendertijd 3.. kerngezond en die zei.. " als ik later dood ga dan kom ik terug in een ander buikje"

Hij is later overleden aan een hersentumor (toen 7..) en toen wistie er dus nog niets van dat ie vroeg zou dood gaan, maar kinderen staan kwa gedachte nog het meeste open voor dit soort dingen..
Oud 11-04-2005, 11:02
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
nl2suzy schreef op 11-04-2005 @ 11:27 :
Goed en nu weer over tot de orde van dit topic lijkt mij..

Ik geloof wel dat er iets is naar de dood, maar of dat een hemel of een hel is dat weet ik niet. Daar twijfel ik dan ook weer aan, en ook aan het feit dat al die zielen bij elkaar zouden moeten komen..

Een bizar iets wat ik nu vertel misschien maar, een kennis van ons had een kindje, van toendertijd 3.. kerngezond en die zei.. " als ik later dood ga dan kom ik terug in een ander buikje"

Hij is later overleden aan een hersentumor (toen 7..) en toen wistie er dus nog niets van dat ie vroeg zou dood gaan, maar kinderen staan kwa gedachte nog het meeste open voor dit soort dingen..
Iets geloven is heel wat anders dan dat dat daadwerkelijk zo is.
Er is geen bewijs, helemaal niets.
Waarom zou iemands ziel blijven leven.
Oud 11-04-2005, 18:37
Prog
Prog is offline
Citaat:
ratsja schreef op 10-04-2005 @ 22:22 :
dan zijn je ouders ook niet echt christelijk, zo simpel is dat, want dan hadden ze je wel zo opgevoed.

maar hoe kom je dan bij de gedachte van een hemel enzo,
toch wat van hemeltherapie gehad ?

en met termen, zoals dom, dommer, domst gaan smijten, prima, maar dat zegt meer over jou dan over mij
Mijn ouders zijn wel christelijk, hebben mij christelijk proberen op te voeden, maar dat mislukte al snel vanwege mijn vroege afkeer.

Hemel? hemeltherapie? Waar heb jij het over??

Ik begrijp dat je het vervelend vind om aangevallen te worden met de zin "je bent nog dommer dan ik dacht," maar het zegt niets over mij, het is simpelweg een constatering die ik uit jou berichtjes hebt gehaald.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 19:42
Xonzo
Xonzo is offline
ik hoop niet terug naar hier..
Oud 11-04-2005, 20:13
Verwijderd
Ik ben niet geloofig zal het ook niet worden ook ik ben blij dat als ik stref het gewoon ophoud alles en alles is veel en nog veel meer maar ja meer en veel meer bestaan dan niet meer je kan je er geen voorstelling van geven

net een computer die vast loopt en wacht om uitgezet te worden om nooit weer aan te gaan en uiteindelijk niet meer bestaat
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 20:33
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Prog schreef op 11-04-2005 @ 19:37 :
Mijn ouders zijn wel christelijk, hebben mij christelijk proberen op te voeden, maar dat mislukte al snel vanwege mijn vroege afkeer.

Hemel? hemeltherapie? Waar heb jij het over??

Ik begrijp dat je het vervelend vind om aangevallen te worden met de zin "je bent nog dommer dan ik dacht," maar het zegt niets over mij, het is simpelweg een constatering die ik uit jou berichtjes hebt gehaald.
ja ik voel me flink aangevallen,
je had me wel te pakken zeg toen je zei "je bent nog dommer dan ik dacht"

nee jij constateerde dat het niet zo simpel was op de woorden van STARTOURSG24T, dus nu wil ik wel eens weten, waarom dat niet zo simpel is en dan neem ik dus aan dat je het bekijkt vanuit een niet christelijke of gelovige opvatting, wat blijft er dan nog over.

dus aan jou een antwoord dan !
Reageren

Regels voor berichten