Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2006, 14:45
Floris_22
Floris_22 is offline
Het lijkt mij beter om te scheiden in dit soort situaties dan toch maar bij elkaar blijven, zoals je vaak hoort, voor de kinderen.
En voor de mierenneukers onder ons, ja mijn ouders zijn ook gescheiden. Ik begrijp niet waarom scheiden door bepaalde mensen als puur negatief wordt gezien. In beginsel wel, maar in bepaalde situaties zeker niet.
Verder wat heeft zij te maken met wat haar ouders vinden? Tuurlijk moet ze hun mening ter harte nemen, maar in principe moet ze het zelf weten.
En verder, waarom is zij fouter dan hem? Hij heeft kinderen en is getrouwd, zij niet.
Het is bepaald geen ideale situatie, maar sommige hebben van overdrijven hun vak gemaakt.
Oud 20-06-2006, 14:52
At the Drive-in
At the Drive-in is offline
Citaat:
Subject schreef op 20-06-2006 @ 15:01 :
Zeurpiet, het moet natuurlijk wel even met een korrel zout genomen worden.
in dat geval geloof je er dus niet of maar in beperkte mate in..ik volg je niet
Oud 20-06-2006, 15:28
stout!
stout! is offline
Waarom je beheersen als je iets wilt? Ten eerste; als je het niet zou willen, hoefde je je ook niet te beheersen. Je beheersen impliceert dus iets niét doen, terwijl je het wel graag wilt.
En waarom? Omdat er dingen zijn die belangrijker zijn dan wat jij graag wilt. Verder heb ik niets toe te voegen.
Oud 20-06-2006, 19:18
Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 20-06-2006 @ 15:22 :
Persoonlijk zou ik niet aan een dergelijke relatie beginnen, omdat ik niets wil te maken hebben met een breuk in een relatie (en al helemaal niet als er bijkomstige factoren als kinderen zijn), maar ik vind niet dat wij met de feiten die ze geeft dat alles kunnen afkeuren, daarvoor kennen we de personen in kwestie niet, we weten niet wat zijn gevoelens echt zijn, we weten niet hoe zijn huwelijk is, hoe zijn vrouw en kinderen zich voelen, etc.
Ze startte zelf de topic, met een insinuatie onze mening te geven over haar situatie. Dan kan ze die krijgen ook.
Oud 21-06-2006, 15:21
missyleeuwarden
missyleeuwarden is offline
Hey...

Zo ik was even een paar dagen weg..Ik ben 2 dgn naar Lyon geweest met A (aka de leraar) om goed na te denken en te praten over de situatie..We hadden dit samen gelezen op de computer en hij had me al gewaarschuwd voor jullie reacties en ik had dat natuurlijk ook wel verwacht maar dat sommige mensen zo haatdragend over kunnen komen niet.
Ik ben het meer dan eens met jullie dat dit eigenlijk niet kan maar het gebeurt wel...Ik zal trouwens even antwoorden op de gestelde vragen,,Ja mijn ouders zijn gescheiden en nee ik ben niet op zoek naar een vader figuur. Ik weet wel degelijk wat echte liefde is, wie zijn jullie omdat voor mij te bepalen? Omdat ik 19 ben en niet evenveel levenservaring heb als anderen? bullshit.
Omdat je een kind bent kan je toch ook echte pijn voelen of is dat weer niet te vergelijken. Maargoed na de korte vakantie heb ik A niet meer gesproken omdat we nog 1 keer wilde proberen onze gevoelens aan de kant te zetten en ons verstand op nul te zetten. Geen gesms,mail telefoon helemaal niets....Ik wil echt dat hij gelukkig wordt en ik ben er niet op uit om een vrouw en kinderen kapot te maken. Maar 'jullie' doen net alsof het allemaal mijn schuld is.Ik heb meerdere malen afstand genomen en steeds blijft hij me weer opzoeken ik ben helaas niet zo sterk hem dan af te wijzen..Moet ik me dan op laten nemen ??
Het huis is wel gekocht en hij gaat in iedergeval definitief weg bij haar. Of iki nou wel of niet beslis bij hem te komen wonen. Hij zegt dat hij niet werkelijk van haar houd als hij instaat is zoiets te doen, zij is hem niet waard zegt hij...
Ik ben altijd heel zeker geweest van wat ik deed maar nu beginnen toch de twijfels te komen..
Misschien in plaats van mij zo af te zeiken zouden jullie de moeite kunnen nemen om te bedenken hoe het is om in deze situatie te zijn en hoe moeilijk het wle niet is. Ik kan niet zomaar van de een of andere dag zeggen dat ik degene van wie ik hou (ook al is dat onvoorstelbaar voor jullie) wel even vergeet..
Het blijft een klote situatie maar het zou nog veel erger zijn als ik absoluut geen gevoel had en er niet eens de ernst van inzie want dat doe ik wel degelijk..
Morgen zien we elkaar weer om tot een besluit te komen.
Ik hoop dat het de juiste wordt.

Bedankt trouwens voor de weinigen die niet alles zwart wit zien....Heb ik wel wat aan gehad.

Stop judging me and take a look at your own lives(like you didn't make a (big) mistake.) We are all here to learn.Give me the change to learn from my own mistakes even how fucked up they are !!

Liefs Summer
Oud 21-06-2006, 15:33
Iduna
Iduna is offline
m.a.w. hij had je met rust moeten laten, maar deed dat niet, dus het is zijn schuld.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 15:43
Verwijderd
Je kunt ook niet verwachten dat we allemaal maar meteen begrip voor jou hebben en helemaal achter je staan. Je dropt het hier, dan kan je verwachten dat mensen het niet helemaal snugger van je vinden.
Wat had je anders verwacht?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 15:47
Verwijderd
Omg, ik dacht dat dit soort dingen alleen in films voorkwamen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 15:47
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
missyleeuwarden schreef op 21-06-2006 @ 16:21 :

Bedankt trouwens voor de weinigen die niet alles zwart wit zien....Heb ik wel wat aan gehad.

Of bedoel je de personen die zeggen watje wil horen?

Enne, lekkere slimme leraar trouwens.
Heeft hij nooit geleerd dat hij van zijn leerlingetjes moet afblijven?
En hij heeft zeker ook niet geleerd wat trouwen inhoudt?
Oud 21-06-2006, 15:52
vedetje
vedetje is offline
je ziet eigenlijk zelf in dat het niet zo verstandig is...

Maar weet je, en nu spreek ik uit eigen ervaring, soms is liefde alleen niet genoeg.
Ik kan me heel goed inbeelden dat je wel houdt van die man, zelf dat hij wederzijdse gevoelens heeft, maar... in je leven kan je voor meer dan één persoon gevoelens hebben.

Waarom zou je al die moeilijkheden confronteren (je moet niet afkomen dat het gemakkelijk is, anders zou je niet met jezelf in de knoop liggen), de vraag die je jezelf moet stellen is van 'is het het echt waard?'

Verder zou ik je zeker aanraden van niet direct bij hem in te gaan wonen. Als je je relatie verder wil zetten, doe dat dan, maar ga er niet al bij gaan wonen, want dan zal het nog zoveel moeilijker worden om hem los te laten als je besluit dat hij toch niet de beste is voor jou!

succes
Oud 21-06-2006, 15:53
zeep007
zeep007 is offline
wat een heerlijk naïve reactie
succes meid
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 15:56
Verwijderd
Ja, die leraar is de werkelijke 'schuldige' in dit geval. Heeft ie het er wel eens met je over gehad over wat voor invloed dit gaat hebben op zijn kinderen?

Kijk, hun gezinssituatie is ons geheel onbekend, dus ik ga daar niet over oordelen (misschien is zijn vrouw wel een heks en zijn zijn kinderen de grootste etters ter wereld). Maar ergens blijf ik dit een vreemde situatie vinden.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 16:05
missyleeuwarden
Hoezo naief?
Oud 21-06-2006, 16:13
Kayleigh
Kayleigh is offline
ik hoop voor je dat wat jullie ook beslissen, je er gelukkig van wordt.. succes!

en let us know of en hoe jullie eruit gekomen zijn..

Laatst gewijzigd op 21-06-2006 om 16:16.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 16:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
missyleeuwarden schreef op 21-06-2006 @ 17:05 :
Hoezo naief?
wat vinden je ouders van deze hele situatie?

En hoe gaat hij het doen met de kinderen enz? Ik neem aan dat die ook iig weekenden bij hem in huis zullen zijn, leuk een nieuwe pleegmoeder van 19. Hoe ga je daarmee om? Die kinderen zullen jou namelijk als boosdoener zien...
Oud 21-06-2006, 16:49
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-06-2006 @ 17:15 :
wat vinden je ouders van deze hele situatie?

En hoe gaat hij het doen met de kinderen enz? Ik neem aan dat die ook iig weekenden bij hem in huis zullen zijn, leuk een nieuwe pleegmoeder van 19. Hoe ga je daarmee om? Die kinderen zullen jou namelijk als boosdoener zien...
Dat weet je nog zo maar niet, de kans is groot, maar volgens mij hangt het af van hoe de moeder was en hoe het gezin met elkaar omging. Als het heel jonge kinderen waren, denk ik niet dat er zo veel problemen zullen zijn, met iets oudere kinderen dan weer wel (zo'n 8 jaar zullen ze toch wel zijn, lijkt me geen al te handige leeftijd voor zoiets, want die zijn én gehecht aan hun moeder/vader én hebben al de mogelijkheid om rotstreken uit te halen omdat ze hun eigen willetje beginnen te ontwikkelen). Maar dat alles natuurlijk puur hypothetisch, stel dat de moeder haar kinderen sloeg, ja, dan zullen zij waarschijnlijk ook wel blij zijn (misschien niet direct, elke verandering vergt gewenning).

Trouwens, ik moet me wel aansluiten bij de mening dat de reactie van missyleeuwarden een beetje naïef is: wat denk je te bereiken met het uit elkaar zijn nu? Volgens mij hangt daarrond nogal een sfeer dat jullie van elkaar houden, de relatie met zijn vrouw is verbroken maar jullie kiezen ervoor om elkaar niet te zien. Lijkt me niet dat daar veel goeds van gaat komen, jullie gaan elkaar er niet minder graag om gaan zien, omdat jullie weten dat jullie elkaar graag zien en dus zijn jullie (als jullie allebei verliefd zijn), gewoon jullie tijd aan het verdoen.

Trouwens, waarom ben je momenteel aan het twijfelen, want daar komt het in feite wel op neer allemaal (je omschrijft het als een 'mistake' enzo). Ik vind inderdaad niet dat je je onderuit moet laten halen door vooroordelen die anderen hebben, maar volgens mij mag je toch wat meer uitleg posten over hoe jouw ouders over dit alles denken en over het gezin van A (hoe zat het met zijn vrouw, zijn kinderen, hoe staat hij daar tegenover, hoe sta jij daar tegenover, ...)
Oud 21-06-2006, 16:57
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-06-2006 @ 17:15 :

Je weet niet zeker of zijn kinderen haar als boosdoener gaan zien. Ik heb de nieuwe vriendinnen van mijn vader nooit als boosdoeners gezien (toen m'n ouders net gescheiden waren dus). Integendeel, ik vond hen eigenlijk altijd wel leuk.
Dat hangt dus maar net van de kinderen af.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 17:15
Verwijderd
Summer, ik vind je erg naïef en ik ben heel benieuwd wat je er over 1 jaar allemaal over te zeggen hebt.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 18:09
Iduna
Iduna is offline
Ik vind het niet zo nodig om de ouders van de TS erbij te betrekken. Lijkt me dat zij zo'n relatie niet goedkeuren. Wie zou een relatie met een getrouwde man (al dan niet gelukkig met zijn vrouw) goedkeuren?

Citaat:
ILUsion schreef op 21-06-2006 @ 17:49 :
Dat weet je nog zo maar niet, de kans is groot, maar volgens mij hangt het af van hoe de moeder was en hoe het gezin met elkaar omging. Als het heel jonge kinderen waren, denk ik niet dat er zo veel problemen zullen zijn, met iets oudere kinderen dan weer wel (zo'n 8 jaar zullen ze toch wel zijn, lijkt me geen al te handige leeftijd voor zoiets, want die zijn én gehecht aan hun moeder/vader én hebben al de mogelijkheid om rotstreken uit te halen omdat ze hun eigen willetje beginnen te ontwikkelen).
Zelfs jonge kinderen kunnen heel veel merken van zo'n scheiding. Ze zullen denken dat het hun schuld is, dat een ouder weggaat. Belangrijkste is gewoon dat die leraar van haar zijn hersens gebruikt en er voor gaat zorgen dat zijn kinderen zo min mogelijk onder deze situatie lijden.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 18:44
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 21-06-2006 @ 19:09 :
Ik vind het niet zo nodig om de ouders van de TS erbij te betrekken. Lijkt me dat zij zo'n relatie niet goedkeuren. Wie zou een relatie met een getrouwde man (al dan niet gelukkig met zijn vrouw) goedkeuren?

Zelfs jonge kinderen kunnen heel veel merken van zo'n scheiding. Ze zullen denken dat het hun schuld is, dat een ouder weggaat. Belangrijkste is gewoon dat die leraar van haar zijn hersens gebruikt en er voor gaat zorgen dat zijn kinderen zo min mogelijk onder deze situatie lijden.
Het is niet per se nodig om de ouders erbij te betrekken, maar uiteindelijk is en blijft het naaste familie. Als er ooit iets wezenlijks moet bloeien uit deze relatie, zullen de ouders het toch ooit moeten weten, lijkt me? Of zou ze beter tot haar 60e doen alsof ze vrijgezel is? En of de ouders deze relatie goedkeuren, dat kan je ook niet echt weten, in de meeste gevallen zal dat wel niet het geval zijn, maar uiteindelijk zul je toch ofwel de steun van je ouders moeten krijgen ofwel zal er een breuk ontstaan (met de man of met de ouders). Plus die ouders zullen wellicht ook een of andere inschatting kunnen maken over hoe die man is als ze al verhalen over hem gehoord hebben bijvoorbeeld.

