![]() |
||
Citaat:
Wie dat onderdrukt veroorzaakt nogal wat. zoals dit. Over het algemeen lukt het dan ook niet. Laten we de hele discussie a.u.b. zien in het licht van deze beperking, aangezien het nogal een killer is voor het kerkelijke standpunt en ook de hele ethische discussie in een heel ander perspectief zet.
||
Citaat:
Er zijn wel veel stappen voorwaards gemaakt, zo heb ik in '98/'99 eindelijk mijn vader kunnen erkennen zonder mijn achternaam te hoeven veranderen (Abma is toch 100x practischer dan Venderbosch ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Oh en daarnaast, wat T_ID al zegt, seks is één van de meest natuurlijke dingen die er bestaan. Waarom zou je die drang onderdrukken? Natuurlijk, rondneuken is misschien niet nodig, maar het zit er wél in. Het is niet alsof de mens geen behoefte heeft aan seks.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en als argument tegen tegen "rondseksen" lijkt het me nogal zwak. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarnaast ben ik inderdaad eigenwijs ja ![]() ![]()
||
Citaat:
Dat was ook precies mijn punt: dat onderdrukken is heilloos, en op langere duur onmogelijk.
||
Citaat:
je wacht maar eventjes.. dan ga je trouwen/heb je lang genoeg een relatie.. en haal je alles in het inhalen maakt het alleen maar beter? dus hoe langer je wacht, hoe beter de sex.. met een uiterste waar je niet overheen moet gaan natuurlijk
||
Citaat:
![]() Nee, ik zeg niet dat mijn bewering waar is. Maar omdat jouw bewering voor zover ik weet niet bewezen is maar wel weerlegbaar vind ik het nogal een zwakke aanname.
||
Citaat:
binnen een huwelijk mag je zoveel gemeenschap hebben als je zelf wilt. onderdrukken is voor die tijd daarvoor een groot woord. ieder mens zal zijn seksuele gevoelens wel eens moeten "onderdrukken". ik denk niet dat je daar enge dingen van krijgt. als het over langere termijn gaat; celibaat is een bewuste keuze (ik vind de logica geestelijke = celibatair niet terecht, maar de rkk vraagt dat wel). dat het daarin wel eens misgaat is bijzonder spijtig, maar onvermijdbaar (het is de zaak niet dat iemand kiest voor deze way of life waar hij niet geschikt voor is). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik weet niet wat ik beter vind. Ik geloof dat ik het voor een rustig huwelijk misschien wel beter is als je seks hebt gehad met andere mensen voordat je trouwt. Zo'n hoe-zou-het-zijn-als-dilemma is heel vervelend. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik vind inderdaad ook dat kerken dingen op een bepaalde manier iets lezen en opvatten en er dan een algemene regel van maken. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Seks voor het huwelijk vind ik geen probleem, als je heel bewust kiest om geen seks voor het huwelijk te hebben, vind ik dat ook geen probleem. Ik vind seks leuk, maar m'n man is leuker, als hij had willen wachten, dan deed ik wel met hem mee. (Maar inmiddels zijn we getrouwd, dus hoeft 't niet meer ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Van wat ik van hem heb begrepen kun je het beschouwen als kleurenblindheid. Iemand die kleurenblind is zal het niet storen dat iets fel rood of kanariegeel is, zelfs als dat irritante kleuren zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Iedereen geniet ergens van, de halve wereld draait er om Dan is het toch een gemis!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mis jij seks met iemand van je eigen geslacht? (Of van 't andere geslacht als je homoseksueel bent.) Nee toch? Je hebt er geen behoefte aan, dus mis je 't niet. |
![]() |
||
Citaat:
Dan mis je het toch alsnog, ook al heb je er geen behoefte aan gewoon het feit dat 'iedereen'er wel van geniet, doet jou dan toch ook willen genieten
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Sex voor het huwelijk? Smobbo | 104 | 05-06-2005 22:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Sex voor het huwelijk Emoboy | 139 | 21-03-2005 13:04 | |
Liefde & Relatie |
sex voor het huwelijk bij moslims... Nath | 15 | 27-01-2003 20:05 | |
Seksualiteit |
Sex voor het huwelijk le Big Boss | 43 | 13-10-2002 20:48 | |
Seksualiteit |
sex voor het huwelijk M@TRIX | 9 | 17-05-2002 10:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Aan alle christenen: Hoe denken jullie over sex voor het huwelijk? Janicha | 13 | 08-03-2002 18:37 |