Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2005, 12:28
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
S. schreef op 07-09-2005 @ 13:27 :
Staat een docent vooraan in de collegezaal met sheets over culturen. (Beetje vreemd als je verwacht dat de hoorcollege zou gaan over strafrecht) Zie ik iedereen met blauwe boekjes op tafel. Vraag ik aan mn buurman: Hé, wanneer moesten we dat blauwe boekje kopen? Ik heb het nergens zien staan. Zegt-ie: Euhm, staat in de studiehandleiding. Ik: Oké, zal het zo snel mogelijk aanschaffen.
Dus die docent begint een heel lulverhaal over culturen etc, vraag ik diezelfde jongen weer: Hoezo krijgen nu opeens iets over Antropologie? Kijkt-ie me grinnekend aan : "Omdat dit de studie Antropologie is .."

Oké, was niet mijn eerste schooldag. De derde. Verkeerde zaal.
ik had dus ook geen boeken enzo de eerste 2 colleges, en na mn 1e werkgroep

vandaag koop ik toch maar die boeken enzo, bleek dat we ook al dingen gedaan moesten hebben voor 1e werkgroep, ook niet gedaan

begint lekker
Oud 07-09-2005, 12:35
Verwijderd
Haha, nu al een achterstand. Niet dat ik op schema ben..

Ach ja, zo zwaar hoef je d'r denk ik niet aan te tillen. Op de VU zijn die werkcolleges gelukkig niet verplicht, anders kwam ik in tijdnood. (twee studies).
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 12:36
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
S. schreef op 07-09-2005 @ 13:35 :
Haha, nu al een achterstand. Niet dat ik op schema ben..

Ach ja, zo zwaar hoef je d'r denk ik niet aan te tillen. Op de VU zijn die werkcolleges gelukkig niet verplicht, anders kwam ik in tijdnood. (twee studies).
ik heb woe en vrij altijd vrij

jaa jij bent wel een slimmerik met je 2 studies
Oud 07-09-2005, 12:40
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 07-09-2005 @ 13:36 :
ik heb woe en vrij altijd vrij

jaa jij bent wel een slimmerik met je 2 studies
Voorlopig ben ik op de vrijdag ook vrij.
Eerst moet ik nog alles, in één keer halen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 12:42
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
S. schreef op 07-09-2005 @ 13:40 :
Voorlopig ben ik op de vrijdag ook vrij.
Eerst moet ik nog alles, in één keer halen.
lukt je vast wel

wat was btw je andere studie? psychologie?
Oud 07-09-2005, 12:43
Dexter_M
Dexter_M is offline
hoef pas 25 september te beginnen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 12:47
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 07-09-2005 @ 13:42 :
lukt je vast wel

wat was btw je andere studie? psychologie?
Hope so. Jeps, psychologie. Daar heb ik btw, wel wat vrijstellingen voor gekregen omdat ik HBO psychologie hiervoor heb gedaan.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 13:48
Verwijderd
Op de eerste schooldag bij het openingscollege in slaap gevallen
En gisteren ook bij een college ...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 14:14
kakelkip
kakelkip is offline
Ik had om 13.00 les in een soort van presentatievaardigheden, na 1 mbo-opleiding en een andere hbo-opleiding (paar maanden maar alleen ook met dat vak) kan ik dat wel dromen dus de eerste 2 uurtjes waren zo voorbij.
Daarna hadden we opvoeding en onderwijs en moesten we een beetje opdrachtjes doen zoals bedenken wat er allemaal bij sociologie en psychologie hoorden en daarna het verschil tussen onderwijs en opvoeding (overlapt elkaar in de praktijk dus)..

Op het laatst gingen we nog een video kijken waar ze sociologische experimenten lieten zien, heel boeiend

En toen om half 5 mochten we alweer naar huis

Oh ja ik ben net begonnen aan een docent maatschappijleer 2egraads opleiding
Oud 07-09-2005, 16:57
Verwijderd
Was weer afschuwelijk. En er was nog een docent die het nodig vond dat ik wel heeel hard moet gaan werken wil ik dit jaar gaan halen Verder wat info gehad over wat we dit jaar kunnen verwachten mbt stages en scriptie. Nog even mijn voorkeuren doorgegeven wbt m'n aankomende stage. De klas is nog even stom als vorig jaar (een paar uitzonderingen daargelaten..)

Anyway, geef mij maar vakantie!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 17:07
Verwijderd
KLOTE! Ben dit jaar voor het eerst naar het VMBO, zat eerst op het HAVO. Voel me er helemaal niet thuis, klinkt misschien stom, maar ik voel me er toch een stuk slimmer dan de meeste. Ik ben alleen slecht in 3 vakken waardoor ik ben blijven zitten, had verder gewoon goede punten op het HAVO.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 17:24
I love stars
I love stars is offline
Leuk

Geen reit uitgevoerd

Veel met vrienden geklets veel gelachen en lol gemaakt .
Oud 07-09-2005, 18:08
Verwijderd
Ik had officieel gister mijn eerste schooldag, maar vandaag ging vanaf het 4e uur het rooster in dus eigenlijk is het vandaag.

Het 2e uur hebben we doorgebracht in ons mentorlokaal met galgje (inductiekookplaat, menstruatiestoornis, yathzee en reageerbuisknijper). Vervolgens zijn we in de tuin gaan volleyballen in competitie vorm. (met 16 mensen gaat dat gemakkelijk ).

Officieel hadden we het 5e Frans 1 maar omdat we dat vorig jaar afgesloten hadden maar dat niet goed was doorgekomen moesten we er dus wel heen. Gelukkig stond de docent dubbel ingeroosterd en konden we dus gelukkig na het 3e naar huis .

Vanaf morgen echt les, scheikunde en wiskunde
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 18:15
Baka-san
Baka-san is offline
Citaat:
I love stars schreef op 07-09-2005 @ 18:24 :
Leuk

Geen reit uitgevoerd

Veel met vrienden geklets veel gelachen en lol gemaakt .
wacht maar over 3 of 4 jaar dan valt er niet zoveel meer te lachen..(op de uni dan he)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 18:21
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Kut, kende niemand uit de klas.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Baka-san schreef op 07-09-2005 @ 19:15 :
wacht maar over 3 of 4 jaar dan valt er niet zoveel meer te lachen..(op de uni dan he)
Ik vermaak me anders prima op de uni hoor.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:27
Baka-san
Baka-san is offline
naja ik bedoel alleen de tempo waarmee ze door de stof gaan en de hoeveelheid.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 16:05
nietzijweer
nietzijweer is offline
was te doen..
ik zag iedereen weer.. iedereen zag mij weer..
de leraren waren er ook weer bij..
gewoon net als eerst.
ik vind school best leuk.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 18:27
sugar_angel
sugar_angel is offline
Nou mijn eerste schooldag was in een woord f***. We moesten als eerst naar de schoolfotograaf, vervolgens naar de mentor. De volgende morgen meteen les. Mijn klasgenoten deden niet eens de moeite om me te leren kennen, want dit was mijn eerste schooldag in een nieuwe school. De andere kinderen die met mij meekwamen van de andere school werden meteen populair. Ik wil niet zielig klinken maar dit is gebeurd. Ik heb niet eens vrienden, kan iemand me helpen
Oud 11-09-2005, 21:16
***ailá***
***ailá*** is offline
Lachen. 1e dag op de universiteit. Ik was best wel gestressed, kende niemand, maar ik had meteen een paar mensen en we beginnen nu al best goed bevriend te worden

Colleges beginnen wel al vervelend te worden... *zucht* nog 5 jaar
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 00:03
Severus
Severus is offline
Klote. Geen zin om uit te weiden.
Oud 12-09-2005, 07:30
Verwijderd
Ik heb vandaag mn eerste stagedag en nu begin ik best wel zenuwachtig te worden Gelukkig hoef ik pas om 10.00 te beginnen, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:59
mintje-gatb
mintje-gatb is offline

8.30 : Kwam redelijk optimistisch de school binnen.
14.25 : Ging depressief naar buiten

Nog 3 jaar
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 22:18
Verwijderd
Was wel leuk, alleen veel moeten wachten, maar met mijn groepje was het wel gezellig.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 13:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Eerste hoorcollege gisteren gehad, was erg leuk Ik was best enthousiast, vind het alleen nog steeds irritant dat je zelf achter je boeken moet aangaan, naar drie verschillende bibliotheken moet gaan en ze dan nog niet kan vinden en zo

Vandaag was minder, maar goed
Oud 13-09-2005, 13:58
Nona
Nona is offline
Vandaag mijn eerste college aan een nieuwe universiteit. Het viel me 100% mee: de docente kon het goed vertellen en ik liep niet achter maar zelfs voor op de rest.
Oud 27-09-2005, 18:42
Go active!
Go active! is offline
Ik zit in een andere klas en mijn eerste dag was echt vreselijk (ik ben van gymnasium naar atheneum gegaan)
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 19:34
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 13-09-2005 @ 14:56 :
vind het alleen nog steeds irritant dat je zelf achter je boeken moet aangaan, naar drie verschillende bibliotheken moet gaan en ze dan nog niet kan vinden en zo
www.bol.com
Oud 01-10-2005, 13:14
Verwijderd
En hoe is het na een paar weken? Is iedereen alweer in het schoolritme?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 14:53
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 01-10-2005 @ 14:14 :
De duale opleiding (leraar economie jaar 1) bevalt prima, allemaal aardig medeleerlingen en leraren.
Alleen ik zit nog niet echt in het schoolritme wat ik gewend was op de HAVO, 2 dagen ipv 5 dagen naar school per week is een heel verschil. Gelukkig ga ik na de herfstvakantie stage lopen op een middelbare school, dus wat dat betreft begint het schoolritme pas na de vakantie .
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 18:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Absoluut. Weer helemaal druk bezig. En ik vind dat de eerste 5 weken weer in sneltreinvaart zijn omgegaan!
Oud 01-10-2005, 18:42
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
echt totaal niet in het schoolritme, ik denk nog steeds dat ik vakantie heb, helaas heb ik volgende week PROEFWERKWEEK en ik loop overal heel erg achter dus vanavond niet uit maar eindelijk beginnen met school!
Oud 02-10-2005, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Mwah, tis erg wennen soms want ik heb op het moment nog erg lange dagen. Niet te vergelijken met wat ik gewend was.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 06:02
Verwijderd
Bij mij gaat het wel. Het is moeilijk om elke dag om half zes op te staan als je niet voor twaalven slaapt. Probleem is dat ik vaak tot zo laat bezig ben met school. Mijn ontspanning op een door de weekse dag is vaak alleen de treinreis van huis naar school en weer terug, eten en een uurtje tv kijken.

De weken gaan echt hard. Ik ben nu zo'n vijf weken bezig (dit wordt de zesde) en ik heb dinsdag al een tentamen over de gehele anatomie van de onderste extremiteit (van je heupen tot en met je teentjes). Ik was twee weken terug drie dagen niet op school (ik heb altijd op woensdag vrij, die donderdag ging niemand uit mijn klas naar school en ik dus ook niet en die vrijdag had ik mijn rij-examen) en ik had echt weer het gevoel dat ik er helemaal in moest komen. Dat ik heel veel had gemist.

Maaaar... Ik vind het nog steeds erg leuk en interessant. Dat scheelt enorm.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 07:17
Verwijderd
Ik zit wel weer in het ritme en ik merk dat dit jaar toch wat zwaarder is dan voorgaande jaren want ik zit echt enorm snel door al mijn energie heen.

Mijn eerste toetsenweek is 5 december dus gelukkig heb ik nog ruim de tijd om alle stof onder de knie te krijgen
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 16:46
Morri
Morri is offline
Ik moet (zoals ieder jaar) duidelijk nog heel erg in mijn ritme komen. Ik heb heel weinig energie, kan me moeilijk concentreren, zit niet lekker in mijn vel enzo. Op zich ben ik wel weer gewend aan het naar school gaan, maar het is echt veel en zwaar dit jaar, en ritme aanpassingen duren bij mij altijd lang en verlopen nooit erg positief.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 16:03
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 13-09-2005 @ 14:58 :
Vandaag mijn eerste college aan een nieuwe universiteit. Het viel me 100% mee: de docente kon het goed vertellen en ik liep niet achter maar zelfs voor op de rest.
Waar zit je nu dan?
Reageren

Regels voor berichten