Met jonge kinderen bedoel ik dan ook echt jonge kinderen (denk aan 2 jaar oud). Het is natuurlijk het klassieke verhaal dat de kinderen de schuld op zich nemen bij een scheiding. Natuurlijk moet die man zijn hersenen gebruiken en proberen om een vechtscheiding te voorkomen, dat is voor niemand goed, maar uiteindelijk is een scheiding geen slechte zaak als de relatie toch al niet meer werkte (dat merken die kinderen later ook wel, zeker als een van beide partners ongelooflijk ongelukkig is omdat hij vastgeroest zit met die partner en die kinderen).
Oud 21-06-2006, 19:54
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Lijkt me juist wel. Ze moet toch even goed nadenken over de situatie. Stel dat haar ouders het niet zien zitten en er een breuk ontstaat. Prima, zij leeft toch bij haar leraar en van zijn geld. Maar stel dat dat stukloopt. Zij heeft niets meer en wat moet ze dan?

Mensen die getrouwd zijn en scheiden, de kans dat de volgende relatie fout loopt is ruimschoots verdubbeld. Niet te spreken over de kans dat een relatie stukloopt die ontstaan is uit bedrog en overspel... En dan spreken we nog niet eens over de scheve verhouding hier.
Oud 21-06-2006, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Wie zou een relatie met een getrouwde man (al dan niet gelukkig met zijn vrouw) goedkeuren?
Ik. Alles is geoorloofd om het achterhaalde instituut 'huwelijk' te saboteren.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 21-06-2006 @ 16:47 :
Omg, ik dacht dat dit soort dingen alleen in films voorkwamen.
Meid, dit forum kun je onderhand ook als eersteklas drama verfilmen.

Anyway:

Citaat:
Wie zou een relatie met een getrouwde man (al dan niet gelukkig met zijn vrouw) goedkeuren?
Wie ben jij om het af te keuren? Je gaat mij ook niet wijsmaken dat jij je naaste liever hebt dan jijzelf, dus als het jou overkomt zou je ook voor jezelf kiezen en niet voor een vreemde.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 20:24
Urineer de beer
Ok, tijd voor een betoogje.

Missyleeuwarden, wij geven hier onze mening over jouw situatie. Je doet er misschien goed aan om dit allemaal eens even goed te lezen op een moment waarin je emoties niet zo hoog opgelopen zijn. Pas dan kun je ook pas echt begrijpen wat wij zeggen.

Kijk, het is prima dat je voor je echte liefde wilt gaan. Maar je moet je eerst afvragen of hij wel eens de ware is. Jullie kennen elkaar nog niet zo heel lang en jullie relatie is eigenlijk nog maar net begonnen. Realiseer je dat jouw relatie met je leraar nog alle kanten op kan gaan.

Prima dat hij nu gaat scheiden. De keuze van hem staat vast, zo blijkt uit jouw woorden. Dat is zijn keuze. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat jij de keuze moet gaan maken om bij hem in huis te gaan wonen, of zelfs maar de relatie voort te zetten. Jij moet je afvragen wat de beste keuze is. Op korte termijn lijkt het geweldig om met hem samen te wonen. Maar vraag je af wat het met je zal doen op de langere termijn. Jouw medaille heeft ook een keerzijde. Ik denk dat jouw relatie nog niet solide genoeg is om met hem samen te gaan wonen. Het is beter om vooraf te ontdekken dat jullie relatie geen kans van slagen heeft.

Meid, je bent niet de enige "schuldige" in dit verhaal. Als jij schuldig bent, is die leraar van jou even schuldig, of misschien zelfs schuldiger. Begrijp je wat ik zeg? Jij hebt ervoor gekozen om je tot je leraar te wenden, en ik denk dat hij daar misbruik van heeft gemaakt, ook al lijkt dat misbruik jou niet schaden.

Hij is van plan om te gaan scheiden, en dat kan niet alleen komen doordat jij met hem vreemd bent gegaan. Misschien had hij inderdaad een slechte relatie. Maar toch zal jij worden gezien als de misdadiger in deze hele situatie, omdat jij al tijdens het huwelijk met hem lag te ronselen. Wat zullen de kinderen er van zeggen als zij zouden weten dat jij al voor de scheiding met hun vader seks had? Mensen kijken jou aan met vuile ogen - niet geheel onterecht - , en dat zullen ze ook met A. doen. Ik weet niet of jij dit risico wilt nemen. Zoals vedetje al zei: Is dit je relatie echt waard? De omgeving zal je relateren met alles wat negatief is. Jij bent namelijke degene die het huwelijk heeft kapot gemaakt.

Een goed hart zou nooit hebben gezegd dat je maar voor je liefde moet gaan. Niet op de manier zoals het nu gelopen is. In mijn ogen heb je inderdaad een fout gemaakt.

Citaat:

Misschien in plaats van mij zo af te zeiken zouden jullie de moeite kunnen nemen om te bedenken hoe het is om in deze situatie te zijn en hoe moeilijk het wle niet is. Ik kan niet zomaar van de een of andere dag zeggen dat ik degene van wie ik hou (ook al is dat onvoorstelbaar voor jullie) wel even vergeet..
Wij zouden ons misschien inderdaad meer in jouw situatie moeten verplaatsen. Maar bedenk eens: dat heb jij ook niet gedaan bij de echtgenote van jouw leraar. Hoe moeilijk is deze hele situatie wel niet voor haar? Zij kan ook niet zomaar van de een of andere zeggen dat degene waarvan zij houdt, wel even vergeet. Dus voordat je ons iets vertelt: vertel het eerst aan jezelf.

Je relatie met je leraar had best wel kans van slagen. Maar dan had de basis van jullie relatie anders moeten zijn. Dit zijn niet de meest ideale omstandigheden. Ik denk dat deze relatie het perfecte voorbeeld is van een gedoemde relatie.

Vraag jezelf eens af wat jij echt zou willen. Neem eens wat afstand en geef jezelf eens wat tijd (en dan bedoel ik niet 1 dag). Kun jij hem wel vertrouwen, nadat je weet wat hij zijn echtgenote heeft aangedaan? De kans bestaat er dat hij wederom de fout in gaat.
Denk er eens een keer goed over na, zonder je roze bril op.
Realiseer je dat, als je voor hem kiest, er niemand wint. Iedereen verliest, ook jij.
Oud 21-06-2006, 21:03
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-06-2006 @ 21:16 :
Wie ben jij om het af te keuren? Je gaat mij ook niet wijsmaken dat jij je naaste liever hebt dan jijzelf, dus als het jou overkomt zou je ook voor jezelf kiezen en niet voor een vreemde.
Het gaat mij niet om dat huwelijk, maar om vreemdgaan. Ik bedoel, de meeste mensen kiezen niet voor een open huwelijk/relatie, dus maak het gewoon eerst even uit voordat je met andere mensen gaat kloten.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 21:04
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 21-06-2006 @ 22:03 :
Het gaat mij niet om dat huwelijk, maar om vreemdgaan. Ik bedoel, de meeste mensen kiezen niet voor een open huwelijk/relatie, dus maak het gewoon eerst even uit voordat je met andere mensen gaat kloten.
Wie ben jij om daar over te oordelen? Wat als hij nou niet bij zijn vrouw weg wil en gewoon ff met een jong ding wil wippen? Dan heeft niemand er toch last van? (even aangenomen dat zijn vrouw er niet achter komt)
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 21:14
Vice
Vice is offline
Ik vraag me eigenlijk af waar iedereen zich druk om maakt. Als de ts graag als het neukvriendinnetje van die kerel door het leven wil gaan, is dat toch haar keuze.
Oud 21-06-2006, 22:00
Iduna
Iduna is offline
Het is zeker haar eigen keuze en die van hem.

Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-06-2006 @ 22:04 :
Wie ben jij om daar over te oordelen? Wat als hij nou niet bij zijn vrouw weg wil en gewoon ff met een jong ding wil wippen? Dan heeft niemand er toch last van? (even aangenomen dat zijn vrouw er niet achter komt)
Ik geef enkel mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 22:53
Verwijderd
Gevoelens die je niet kunt onderdrukken en daarom maar tot daden overgaan.... Wat een gelul.

Als je vind dat iets kan doe je het en als je er voor jezelf moeite mee hebt doe je het niet, simple as that.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 00:23
kirv
kirv is offline
Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk hoe je nou ooit op zo'n persoon als je leraar kunt vallen. Natuurlijk is liefde rozengeur en maneschijn, maar als je twee jaar verder bent, kom je er pas achter of die liefde die je blind maakte, een goede stap is geweest.
Ik denk dat je gewoon bent gebruikt als opvulmiddel in zijn nieuwe appartement. Zoals je zei, heeft hij het moeilijk in zijn huwelijk. Dat kan ik dan nog begrijpen. Dat hij dat niet zelfstandig kan oplossen is zijn probleem, maar om vervolgens een eigen student te nemen als vriendin is toch wel een toppunt. Hij gebruikt je tegen zijn vrouw als nieuwe liefde en ondertussen zet hij je gewoon in zijn appartement.
Heeft hij je al niet bedrogen op dit moment? Eerst zegt hij dat hij voor jou een einde maakt aan de relatie met zijn vrouw, en vervolgens zegt hij : ach, ik ga toch maar in een appartement zitten of je nou mijn vriendin bent of niet. Ik zou me niet schuldig voelen, nee, eerder genaaid.
Ik denk dat je je veel te veel laat beinvloeden door A. Alles wat hij zegt is natuurlijk waar. Net zoals een voetballer over économische kwesties gaat praten. Anyway zoals je ook zelf zegt, het is jou leven, je moet het allemaal zelf weten, maar je vraagt hier naar meningen dus wees dan ook niet boos als je die krijgt.
Ik wil even afsluiten met het feit dat het echt gewoon niet te geloven is dat een leraar zoiets onderneemt. Stel je voor, je komt jankend bij je leraar, je zoekt hulp, en het enige wat je krijgt is een hoop gezeik. Ik vind dat soort mensen, net als mensen die proberen te 'sue-en' echt diep triest zijn en eigenlijk zelf een keer genaaid zouden moeten worden. Stel je voor, zo'n leraar geeft les aan je kind, je zou je dood moeten schamen. Vroeger was eer een groot en belangrijk begrip die tegenwoordig een beetje vergeten word.

Anyway, ik wens je veel succes, ik hoop dat het iets word tussen jullie want voor het zelfde geld, blijven jullie voor altijd bij elkaar, maar ik zou gewoon de relatie stop zetten, een maandje flink balen en gewoon lekker naar de bar gaan om daar iemand te versieren!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 17:12
Estar
Estar is offline
Als ik in jou schoenen stond had ik hem meteen gedumpt bij zijn woorden over zijn vrouw: Ze is me niet waard.

Ik zou dan al zoiets hebben van ah zit je zo in je elkaar jongen?!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 18:52
missyleeuwarden
Over mijn ouders, mijn moeder kent hem toevallig van de tennisclub waar ze beide op zitten en ze zien elkaar wel eens. Ze weet dat hij ene vriendin heeft maar niet dat hij getrouwd was.Misschien is het handig om erbij te vermelden dat het niet de echte kinderen zijn van A...Tuurlijk amakt dat het niet normaler op maar gewoon..Mijn moeder vindt het een beetje apart en moest er aan wennen maar ze is nu zelfs bezig met hem te helpen met zijn huis..(Gezeur en gezeik over wat je van mijn moeder vind mag je naar haar mailen maar interesseert mij niet)
ZE steunt me erg en is neutraal..Ze legt me uit dat het verkeerd is wat ik doe maar ze me niet zal tegenhoude omdat ik dara oud en wijs genoeg voor ben.
Ik heb besloten niet van de zomer bij hem in te trekken maar rond kerst als we dan nog steeds gelukkig en alles zijn.Ik ga eerst opmezelf wonen kijken hoe dat bevalt. En zijn kinderen kennen mij vaag. We gingen wel eens naar artis met ze.
Volgende week trekt hij definitief weg bij zijn gezin. Hij zegt dat zijn vrouw erg koel reageerde en alles. Hij denkt dat ze het nog niet beseft. Logisch..

O en trouwens ik ben niet zomaar een neukertje voor hem..
Dat weet ik toch echt wat beter..

Summer
Oud 22-06-2006, 20:18
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
missyleeuwarden schreef op 22-06-2006 @ 19:52 :

Summer
Ik hoop dat jij dat beter weet. Maar mijn gevoel zegt anders.
Het zou mooi zijn als het niet zo is...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 20:20
Urineer de beer
Citaat:

Ik hoop het voor je.
Oud 22-06-2006, 20:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-06-2006 @ 21:16 :
Meid, dit forum kun je onderhand ook als eersteklas drama verfilmen.
Ja echt he. Als ik regisseur was, zou ik hier rondsnuffelen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 20:37
DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-06-2006 @ 13:52 :
Ik ben 21 jaar en ik studeer. Mijn man is 30 jaar en is al afgestudeerd, gepromoveerd en werkt dus. Wij hebben inderdaad níets om over te praten. Als ik over mijn studie praat, verveelt hij zich kapot en zegt hij 'Dat heb ik allemaal al meegemaakt!!'. Als hij over zijn werk praat, kan ik het niet volgen, want ik ben nog maar een student. En andere gespreksonderwerpen zijn er natuurlijk niet, want we hebben helemaal niets met elkaar gemeen.

Daarom zijn we ook getrouwd, omdat we absoluut níet met elkaar kunnen praten.
altijd leuk, mensen die alles persoonlijk opnemen

Ik heb niet gezegd dat het bij iedereen niet goed kan gaan. Maar TS komt op mij niet bijster snugger (of edel of zichzelf respecterend) over dat ze troost zoekt bij een getrouwde man, dus neem ik aan dat ze ook niet veel heeft om over te praten. En als jij ook op zo'n nobele manier aan je man kwam als TS, door naar bed te gaan met een getrouwde, vind ik dat ook walgelijk. Als je gewoon elkaar ontmoet hebt en verliefd werd, very nice en veel plezier. Trouwens, jullie schelen 9 jaar, TS en heur liefje 18 jaar, dus hij is 2 keer zo oud. Nu, als jouw man 42 was mag je het weer lekker persoonlijk opnemen.

@ die ander die aannam dat ikzelf over niets anders dan uitgaan en studie praat met mijn vriend: wrong, try again. Lekker makkelijk scoren door mijn point je te laten ontgaan.

Laat TS over een paar maanden weer updaten, dan weten we hoe het afliep, want ik ben nu wel benieuwd.
Oud 22-06-2006, 21:34
missyleeuwarden
ik zocht geen troost bij hem Hij was gewoon de eerste waar ik het tegen zei omdat mijn moeder op vakantie was en mijn beste vriendin net aangerand was...Ik zocht hem niet eens op ofzo ik zat al drie jaar op die school en hij is me pas sinds toen opgevallen...
Maargoed dit jaar ga ik rechten studeren aan de UVA dus hoop dat mijn snuggerheid onopgemerkt is gebleven voor jou of dat het allemaal nog komt...

Ow en met dat zelfrespect zit het welg oed hoor, maak je maar geen zorgen

En ik zal jullie zeker laten weten over een paar maanden hoe alles is vergaan etc. Ongeacht of het positief/negatief is uitgepakt...Zo ben ik nou ook wel weer he.

Summer
Oud 22-06-2006, 22:26
clubje
clubje is offline
Citaat:

Stop judging me and take a look at your own lives(like you didn't make a (big) mistake.) We are all here to learn.Give me the change to learn from my own mistakes even how fucked up they are !!

Waarom altijd die tienerachtige Engelse tekstjes, Nederlands is een mooie taal hoor

Enfin, misschien moet je deze thread maar wegdoen want het frustreert je alleen maar meer denk ik. Je moet toch zelf beslissen, wat heeft het voor zin om je kwaad te maken op de reacties op dit forum? Als alles ooit openbaar zal worden gemaakt, zul je zulke reacties in het echte leven meemaken, al even bij stilgestaan? En nu kun je zeggen: reacties deren me niet, en het zal onze relatie ook in de weg staan. Maar een voortdurende negatieve invloed van je omgeving heeft altijd een invloed op je relatie, hoezeer je ook roept van: "het kan ons niks schelen".

Ik zie het - vanop een grote afstand - niet blijven duren tussen jullie. Ik ben geen fan van leeftijdsverschillen. Maar goed, je moet vooral doen waar je zin in hebt, wie zijn wij om je te beoordelen. Al moet je de reacties van de buitenstaanders begrijpen...
Oud 22-06-2006, 22:46
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Die leraar maakt misbruik van zijn machtspositie. Het is nog verwerpelijker omdat hij mentor is en juist te maken krijgt met personen die in de problemen zit. Erg gemakkelijk van zo'n situatie misbruik te maken.

En helaas zijn er dames die daar voor vallen, een man die het in zo'n situatie wel allemaal beter weet en een luisterend oor biedt. Ik denk dat de TS daarom ook niet helemaal objectief meer is. En juist een mentor moet in zo'n situatie zakelijk blijven. Ik vind het echt niet kunnen, dat zo'n mentor dan denkt van hé een 19 jarig meisje, daar heb ik wel zin in...

Eigenlijk vind ik dat die leraar veruit het meest fout bezig is. Van de TS kan ik het heel goed begrijpen dat wanneer je (levens)problemen gaat bespreken heel snel gevoelens voor iemand kunnen ontstaan. En misschien is het ook wel echt liefde, ik hoop het tenminste voor de TS. Ik raad om echt de tijd te nemen en objectief na te gaan of je dit wel echt wilt. Bedenk wel dat je schijt aan de omgeving moet hebben en echt voor jezelf de beste keuze moet maken. Succes.
Oud 23-06-2006, 06:29
Estar
Estar is offline
Citaat:
missyleeuwarden schreef op 22-06-2006 @ 22:34 :
Maargoed dit jaar ga ik rechten studeren aan de UVA dus hoop dat mijn snuggerheid onopgemerkt is gebleven voor jou of dat het allemaal nog komt...

Nee je hebt gelijk, nu moet ze je wel ontzettend slim vinden....
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 11:45
At the Drive-in
At the Drive-in is offline
Citaat:

Patsen met studieniveau staat ontzettend pretenderend en bovenal onsnugger
Oud 23-06-2006, 12:03
stout!
stout! is offline
Ik ken redelijk veel niet bijster snuggere mensen die toch studeren. Waarmee ik niet zeg dat je dom bent (wel dom bezig), maar wel dat je het verkeerde argument aanhaalt om te 'bewijzen' dat je niet achterlijk bent.
Het zou helpen als je netjes Nederlands zou typen en inderdaad niet met puberale Engelse teksten zou smijten. Of zou ophouden je kwaad te maken over een mening die je zelf gevraagd hebt. Als wij er allemaal niets van kunnen weten, waarom dan überhaupt hier een topic openen?
Maar succes ermee, ik hoop dat er niet nog meer mensen pijn worden gedaan.
Oud 23-06-2006, 13:01
Verwijderd
Citaat:
ik zocht geen troost bij hem Hij was gewoon de eerste waar ik het tegen zei omdat mijn moeder op vakantie was en mijn beste vriendin net aangerand was...Ik zocht hem niet eens op ofzo ik zat al drie jaar op die school en hij is me pas sinds toen opgevallen...

Ow en met dat zelfrespect zit het welg oed hoor, maak je maar geen zorgen

En ik zal jullie zeker laten weten over een paar maanden hoe alles is vergaan etc. Ongeacht of het positief/negatief is uitgepakt...Zo ben ik nou ook wel weer he.

Summer
Waarom hoop je dat je snuggerheid onopgemerkt is gebleven?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:11
kirv
kirv is offline
Citaat:

Summer
Lekker hoor, zit je bij de rechtbank, beslist zo'n iemand wie er fout is
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 16:56
Estar
Estar is offline
Citaat:
kirv schreef op 23-06-2006 @ 15:11 :
Lekker hoor, zit je bij de rechtbank, beslist zo'n iemand wie er fout is
Ik denk eerder dat ze een advocate wordt en die verdedigen mensen maar beslissen niets.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 23-06-2006 @ 17:56 :
Ik denk eerder dat ze een advocate wordt en die verdedigen mensen maar beslissen niets.
Succes dan maar
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 19:05
Myuki
Myuki is offline
Ik merk dat je er wel over nadenkt en niet zomaar "je hart volgt" dat vind ik verstandig van je.

Mij lijkt zo'n relatie erg lastig, als hij ouder wordt al helemaal. Maar ik kan niet in jullie leven kijken... wellicht kunnen jullie gelukkig worden samen.

Je kunt waarschijnlijk ook gelukkig worden met iemand die meer van je eigen leeftijd is. Dat is je eigen keuze.
Oud 23-06-2006, 23:32
De Nacht
De Nacht is offline
Ik denk dat je het beter alleen op de sex had kunnen laten.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 07:36
Kaa
Kaa is offline
Aargh!
whyyyyyy?

Waarom zou je in hemelsnaam iets met die man willen, iets langdurigs? Waarom? Hoe kan je die dodo in godsnaam serieus nemen?
Hij is wat? 38? en hij geeft z'n vaste serieuze leven op voor n grietje van 19? Of bekijk het anders; denk je serieus dat hij z'n gezin heeft verlaten voor JOU? Het kan, alles is mogelijk. Maar redeneer twee kanten op; stel dat het niet zo is; dan is het gewoon een onbetrouwbare profiterende lul. Stel dat het wel zo is; dan heeft die lieve meneer ze ECHT niet meer allemaal op een rijtje.
Je bent nog zo jong en vers, verspil je tijd alsjeblieft niet aan zo'n illusie. Ga er op z'n minst NIET wonen!! Daarmee boor je jezelf pas echt diep in de shit. Als je het leuk vind for the time being; prima...naai hem de hersens uit zn oren...als jij er blij van wordt. Maar ga er alsjeblieft niet van uit dat dit je toekomstige leven wordt...en als je zo koppig bent dat wel te doen, begin dan maar vast met heel veel medelijden te hebben met jezelf.

Veel succes
x kaa
Reageren

Regels voor berichten