Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2005, 23:40
HmmIk
HmmIk is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 12-11-2005 @ 12:30 :
Kerst gaat niet om samen zijn met je vriend(in) maar met je familie.
Ik vind dat kerst meer gaat om samen te zijn met mensen waar je graag mee bent, of waar je van houdt. Dus daar hoort als het goed is dan ook je vriend(in) bij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2005, 10:45
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
HmmIk schreef op 17-11-2005 @ 00:40 :
Ik vind dat kerst meer gaat om samen te zijn met mensen waar je graag mee bent, of waar je van houdt. Dus daar hoort als het goed is dan ook je vriend(in) bij
Ja, maar je hoeft je van mij niet in allerlei bochten te wringen om samen te kunnen zijn. Vaak hebben beiden 'verplichtingen', als je de tijd kunt verdelen, prima. Maar als het niet lukt, dan is elkaar op 27 december zien, toch ook goed.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 18:06
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Experiment schreef op 16-11-2005 @ 12:34 :
Ja maar broertjes en zusjes zijn waarschijnlijk op dezelfde manier opgevoed, dus hebben vaak ook wel dezelfde humor enzo. En die hebben ze dan weer van de ouders Ik heb het dan ook niet over die familiemeetings met alle neven enzo erbij, daar heb ik echt een hekel aan.

Ontopic: op kerstavond is er 'iets' met de familie van mijn vriend, dus zijn moeder, oma, zussen en de vriend van zijn zus. Zijn allemaal heel leuke mensen, altijd dolle pret daar (heel vieze poep-en-pies grappen vaak )
Duh, het zusje van jouw vriend is onze beste vriendin!
Maar niet iedereen boft zo met zijn schoonfamilie als jij hoor kutje van me.
Oud 17-11-2005, 19:12
Verwijderd
Citaat:
IK ben het er ook niet mee eens. Maar probeer mijn moeder maar eens aan haar verstand te brengen dat ik liever mijn vriend ben dan met haar met kerst. Blijkt dat de families het op dezelfde dag vieren. Nu moet ik dus gaan kiezen
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 21:28
Verwijderd
AFgelopen twee jaar hebben we kerst verdeeld. 1 dag bij hem, 1 dag bij mij. Ach, echt speciaal is het niet. Wij eten met kerst toch altijd ook met vrienden, dus het is sowieso niet alleen familie. Het is niet zo speciaal ofzo. Nougoed, en dit jaar ben ik er niet, want ben ik op vakantie met 2 vriendinnen. Jammer voor mijn vriend, maar die heeft pech. Ik kan niet altijd bij hem zijn en ik hecht toch geen waarde aan kerst. Bij ons krijgen we namelijk minimaal 1 keer ruzie en is het toch gemaakt gezellig omdat iedereen ineens verplicht bij elkaar in de kamer moet zitten. nee, kerst is niet zo mijn ding.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 23:56
MTpower
MTpower is offline
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 19:00
*Primo
*Primo is offline
Citaat:
Gothic schreef op 12-11-2005 @ 10:44 :
het voelt minder geweldig/speciaal dan het idee dat je er van te voren bij hebt... het is niet zoals in de film .
wat een oppervlakkige kijk op de zaak. dat is onzin, het is wat je er van maakt! je kan een fantastische dag/avond/nacht hebben

on-topic:

kerst met mensen die dicht bij je staan doorbrengen ben ik persoonlijk een grote voorstander van
Ook door mijn Noorse achtergrond misschien, in Noorwegen is kerstmis een grote happening en met veel familie, vrienden en kennissen, veel lichtjes, heel veel lekker eten, kerstdiner, kerstboom, veel cadeau's enz.
Het is zelfs zo dat op kerstdag, om 5 uur 's middags (dan is het ondertussen al donker) kerstmis letterlijk en figuurlijk wordt ingeluid. De kerkklokken beginnen te luiden en iedereen proost etc... en dan begint het feest!
Kerstmis kan heel mooi zijn!
Oud 22-11-2005, 21:23
Verwijderd
ik vind kerst stom, en ik vier het ook niet echt. vorig jaar zat ik met m'n toenmalige vriend bij vrienden films te kijken en te gourmetten

