Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Enne, lekkere slimme leraar trouwens. Heeft hij nooit geleerd dat hij van zijn leerlingetjes moet afblijven? En hij heeft zeker ook niet geleerd wat trouwen inhoudt?
||
Citaat:
En hoe gaat hij het doen met de kinderen enz? Ik neem aan dat die ook iig weekenden bij hem in huis zullen zijn, leuk een nieuwe pleegmoeder van 19. Hoe ga je daarmee om? Die kinderen zullen jou namelijk als boosdoener zien...
||
Citaat:
Trouwens, ik moet me wel aansluiten bij de mening dat de reactie van missyleeuwarden een beetje naïef is: wat denk je te bereiken met het uit elkaar zijn nu? Volgens mij hangt daarrond nogal een sfeer dat jullie van elkaar houden, de relatie met zijn vrouw is verbroken maar jullie kiezen ervoor om elkaar niet te zien. Lijkt me niet dat daar veel goeds van gaat komen, jullie gaan elkaar er niet minder graag om gaan zien, omdat jullie weten dat jullie elkaar graag zien en dus zijn jullie (als jullie allebei verliefd zijn), gewoon jullie tijd aan het verdoen. Trouwens, waarom ben je momenteel aan het twijfelen, want daar komt het in feite wel op neer allemaal (je omschrijft het als een 'mistake' enzo). Ik vind inderdaad niet dat je je onderuit moet laten halen door vooroordelen die anderen hebben, maar volgens mij mag je toch wat meer uitleg posten over hoe jouw ouders over dit alles denken en over het gezin van A (hoe zat het met zijn vrouw, zijn kinderen, hoe staat hij daar tegenover, hoe sta jij daar tegenover, ...)
||
![]() |
Citaat:
Dat hangt dus maar net van de kinderen af. |
![]() |
||
Ik vind het niet zo nodig om de ouders van de TS erbij te betrekken. Lijkt me dat zij zo'n relatie niet goedkeuren. Wie zou een relatie met een getrouwde man (al dan niet gelukkig met zijn vrouw) goedkeuren?
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Met jonge kinderen bedoel ik dan ook echt jonge kinderen (denk aan 2 jaar oud). Het is natuurlijk het klassieke verhaal dat de kinderen de schuld op zich nemen bij een scheiding. Natuurlijk moet die man zijn hersenen gebruiken en proberen om een vechtscheiding te voorkomen, dat is voor niemand goed, maar uiteindelijk is een scheiding geen slechte zaak als de relatie toch al niet meer werkte (dat merken die kinderen later ook wel, zeker als een van beide partners ongelooflijk ongelukkig is omdat hij vastgeroest zit met die partner en die kinderen).
||
Citaat:
Mensen die getrouwd zijn en scheiden, de kans dat de volgende relatie fout loopt is ruimschoots verdubbeld. Niet te spreken over de kans dat een relatie stukloopt die ontstaan is uit bedrog en overspel... En dan spreken we nog niet eens over de scheve verhouding hier.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Anyway: Citaat:
|
![]() |
||
Ok, tijd voor een betoogje.
Missyleeuwarden, wij geven hier onze mening over jouw situatie. Je doet er misschien goed aan om dit allemaal eens even goed te lezen op een moment waarin je emoties niet zo hoog opgelopen zijn. Pas dan kun je ook pas echt begrijpen wat wij zeggen. Kijk, het is prima dat je voor je echte liefde wilt gaan. Maar je moet je eerst afvragen of hij wel eens de ware is. Jullie kennen elkaar nog niet zo heel lang en jullie relatie is eigenlijk nog maar net begonnen. Realiseer je dat jouw relatie met je leraar nog alle kanten op kan gaan. Prima dat hij nu gaat scheiden. De keuze van hem staat vast, zo blijkt uit jouw woorden. Dat is zijn keuze. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat jij de keuze moet gaan maken om bij hem in huis te gaan wonen, of zelfs maar de relatie voort te zetten. Jij moet je afvragen wat de beste keuze is. Op korte termijn lijkt het geweldig om met hem samen te wonen. Maar vraag je af wat het met je zal doen op de langere termijn. Jouw medaille heeft ook een keerzijde. Ik denk dat jouw relatie nog niet solide genoeg is om met hem samen te gaan wonen. Het is beter om vooraf te ontdekken dat jullie relatie geen kans van slagen heeft. Meid, je bent niet de enige "schuldige" in dit verhaal. Als jij schuldig bent, is die leraar van jou even schuldig, of misschien zelfs schuldiger. Begrijp je wat ik zeg? Jij hebt ervoor gekozen om je tot je leraar te wenden, en ik denk dat hij daar misbruik van heeft gemaakt, ook al lijkt dat misbruik jou niet schaden. Hij is van plan om te gaan scheiden, en dat kan niet alleen komen doordat jij met hem vreemd bent gegaan. Misschien had hij inderdaad een slechte relatie. Maar toch zal jij worden gezien als de misdadiger in deze hele situatie, omdat jij al tijdens het huwelijk met hem lag te ronselen. Wat zullen de kinderen er van zeggen als zij zouden weten dat jij al voor de scheiding met hun vader seks had? Mensen kijken jou aan met vuile ogen - niet geheel onterecht - , en dat zullen ze ook met A. doen. Ik weet niet of jij dit risico wilt nemen. Zoals vedetje al zei: Is dit je relatie echt waard? De omgeving zal je relateren met alles wat negatief is. Jij bent namelijke degene die het huwelijk heeft kapot gemaakt. Een goed hart zou nooit hebben gezegd dat je maar voor je liefde moet gaan. Niet op de manier zoals het nu gelopen is. In mijn ogen heb je inderdaad een fout gemaakt. Citaat:
Je relatie met je leraar had best wel kans van slagen. Maar dan had de basis van jullie relatie anders moeten zijn. Dit zijn niet de meest ideale omstandigheden. Ik denk dat deze relatie het perfecte voorbeeld is van een gedoemde relatie. Vraag jezelf eens af wat jij echt zou willen. Neem eens wat afstand en geef jezelf eens wat tijd (en dan bedoel ik niet 1 dag). Kun jij hem wel vertrouwen, nadat je weet wat hij zijn echtgenote heeft aangedaan? De kans bestaat er dat hij wederom de fout in gaat. Denk er eens een keer goed over na, zonder je roze bril op. Realiseer je dat, als je voor hem kiest, er niemand wint. Iedereen verliest, ook jij.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Het is zeker haar eigen keuze en die van hem.
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het zou mooi zijn als het niet zo is... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb niet gezegd dat het bij iedereen niet goed kan gaan. Maar TS komt op mij niet bijster snugger (of edel of zichzelf respecterend) over dat ze troost zoekt bij een getrouwde man, dus neem ik aan dat ze ook niet veel heeft om over te praten. En als jij ook op zo'n nobele manier aan je man kwam als TS, door naar bed te gaan met een getrouwde, vind ik dat ook walgelijk. Als je gewoon elkaar ontmoet hebt en verliefd werd, very nice en veel plezier. Trouwens, jullie schelen 9 jaar, TS en heur liefje 18 jaar, dus hij is 2 keer zo oud. Nu, als jouw man 42 was mag je het weer lekker persoonlijk opnemen. @ die ander die aannam dat ikzelf over niets anders dan uitgaan en studie praat met mijn vriend: wrong, try again. Lekker makkelijk scoren door mijn point je te laten ontgaan. Laat TS over een paar maanden weer updaten, dan weten we hoe het afliep, want ik ben nu wel benieuwd.
||
Citaat:
![]() Enfin, misschien moet je deze thread maar wegdoen want het frustreert je alleen maar meer denk ik. Je moet toch zelf beslissen, wat heeft het voor zin om je kwaad te maken op de reacties op dit forum? Als alles ooit openbaar zal worden gemaakt, zul je zulke reacties in het echte leven meemaken, al even bij stilgestaan? En nu kun je zeggen: reacties deren me niet, en het zal onze relatie ook in de weg staan. Maar een voortdurende negatieve invloed van je omgeving heeft altijd een invloed op je relatie, hoezeer je ook roept van: "het kan ons niks schelen". Ik zie het - vanop een grote afstand - niet blijven duren tussen jullie. Ik ben geen fan van leeftijdsverschillen. Maar goed, je moet vooral doen waar je zin in hebt, wie zijn wij om je te beoordelen. Al moet je de reacties van de buitenstaanders begrijpen...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Verliefd op een leraar.. Suzy Q | 47 | 07-11-2003 15:24 | |
Algemene schoolzaken |
Ruzie met leraar...(NEED HELP!!) Philemon | 10 | 01-11-2003 15:03 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Brief aan mijn leraar Nederlands. Kan ik dit versturen? Morphia | 16 | 19-05-2003 13:30 | |
Liefde & Relatie |
is mijn leraar verliefd op mij? HelpMePlease | 16 | 01-10-2002 19:49 | |
Psychologie |
Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!! *leintje* | 20 | 12-03-2002 20:35 | |
Algemene schoolzaken |
is mijn leraar verliefd op mij? HelpMePlease | 1 | 27-02-2002 18:31 |