Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2005, 16:45
Syzygy
Syzygy is offline
Ik woon in een dorp, en ik wil er ook blijven wonen. Het is wel een stereotype dorp, en de "wat zullen de buren er wel niet van denken?" mentaliteit heerst er wel. Dat vind ik eigenlijk het enige nadeel aan het dorp, dat mensen het zo snel over je hebben en dat je niets ongemerkt kan doen zeg maar.
Maar voor de rest is het er fijn, geen smog die om je heen hangt de hele dag (af en toe wat mestlucht ), een paar winkels + grote supermarkt en de stad dichtbij voor als je nog wat nodig hebt dus ook niet helemaal geïsoleerd ofzo...
Het is er gewoon lekker rustig en niet zo gehaast als in de stad
Oud 23-10-2005, 17:16
morango
morango is offline
Ik woon nu nog bij mijn ouders in een dorp. Een half uurtje met de trein van Amsterdam vandaan, en 10 minuten fietsen naar een kleinere stad.
Ik zit op school in een stad, en kom vaak in de stad om te winkelen, uit te gaan etc.
Opzich woon ik hier prima nog even hier, om na die drukte weer thuis te komen waar veel duinen en het vrij rustig is vind ik wel lekker. Maar over een tijdje wil ik ook absoluut in een stad wonen, en wie weet daarna als ik ouder ben weer terug naar n dorp.
Oud 23-10-2005, 17:25
Luna
Luna is offline
Citaat:
Back Door Man schreef op 23-10-2005 @ 15:21 :
ik vind het een hele toffe stad, maar amsterdam bv ook en dat de mensen in antwerpen veel aardiger zijn valt ook wel mee ?
ik woon zelf in amsterdam en merk soms bestwel dat amsterdammers arrogant kunnen zijn op een bepaalde (amsterdamse?) manier. dat heb ik in geen andere stad nog gemerkt. ik heb er zelf geen last van want woon mn hele leven al hier en ik hou van amsterdam<3 in een dorp zou ik het niet uithouden.
Oud 23-10-2005, 18:36
Fog
Fog is offline
ik woon in een dorp tegen een stad aan...

ik ben in het weekend vaak in amsterdam of denhaag en eerst vond ik dat helemaal geweldig, maar eigenlijk vind ik de achterhoek toch leuker, boeren zijn gezelliger maar ik zou nooit zo vastgeroest in een dorp willen of kunnen zitten...
Oud 23-10-2005, 18:46
Adam Warlock
Adam Warlock is offline
i love living in the city

Ive spent my whole life in the city
where junk is king and the air smells shitty
Oud 23-10-2005, 18:46
Maharani
Maharani is offline
Stad
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 22:42
bamiPoep
bamiPoep is offline
stad. ben te cool voor platteland
Oud 23-10-2005, 23:29
Vice
Vice is offline
Overgens houd ik niet zo van dat ons-kent-ons, maar gelukkig zijn we een beetje vreemd en wil niemand ons kennen.
Nou moet ik toegeven dat ook wel in een raar dorp woon, maar gelukkig hebben jullie er nooit van gehoord, dus hoef ik me niet te schamen en dat is weer een voordeel van in een dorp wonen.
Oud 23-10-2005, 23:42
Verwijderd
Ik kom uit Middelburg en ik woon nu 2 maanden in Amsterdam, ik kan nog niet echt kiezen. Ik heb omdat ik mijn hele leven in Zeeland gewoond heb een vreselijke afkeer van de sociale controle en het geroddel. In Amsterdam voel ik me anoniem maar ik kan niet zo heel goed tegen de kalverstraat of overvolle trams.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 23:47
Verwijderd
Citaat:
tikmaarwat schreef op 22-10-2005 @ 16:34 :

Klik hier om aflevering te zien!
Hahaha allemaal Blenderheads
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 23:50
Project 50
Project 50 is offline
Woon al m'n hele leven in Amsterdam en ik vind het persoonlijk heerlijk. Ik voel me altijd een stuk meer op m'n gemak in de drukte dan wanneer er maar een paar mensen op straat zijn. Daarnaast heb ik nooit in een écht afgelegen dorp gewoond, dus zou ik niet weten in hoeverre dat echt beter/slechter is. Ook slaap ik een stuk makkelijker in als er geluid is zoals een auto die voorbij rijdt.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 00:13
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Hoe groter hoe beter Op dit moment Amsterdam, en binnen een jaar of 4 à 5 Sydney of NYC. Sydney moet ik nog keuren, maar ben er van overtuigd dat het geweldig is
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 02:38
peerbanaan
peerbanaan is offline
Ik woon in een dorp maar zou veel liever in een stad wonen.
Hier is veel te weinig te doen, niet zo goed bereikbaar.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 03:11
MTpower
MTpower is offline
Ik woon in een "stad" maar ik zit vaker op de dorpen die hier in de buurt liggen, de sfeer is gewoon heel anders, veel gezelliger. Iedereen kent iedereen, de mensen zijn vriendelijker, je kan meer dingen uithalen zonder meteen politie op je dak te krijgen. Gewoon een stuk relaxter dus
Als ik over een aantal jaar op mezelf ga wonen ga ik zeker weg uit de stad.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 10:22
Augustus
Augustus is offline
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 24-10-2005 @ 01:13 :
Hoe groter hoe beter Op dit moment Amsterdam, en binnen een jaar of 4 à 5 Sydney of NYC. Sydney moet ik nog keuren, maar ben er van overtuigd dat het geweldig is
dan hoef je het toch ook niet te keuren, GA GEWOON!!!
Oud 26-10-2005, 11:36
Wammus
Wammus is offline
Me looooooooooooooves Haarlem . Het is hier net niet zo druk en chaotisch als in Amsterdam maar het is wel groot genoeg om stad te zijn. Hier is het chill, geen of weinig gezeik met alochtonen en weet ik het wat voor relschoppers (ik heb er iig nooit last van en lees er ook weinig over op Haarlem 105, het Haarlems dagblad lees ik niet.) en je kan lekker je gang gaan. Ik ga hier nooit meer weg.

M'n Oma woont in een boerendorp genaamt Eext (in Drenthe vlak bij Rolde). Daar is het dus echt compleet dood. Echt zo'n typisch dorpje waar iedereen elkaar kent en het main subject van de dag de buurman is die een nieuwe auto heeft of hoe vaak die en die al niet langs is komen lopen met z'n hond.

FLIKKER TOCH OP daar zit ik dus echt niet op te wachten. Verder is het daar in het weekend nog doder. Er is een kroeg en die is een keer in de 4 weken open en dan zitten er dus 10 boeren aan de bar bier wat niet te zuipen is te drinken uit colaglazen en als je tegen ze aan begint te lullen kijken ze je aan alsof je gek bent .

Nee dat is echt niets voor mij en ik moet er echt niet aan denken dat ik daar zou wonen. Af en toe is het wel relaxed om even tot rust te komen ofzo maar verder blijf ik mooi hier .

Ik ga nu echt m'n thee zetten en daarna zal ik die filmpjes eens bekieken en zien of jullie boeren een beetje weten wat feest vieren is...
Oud 26-10-2005, 11:48
Roxy
Roxy is offline
Mwah ik twijfel.. ik vind zowel stad als dorp prettige kanten hebben.. ik woon nu nog bij mn ouders in een redelijk groot dorp, niet helemaal ons kent ons in ieder geval.. en eigenlijk vind ik dat het afschuwelijkst wat er is.. wij wonen in wat 20 jaar geleden een nieuwbouwwijk was en ik heb een hekel aan nieuwbouwwijken.

De bedoeling is om binnen nu en 2 jaar naar nijmegen te verhuizen en samen met een vriendin in een appartement te gaan wonen. Maar als ik daarna voor werk of wat dan ook een keer naar utrecht of amsterdam moet een paar jaar vind ik dat ook wel fijn voor een tijdje. Maar toch zie ik me daarna wel weer terugverhuizen naar deze omgeving en dan vooral naar een van de omliggende kleinere dorpen en daar een boerderijtje betrekken waar mn paardje achter het huis kan staan en ik lekker snel in het bos zit... het gebrek aan natuur is het grootste punt waarom ik niet voor altijd in een stad zou willen wonen, ik ben heel suf ik hou wel van wandelen, picknicken en beetje door bos met paardje enzo.
Oud 26-10-2005, 11:53
Wammus
Wammus is offline
Hmmz ligt het aan mij of zit er geen geluid bij de filmpjes? Hij opende ze automatisch met Windows Media player ik geloof dat ik versie 9 heb maar dat weet ik niet zeker...
Oud 28-10-2005, 08:54
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
ZerO schreef op 23-10-2005 @ 12:20 :
oh shut it Roosendaal is echt camp
.
Oud 28-10-2005, 12:15
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 22-10-2005 @ 16:53 :
duidelijk stad
Ik hou van chaos en drukte en de mogelijkheden die een grote stad aanbiedt oh en het feit dat je anoniem kunt wezen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 11:52
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Suburbs! Dat je niet de hele tijd hebt van drukke zakenmannetjes en hangjongeren, maar wel dicht bij winkels zit. Dat je niet om 4 uur de veren uit moet om koeien te melken maar ook niet om 4 uur de veren uit moet vanwege de eerste drinkenlappen die uit de café's lopen, lallend en wel.
Oud 30-10-2005, 12:13
mixtape
mixtape is offline
Ik denk niet dat ik op het platteland/in een dorp zou kunnen wonen

Ben geboren in een stad (R'dam) en woon daar al heel m'n leven en zal altijd in steden blijven wonen denk ik.
Oud 30-10-2005, 13:33
Eurotrashgirl
Eurotrashgirl is offline
Zolang ik jong ben stad. Maar ik kan me ook indenken dat wanneer ik wat ouder ben en evt kinderen heb ik voor een mooi landhuis of boerderijtje oid kies. Maar dan niet al te ver van een stad, zodat je wel van alles kunt blijven doen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 21:45
Paris
Paris is offline
Ik woon in een dorp, niet zo klein van iedereen-kent-elkaar, maar iets van 20.000 inwoners ofzo. Maar ik wil hier zo snel mogelijk weg. Het is gewoon saai zo'n dorp. Als ik klaar ben met de middelbare school ga ik naar de stad. En dan wil ik ook niet meer terug naar een dorp.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:07
kenni
kenni is offline
Wil niet opt platteland wonen.. maar ook niet midden int centrum van een grote, drukke stad.

Dus een kleine/ middelgrote stad ofzo..
Oud 31-10-2005, 16:17
Broeder
Broeder is offline
In de stad kun je naast de deur kotsen zonder dat het al te zeer opvalt
Oud 31-10-2005, 17:56
RockaholiC
RockaholiC is offline
stad <3 ik zou het nooit volhouden in een dorp
Oud 31-10-2005, 18:14
knir
knir is offline
Citaat:
wammus schreef op 26-10-2005 @ 12:36 :

M'n Oma woont in een boerendorp genaamt Eext (in Drenthe vlak bij Rolde). Daar is het dus echt compleet dood. Echt zo'n typisch dorpje waar iedereen elkaar kent en het main subject van de dag de buurman is die een nieuwe auto heeft of hoe vaak die en die al niet langs is komen lopen met z'n hond.

FLIKKER TOCH OP daar zit ik dus echt niet op te wachten. Verder is het daar in het weekend nog doder. Er is een kroeg en die is een keer in de 4 weken open en dan zitten er dus 10 boeren aan de bar bier wat niet te zuipen is te drinken uit colaglazen en als je tegen ze aan begint te lullen kijken ze je aan alsof je gek bent .
haha omg eext een vriendin van mij heeft daar gewoond en ik heb al teh horrorstories aangehoord zij woonde in die moderne villa aan de brink waar men van zei dat ie niet in het dorp paste en iik ben ook wel eens meegeweest naar de beddenrace

Zelf ben ik ook in een dorp opgegroeid maar er hing geen vreselijk dorp-achtige sfeer er wonen meer stadse mensen die rustig willen wonen ofzo. Nu woon ik in een stad en dat is prima je hebt alles binnen handbereik en het leven gaat er wat sneller. Het is wel fijn om af en toe weer terug te gaan want rustig is soms ook leuk ja.
Oud 31-10-2005, 22:30
Verwijderd
Ik woon in een dorp, ik kan me geen één kwaliteit van een stad indenken waar ik behoefte aan zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 22:37
Verwijderd
duidelijk de stad, op het platteland heb je alleen boeren en die spreek ik op mijn werk wel genoeg, vandaag half fucking kanker brabant aan de lijn gehad.

ik zeg alles buiten de randstad mag plat gebombardeerd worden en rotterdam mag ook wel weer eens plat!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 22:47
Morty
Morty is offline
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 31-10-2005 @ 23:37 :
duidelijk de stad, op het platteland heb je alleen boeren en die spreek ik op mijn werk wel genoeg, vandaag half fucking kanker brabant aan de lijn gehad.

ik zeg alles buiten de randstad mag plat gebombardeerd worden en rotterdam mag ook wel weer eens plat!

Anders ben je ff een beetje gefrustreerd ofzo....

Ik ben ook voor een stad. Er is altijd wel wat te doen en je hebt alles binnen handbereik.
Oud 31-10-2005, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Morty schreef op 31-10-2005 @ 23:47 :
Anders ben je ff een beetje gefrustreerd ofzo....
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 22:54
Vice
Vice is offline
Citaat:
Broeder schreef op 31-10-2005 @ 17:17 :
In de stad kun je naast de deur kotsen zonder dat het al te zeer opvalt
Kan in het dorp ook.
Oud 31-10-2005, 23:03
Morty
Morty is offline
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 31-10-2005 @ 23:51 :
Heeee je lacht!

Ben je weer een beetje over die kankerbrabo's heen? Klootzakken zijn het!
Oud 31-10-2005, 23:08
Floris_22
Floris_22 is offline
Tja ik woon ook in een dorp. Aan de ene kant bevalt me de rust en het "gebrek" aan criminaliteit me wel. Maar er is ook bar weinig te doen, je kunt niet ff de stad in zonder de bus of auto te pakken. Ik zou wel een middelgrote stad willen wonen in het oosten van het land waar ik nu woon. Maar of ik ook in een stad als Amsterdam, Rotterdam of Den Haag zou willen wonen weet ik niet. Maar ja, wie weet waar ik later terechtkom.
Reageren

Regels voor berichten