eh dit jaar is het volgens mij de bedoeling dat ik met m'n vriend en en zijn vader uit eten ga, en daar heb ik wel zin in, want m'n 'schoonvader' is gaaf. en volgens mij gaat hij ook nog met mij + ouders uit eten? geen idee.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 09:09
U*NiQ
U*NiQ is offline
Citaat:
RoB!N schreef op 13-11-2005 @ 18:29 :
Ik moet werken met kerst Ben nu geen singel maar met kerst lijkt het me juist super om singel te zijn.
1ste kerst avond met familie bikken ofzo en 2de voor vrienden. Is geen ruimte in voor de vriendin. Pech voor haar
Ik ben blij dat mijn vriend niet dezelfde instelling als jou heeft. Is je vriendin niet goed genoeg om zich onder je vrienden te mogen begeven?

Op de eerste kerstdag ga ik uit eten met mijn moeder en haar kant van de familie. Daarna hebben we suprise thuis. De tweede kerstdag ben ik bij mijn vader (mijn ouders zijn gescheiden), daar eten we met een hoop mensen (broers, aanhang etc) en hebben we suprise. De tweede kerstdag is mijn vriend er ook bij
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 09:47
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 15-11-2005 @ 21:04 :
Nee, maar doet me denken aan de werkende man en de kokende vrouw zeg maar.. 'en wat eten we vanavond schatje?'
dat had ik aan zien komen ja

tegenwoordig met die emancipatie mag geen enkele vrouw ooit het woord koken of de woorden "eten voor hem maken" gebruiken, want dan brengt dat verkeerde gedachtes bij andere vrouwen
Oud 01-12-2005, 09:47
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
mjuh, dat vind ik eigenlijk ook best wel
Oud 01-12-2005, 09:51
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
*Primo schreef op 19-11-2005 @ 20:00 :
wat een oppervlakkige kijk op de zaak. dat is onzin, het is wat je er van maakt! je kan een fantastische dag/avond/nacht hebben

Ja, maar dat kan ook net zo goed op 23 maart, 5 juni of 13 augustus. Dat de datum 25 december is maakt het niet speciaal. Kerst is net zo goed een dag als alle andere.
Oud 01-12-2005, 13:00
catootje
catootje is offline
Wij verdelen het met kerst en oud&nieuw

kerst bij mij en oud&nieuw bij hem, of andersom
Oud 01-12-2005, 14:19
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef op 01-12-2005 @ 10:51 :
Ja, maar dat kan ook net zo goed op 23 maart, 5 juni of 13 augustus. Dat de datum 25 december is maakt het niet speciaal. Kerst is net zo goed een dag als alle andere.
Nou, het scheelt wel dat iedereen dan vrij heeft. Op een school/werk dag gaat zoiets toch minder makkelijk

Ik vier kerst traditioneel* met ouders, zus, bevriend echtpaar van m'n ouders, hun twee zoons, en alle aanhang van de 'jeugd'; we gaan dit jaar naar het bevriende echtpaar toen, want vorig jaar zijn zij bij ons geweest. Kerst duurt dan van kerstavond tot en met 30 december en die tijd wordt opgevuld met gezelschapsspelletjes, dvd's, bioscoop, sauna, kerstdiners, en gewoon zitten en kletsen.
Dit jaar viert mijn vriends moeder kerst op eerste kerstdag, zijn vader op tweede kerstdag of kerstavond, dat is nog even kijken, dus vanaf tweede à 'derde' kerstdag zijn vriendje en ik er bij

*niet volgens de Nederlandse traditie, maar volgens onze gezinstraditie

Laatst gewijzigd op 01-12-2005 om 14:22.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 14:23
Verwijderd
We vieren niets eigenlijk dit jaar. Mijn moeder heeft gevraagd of hij komt eten op eerste kerstdag, want dan komt er wat familie geloof ik. Dat is in ieder geval het plan. Hij zou nog even voorleggen thuis zei hij.

Verder eigenlijk niets..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 14:57
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Kerst mag je niet vieren op mijn verjaardag

oh en trouwens, kerstmis moet wel gevierd worden als t koud is.
Oud 01-12-2005, 19:34
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Natuurlijk kan dat, maar die twee weken vrij rondom kerst en oud en nieuw moet je dan ook extra benutten, vind ik. Wanneer ben je nog meer zo veel vrij? Plus dat ik die lichtjes in de kerstboom, de kou buiten enz. extra speciaal vind om met mensen samen te zijn, die ik graag mag.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten