Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2005, 09:39
hemhemhem
hemhemhem is offline
mjuh...

't is eigenlijk zo dat ik nog nooit een vriendin gehad heb in kerstperiode
ik vraag me eigenlijk af hoe dat is
lijkt me best leuk om met z'n 2tjes bij de open haard te zitten 's avonds
of bij een van de 2 families met kerstavond

hoe doen jullie dat?

doen jullie iets bijzonders en zo ja, hoe voelt dat?
Oud 12-11-2005, 09:41
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Veel kado's uitpakken!
Oud 12-11-2005, 09:44
Gothic
Gothic is offline
het voelt minder geweldig/speciaal dan het idee dat je er van te voren bij hebt... het is niet zoals in de film .
Oud 12-11-2005, 09:45
Verwijderd
Laatste keer dat ik dat had werd het een ramp, kregen mijn toenmalige vriendin en ik ruzie met haar ouders en zijn we maar naar de mijne gegaan.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 09:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 12-11-2005 @ 10:45 :
Laatste keer dat ik dat had werd het een ramp, kregen mijn toenmalige vriendin en ik ruzie met haar ouders en zijn we maar naar de mijne gegaan.
Oud 12-11-2005, 09:56
zeep007
zeep007 is offline
Mijn familie; iedereen heeft aanhang behalve ik.
En dan die opmerkingen: " Wanneer krijgen we jouw vriendje te zien, of wordt het een vriendinnetje"
Werd ik altijd heel chagerijnig van. Ben dus blij dat dat vorige kerst ophield.
1 nadeel van een vriend; met kerst heb je dus ook nog een schoonfamilie. En daar heb ik vorig jaar een dag lang met kerst Monthy Python gekeken.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 09:56
Qimm
Qimm is offline
We hebben nog niet echt plannen eigenlijk... maar we gaan nog wel eten bij mijn ouders waarschijnlijk en zijn moeder komt bij ons eten. Het is wel onze eerste kerst in ons eigen huis
Oud 12-11-2005, 09:57
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef op 12-11-2005 @ 10:56 :
Mijn familie; iedereen heeft aanhang behalve ik.
En dan die opmerkingen: " Wanneer krijgen we jouw vriendje te zien, of wordt het een vriendinnetje"
Werd ik altijd heel chagerijnig van. Ben dus blij dat dat vorige kerst ophield.
1 nadeel van een vriend; met kerst heb je dus ook nog een schoonfamilie. En daar heb ik vorig jaar een dag lang met kerst Monthy Python gekeken.
Das toch niet zo erg, always look on the bright side of life.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 10:10
Verwijderd
ik geloof niet dat ik er erg happig op ben.
Mijn moeder zit alleen met kerst als ik er niet ben, dus kan k het niet maken om weg te blijven. En om op 2e kerst dag van limburg naar twente te reizen zie ik niet zo zitten....

Ik geloof dat mijn vriendin, bij haar thuis zit. Dus dan is het sommetje snel gemaakt.

Ik denk dat we met oud en nieuw wel iets gaan doen.

Maar eerlijk gezegd al die feestdagen zeggen mij verrassend weinig.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 10:17
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Samen zijn met kerst vind ik wel heel leuk! Alleen het is dus nogal een probleem als de ouders van je vriend gescheiden zijn en je wilt naar beide toe, en naar je eigen ouders, en ze wonen 200 km uitelkaar.... Dat zorgde vorig jaar voor drie hele drukke, stressvolle dagen achter elkaar. Maar ja, nu wonen mijn ouders in Singapore, dus hebben we dat probleem niet meer. Ik kijk er naar uit dat het een rustige, gezellige kerst gaat worden.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 10:36
Verwijderd
Mh, vorig jaar zaten we de eerste kerstdag bij het ene paar ouders, de andere kerstdag bij de andere. Och ja, niet bijzonder ofzo, maar ik vind kerst dan ook niet zo heel spannend. Het was wel heel gezellig.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 10:52
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 12-11-2005 @ 10:57 :
Das toch niet zo erg, always look on the bright side of life.
Ik heb nog nooit zo ongemakkelijk monthy python gekeken. ZN ouder szijn gescheiden en toen ik aan zn moeder vroeg of het goed was dat we langskwamen, was het in 1x een grote sociale verplichting, want dan moest ze zijn vader uitnodigen enzo, gourmetten etc. ( en dat zacg ze niet zo zitten dus, maar ze deed het wel)

Beetje vreemde manier dus, en daar zit je dan...
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 11:11
Verwijderd
Nee, want ik vier geen kerst.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 11:18
Iduna
Iduna is offline
Ik weet niet of we het samen vieren. Tweede kerstdag is altijd iets van ons thuis, 1e kerstdag heb ik nog vrij.

Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 12-11-2005 @ 11:17 :
Maar ja, nu wonen mijn ouders in Singapore, dus hebben we dat probleem niet meer.
Ga je niet even naar Singapore?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 11:30
Verwijderd
Kerst gaat niet om samen zijn met je vriend(in) maar met je familie. Bij ons betekent dit dat we die dagen tussen Brabant en Zuid holland moeten gaan treinen.. omdat alle ouders ons willen zien en wij elkaar ook. Kut kerst

Ik geef niets om kerst eigenlijk, het is zo jammer dat ouders dat wel doen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 11:51
Lynn
Lynn is offline
Dit jaar ben ik skien met kerst, maar vorig jaar zijn we eerste kerstdag bij zijn ouders geweest en tweede kerstdag bij die van mij. Lekker burgerlijk .
Op kerstavond hebben we bij hem suprises gedaan en op eerste kerstdag gegourmet. Bij ons hebben we 's ochtends op tweede kerstdag een soort brunch gehad en 's avonds uit eten geweest. Nogal standaard, maar het was heel gezellig.
Oud 12-11-2005, 11:55
Verwijderd
Dat vind ik fout. Kerst vier je met je familie en je vriendin is geen familie.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 12:03
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-11-2005 @ 12:55 :
Dat vind ik fout. Kerst vier je met je familie.
Of niet (voor de anti-kerstmensen).
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 12:05
Mindfields
Mindfields is offline
Kerst is sowieso maar burgelijk vind ik.. Sowieso ben ik altijd met kerst op vakantie, dus doe er niet echt wat aan. Dit jaar ben ik wel thuis, dus ik zal wel met mijn vriendje samen zijn, aangezien mijn ouders op vakantie zijn.
Oud 12-11-2005, 12:17
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
ik zou best een uitzondering maken denk ik, voor een keertje
en anders m'n vriendin meenemen naar familie, of andersom
Oud 12-11-2005, 12:18
hemhemhem
hemhemhem is offline
best snel / veel reacties btw
had ik niet verwacht van een niet-onzin deelforum

wel leuk (en voor sommigen minder leuk) hoe iedereen het toch weer anders doet
Oud 12-11-2005, 12:19
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 12-11-2005 @ 12:18 :
Ga je niet even naar Singapore?
Haha, nou, ik zou het op zich best wel willen hoor. Want ik mis mijn ouders wel heel erg met van die feest-dingen. Dit jaar ook al geen sinterklaas meer bij hen, ja dat is allemaal niezo leuk. Maar ja, aan de andere kant, in februari gaan mn vriend en ik daar naartoe, enneh, het ticket is gesponsoord door mn ouders . Dus wel weer een leuk vakantieadresje erbij.

Alleen stiekem zou ik veel liever met kerst bij mijn familie zijn. Nu is het zijn familie. Ook leuk, maar toch anders!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 12:32
KiMZz
KiMZz is offline
Nou mijn moeder is 1e kerstdag jarig dus komt familie, gaan niets bijzonders eten, toastjes, soep en een stokbroodje, dat soort dingen.
De 2e kerstdag drong mijn schoonmoeder erop aan dat ik bij hen moest komen, hoewel ze liever 1e kerstdag heeft maar ze hecht nogal veel waarde aan kerstmis schijbaar.. Maar ze snapt zelf wel dat ik dan wel thuis blijf.
Vorig jaar zijn we 1e kerstdag gaan stappen maar daar was echt geen hol aan dus ik denk dat we dit jaar gewoon thuis blijven, eerste dag bij mij en tweede dag bij hem.
Maar kerstmis zelf interesseert me niet ik ben namelijk absoluut niet gelovig, sterker nog ik weet niet eens precies waarom we kerst vieren.. Dat Jezus geboren was toen ofzo.. Maar jah dat zijn ook maar verhaaltjes.. Vind het altijd wel gezellig met familie en lekker eten. En de Top 2000 vind ik ook altijd leuk, luisteren we dan tussen kerst en oud&nieuw vaak met familie, omdat we tussen kerst en oud&nieuw nog meer verjaardagen hebben waar we allemaal komen En mijn vriend is daar dit jaar natuurlijk ook bij
Oud 12-11-2005, 12:37
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Dom gelul. Als je met iemand vijf jaar samen bent, is het gevoelsmatig echt wel familie. Bovendien heb ik ook wel eens kerstmis met vrienden gevierd.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 12:49
Verwijderd
Citaat:
bullshit

als je geen familie hebt om het mee te vieren, of om welke andere reden dan ook, vier je het elders, of niet.

Kerst is geen verplichting.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2005, 13:02
create
create is offline
Afgelopen kerst met mijn vriendje was geweldig, ook zonder open haard en cadeautjes onder de kerstboom.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 13:02
Poeperd
Poeperd is offline
De ene dag bij hem, de andere bij mij. Het is niet heel bijzonder. Gewoon leuk, cadeautjes, warme chocolade melk en lekker eten.

En gezellig knuffelen natuurlijk
Oud 12-11-2005, 13:07
Aurora
Aurora is offline
Eerste kerst vieren we met zijn familie, tweede kerst bij mij thuis, net als vorig jaar. We doen niet veel bijzonders, gewoon lekker eten & samen zijn enzo
Oud 12-11-2005, 13:26
Estar
Estar is offline
Kerstavond is voor ons tweetjes, dan gaan we iets leuks doen.
1e Kerstdag is mijn moeder jarig, dus dan eten we bij mij thuis.
2e kerstdag is bij zijn famailie een traditie dat ze met de hele familie gaan eten.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 14:32
Verwijderd
Ik heb tot nu toe met Kerst 1x een vriend gehad, en toen heb ik Kerst alleen gevierd.. Hij werkte nl in de horeca, en mocht dus lekker werken..
We hebben toen gelunched etc ipv diner..
Dit jaar weet ik nog niet hoe we het gaan doen, ligt er denk ik ook aan wanneer iedereen bij hem thuis is, hier is iedereen altijd thuis met het kersteten mijn broertje woont nog thuis, ik ook. Bij mn vriend is 1 broer al getrouwd en dus uit huis
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 16:07
T!ne
T!ne is offline
Ik vier kerst bij mijn grootouders. Kerstavond bij de ene, kerstdag bij de andere. En daar komt voorlopig nog geen vriendje aan te pas
Oud 12-11-2005, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Nephtys schreef op 12-11-2005 @ 13:37 :
Dom gelul. Als je met iemand vijf jaar samen bent, is het gevoelsmatig echt wel familie. Bovendien heb ik ook wel eens kerstmis met vrienden gevierd.
Het gaat me er nog meer om dat de ander dan niet bij zijn/haar familie is, dan dat ik haar er niet bij wil hebben, want dat wil ik natuurlijk wel.

En dat jij het ook wel eens met anderen hebt gevierd maakt dat nog geen dom gelul. Dat mag je voor je houden, ik zeg gewoon wat ik ervan vind.

Citaat:
Louis Armstrong schreef:
als je geen familie hebt om het mee te vieren, of om welke andere reden dan ook, vier je het elders, of niet.
Ja, maar de meeste mensen hebben wel een familie. Om zo'n uitzonderingssituatie als regel te nemen is ook heel doordacht.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 20:28
niem
niem is offline
Citaat:
Kerst vier je met je geliefden, de mensen waar je van houdt.
En als het goed is hoort je partner ook in dat rijtje thuis.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 20:36
WolterB
WolterB is offline
Vaak is het met kerst verplicht sociaal-gezellig doen en daar ben ik niet al te goed in/heb ik geen zin in

Maar meestal gedraag ik me wel ofzo en verloopt het zonder al te veel ruzie

En een vriendin heb ik nog nooit gehad tijdens kerst, maar ik denk dat het niet veel spcialer is als anders. Leuke dingen moeten onverwacht komen en dan zijn ze veel fijner dan wanneer je ze plant. Is bij alles zo, dus bij dit ook.
Oud 12-11-2005, 20:53
Verwijderd
Wij zijn dan samen op wintersport.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 20:57
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
WolterB schreef op 12-11-2005 @ 21:36 :
En een vriendin heb ik nog nooit gehad tijdens kerst, maar ik denk dat het niet veel spcialer is als anders. Leuke dingen moeten onverwacht komen en dan zijn ze veel fijner dan wanneer je ze plant. Is bij alles zo, dus bij dit ook.
dat lijkt me dan wel weer ja
maar ik vind kerst vaak wel een leuk sfeertje hebben
met sneeuw (optimistisch)
en lichtjes

vinnik altijd wel leuk
Oud 12-11-2005, 21:04
Verwijderd
Citaat:
niem schreef op 12-11-2005 @ 21:28 :
Partner, gatver, wat een kutwoord. Maar los daarvan, als je 'partner' bij jou is, dan is hij/zij dus niet bij zijn/haar familie. Waarom niet? Is de 'partner' meer waard dan de eigen familie?

Hooguit als het echt zo lang aan is dat je een soort om-en-om kerstfeest krijgt, ene jaar bij hem, andere jaar bij haar, dan is het logisch.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 22:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-11-2005 @ 22:04 :
Partner, gatver, wat een kutwoord. Maar los daarvan, als je 'partner' bij jou is, dan is hij/zij dus niet bij zijn/haar familie. Waarom niet? Is de 'partner' meer waard dan de eigen familie?

Hooguit als het echt zo lang aan is dat je een soort om-en-om kerstfeest krijgt, ene jaar bij hem, andere jaar bij haar, dan is het logisch.
Dan ga je toch de eerste kerstdag naar de ene familie, de tweede naar de andere? Net zoals alle stellen die het graag met hun ouders willen vieren? Ik snap sowieso niet waar je je zo druk om maakt, zo geweldig is kerst ook niet en bovendien kun je vaak genoeg samen met je familie zijn. Als dat zo belangrijk is, kan het ook wel op een andere dag.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 23:14
Verwijderd
Citaat:
niem schreef op 12-11-2005 @ 21:28 :
Kerst vier ik met mijn familie, de 'partners' en wie er dan ook maar voor de deur staat. Ieder jaar zitten er weer meer mensen bij ons aan tafel dan alleen familie en vrienden. Stiekem 'adopteren' we gewoon iedereen als familie Vrienden van vrienden van vrienden van, collega's, buren enz enz

Eerst uitgebreid ontbijten met veel lekkers. Daarna naar de kerk, aangezien we altijd gaan, dus met kerst ook.
Vervolgens allemaal verzamelen bij mams en paps, iedereen neemt wat lekkers mee en we gaan wat gezelligs doen. (spelletjes, ergens heen, filmpje, kletsen enz) Altijd erg gezellig aangezien het huis dan bomvol zit met ons gezinnetje, vriendjes en iedereen die ook maar niets te doen had met kerst.

Tweede kerstdag naar de schoonfamilie, waar iedereen waarschijnlijk bij oma verzamelt en weer gezellig gegeten wordt...

(vorig jaar hadden we het omgekeerd met de dagen, we wisselen heel eerlijk ieder jaar)

Heb wel zin in de kerst... Lekker koud buiten, verwarming hoog, mensen over de vloer en de kerstboom zo versieren dat je niet meer kan zien dat hij orgineel groen is

Ons eerste jaar als man en vrouw * zwijmel *
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 23:17
niem
niem is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-11-2005 @ 22:04 :

Zou niet weten wat er zo kut is aan dat woord.
Ipv dat je steeds vriendin of vriend zegt kan je het ook algemener benoemen = partner.

Ik wil trouwens even opmerken dat ik jou erg star en verbitterd over vind komen. Ben je teleurgesteld in de liefde soms? Of heb je een of ander complex ofzo, wijsneus
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 11:22
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-11-2005 @ 17:50 :
Het gaat me er nog meer om dat de ander dan niet bij zijn/haar familie is, dan dat ik haar er niet bij wil hebben, want dat wil ik natuurlijk wel.

En dat jij het ook wel eens met anderen hebt gevierd maakt dat nog geen dom gelul. Dat mag je voor je houden, ik zeg gewoon wat ik ervan vind.

Ja, maar de meeste mensen hebben wel een familie. Om zo'n uitzonderingssituatie als regel te nemen is ook heel doordacht.
Zonnestraaltje van me<3
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 11:24
snoopy
snoopy is offline
op kerstavond en kerstochtend is hij hier, daarna gaan we naar zijn familie in Limburg waar we 2 dagen blijven. We zijn dus niet met z'n tweetjes.
Oud 13-11-2005, 11:52
Mariekje*
Mariekje* is offline
Wij hebben vorig jaar gewoon bij elkaar gegeten, cadeau'tje gekocht etc. Dit jaar is het geloof ik de bedoeling dat ik op 2de kerstdag met hem meega naar een soort van familiereunie, verder eigenlijk nog geen plannen.
Oud 13-11-2005, 12:08
Fuzzly
Fuzzly is offline
Ik wil zoiets ook een keer mee maken
Oud 13-11-2005, 13:03
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
Fuzzly schreef op 13-11-2005 @ 13:08 :
Ik wil zoiets ook een keer mee maken
Nou, je hebt nog 40 dagen om een vriendin met leuke schoonfamilie uit te zoeken zonder al te veel familieruzies die toch altijd weer oplaaien tijdens kerst..
Oud 13-11-2005, 13:06
Pandora
Pandora is offline
Citaat:
Ik ga er vanuit dat je ouders geen familie zijn.
Oud 13-11-2005, 13:08
Verwijderd
Ik hoop dit jaar voor 't eerst niet vrijgezel te zijn tijdens kerst.
Lijkt me heerlijk romantisch, samen met je vriend kerst vieren.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 14:04
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-11-2005 @ 17:50 :

ik vrees dat ik, zelfs zonder opticiensopleiding, kan zien dat jij een brilletje nodig hebt, want je quote me maar voor de helft, en daarmee ruk je het uit zijn verband, alsof dat doordacht is....
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 17:29
RoB!N
RoB!N is offline
Ik moet werken met kerst Ben nu geen singel maar met kerst lijkt het me juist super om singel te zijn.
1ste kerst avond met familie bikken ofzo en 2de voor vrienden. Is geen ruimte in voor de vriendin. Pech voor haar
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 17:52
*Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
Ik houd niet van kerst, en al helemaal niet van dat burgelijke wij-brengen-gezellig-twee-dagen-bij-ouders-rond dagen, gelukkig houden mijn ouders en vriend ook niet van kerst en ben ik met kerst de hele dag en nacht aan het werk
*bof ik even*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten